تاپس بلاگ

خرید کتاب از گوگل
چاپ کتاب PDF
خرید کتاب از آمازون
خرید کتاب زبان اصلی
دانلود کتاب خارجی
دانلود کتاب لاتین
گت بلاگز اخبار سیاست خارجی تعلل چین شایعه است

آن قدر شایعات راجع به اتفاق نفت کش سانچی و حرف وحدیث ها از نحوه عملکرد چین در اطفای حریق و امدادرسانی به راه بود که سفیر چین در ایران ترجیح داد برای دفاع از عمل

تعلل چین شایعه است

تعلل چین شایعه است

عبارات مهم : ایران

آن قدر شایعات راجع به اتفاق نفت کش سانچی و حرف وحدیث ها از نحوه عملکرد چین در اطفای حریق و امدادرسانی به راه بود که سفیر چین در ایران ترجیح داد برای دفاع از عملکرد کشورش، نشستی خبری برگزار کند. پانگ سن در این نشست که در محل سفارت چین در ایران در احاطه نیروهای انتظامی برگزار شده است بود، از ناراحتی مردمش از برخورد ایرانیان گله کرد و با این حال تأکید داشت این ماجرا، تأثیری روی روابط دو کشور نمی گذارد. البته این سخن او به نحوی مطرح شد که گمان می رفت بیشتر از آنکه هم دردانه باشد، هشدارگونه است.

تعلل چین شایعه است

پانگ سن در پاسخ به گلایه مندی ایران (مردم و خانواده دریانوردان و نه دولت!) از عملکرد با تأخیر این کشور، عنوان را به روابط دیپلماتیک دو کشور کشاند و گفت: «تأسف آور است که بعضی رسانه ها گزارش های غیرواقعی را باور و منعکس کردند. در حال حاضر این شایعات زیاد از سوی کسانی دامن زده می شود که نمی خواهند روابط خوب و حسنه کشور عزیزمان ایران و چین را که قدمتی بسیار طولانی دارد، ببینند. آنان به هر طریقی می خواهند این روابط را بر هم بزنند». او تأکید کرد: «باید سعی کنیم روابط دو کشور تحت تأثیر این مسئله قرار نگیرد». با این حال در بخش دیگری از سخنان خود افزود: «اقدامات منفی در اینترنت تأثیری بر روابط دو کشور ندارد». این دیپلمات همچنین از خبرنگاران خواست شایعات را باور نکنند و به رسانه های مهم و مهم کشور عزیزمان ایران و چین در زمینه کسب اخبار توجه کنند.

طفره سفیر چین از پاسخ به برخی پرسش ها

آن قدر شایعات راجع به اتفاق نفت کش سانچی و حرف وحدیث ها از نحوه عملکرد چین در اطفای حریق و امدادرسانی به راه بود که سفیر چین در ایران ترجیح داد برای دفاع از عمل

سفیر چین که در این نشست از پاسخ به برخی پرسش ها طفره رفت و سعی داشت به گونه دیگری به پرسش ها پاسخ دهد؛ در تأیید حرف های خود مبنی بر آنکه تمام تلاش ها صورت گرفته هست، به قدردانی مسئولان ایرانی از عملکرد چین در این اتفاق اشاره کرد و گفت: «بعد از وقوع حادثه، طرف چینی تأکید کرد که نجات جان، اولویت است و حتی اگر یک درصد امید داشته باشیم، صددرصد تلاش خود را به کار می بریم و برای همین، مقامات کشور عزیزمان ایران از فعالیت های چین در طول اتفاق سانچی قدردانی کردند».

او همچنین اعلام کرد برخی از مسئولان چینی که غیرمسئولانه به بیان مسائلی راجع به محیط زیست پرداخته اند، تذکر گرفته اند و در این زمینه توضیح داد: «برای ما بهتر بود که آتش را خاموش می کردیم و کشتی غرق نمی شد؛ بنابراین حرف ها راجع به اینکه می خواستیم کشتی بسوزد، درست نیست». سین در ادامه توضیح می دهد: «از روز ۱۹ ژانویه بعد از غرق شدن نفت کش چین مرتب نظارت داشته و کشتی هایی را برای جلوگیری از آلودگی اعزام می کند. گفته می شود عالی ترین راه جهت جلوگیری از گسترش آلودگی، آن است که کشتی را از آب خارج کنیم که نیاز به اجازه صاحب نفت کش دارد. کار از آب خارج کردن نفت کش سخت هست؛ چون سنگین و بزرگ است و در عمق زیادی واقع شده است است و هنوز از آن میعانات گازی خارج می شود».

سانچی به صورت عمودی در کف دریاست

به گفته او، تا به حال از سوی کارشناسان گفته شده است سانچی به صورت عمودی است که به نظر می رسد جهت کارها بعدی اوضاع مناسبی دارد. دکتر ربیعی هم گفتند می درخواست کردند ربات را اعزام کنند که به علت خروج میعانات گازی موفق نشدند.

تعلل چین شایعه است

رد کم کاری چین

پانگ سن در این نشست بارها تعلل چین در عملیات نجات و اطفای حریق را رد کرد و در پاسخ به پرسش «شرق» گفت: «در مناسب ترین وقت همه کشتی های امداد و نجات چین در محل اتفاق حضور یافتند. کشتی ها و هلیکوپترهای ژاپن در محل حاضر شدند و هیچ گاه چین از حضور کشورهای دیگر ممانعت به عمل نیاورده است».

آن قدر شایعات راجع به اتفاق نفت کش سانچی و حرف وحدیث ها از نحوه عملکرد چین در اطفای حریق و امدادرسانی به راه بود که سفیر چین در ایران ترجیح داد برای دفاع از عمل

رد توقف عملیات در شب

سفیر چین در صحبت های خود، سخن دیگری را هم رد کرد. این روزها بارها از سوی مقامات ایرانی شنیده شد که اطفای حریق در شب متوقف می شد و عکس ها نیز البته این مدعا را تأیید می کند. با این حال سفیر چین در ایران در پاسخ به «شرق» تأکید کرد: «امدادرسانی ۲۴ساعته بود و هیچ گاه قطع نشد. فقط شب ها امدادرسانی سخت بود؛ ولی هیچ گاه دست از امداد برنداشتند».

رد سخنان فرمانده نیروی دریایی ایران

تعلل چین شایعه است

از طرفی او بازهم مورد دیگری را که مسئولان ایرانی ازجمله فرمانده نیروی دریایی ارتش گفته بودند، مبنی بر اینکه دو تا سه روز صدور ویزا برای تکاوران ایرانی طول کشید، رد کرد و گفت: «من روز ١١ ژانویه درخواستی از دکتر ربیعی جهت اعزام تکاوران ایرانی دریافت کردم و ما در ۲۴ ساعت ویزاهای آنها را اعزام کردیم و شایعات مبنی بر تأخیر طرف چینی در صدور ویزا، نادرست هست. بعد از رسیدن تکاوران ایرانی به چین، چین در نخستین وقت دستگاه ها و وسایل مورد نیاز تکاوران را برایشان فراهم کرد. بعد از دراختیارگذاشتن کشتی تخصصی و وسایل، تکاوران توانستند به نزدیکی نفت کش سانچی برسند؛ ولی متوجه شدند امکان ورود به کشتی وجود ندارد و از ورود صرف نظر کردند».

این در حالی است که امیر خانزادی، فرمانده نیروی دریایی ارتش، پیش تر گفته بود: «فرایند رفت و برگشت صدور ویزای چین جهت کلاه سبز های نیروی دریایی کمی طولانی شد و دو تا سه روز طول کشید».

این دیپلمات چینی در ایران همچنین در بخش دیگری از سخنانش راجع به شرح وقوع اتفاق و شرایط امدادرسانی به نفت کش سانچی گفت: «بعد از اتفاق نفت کش، مدیر جمهور و نخست وزیر چین دستورات مورد نیاز را دادند. وزارت خارجه حالت فوق العاده اعلام کرد و وزارت کار نیز جهت امداد و نجات و سایر موارد فعالیت کردند. همچنین مرکز امداد و نجات شانگهای جهت اعزام کشتی های امداد و نجات و کشتی های پلیس اقدام و اطلاعات مورد نیاز را به ژاپن و چین مخابره کرد. میعانات گازی نفت کش آتشی را ایجاد کرد که شعله ای با ارتفاع زیاد ایجاد شد و امدادرسانی را با مسئله روبه رو کرد».

بااین حال او از هم وطنانش دفاع کرد و افزود: «باوجوداین، دولت چین اولویت خود را نجات جان خدمه قرار داد و ۱۳ کشتی در محدوده بیش از هشت هزار کیلومتر را پوشش دادند، امدادگران چینی با به خطرانداختن جان خود بارها به کشتی نزدیک و با ریسک اوج سوار سانچی شده است و جعبه سیاه را به همراه دو پیکر خارج کردند. مرکز امداد و نجات چین مرتب روند نجات را به سرکنسول کشور عزیزمان ایران در شانگهای اطلاع رسانی کرده و پذیرای سفیر کشور عزیزمان ایران و آقای ربیعی بوده است». پانگ سن گفت: «چین کمک کرد ۱۲ امدادگر ایرانی سوار نفت کش شوند و وسایل امداد و نجات مورد نیاز را برایشان فراهم کرد، ولی به علت شعله های آتش، امدادگران ایرانی از سوارشدن به نفت کش منصرف شدند».

او تأکید کرد: «سفارت چین تمام همکاری های مورد نیاز جهت صدور ویزا را انجام داد و دولت چین تمام اطلاعات را به کره جنوبی و ژاپن ارائه داد و این دو کشور هواپیماها و پلیس خود را جهت کمک به محل اعزام کردند، متأسفانه با انفجار، نفت کش منفجر و غرق شد و مقامات چینی همدردی خود را به آقای ظریف ارسال کردند. مسئولان ایرانی هم از تلاش های چین در زمینه امداد و نجات تقدیر کردند و درحال حاضر بیش از ۱۰ فروند کشتی چین در حال مدیریت بحران بوده و با کشتی های ژاپنی و کره ای و ایرانی در حال جست وجو هستند».

پانگ سن افزود: «تاکنون طرف چینی محل غرق شدن نفت کش را مشخص و در مرحله بعد روبات جهت جست وجوی کشته شدگان خواهد فرستاد. چین جهت احراز هویت آنها کمیته خاص ای تعیین کرده و بعد از تعیین هویت خانواده ها می توانند جهت انجام امور بعدی وارد چین شوند و ما با آنها همکاری مورد نیاز را انجام خواهیم داد. چین مایل است در کارهای جانبی این اتفاق همکاری های مورد نیاز را با کشور عزیزمان ایران داشته باشد».

سفیر چین همچنین در مورد اینکه آیا اجازه دیدار و مصاحبه با خدمه کشتی کریستال (کشتی فله بر چینی) داده نشد، افزود: «رئیس شرکت بنادر کشور عزیزمان ایران هم گفت قبل از شروع رسمی پیگیری به حادثه، چین حق دارد از گفت وگوی ملوانان با رسانه ها جلوگیری کند».

او همچنین در پاسخ به پرسش «شرق» که آیا چین با خدمه کشتی کریستال صحبت کرده هست، به نوعی از پاسخ مشخص به این پرسش طفره رفت و گفت: «باید همه طرف ها باشند تا پروسه رسیدگی به پرونده و صحبت با خدمه کریستال انجام شود. تا پروسه انجام نشود، کسی با خدمه صحبت نمی کند. شروع شدن پروسه با هماهنگی ایران، چین و پاناما انجام می شود».

پانگ سن همچنین تأکید کرد: «طرف چینی با احترام به کنوانسیون های بین المللی و قوانین خود اقدام کرده و از همه طرف ها جهت ادامه کار و رمزگشایی جعبه سیاه دعوت می کند و در وقت مقرر، اطلاعات به دست آمده را منتشر خواهد کرد».

سفیر چین در مورد اطلاعات جعبه سیاه نیز اظهار بی اطلاعی کرد و افزود: «جعبه سیاه الان در بندر شانگهای نزد نمایندگان ایران، چین و پاناماست و با حضور هر سه طرف باز می شود و وقت آن از طریق کارشناسان سه طرف تعیین می شود».

پانگ سن خاطرنشان کرد: «پس از وقوع حادثه، متخصصان که از نزدیک شاهد ماجرا بودند، به علت انفجار و گازهای سمی نتیجه گیری کردند که امکان زنده ماندن سرنشینان وجود ندارد. درحال حاضر چین یگان هایی را اعزام کرده و اوضاع کشتی نفت کش را زیر نظر داریم و تا جایی که امکان دارد جهت بیرون آوردن اجساد احتمالی تلاش می کنیم».

او در پاسخ به اینکه آیا احتمال زنده ماندن ملوانان سانچی وجود داشت یا خیر؟ گفت: «به گفته متخصصان، به خاطر انفجار نفت کش و گازهای سمی احتمال زنده ماندن آنها نبود، ولی بعضی متخصصان بر این باورند که تا ۱۰ روز هم امکان زنده ماندن افراد وجود دارد. درحال حاضر چین ربات های جست وجوگر ارسال کرده تا مشخص شود امکان خارج کردن پیکرها هم وجود دارد یا خیر».

بعد از اتفاق سیگنالی از نفت کش دریافت نشد

پانگ سن این را هم گفت که بلافاصله بعد از حادثه، هیچ سیگنالی از این نفت کش دریافت نشده است.

چه کسی راست می گوید؟

سخنان سفیر چین در ایران متأسفانه بیش از آنکه زوایای پنهان ماجرا را روشن کند، بر ابهامات دامن زد. البته ناگفته پیداست که این نشست در توجیه عملکرد مسئولان چینی بود و چنین برخوردی از سوی هر کشوری طبیعی هست، ولی ماحصل سخنان سفیر چین در ایران بر تردیدها در مورد گفتار مقامات ایران یا چین دامن زد؛ همچنان که تأکید این دیپلمات چینی بر روابط دیپلماتیک دو کشور، این شائبه را تقویت کرد که نکند، نگرانی مسئولان ایرانی از همین روابط حسنه در عرصه های سیاسی و البته اقتصادی، عقب نشینی مسئولان کشورمان را به دنبال داشته است؟

اعلام آمادگی معاونت حقوقی مدیر جمهوری جهت پیگیری اتفاق سانچی

لعیا جنیدی، معاونت حقوقی مدیر جمهوری، ضمن ابراز همدردی با بازماندگان اتفاق سانچی، آمادگی خود جهت همکاری در پیگیری حقوقی این اتفاق را اعلام کرد. او افزود: احتمالش زیاد است که دستگاه های اجرائی خودشان بخواهند از طریق واحدهای حقوقی خود این عنوان را پیگیری کنند، ولی درصورتی که شرح گزارش این اتفاق از سوی وزارتخانه ها و دستگاه های اجرائی مربوطه به معاونت حقوقی برسد، کارها مورد نیاز را انجام می دهیم.

جعبه سیاه سانچی با حضور ۵ کشور امروز بازگشایی می شود

ایلنا: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: قرار است روز دوشنبه جعبه سیاه نفت کش سانچی با حضور نماینده کشور سازنده یعنی سوئد و کشورهای ذی نفع از جمله پاناما، بنگلادش، کشور عزیزمان ایران و چین بازگشایی شود. او راجع به تیمی که قرار است از کشور عزیزمان ایران در این جلسه حاضر شود، اظهار کرد: چهار نفر از شرکت بنادر و شرکت ملی نفت کش به عنوان نماینده در این جلسه حضور خواهند داشت.

شرق

واژه های کلیدی: ایران | ایران | ایرانی | مسئولان | امدادرسانی | اخبار سیاست خارجی

نویسنده : topsblog

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب خارجی pdf
  • جعبه هدیه کتاب
  • خرید کتاب خارجی
  • کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب آمازون
  • افست کتاب لاتین
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون
  • چاپ کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب لاتین
  • کتب خلبانی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • خرید منابع پزشکی اورجینال
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو