تاپس بلاگ

خرید کتاب از گوگل
چاپ کتاب PDF
خرید کتاب از آمازون
خرید کتاب زبان اصلی
دانلود کتاب خارجی
دانلود کتاب لاتین
گت بلاگز اخبار سیاسی و اجتماعی بودجه شورای نگهبان از پول تو جیبی بعضی مسئولین کمتر است / کدخدایی

سخنگوی شورای نگهبان با انتقاد از مسائلی که اخیرا در خصوص بودجه شورای نگهبان در بعضی رسانه‌ها انتشار یافته هست، گفت: مردها باید با انصاف این عنوان را نگاه کنند،

بودجه شورای نگهبان از پول تو جیبی بعضی مسئولین کمتر است / کدخدایی

کدخدایی: بودجه شورای نگهبان از پول تو جیبی بعضی مسئولین کمتر است

عبارات مهم : بودجه ۹۶

سخنگوی شورای نگهبان با انتقاد از مسائلی که اخیرا در خصوص بودجه شورای نگهبان در بعضی رسانه ها انتشار یافته هست، گفت: مردها باید با انصاف این عنوان را نگاه کنند، بودجه شورای نگهبان از پول تو جیبی بعضی مسئولین کمتر هست.

به گزارش ایسنا، عباسعلی کدخدایی در نشست خبری شورای نگهبان ابتدا گزارشی اجمالی از مصوبات واصله و بررسی شده است به وسیله شورای نگهبان ارائه کرد و ضمن تبریک سالروز فرار شاه و گرامیداشت یاد و خاطره شهید نواب صفوی و تسلیت در پی اتفاق دلخراش نفتکش سانچی، اظهار کرد: چهار مصوبه دارای مغایرت بوده و عدم مغایرت چهار مصوبه اعلام شده است است.

بودجه شورای نگهبان از پول تو جیبی بعضی مسئولین کمتر است / کدخدایی

وی گفت: طرح دوفوریتی اصلاح قانون انتخابات شوراهای اسلامی را داشتیم که فقهای شورای نگهبان نسبت به تبصره ماده ۲۶ ایراد وارد دانستند و مجلس در پی آن اصلاحاتی به عمل آورد که در شورای نگهبان مورد بحث بود، این طرح سه ایراد داشت.

سخنگوی شورای نگهبان افزود: همچنین دو اساسنامه از سوی هیات وزیران داشتیم و بیش از ۲۰ مورد نامه دیوان عدالت اداری که مورد بررسی قرار گرفت.

سخنگوی شورای نگهبان با انتقاد از مسائلی که اخیرا در خصوص بودجه شورای نگهبان در بعضی رسانه‌ها انتشار یافته هست، گفت: مردها باید با انصاف این عنوان را نگاه کنند،

سخنگوی شورای نگهبان در ادامه در پاسخ به پرسش خبرنگاری مبنی بر اینکه در صورتی که مجلس در لایحه بودجه ارائه شده است از سوی دولت تغییرات زیادی را به وجود آورد، شورای نگهبان نسبت به آن ایراد می گیرد یا خیر؟ گفت: اگر تغییرات در حد متعارف باشد شورای نگهبان ایرادی نمی گیرد ولی اگر خارج از آن باشد ایراد خواهیم گرفت.

کدخدایی ادامه داد: طبق قانون اساسی، بودجه باید در قالب لایحه به مجلس برود. یکی از ایرادات ما در خصوص بودجه ۹۶ همین بود؛ آیا که بودجه به عنوان متمم بودجه ارائه شده است بود، در حالی که بودجه باید در قالب لایحه ارائه شود.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگاری در این خصوص که آقای نجفی شهردار پایتخت کشور عزیزمان ایران در صحن شورای شهر گزارشی مبنی بر تخلفات انتخاباتی مدیریت وقت شهرداری ارائه کرده، آیا شورای نگهبان با توجه به اینکه چند ماهی از انتخابات گذشته این عنوان را به قوه قضاییه اعلام می کند یا خیر؟ گفت: در خصوص تخلفات اگر گزارش یا مستنداتی باشد و اگر گزارشات در صلاحیت شورای نگهبان باشد اعلام نظر می کنیم. بخشی را هم باید جهت قوه قضاییه ارسال کنیم. اگر این گزارشات را دریافت کنیم به وظیفه قانونی خود عمل می کنیم.

بودجه شورای نگهبان از پول تو جیبی بعضی مسئولین کمتر است / کدخدایی

خبرنگاری در خصوص موضع شورای نگهبان راجع به زیاد کردن احتمالی قیمت بنزین پرسید و کدخدایی پاسخ داد: شورای نگهبان تلاش می کند که نظرش مبتنی بر نیازهای مردم باشد، البته اخبار حاکی از این است که دوستان در دولت و مجلس به این جمع بندی رسیده اند که چنین افزایشی نداشته باشند. باید منتظر باشیم و ببینیم که در لایحه چه اتفاقاتی می افتد. امیدواریم چنین اتفاقی نیفتد و جهت مردم گشایش باشد.

خبرنگاری از کدخدایی پرسید یک ماه پیش مسائلی در خصوص ارائه گزارش تخلفات از سوی قوه قضاییه به شورای نگهبان رسید، در این مورد توضیح بفرمایید: گزارشات پیگیری به تخلفات در صلاحیت قوه قضاییه است که دوستان در قوه قضاییه باید بفرمایند. آنچه جهت ما ارسال شد در سه بخش بود؛ آن دسته که پیگیری شد و منجر به صدور حکم شد، بخش دیگر منجر به تبرئه شدن بود و بخش دیگر در حال پیگیری هست. هنوز پیگیری ها ادامه دارد. اگر قوه قضاییه صلاح بداند شرح اعلام می شود.

سخنگوی شورای نگهبان با انتقاد از مسائلی که اخیرا در خصوص بودجه شورای نگهبان در بعضی رسانه‌ها انتشار یافته هست، گفت: مردها باید با انصاف این عنوان را نگاه کنند،

خبرنگاری از سخنگوی شورای نگهبان پرسید بعضی رسانه ها سخنانی مبنی بر چند برابر شدن بودجه شورای نگهبان عنوان می کنند و از این عنوان انتقاد می کنند، در این باره توضیح دهید که خدایی گفت: بودجه شورای نگهبان مانند بودجه هر دستگاهی در لایحه بودجه آینده نگری و در مجلس تصویب می شود و به وسیله دیوان محاسبات بازبینی می شود. البته چند دیوان محاسبات بالقوه در شورای نگهبان داریم در واقع بعضی علما در هزینه های شورای نگهبان ورود و نظارت می کنند ولی در خصوص بودجه شورای نگهبان باید گفت بودجه سال ۹۶ تا سال ۹۷، هفت درصد آینده نگری شده است که زیاد کردن پیدا کند.

وی افزود: دوستان می دانند بودجه ای که تصویب می شود بخشی از آن تخصیص داده نمی شود و از آن میزان تخصیص داده شده است مقداری پرداخت نمی شود، ولی ما گلایه می کنیم آیا دوستان در بعضی پرسشها انصاف را رعایت نمی کنند. بی جهت یک فرد ضد انقلاب در بیرون حرف می زند و می بینیم دوستان تکرار می کنند.

بودجه شورای نگهبان از پول تو جیبی بعضی مسئولین کمتر است / کدخدایی

به گزارش ایسنا، سخنگوی شورای نگهبان گفت: ردیف بودجه شورای نگهبان مانند مابقی شرکت ها در چند بخش خلاصه می شود، یکی پاسداری از احکام اسلام و همان عنوان نظارت بر قانون، بحث دیگر حوزه های انتخاباتی و امر نظارت که هر ساله این دو عنوان در خصوص بودجه مطرح است و در سال هایی که انتخابات داریم بودجه مربوط به برگزاری انتخابات در نظر گرفته می شود و بودجه مربوط به نظارت در انتخابات جهت مثال انتخابات ۹۶ جداگانه پرداخت می شود. بعضی می گویند بودجه نظارت بر انتخابات یک رقم ۵۰ میلیاردی هست، ولی امسال که انتخابات نداریم شورای نگهبان آیا باید بودجه آن را دریافت کند. امسال در خصوص این عنوان بودجه ای در نظر گرفته نشده چون شورای نگهبان قرار نیست انتخاباتی را برگزار کند. این عنوان را هم دولت و هم مجلس می داند. توصیه می کنم که دوستان در چنین مواقعی به شرکت برنامه و بودجه مراجعه کنند و از آنها بپرسند.

کدخدایی گفت: آنهایی که خود را حقوقدان می دانند و بودجه سال ۶۷ و ۹۷ را مقایسه می کنند باید گفت که حقوق شما از سال ۶۷ تا به امروز برابر بوده و قیمت منزلی که در اوج شهر دارید از سال ۶۷ تا به امروز به یک میزان است یا بعضی افراد که به بعضی وابسته هستند در خبرگزاری نشسته اند و این مطالب را می نویسند، اصلا آیا آن نهاد باید خبرگزاری داشته باشد؟ شورای نگهبان بودجه داشتن خبرگزاری را ندارد و از این پول ها خرج نمی کند، البته ما مثل شما هم نیستیم که تا انتقادی پیش می آید کیف خود را برداریم و جهت شکایت به دادگستری برویم. شورای نگهبان جهت شکایت از منتقدین هم بودجه ندارد.

سخنگوی شورای نگهبان ادامه داد: یک آقایی می گوید شورای نگهبان ۱۲ عضو دارد، این بودجه را جهت چه می خواهد. مانند این است که ما بگوییم بودجه قوه مجریه جهت رییس جمهور و هیات وزیران است یا بودجه ای که نهادتان دریافت می کند فقط جهت شماست. بودجه شورای نگهبان خیلی کمتر از پول تو جیبی بعضی مسئولین است.

کدخدایی در پاسخ به پرسش خبرنگاری راجع به آخرین اوضاع بررسی ها در عنوان رجل سیاسی، گفت: عمده این عنوان را به اتمام رساندیم. جزء ۵ بند ۱۰ سیاست های کلی این بود که معیارها و شاخص های رجل سیاسی، مذهبی، مدیر و مدبر بودن به وسیله شورای نگهبان تبیین شود.

در دو بخش این تعاریف در شورای نگهبان مورد بحث بود و یکی دیگر شرایط ها و معیارهای مورد نیاز جهت تشخیص آنها مورد پیگیری قرار گرفت. به عنوان نمونه در حوزه مذهبی بودن افراد باید آگاهی مورد نیاز را به دین داشته باشند و در زندگی خود نسبت به آن ملتزم باشند و در حوزه سیاسی درک عمیقی از پرسشها سیاسی داخلی و بین المللی داشته باشند و در حوزه مدیریت دارای مهارت باشند. سن متناسب جهت ریاست جمهوری را داشته باشند و دارای صلاحیت علمی باشند. هنگامی که عنوان جمع بندی شد آن را به مجلس ابلاغ می کنیم. البته رییس مجلس کمیسیونی را در این خصوص ایجاد کرده تا کارها پیگیری شود، به جمع بندی نهایی رسیدیم عنوان را اعلام می کنیم.

خبرنگاری از کدخدایی پرسید بعضی از نمایندگان از ورود کمیسیون نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام در عنوان بودجه انتقاد می کنند، آیا مجمع می تواند در این خصوص نظارت داشته باشد یا خیر؟ که کدخدایی گفت: بله در آیین نامه مجمع تشخیص مصلحت نظام چنین موضوعی آینده نگری شده است و هر ساله این کار انجام می شود. مجمع تشخیص مصلحت نظام، کمیسیون نظارتی را تعیین می کند و نظرش را در خصوص برنامه بودجه اعلام می کند.

کدخدایی در خصوص پرسش خبرنگاری مبنی بر اینکه آیا بودجه شورای نگهبان ۵۰ میلیارد است یا خیر؟ گفت: بله، ۵۰ میلیارد در بودجه جاری است ولی اینکه این ۵۰ میلیارد جهت برگزاری انتخابات خاصی باشد خیر اینگونه نیست. بودجه مربوط به سال ۹۶ را فقط ۷۰ درصد آن را دریافت کردیم.

واژه های کلیدی: بودجه ۹۶ | نگهبان | انتخابات | شورای شهر | انتخابات ۹۶ | لایحه بودجه | انتخابات شوراهای اسلامی | اخبار سیاسی و اجتماعی

نویسنده : topsblog

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب خارجی pdf
  • جعبه هدیه کتاب
  • خرید کتاب خارجی
  • کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب آمازون
  • افست کتاب لاتین
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون
  • چاپ کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب لاتین
  • کتب خلبانی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • خرید منابع پزشکی اورجینال
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو