تاپس بلاگ

خرید کتاب از گوگل
چاپ کتاب PDF
خرید کتاب از آمازون
خرید کتاب زبان اصلی
دانلود کتاب خارجی
دانلود کتاب لاتین
گت بلاگز اخبار اجتماعی رتبه ۱۳ کشور عزیزمان ایران در حوزه بحران کم‌آبی ، ۳۳کشور در اوضاع شدید کم آبی تا سال ۲۰۴۰

مدیرکل کانه‌آرایی و فرآوری مواد معدنی شرکت زمین‌شناسی با بیان اینکه بر اساس مطالعات انجام شده است تا سال ۲۰۴۰ ،‌۳۳ کشور در اوضاع شدید کم آبی قرار خواهند گرفت،‌گ

رتبه 13 کشور عزیزمان ایران در حوزه بحران کم‌آبی ، 33کشور در اوضاع شدید کم آبی تا سال 2040

۳۳کشور در اوضاع شدید کم آبی تا سال ۲۰۴۰/رتبه ۱۳ کشور عزیزمان ایران در حوزه بحران کم آبی

عبارات مهم : ایران

مدیرکل کانه آرایی و فرآوری مواد معدنی شرکت زمین شناسی با بیان اینکه بر اساس مطالعات انجام شده است تا سال ۲۰۴۰ ، ۳۳ کشور در اوضاع شدید کم آبی قرار خواهند گرفت، گفت: از این تعداد ۱۴ کشور از خاورمیانه در میان این کشورها وجود دارند که رتبه کشور عزیزمان ایران در این لیست مرتبه سیزدهم هست.

به گزارش ایسنا، مهندس احمد امینی امروز در همایش مدیریت آب در صنایع فرآوری مواد معدنی با بیان اینکه منابع آب شیرین کره زمین در حدود ۲٫۵ درصد از کل منابع آب را به خود تخصیص داده شده است داده هست، افزود: با توجه به عواملی مانند رشد جمعیت و توسعه فعالیت های بشری، بحران آب بسیاری از کشورها را ترساندن می کند و در این میان بیشترین میزان مصرف آب در بخش کشاورزی است و بعد از آن بخش صنعت حدود ۲۰ درصد از منابع آب را مصرف می کند.

رتبه ۱۳ کشور عزیزمان ایران در حوزه بحران کم‌آبی ، ۳۳کشور در اوضاع شدید کم آبی تا سال ۲۰۴۰

وی با بیان اینکه حجم آب موجود در زمین ۱٫۴ میلیارد کیلومتر مربع هست، اظهار کرد: از این میزان ۹۷٫۵ درصد آب شور هست، از این نظر از کره زمین با عنوان “سیاره نمکی” یاد می شود.

مدیرکل کانه آرایی و فرآوری مواد معدنی شرکت زمین شناسی با بیان اینکه از کل حجم آب موجود در کره زمین تنها ۲٫۵ درصد آن شیرین هست، خاطرنشان کرد: منابع آب شیرین مشمول بر دریاچه ها، رودخانه ها، آب های زیرزمینی، یخچال ها و منابع طبیعی است و این عدد نشان می دهد که بشر جهت فعالیت های خود و زندگی روزانه با منابع محدود آب شیرین روبرو است.

مدیرکل کانه‌آرایی و فرآوری مواد معدنی شرکت زمین‌شناسی با بیان اینکه بر اساس مطالعات انجام شده است تا سال ۲۰۴۰ ،‌۳۳ کشور در اوضاع شدید کم آبی قرار خواهند گرفت،‌گ

امینی با اشاره به رشد فزاینده جمعیت و لزوم دسترسی به آب شیرین، یادآور شد: بر اساس آینده نگری ها تا سال ۲۰۴۰ میزان جمعیت دنیا به بیش از ۹ میلیارد نفر خواهد رسید که این مساله نشان دهنده تامین آب کافی جهت زندگی است.

امینی با تاکید بر اینکه در حال حاضر میزان مصرف آب شیرین در کل دنیا حدود ۴۵۰۰ میلیارد متر مکعب تخمین زده می شود، اضافه کرد: از این رقم حدود ۷۰ درصد در بخش کشاورزی، ۲۰ درصد در بخش صنعت و ۱۰ درصد در مصارف عمومی شهری مصرف می شود، ضمن آنکه حدود ۲ دهم درصد از مصرف آب در بخش معدن مصرف می شود که در مقایسه با سایر مصارف بسیار پایین است.

وی با تاکید بر اینکه بر اساس رده بندی ها کشور کشور عزیزمان ایران در رده کشورهایی قرار می گیرد که بیشترین مصرف آب را در بخش کشاورزی دارد، خاطر نشان کرد: بر اساس بررسی های انجام شده است آینده نگری می شود که تا سال ۲۰۴۰ تعداد ۳۳ کشور در اوضاع شدید کم آبی قرار خواهند گرفت و کشور کشور عزیزمان ایران در این لیست رتبه ۱۳ را به خود تخصیص داده شده است داده است.

رتبه ۱۳ کشور عزیزمان ایران در حوزه بحران کم‌آبی ، ۳۳کشور در اوضاع شدید کم آبی تا سال ۲۰۴۰

به گفته این محقق، بر اساس این مطالعات تعداد ۱۴ کشور در منطقه خاورمیانه جزو ۳۳ کشوری هستند که در اوضاع کم آبی شدید قرار خواهند گرفت. از این رو در آینده مبحث کم آبی یکی از چالش های اساسی خاورمیانه خواهد بود.

مدیر کل کانه آرایی و فرآوری مواد معدنی شرکت زمین شناسی با اشاره به نقش آب در بخش معدن و صنایع معدنی، خاطر نشان کرد: بر اساس چشم انداز ۱۴۰۴ و همچنین بر مبنای برنامه های توسعه ای کشور در رابطه با بعضی از فلزات اساسی مانند فولاد و مس نشانه گذاری هایی انجام شده است است و جهت دستیابی به اهداف توسعه زیرساخت ها، تامین مواد اولیه کافی و همچنین تامین آب کافی از جمله موارد حیاتی به شمار می رود.

مدیرکل کانه‌آرایی و فرآوری مواد معدنی شرکت زمین‌شناسی با بیان اینکه بر اساس مطالعات انجام شده است تا سال ۲۰۴۰ ،‌۳۳ کشور در اوضاع شدید کم آبی قرار خواهند گرفت،‌گ

امینی با اشاره به راهکارهای تامین و کم کردن آب تازه مصرفی در واحدهای فرآوری مواد معدنی، گفت: در این زمینه در دنیا دو رویکرد کلی مشمول بر کنترل و بازیابی آب و استفاده از سایر منابع و فناوری های تازه در نظر گرفته می شود.

به گفته وی، در بخش کنترل و بازیابی آب نیاز به بکارگیری سیستم کنترل و اندازه گیری آب ورودی به کارخانه، استفاده از تیکنرهای با کارایی مناسب و استفاده از آب برگشتی و بازیابی آب از باطله ها و سدهای باطله را می توان اجرایی کرد.

رتبه ۱۳ کشور عزیزمان ایران در حوزه بحران کم‌آبی ، ۳۳کشور در اوضاع شدید کم آبی تا سال ۲۰۴۰

وی با تاکید بر اینکه یک سری از شرکت های بزرگ دنیا از آب بازیافتی و آب برگشتی به طور وسیع استفاده می کنند، اضافه کرد: یکی دیگر از روش های تامین آب مصرفی در بخش های صنایع استفاده از انرژی های تجدیدپذیر در زمینه آب شیرین کن ها هست. این مساله در اکثر کشورهایی که به دریا راه دارند و دارای پتانسیل های انرژی خورشیدی هستند، در حال پیگیری است.

به گفته وی، کشورهای خلیج فارس که مانند کشور عزیزمان ایران دارای منابع نفت و گاز هستند، در این زمینه پروژه هایی را اجرایی کرده اند.

مدیر کل کانه آرایی و فرآوری مواد معدنی شرکت زمین شناسی با تاکید بر ضرورت توجه به استفاده از فاضلاب شهری در صنایع معدنی، اظهار کرد: بر اساس اعلام آب منطقه ای استان تهران، در سال گذشته حجم میانگین آب سالیانه مصرفی شهروندان کل پایتخت کشور عزیزمان ایران حدود یک میلیارد و ۳۵۰ میلیون مترمکعب و حجم مصرفی شهروندان شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران حدود یک میلیارد و ۵۰ مترمکعب بوده است.

وی اضافه کرد: در حالی که بر اساس برآوردهای انجام شده است مجموع آب مصرفی مورد نیاز طرح های زنجیره آهن و مس کشور در حدود ۳۳۶ میلیون مترمکعب آب نیاز دارد.

وی پیشنهاد داد که جهت استفاده از آب های بازیافتی در کارخانه های فرآوری باید سرمایه گذاری هایی صورت گیرد که در این زمینه اتخاذ تمهیدات تشویقی و حمایتی جهت سرمایه گذاران مهم است.

واژه های کلیدی: ایران | منابع | استفاده | اخبار اجتماعی

نویسنده : topsblog

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب خارجی pdf
  • جعبه هدیه کتاب
  • خرید کتاب خارجی
  • کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب آمازون
  • افست کتاب لاتین
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون
  • چاپ کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب لاتین
  • کتب خلبانی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • خرید منابع پزشکی اورجینال
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو