تاپس بلاگ

خرید کتاب از گوگل
چاپ کتاب PDF
خرید کتاب از آمازون
خرید کتاب زبان اصلی
دانلود کتاب خارجی
دانلود کتاب لاتین
گت بلاگز اخبار اقتصادی و بازرگانی اتوبان همت جهت مسوولان مهم هست، ولی مترو مهم نیست / وزیر راه و شهرسازی

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه طی چهار سال گذشته بیش از ۱۰ بار مسئولان متفاوت از اتوبان همت دیدار کردند، گفت: هنوز موفق نشده‌ایم در خصوص توسعه حمل و نقل ریلی

اتوبان همت جهت مسوولان مهم هست، ولی مترو مهم نیست / وزیر راه و شهرسازی

وزیر راه و شهرسازی: اتوبان همت جهت مسوولان مهم هست، ولی مترو مهم نیست

عبارات مهم : ایران

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه طی چهار سال گذشته بیش از ۱۰ بار مسئولان متفاوت از اتوبان همت دیدار کردند، گفت: هنوز موفق نشده ایم در خصوص توسعه حمل و نقل ریلی تهران- کرج یک جلسه در شرکت برنامه و بودجه برگزار کنیم.

به گزارش ایسنا، عباس آخوندی در همایش توسعه مبتنی بر حمل و نقل همگانی اظهار کرد: زندگی مدرن در کشور عزیزمان ایران با بحران در حوزه های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی مواجه شده است که معضل حمل و نقل نیز یکی از آنهاست. لذا نیاز به یک بازاندیشی داریم.

اتوبان همت جهت مسوولان مهم هست، ولی مترو مهم نیست / وزیر راه و شهرسازی

وی افزود: سیاستگذاری تازه یعنی یک چیزی را از دست بدهیم و یک چیز را به دست بیاوریم. نمی شود که همزمان همه چیز را با هم داشته باشیم.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اتفاق پلاسکو خاطرنشان کرد: پلاسکو به عنوان یک ساختمان نماد زندگی مدرن در کشور عزیزمان ایران بود. ولی زیاد از ۵۰ سال دوام نیاورد. این عنوان را به فقط به یک اتفاق تقلیل ندهیم بلکه یک نشانه است که ما با یک بحران جدی در زندگی مدرن مواجهیم. البته در سایر نقاط دنیا هم این مسئله وجود دارد.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه طی چهار سال گذشته بیش از ۱۰ بار مسئولان متفاوت از اتوبان همت دیدار کردند، گفت: هنوز موفق نشده‌ایم در خصوص توسعه حمل و نقل ریلی

آخوندی با بیان اینکه در حوزه شهری بحث توانایی زندگی و توانایی حرکت و جابه جایی را داریم، تصریح کرد: هزاران میلیارد تومان جهت توسعه اقتصادی هزینه می کنیم ولی شهر توانایی زندگی ندارد و با انواع آلودگی آب، خاک و … مواجهیم.

وی گفت: حرکت در شهر و حومه شهر، شهروندان را عصبی می کند. شاید نشانه های خشونت و پرخاشگری را در همه شهرها می بینیم بعد باید کاری کرد و اتفاق دیگری رخ دهد.

وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: تجربه ۱۵ الی ۲۰ سال گذشته نشان می دهد که زیاد کردن بزرگراه ها نه تنها منجر به اصلاح کیفیت زندگی و حمل و نقل نشده، بلکه به طور معکوس عمل کرده هست. البته زمانی که این عنوان به وسیله یکی از کارشناسان مطرح شد، اکثر رسانه ها آن را به سخره گرفتند که یکی از آنها صدا و سیما بود. این در حالی است که نسبت به این عنوان تمام دانشمندان دنیا اتفاق نظر دارند و می گویند سیاست خودرومحوری نتیجه ای جز بحران کیفیت زندگی در بر نخواهد داشت.

اتوبان همت جهت مسوولان مهم هست، ولی مترو مهم نیست / وزیر راه و شهرسازی

آخوندی در استفاده از تجربه های موفق جهانی در بحث حمل و نقل تاکید و خاطرنشان کرد: تجربه های موفقی در سطح دنیا در خصوص حمل و نقل عمومی انجام شده است و ما نیازی به کشف تازه نداریم. فقط مهم ترین مسئله این است که چگونه این سیاست را اجرا کنیم. ولی متاسفانه در کشور عزیزمان ایران تغییرات بنیادین معمولا بسیار سخت است که در حد فوت از مسئولان وقت می گیرد. آیا که هر وقت صحبت از عوض کردن می شود همه در جهت اثبات اینکه هر عوض کردن نگرش کار خبطی هست، موضع گیری می کنند.

وی با ذکر مثالی در خصوص مقاومت جهت عوض کردن گفت: از روزی که من به وزارت راه و شهرسازی آمدم، هر وقت صحبت از جابه جایی در پایتخت کشور عزیزمان ایران می شد، می گفتم نیم نگاهی به ریل داشته باشیم. ولی باید اعتراف کنم که در هیچ سطحی موفق نشدم.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه طی چهار سال گذشته بیش از ۱۰ بار مسئولان متفاوت از اتوبان همت دیدار کردند، گفت: هنوز موفق نشده‌ایم در خصوص توسعه حمل و نقل ریلی

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به دیدار امروز خود از اتوبان همت- کرج گفت: چهار سال است که با شرکت برنامه و بودجه بحث می کنیم که برابر بودجه بزرگراه همت به کرج، توسعه خط ریلی را نیز مدنظر قرار دهیم که دسترس به مترو را گسترش دهیم و بتوانیم حمل و نقل را از بزرگراه به ریل انتقال یافته کنیم. آیا که روزانه حدود ۹۲ هزار ماشین از کرج به پایتخت کشور عزیزمان ایران می آید.

آخوندی خاطرنشان کرد: در این مدت تعداد دفعاتی که مقامات ارشد کشور عزیزمان ایران از بزرگراه همت دیدار کردند، بیش از ۱۰ بار هست. تعداد جلساتی هم که مدیر شرکت برنامه و بودجه با من راجع به بزرگراه همت گذاشته، بیش از ۱۰ بار بوده ولی هنوز موفق نشده ایم در خصوص توسعه حمل و نقل ریلی تهران- کرج جلسه بگذاریم.

اتوبان همت جهت مسوولان مهم هست، ولی مترو مهم نیست / وزیر راه و شهرسازی

وی همچنین راجع به اتوبان تهران- قم گفت: تقاضاهای بسیار زیادی وجود دارد که اتوبان تهران- قم را شش بانده کنیم ولی چهار سال است که ما بر ضرورت حمل و نقل حومه ای قم تاکید می کنیم و جوابی نمی گیریم.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به بودجه هایی که مجلس و دولت جهت پروژه ها تخصیص داده شده است می دهند، گفت: بودجه ای که جهت بحث حمل و نقل عمومی تخصیص داده شده است می یابد، تقریبا هیچ هست. آیا که رسیدن به یک سهم یکسان در خصوص حمل و نقل کار بسیار مشکلی است.

آخوندی اظهار کرد: اگر همین امروز در دولت از سطح مدیران کل و وزرا راجع به حمل و نقل عمومی ریل پایه نظرسنجی کنیم، فکر نمی کنم در حد پنج درصد نیز همراهی داشته باشیم. بنابراین در شروع راه هستیم و باید صدها بار این مسئله را تاکید کنیم تا بالاخره اتفاق بیفتد.

وی در خصوص صحبت های محسن هاشمی مبنی بر ارائه تراکم به اطراف ایستگاه های مترو گفت: مهندس هاشمی گفتند ما اندیشه کردیم که هزینه توسعه مترو از طریق تراکم ایستگاه های مترو تامین شود ولی باید توجه داشت این عنوان به شرطی باید صورت گیرد که در بقیه جاها شهرفروشی متوقف شود و نمی توان در هر دو جا تراکم فروشی را مدنظر قرار داد.

وزیر راه و شهرسازی با انتقاد از رسانه ملی گفت: مدت هاست که رسانه ملی کاری به زندگی مردم ندارد. من مدتی در صدا و سیما بودم. در سال ۱۳۵۶ بحثی عنوان شد که رسانه باید به خدمت توسعه بیاید. امیدوارم در سال ۹۷ رسانه ای ایجاد کنیم که با کمک کارشناسان واقعی پرسشها مربوط به توسعه را حل و فصل کند نه اینکه کارشناسانی از خودشان بتراشند که بیاید و عنوان را وارونه جلوه دهد.

آخوندی پیشنهاد داد تا حداقل یک رسانه اینترنتی ایجاد شود که زندگی شهری را تعریف کند.

وی یکی از بااهمیت ترین نتیجه های توسعه حمل و نقل عمومی را فقرزدایی دانست و گفت: اگر حمل و نقل ریلی توسعه پیدا کند، تاثیر بسیار مهمی در بحث فقر خواهد داشت. بسیاری از نقاط دنیا که اول شبکه ریلی و بعد سکونت ایجاد شد، کانون های فقر شکل نگرفتند. ژاپن نمونه ای از این نوع رویکرد است ولی می بینیم که اطراف پایتخت کشور عزیزمان ایران کانون های فقر به شدت گسترش یافته است.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: باید دسترسی آسان، ایمن و ارزان اقشار کم درآمد ساکن در نزدیکی شهر شهرها به شهرهای بزرگ را تسهیل کنیم. این می تواند منجر به خدمات آموزش، پژوهش، شغل و سلامت جهت این گروه از جامعه باشد.

آخوندی با انتقاد از سیاست های توسعه پول در کشور گفت: کانون های فقر محصول زندگی مدرن هستند. بر اساس گزارش دانشگاه هاروارد اگر می خواهیم فقر را از بین ببریم، نیاز به توسعه حمل و نقل سالم و ارزان داریم ولی ما همچنان به دنبال نظام توزیع پول، یارانه، سبد غذایی و … هستیم.

وی همچنین بر دسترسی شهروندان به ایستگاه های مترو از طریق پیاده روی تاکید و تصریح کرد: شهروندان باید امکان دسترسی پیاده از محل سکونت به نخستین ایستگاه مترو را داشته باشند. این تمام جان مایه شهروندمداری هست. ولی متاسفانه در شهرهای ما انسان له می شود. به عنوان نمونه در خیابان مطهری شهروند پیاده محلی از اعراب ندارد و ماشین تمام داستان هست. در حالی که شهر مجموعه انسانی قبل از اینکه مجموعه کاربری باشد.

واژه های کلیدی: ایران | زندگی | رسانه ای | رسانه ها | شهرسازی | رسانه ملی | اتوبان همت | عباس آخوندی

نویسنده : topsblog

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب خارجی pdf
  • جعبه هدیه کتاب
  • خرید کتاب خارجی
  • کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب آمازون
  • افست کتاب لاتین
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون
  • چاپ کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب لاتین
  • کتب خلبانی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • خرید منابع پزشکی اورجینال
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو