تاپس بلاگ

خرید کتاب از گوگل
چاپ کتاب PDF
خرید کتاب از آمازون
خرید کتاب زبان اصلی
دانلود کتاب خارجی
دانلود کتاب لاتین
گت بلاگز اخبار بین الملل دولت وحدت ملی، ارتش ملی و اداره‌های خودمختار , جزئیات سند سوچی راجع به سوریه

روزنامه الشرق الاوسط سند کنفرانس سوچی را منتشر کرد. در این سند بر لزوم تشکیل ارتش ملی که طبق قانون اساسی عمل کند، همچنین نیروهای امنیتی متعهد به قانون و حقوق بش

دولت وحدت ملی، ارتش ملی و اداره‌های خودمختار , جزئیات سند سوچی راجع به سوریه

جزئیات سند سوچی راجع به سوریه؛ دولت وحدت ملی، ارتش ملی و اداره های خودمختار

عبارات مهم : سوریه

روزنامه الشرق الاوسط سند کنفرانس سوچی را منتشر کرد. در این سند بر لزوم تشکیل ارتش ملی که طبق قانون اساسی عمل کند، همچنین نیروهای امنیتی متعهد به قانون و حقوق بشر باشند و دولت وحدت ملی تشکیل شده است و نمایندگی عادلانه جهت مقامات اداره های خودمختار ایجاد شود، تاکید شده است است.

به گزارش ایسنا، به نقل از این روزنامه فرامنطقه ای، قرار است براساس نظر روسیه نشست سوچی به تشکیل سه کمیته منجر شود: کمیته ریاست نشست، کمیته خاص اصلاحات قانون اساسی و کمیته انتخابات و عضویت رأی دهندگان.

دولت وحدت ملی، ارتش ملی و اداره‌های خودمختار , جزئیات سند سوچی راجع به سوریه

مسکو دعوت از کشورهای فعال منطقه ای مثل مصر، عراق، لبنان و کشورهای عضو دائم شورای امنیت جهت حضور در نشست به عنوان ناظر را شروع کرده و تماس های روسیه، ترکیه و کشور عزیزمان ایران جهت تدوین لیست مدعوین سوری همچنان ادامه دارد.

این در حالی است که رکس تیلرسون، وزیر خارجه آمریکا با همکاری همتایان انگلیسی، فرانسوی، اردنی و کشورهای دیگر جهت تدوین پیش نویس سندی راجع به سوریه تلاش می کند که معاونان پنج وزیر در واشنگتن دو هفته پیش آن را تهیه کرده بودند. این سند مشمول بر انجام اصلاحات قانون اساسی، مشخص کردن اختیارات مدیر جمهوری، نخست وزیر و ادارات محلی با نشانه مقدمه چینی جهت برگزاری انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری با نظارت شرکت ملل است.

روزنامه الشرق الاوسط سند کنفرانس سوچی را منتشر کرد. در این سند بر لزوم تشکیل ارتش ملی که طبق قانون اساسی عمل کند، همچنین نیروهای امنیتی متعهد به قانون و حقوق بش

مساله جالب توجه این است که روسیه ۱۲ بندی را که استفان دی میستورا، فرستاده شرکت ملل به سوریه به عنوان اصول حل سیاسی مطرح کرده و به هیئت های مخالفان و دولت تحویل داده بود، در پیش نویس سند سوچی گنجانده هست. با توجه به اینکه هیئت دولت سوریه با بررسی این اصول قبل از آخر جنگ علیه تروریسم مخالفت کرده بود، یک مسؤول غربی گفت که جهت دمشق سخت است که این اصول را رد کند. مسکو می خواهد از طریق درج اصول ۱۲ گانه دی میستورا در سند سوچی شرکت ملل را به همکاری دی میستورا در نشست سوچی وادار کند. البته بعد از اینکه دبیرکل شرکت ملل معیارهایی را جهت حضور شرکت ملل در این نشست مطرح کرده بود از جمله اینکه تنها یک بار برگزار شود و نتایجش جزو روند ژنو و در حمایت از آن باشد.

در پیش نویس سند سوچی آمده است که اعضای هیئت نشست که احتمالا تعدادشان به ۱۶۰۰ تن برسد نماینده تمامی جامعه سوریه و گروه های متفاوت سیاسی غیرنظامی دینی و اجتماعی آن هستند.

در این سند آمده است که تنها راه جهت حل پرسشها مردم سوریه حل و فصل سیاسی چالش ها با استناد به ۱۲ اصل است: احترام و پایبندی کامل به حاکمیت، استقلال و تمامیت ارضی سوریه، عدم اجازه دادن به تجارت کردن با بخشی از خاک سوریه، تلاش جهت بازپس گیری جولان از طریق تمامی راه های قانونی براساس منشور شرکت ملل و قوانین بین المللی، احترام و پایبندی به حاکمیت ملی سوریه و عدم مداخله در امور داخلی آن. سوریه باید نقش خود را در دنیا و منطقه براساس منشور شرکت ملل و اهداف و اصول آن بازیابد. بند سوم بر حق مردم سوریه جهت تعیین آینده خود از طریق روند دموکراسی و انتخابات و حق خود جهت تعیین نظام سیاسی، اقتصادی و اجتماعی بدون مداخله خارجی تأکید دارد. بند چهارم تأکید دارد که سوریه یک کشور دموکرات و غیرطایفه ای است که به اصول تنوع سیاسی و برابری میان شهروندان تأکید دارد. حاکمیت قانون و اصل جدایی میان قوه ها و استقلال دستگاه قضایی و آزادی های عمومی و وجود دولت مسؤول، اصول حفظ شده است هستند.

دولت وحدت ملی، ارتش ملی و اداره‌های خودمختار , جزئیات سند سوچی راجع به سوریه

سند سوچی و سند دی میستورا تا حد بسیار زیادی مطابق هستند. ولی طرف روس عبارت “جمهوری عربی سوریه” را به جای سوریه استفاده کرده هست. همچنین طرف روس اشاره ای به کردها نکرده در حالی که در سند هیئت مخالفان که به تیم دی میستورا تقدیم کرده هست، اسم کردها آمده است.

متن بند پنجم سوچی بر پایبندی دولت به تحقق وحدت ملی و توافق اجتماعی و توسعه پایدار و متوازن همراه با نمایندگی عادلانه مقامات خودگردان تأکید دارد، ولی سند دی میستورا راجع به “ادارات محلی” نه “حکومت خودگردان” صحبت می کند. علت اختلافات شاید این باشد که طرف روس به متن مکتوب به زبان روسی در تهیه کردن سند سوچی استناد کرده است.

روزنامه الشرق الاوسط سند کنفرانس سوچی را منتشر کرد. در این سند بر لزوم تشکیل ارتش ملی که طبق قانون اساسی عمل کند، همچنین نیروهای امنیتی متعهد به قانون و حقوق بش

بند ششم سند سوچی بر پایبندی دولت به تقویت نهادهای دولتی از طریق انجام اصلاحات از جمله حمایت از ساختار اجتماعی و نهادهای دولتی و شخصی جهت تمامی شهروندان تأکید دارد.

بند هفتم بر تشکیل ارتش ملی که به تمامی مسؤولیت های خود عمل کند، اشاره دارد. ارتش به مأموریت های خود راجع به حمایت از مرزها و مردم در برابر تهدیدات خارجی و تروریسم عمل کرده و دستگاه های اطلاعات و امنیت ملی باید براساس اصول حاکمیت قانون و حمایت از حقوق بشر به حمایت از امنیت کشور بپردازند و استفاده از زور تنها محدود به مجوز نهادهای ذیربط است.

دولت وحدت ملی، ارتش ملی و اداره‌های خودمختار , جزئیات سند سوچی راجع به سوریه

در این سند راجع به اصلاح ارتش و منحل کردن بعضی دستگاه های امنیتی چیزی نیامده است.

بند هشتم بر مخالفت قاطع با تروریسم و تفرقه در مناطق و مراعات احترام به حقوق بشر و آزادی ها تأکید دارد.

چهار بند باقی مانده مشمول بر احترام به مردم سوریه، هویت ملی، میراث تاریخی این کشور، مبارزه با فقر و فساد، حفظ میراث ملی و محیط زیست جهت نسل آینده است.

در آخر این سند آمده است: ما نمایندگان مردم سوریه با فاجعه واقعی روبرو هستیم و دلیری کافی را جهت مقابله با تروریسم داریم. ما تصمیم داریم که آسایش را به کشورمان بازگردانیم تا همگی در سعادت و رفاه زندگی کنیم. به همین جهت با تشکیل کمیته قانون اساسی مشمول بر هیئت سوریه و هیئت مخالفان جهت برعهده گرفتن روند اصلاح قانون ساسی با نشانه ایفای نقش در تحقق حل و فصل سیاسی با نظارت شرکت ملل و براساس قطعنامه ۲۲۵۴ شورای امنیت موافقت کرده ایم. جهت همین انتظار داریم دبیرکل شرکت ملل فرستاده خاص خود را مأمور کمک به فعالیت این کمیته در ژنو کند.

پیش بینی می شود که بند اخیر راجع به اصلاحات قانون اساسی محور مذاکره میان شرکت ملل و روسیه باشد چراکه شرکت ملل خواهان موضع واضح تری راجع به اجرای قطعنامه ۲۲۵۴ هست.

واژه های کلیدی: سوریه | سیاسی | قانون | قانونی | قانون اساسی | استفان دی میستورا | اخبار بین الملل

نویسنده : topsblog

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب خارجی pdf
  • جعبه هدیه کتاب
  • خرید کتاب خارجی
  • کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب آمازون
  • افست کتاب لاتین
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون
  • چاپ کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب لاتین
  • کتب خلبانی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • خرید منابع پزشکی اورجینال
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو