تاپس بلاگ

خرید کتاب از گوگل
چاپ کتاب PDF
خرید کتاب از آمازون
خرید کتاب زبان اصلی
دانلود کتاب خارجی
دانلود کتاب لاتین
گت بلاگز اخبار اجتماعی نیمه پر لیوان صفر و یک ها

اوج ماجرا آن وقت بود که ساختمان پلاسکو فرو ریخت؛ سلفی هایی که وسط اتفاق با ساختمان گرفته شد و توقف ماشین هایی که روند امدادرسانی را به شدت کند کردند. بعد از آن

نیمه پر لیوان صفر و یک ها

نیمه پر لیوان صفر و یک ها

عبارات مهم : تلگرام

اوج ماجرا آن وقت بود که ساختمان پلاسکو فرو ریخت؛ سلفی هایی که وسط اتفاق با ساختمان گرفته شد و توقف ماشین هایی که روند امدادرسانی را به شدت کند کردند. بعد از آن موج انتقادها در اینستاگرام، تلگرام، شبکۀ اجتماعی فیس بوک و … به راه افتاد که مردم این کار بد هست. موجی که به نظر می رسد توانست نقش خود را به خوبی ایفا کند چراکه این روزها اگر آمبولانس بیمارستان در شلوغی و ترافیک خیابان ها گیر کند دیگر خودروها به سرعت فضا را جهت عبور این ماشین جهت امدادرسانی باز می کنند.

نیمه پر لیوان صفر و یک ها

آسیب های فضای مجازی؛ موضوعی که بارها راجع به آن صحبت شده است ولی واقعا همه این دنیای وسیع تاریک و مضر است؟ این پرسشی است که قرار است در این گزارش به آن پاسخ دهیم.

فرامکان و فرازمان بودن اینترنت و در دسترس بودن آن، موجب شکل گیری شیوه جدیدی از تعاملات اجتماعی نسبت به گذشته شده است و تغییراتی شگرف در سبک زندگی، تعاملات اجتماعی و حتی همکاری سیاسی و نحوه آن به وجود آورده تا جایی که امروزه اینترنت بیشترین نقش را در اطلاع رسانی و تبلیغات جهت عموم دارد و به عنوان مهم ترین کانال ارتباطی محسوب می شود.

اوج ماجرا آن وقت بود که ساختمان پلاسکو فرو ریخت؛ سلفی هایی که وسط اتفاق با ساختمان گرفته شد و توقف ماشین هایی که روند امدادرسانی را به شدت کند کردند. بعد از آن

در سال های اخیر اینستاگرام، تلگرام، شبکۀ اجتماعی فیس بوک و … به عنوان بزرگترین دستاورد اینترنت و اینترنت به دلایل متفاوت از جمله نامحدود بودن ارتباطات، بی هویت بودن، آزادی بسیار زیاد، بی مکانی و بی زمانی بازدیدکنندگان و … با اقبال عمومی مواجه شده است و هرکدام به تناسب اهداف خود، فعالیت هایشان را گسترش داده اند.

اما توصیه اینجاست که اینترنت و اینستاگرام، تلگرام، شبکۀ اجتماعی فیس بوک و … مانند بسیاری از پدیده های دیگر دارای پیامدهای مثبت و منفی است که با برنامه ریزی و اوج بردن سطح آگاهی عمومی می توان از آثار و دستاوردهای مثبت آن بهره گرفت و پیامدهای منفی را به حداقل رساند. این توصیه ای است که هادی با ۳۹سال سن اعتقاد به آن است و به «ابتکار» می گوید: «ویژگی های مثبت اینترنت از مضراتش زیاد هست. کانال ها و گروه های مرتبط با آموزش در حیطه کاری و شغلی، کاریابی، آشپزی، فرزندداری، همسرداری، سبک زندگی، مدیریت خانواده، مدیریت اقتصاد خانواده، سیاسی و فرهنگی بسیار آموزنده و بجاست.»

ورود به فضای تلخ وب با استفاده از فیلترشکن

نیمه پر لیوان صفر و یک ها

او که پدر دو فرزند هست، توضیح می دهد: «ما نباید چون چند نفر با چاقو مردم را ترساندن می کنند تمام چاقوهای شهر را جمع کنیم. قطعا هر چیز جدیدی تهدیدهای خودش را هم دارد ولی بهتر است وقت های آن را هم عمیق تر بررسی کنیم. فرزندان من هنگامی که خبر رسان تلگرام فیلتر بود جهت اینکه بتوانند در گروه مدرسه و معلم ارزش باشند فیلترشکن راه اندازی کردند تا عقب نیفتند ولی همین فیلترشکن آنها را وارد فضای تلخ وب کرد و تصویرهای و فیلم های نامطلوب دیدند. این آثار معنوی را چه کسی باید پاسخ دهد؟ افرادی که فیلتر می کنند نمی دانند فیلترشکن رایگان و سریع است؟»

شهروند دیگری که همسو با «هادی» به شاخصه های اینترنت نگاه می کند، «مهرناز» هست. او به «ابتکار» می گوید: اینستاگرام، تلگرام، شبکۀ اجتماعی فیس بوک و … فایده های زیادی می تواند داشته باشد به عنوان نمونه سر قضیه پلاسکو، اینکه همه دنبال سلفی گرفتن بودند از معایب این شبکه ها بود ولی بعد از اینکه همه در اینترنت شروع به تقبیح آن رفتارها کردند از نظر من نوعی ساختن فرهنگ بود.»

اوج ماجرا آن وقت بود که ساختمان پلاسکو فرو ریخت؛ سلفی هایی که وسط اتفاق با ساختمان گرفته شد و توقف ماشین هایی که روند امدادرسانی را به شدت کند کردند. بعد از آن

نظرات زیر پست سلبریتی ها تاسف آور است

به عقیده این کاربر ۲۰ساله، «اگر اتفاق ای مشابه با پلاسکو رخ دهد می توانم مطمئن باشم که آن رفتارها کم رنگتر خواهد بود ولی مسئله تا حدودی در مورد اظهارنظر مردم زیر پست های سلبریتی های خارجی و البته داخلی پابرجاست. اینکه نظرهایی با مضمون ناسزا به آن شخص همچنان در اینستاگرام، تلگرام، شبکۀ اجتماعی فیس بوک و … قابل مشاهده است تاسف آور هست. ضمن اینکه بازتاب آن باعث انتشار و گسترده تر شدنش می شود.»

اما «مریم» دیگر شهروندی است که در پاسخ به «ابتکار» مزایای اینترنت را از زاویه دیگری می نگرد چراکه توضیح می دهد: «برای خیلی از افراد دنیای مجازی جنبه های مثبت بسیاری داشته هست. جهت من اینترنت آشنایی با دنیایی به غیر از خانواده داشت. من به شدت تحت تاثیر نگرش ها و دنیا بینی خانواده بودم، چه بسا که بعضی اوقات روحیه خودم را روحیه اشتباه و نظر هایم را نسبت به محیط، اشتباه می دانستم.»

نیمه پر لیوان صفر و یک ها

او که ۳۲سال سن دارد، می گوید: «چند سال پیش به خاطر ارتباط با فرزند های کلاس زبان شبکۀ اجتماعی فیس بوک راه اندازی کردم و همین باعث شد با اینترنت ارتباط برقرار کنم تا قبل از آن، اینترنت برایم فقط در حد تحقیقات مدرسه و دانشگاه بود. در اینجا بود که متوجه شدم غیر از خانواده من نظر های دیگری هم در دنیا است که اتفاقا خیلی به من نزدیک هست. حتی به مرور ارتباط بهتری با خودم برقرار کردم و همین اتفاقات من را روز به روز زیاد به سمت پیشرفت و رشد ترغیب کرد.»

به پرسشها و دغدغه های انسانی حساس شدم

«مریم» که اعتقاد به نقش مهم اینترنت در ارتقای فرهنگ شهروندی هست، در توضیح زیاد می گوید: «برای من عالی ترین نتیجه قرار گرفتن در چنین فضایی، دوری از قضاوت کردن دیگران و زیاد پرداختن به خودم بود، همچنین حساس شدن به پرسشها و دغدغه های انسانی و در عین حال احترام به عقاید دیگران.» به گفته او، «البته که این فضا آفاتی هم دارد که باید هوشیار بود و نسبت به آن به موقع اقدام کرد.»

شهروندی دیگری که تجربه های مشابه با «مریم» دارد، «نسترن» هست. او که ۳۵ساله است به «ابتکار» می گوید: «دید من هر لحظه به اینترنت مثبت بوده چراکه از همان شروع خیلی از دوستی های خوبم از همین محیط شکل گرفت و در آن با نحوه تفکرات نو و نگاه های تازه به زندگی آشنا شدم . در مجموع می توانم بگویم اینترنت با همه آموزه ها و اطلاعاتی که به من داده، در بازتر شدن افق دیدم و ارتقای دنیا بینیم اثر مثبت و زیادی داشته است.»

امیدواری با ظهور دنیای مجازی

همه این بیانات مردم درحالی است که علیرضا شریفی یزدی، جامعه شناس در این باره به «ابتکار» می گوید: «تاثیرات مثبت اینترنت به اندازه ای است که می توان امیدوار شد با وجود این امکان، بسیاری از پرسشها اجتماعی را بهتر می توان ارزیابی کرد و تفکر مردم را سمت و سو داد.»

صحبت های این عضو پژوهشکده خانواده از آنجایی که کارکرد رسانه ها در سال های اخیر در میان مردم کمرنگ تر شده است اهمیت پیدا می کند. با کمتر شدن حوصله افراد، با توانایی هایی که اینترنت دارد می توان خبر های فرهنگی و اجتماعی را با ساخت یک ویدئو و نوشتن متنی کوتاه به سرعت منتشر و انتقال یافته کرد.

جذابیت های اینترنت با مخاطبان فراوانی که دارد وقت مغتنمی جهت کسانی است که در آگاهی بخشی فعال هستند. با این توضیح که اعضای شبکه ای مثل خبر رسان تلگرام را گروه های سنی با تحصیلات متفاوت تشکیل داده اند. ۱۰سال پیش بود که استفاده کنندگان از اینترنت محدود به دانشجویان و اساتید می شد ولی حالا که از مادر و پدر گرفته تا عضو کوچک خانواده با این رسانه سروکار دارند چه بهتر که از مزایای آن جهت جامعه مان استفاده کنیم، با کمترین هزینه و زمان، آن هم در وضعیتی که فقر فرهنگی در بسیاری از پرسشها اجتماعی محسوس است.

ابتکار

واژه های کلیدی: تلگرام | خانواده | اینترنت | خانواده | اینستاگرام | اخبار اجتماعی

نویسنده : topsblog

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب خارجی pdf
  • جعبه هدیه کتاب
  • خرید کتاب خارجی
  • کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب آمازون
  • افست کتاب لاتین
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون
  • چاپ کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب لاتین
  • کتب خلبانی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • خرید منابع پزشکی اورجینال
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو