تاپس بلاگ

خرید کتاب از گوگل
چاپ کتاب PDF
خرید کتاب از آمازون
خرید کتاب زبان اصلی
دانلود کتاب خارجی
دانلود کتاب لاتین
گت بلاگز اخبار فرهنگی و هنری انتخاب رشیدپور جهت گفت‌وگو با رییس‌جمهور چه پیامی داشت؟

رضا رشیدپور در حالی شب گذشته برابر رییس‌جمهوری نشست که از همان دقایق آغازین اعلام نامش با واکنش‌ها و حاشیه‌های زیادی از تعریف و تجمید گرفته تا انتقاد و گلایه هم

انتخاب رشیدپور جهت گفت‌وگو با رییس‌جمهور چه پیامی داشت؟

انتخاب رشیدپور جهت گفت وگو با رییس جمهور چه پیامی داشت؟

عبارات مهم : برنامه

رضا رشیدپور در حالی شب گذشته برابر رییس جمهوری نشست که از همان دقایق آغازین اعلام نامش با تصویر العمل ها و حاشیه های زیادی از تعریف و تجمید گرفته تا انتقاد و گلایه همراه شد.

به گزارش ایسنا، گفت وگوی زنده حجت الاسلام حسن روحانی از ساعت ۲۱ و ۵۰ دقیقه شروع شد و از همان ابتدا رشیدپور تاکید کرد که مخاطبان گفت وگوی «خاص و متفاوتی» را تجربه خواهند کرد و البته بر این عبارات تا انتهای مصاحبه نیز چند بار دیگر از سوی او تاکید شد.

انتخاب رشیدپور جهت گفت‌وگو با رییس‌جمهور چه پیامی داشت؟

زمان چندانی از شروع مصاحبه نگذشته بود که تصویر العمل هایی زیادی راجع به ی عملکرد رشیدپور در گفت وگو با رییس جمهوری کشورمان در اینستاگرام، تلگرام، شبکۀ اجتماعی فیس بوک و … شروع شد. بعضی اعتقاد بودند که این مصاحبه نسبت به ساختارهای کلی شرکت صداوسیما در گفت وگو با روسای جمهوری کاملا متفاوت بوده است و به همین علت هم توانسته مخاطبان بیشتری را به خاص مردم عادی به دیدن ترغیب کند، از طرفی دیگر عده ای نیز بر این باور بودند که سوالات رشیدپور از حسن روحانی چالشی و مهم نبود و به غیر از تاکیدات او بر متفاوت بودن این گفت وگو، تفاوت دیگری در این مصاحبه دیده نمی شد.

ادامه این حواشی، تصویر العمل رضا رشیدپور در برنامه امروز صبح «حالا خورشید» را به دنبال داشت. او در این برنامه با تقدیر از نقدهای مردم راجع به مصاحبه او با رییس جمهوری، در تصویر العمل به این نقدها گفت: سه توصیه را مردم بدانند؛ من مسؤول مصاحبه با رییس جمهوری بودم نه مناظره با ایشان. وظیفه داشتم از پرسشها و دغدغه مردم پرسش کنم، نه اینکه به آنها پاسخ دهم. وقت برنامه باید طولانی تر می بود آیا که بخش مهمی از پرسش ها باقی ماند.

رضا رشیدپور در حالی شب گذشته برابر رییس‌جمهوری نشست که از همان دقایق آغازین اعلام نامش با واکنش‌ها و حاشیه‌های زیادی از تعریف و تجمید گرفته تا انتقاد و گلایه هم

در همین راستا خبرنگار ایسنا در گفت وگو با مهدی مطهرنیا، کارشناس رسانه و مجری برنامه های گفت وگومحور تلویزیون نظر او را راجع به عملکرد رضا رشیدپور در گفت وگو با رییس جمهوری جویا شد.

او اعتقاد است که گفت وگوی رشیدپور با روحانی تجربه خوبی بود که توانست در جذب مخاطب هم موفق باشد، ولی در عین حال باید گفت وگوهای تخصصی تری هم در کنار این گفت وگوهای دوستانه با رییس جمهوری و سایر مسؤولان کشوری صورت بگیرد.

او اعتقاد است که «انتخاب رضا رشیدپور جهت نشستن برابر رییس جمهوری نشان دهنده چند خبر متفاوت و در عین حال دارای اثرات گوناگون هست. نخست اینکه رضا رشیدپور در سال ۹۲ یکی از مجریان همراه حسن روحانی در تبلیغات انتخاباتی بود. امثال رضا رشیدپور و مهران مدیری در دوران دولت هایی که رییس جمهور دارای گرایش های اعتدالی یا اصلاح طلبانه است به صداوسیما بازگردانده می شوند تا از زبان آنها دولت مورد نقد قرار بگیرد و در عین اینکه نقد از سوی آنها بیان می شود، جاذبه هایی را نیز به همراه دارد. این جاذبه ها دلایل متفاوتی دارد که در این میان می توان به ممنوع التصویری مقطعی این افراد در دوران دیگر همانند دولت های نهم و دهم، اشاره کرد.»

انتخاب رشیدپور جهت گفت‌وگو با رییس‌جمهور چه پیامی داشت؟

«به نظر می رسد که صداوسیما به تجربه استفاده ابزاری سیاسی از صورت هایی چون رضا رشیدپور نایل آمده است و این استفاده ابزاری را هم کاملا به نمایش می گذارد. البته اینکه رضا رشیدپور و مهران مدیری تا چه اندازه به این ابزاری شدن تن می دهند، مساله ای کاملا شخصی است که خود آنها باید در این باره تصمیم بگیرند.»

«فکر می کنم بر این اساس بود که صداوسیما تلاش کرد از صورت ای در برابر رییس جمهور استفاده کند که تکراری نبود و تجربه چندباره این عنوان را نداشت. رشیدپور هم یک متخصص عمران و یک مجری کارکشته در حوزه پرسشها اجتماعی است و بنده به شخصه او را بسیار فرد محترمی می دانم. اعتقاد دارم که او در ایجاد گفت وگوهای چالشی تخصص دارد و می تواند در بزنگاه ها پرسش های ز یرکانه و هدفمند را مطرح کند و در عین حال شأن و منزلت و جایگاه مصاحبه شونده را هم بخوبی درک کند. این عنوان طبیعتا حاصل سال ها تجربه و گفت وگوهای او با اشخاص متفاوت است».

رضا رشیدپور در حالی شب گذشته برابر رییس‌جمهوری نشست که از همان دقایق آغازین اعلام نامش با واکنش‌ها و حاشیه‌های زیادی از تعریف و تجمید گرفته تا انتقاد و گلایه هم

«لذا گزینش رشیدپور می توانست مخاطبان گسترده تری را دربرگیرد. به هر حال به علت جایگاه رشیدپور، نسبت او با رییس جمهوری، نوع گویش و تنوعی که با وجود او در برابر رییس جمهور به وجود آمد مخاطبان گسترده تری را توانست به خود جذب کند. می توان گفت که مخاطبان به گونه ای احساس کردند که یک گفت وگو صمیمی مانند خوردن یک فنجان قهوه در انتظار آنهاست».

«در کل اعتقاد دارم این برنامه ها مثبت هست، چراکه به هر حال در کنار گفت وگوهای سنگین و تخصصی، مدیر جمهور باید در یک نشست صمیمانه تر با مجریان و برنامه سازانی که از او دعوت می کنند و فرصتی است جهت مدیر جمهوری تا گفت وگوی صمیمانه تری با مردم داشته باشد، شرکت کند؛ ولی به هر حال باید به این توصیه نیز توجه داشت که در این گفت وگوها باید حقایق راحت تر، راحت تر و با شکسته شدن عصای در گلو بیان شود. نوع ادبیات، واکنش‌ها و زبان بدنی که در این گفت وگوها به کار می رود باید با ادبیات مصاحبه های تخصصی متفاوت باشد».

انتخاب رشیدپور جهت گفت‌وگو با رییس‌جمهور چه پیامی داشت؟

او در آخر یادآور شد: سال ها پیش که مجری برنامه «جهان سیاست» بودم بسیار تأکید کردم اجازه بدهید با مصاحبه شونده چایی بخوریم، گپ بزنیم و بعد گفت وگوی دوستانه را شروع کنیم. در چنین فضاهایی که انسان می تواند خودش باشد، در چارچوب معذوریت های حکومتی و دولتی قرار نگیرد و بتواند مطابق شخصیت خود نظر هایش را مطرح کند به دل مردم نیز خواهد نشست؛ البته این نقد هم وارد است که به هر حال در کنار این گفت وگوهای دوستانه باید برنامه ها و گفت وگوهای تخصصی نیز تهیه شود.

«به عنوان مثال در بحث پرسشها اقتصادی می توان از آقای محسن رنانی دعوت کرد تا برابر مدیر جمهوری بنشیند و در برنامه های دیگری نظر متفاوتی از محسن رنانی را دعوت کرد تا پرسشها اقتصادی را به چالش بکشد. این اتفاق می تواند در حوزه های دیگری همچون سیاسی، اجتماعی و فرهنگی نه تنها با رییس جمهور بلکه با سایر مسؤولان نیز رخ بدهد. این نوع گفت وگوها بسیار سازنده هستند و تلویزیون جمهوری اسلامی کشور عزیزمان ایران باید بیش از آنکه به طراحی دکور و تشریفات اهمیت بدهد به محتوای این برنامه ها توجه کند».

واژه های کلیدی: برنامه | رشیدپور | رییس جمهور | رضا رشیدپور | اخبار فرهنگی و هنری

نویسنده : topsblog

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب خارجی pdf
  • جعبه هدیه کتاب
  • خرید کتاب خارجی
  • کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب آمازون
  • افست کتاب لاتین
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون
  • چاپ کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب لاتین
  • کتب خلبانی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • خرید منابع پزشکی اورجینال
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو