تاپس بلاگ

خرید کتاب از گوگل
چاپ کتاب PDF
خرید کتاب از آمازون
خرید کتاب زبان اصلی
دانلود کتاب خارجی
دانلود کتاب لاتین
گت بلاگز اخبار اقتصادی و بازرگانی کرایه‌ها تا آخر بهار۹۷ ثابت می‌ماند ، علل رشد اجاره‌بهای مسکن

اگرچه زیاد کردن اخیر قیمت مسکن، بر زیاد کردن اجاره بها در نیمه دوم سال بیشترین تأثیر را داشت، ولی عواملی چون تورم عمومی، عدم توازن عرضه و تقاضا و کم کردن سود سپ

کرایه‌ها تا آخر بهار۹۷ ثابت می‌ماند ، علل رشد اجاره‌بهای مسکن

علل رشد اجاره بهای مسکن / کرایه ها تا آخر بهار۹۷ ثابت می ماند

عبارات مهم : اجاره

اگرچه زیاد کردن اخیر قیمت مسکن، بر زیاد کردن اجاره بها در نیمه دوم سال بیشترین تأثیر را داشت، ولی عواملی چون تورم عمومی، عدم توازن عرضه و تقاضا و کم کردن سود سپرده در این امر بی تأثیر نبوده است.

به گزارش مهر، بررسی بازار اجاره بها در سال های گذشته نشان می دهد اجاره بها در نیمه دوم سال به خصوص فصل نهایی (زمستان) به علت کم کردن تقاضای بازار با کم کردن روبه رو هست. ولی با شروع فصل بهار و به خصوص تابستان که به طور سنتی با زیاد کردن تقاضای مستأجران جهت جابه جایی و همچنین زیاد کردن تعداد ازدواج ها روبه رو هستیم، اجاره بها زیاد کردن می یابد.

کرایه‌ها تا آخر بهار۹۷ ثابت می‌ماند ، علل رشد اجاره‌بهای مسکن

عدم ثبت بسیاری از اجاره نامه ها در سامانه املاک

با این حال به علت آنکه بخش اعظم مستأجران قراردادهای اجاره نامه را بیش از یک سال تمدید می کنند که در اکثر موارد بدون حضور در بنگاه مشاوران املاک صورت می گیرد، نمی توان بر اساس اجاره نامه های ثبت شده است در سامانه جامع املاک و مستغلات کشور، برآورد دقیقی از اوضاع بازار رهن و اجاره مسکن به دست آورد؛ بر خلاف بازار خرید و فروش مسکن که قریب به اتفاق معاملات مسکن در این سامانه به علت تبعات حقوقی ای که عدم ثبت آن جهت دو طرف خریدار و فروشنده به دنبال دارد، درج می شود. به همین علت معمولا بازار اجاره بهای مسکن متکی به گزارش گیری های میدانی از مناطق متفاوت شهر است.

افزایش اجاره بها در آذر و دی ماه امسال

اگرچه زیاد کردن اخیر قیمت مسکن، بر زیاد کردن اجاره بها در نیمه دوم سال بیشترین تأثیر را داشت، ولی عواملی چون تورم عمومی، عدم توازن عرضه و تقاضا و کم کردن سود سپ

از همین روست که آمار بانک مرکزی در خصوص اوضاع بازار اجاره بهای مسکن در آذرماه امسال نسبت به آذر ماه سال گذشته رشدی حدودا ۱۱ درصدی را نشان می دهد حال آنکه نسبت به ماه قبل از آن در امسال رشد اجاره بها کمتر از یک درصد (۸ دهم درصد) معرفی شده است هست. این در حالی است که بررسی های میدانی خبرنگار مهر نشان می دهد در ماه های آذر و دی امسال، هم تعداد اجاره نامه ها زیاد کردن داشته و هم قیمت اجاره بها. همچنین به علت تفاوت بسیار زیاد رقم اجاره مسکن در پایتخت کشور عزیزمان ایران در نقاط متفاوت و همچنین کم بودن فراوانی آن، نمی توان با استفاده از «میانگین گیری»، اوضاع اجاره بها را تعیین یا حتی تخمین زد.

بنابراین با توجه به موارد مذکور بررسی های میدانی خبرنگار مهر نشان می دهد در دو ماه آذر و دی و همزمان با زیاد کردن معاملات و همچنین قیمت مسکن، اجاره بها نیز رشد بیش از حد انتظار داشته هست. کارشناسان علت آن را سه فاکتور زیاد کردن تورم عمومی، زیاد کردن قیمت مسکن و کم کردن سود سپرده های بانکی عنوان می کنند.

عقبایی: اجاره بها تا ابتدای تابستان ۹۷ ثابت می ماند

حسام عقبایی، نایب مدیر اتحادیه مشاوران املاک استان پایتخت کشور عزیزمان ایران در گفت وگو با خبرنگار مهر راجع به اوضاع معاملات اجاره مسکن، با تاکید بر اینکه اجاره بها تا ابتدای تابستان ۹۷ ثابت خواهد ماند، اظهار داشت: معمولا در نیمه دوم هر سال مشمول بر فصول پاییز و زمستان به مرور شاهد کم کردن قراردادهای اجاره مسکن هستیم به علت اینکه فصل مهم نقل و انتقالات مستأجران منقضی می شود به همین علت در پاییز تعداد قراردادهای اجاره کمتر از تابستان است و با ورود به زمستان و نزدیک شدن به شب عید،تعداد قراردادهای اجاره کم کردن بیشتری می یابد که امر متداولی در کل کشور بوده است.

کرایه‌ها تا آخر بهار۹۷ ثابت می‌ماند ، علل رشد اجاره‌بهای مسکن

وی با بیان اینکه امسال نیز از نظر تعداد کمّی قراردادهای اجاره تا حدودی همین اوضاع وجود دارد، ادامه داد: در خصوص قیمت اجاره مسکن نیز با توجه به اینکه میزان عرضه از تقاضا زیاد هست، معمولا رشد قیمت کمتری در فصول پاییز و زمستان نسبت به بهار و تابستان هر سال در اجاره بها شاهدیم حتی در مواردی این رشد یا متوقف می شود و یا با قیمت کمتری نسبت به منزل هایی که در بهار و تابستان اجاره داده می شوند، به مستأجران واگذار می شود.

رئیس کمیسیون تخصصی مشاوران املاک اتاق اصناف کشور عزیزمان ایران تصریح کرد: مهم ترین شاخص تعیین اجاره بها در هر زمانی، قیمت مسکن و ارزش ملک هست. شاخص هایی چون قیمت سود سپرده های بانکی یا تورم حاکم بر کشور یا قیاس مالکان میان واحدهای مسکونی تحت تملک خود با سود سپرده بانکی نیز به علت نبود توازن در عرضه و تقاضا در تعیین اجاره بها، مؤثر هستند این در حالی است که نباید چنین شاخص هایی در اجاره بها دخالت داده شوند.

اگرچه زیاد کردن اخیر قیمت مسکن، بر زیاد کردن اجاره بها در نیمه دوم سال بیشترین تأثیر را داشت، ولی عواملی چون تورم عمومی، عدم توازن عرضه و تقاضا و کم کردن سود سپ

حداکثر رشد قیمت مسکن ۱۰ تا ۱۵ درصد

وی خاطرنشان کرد: در فصل پاییز و همچنین یک ماه نخست زمستان امسال (دی ماه) شاهد رشد قیمت مسکن بودیم که این رشد ۱۰ تا ۱۵ درصدی قیمت در مهر ماه امسال اتفاق افتاد و بعد از آن یک ثبات در قیمت ها را شاهد بودیم و اینگونه نبود که هر ماه مجددا ۱۰ تا ۱۵ درصد رشد قیمت مسکن تکرار شود. وگرنه تا الان باید ۷۰ درصد قیمت مسکن زیاد کردن می یافت در حالی که اصلا چنین قدرت خریدی در مردم وجود ندارد. این رشد قیمت مسکن بی تأثیر در اوج رفتن اجاره بها نیست.

کرایه‌ها تا آخر بهار۹۷ ثابت می‌ماند ، علل رشد اجاره‌بهای مسکن

عقبایی علت وابستگی اجاره بها به قیمت مسکن را زیاد کردن ارزش ملک جهت خریدار و درنتیجه تلاش جهت حفظ این ارزش در اجاره بها دانست و یادآور شد: در همه جای دنیا هم چنین است که اگر قیمت مسکن زیاد کردن یابد، اجاره بها نیز اوج می رود و این وابستگی کاملا منطقی هست. این در حالی است که در فاصله سالهای ۹۲ تا ۹۶ که قیمت مسکن زیاد کردن نیافت، قاعدتا نباید اجاره بها زیاد می شد، ولی این اتفاق رخ داد و شاهد رشد اجاره بها در ۵ سال گذشته علی رغم قابت ماندن قیمت مسکن بودیم که علت آن، عوامل بیرونی مانند قیمت سود سپرده های بانکی و تورم عمومی بود.

وی تأکید کرد: اجاره بها در پاییز و زمستان امسال زیاد کردن چشمگیری نداشتند به علت اینکه تقاضا در بازار چندان نیست؛ اگر این زیاد کردن قیمت مسکن در تابستان رخ می داد، شاهد زیاد کردن زیاد اجاره بها بودیم.

افزایش اجاره بها از سوی موجران به علت اثرپذیری از جنبه روانی بازار است

نایب مدیر اتحادیه مشاوران املاک استان پایتخت کشور عزیزمان ایران گفت: به نظر می رسد بعضی ازموجران که از تابستان واحدهای خود را جهت اجاره فایل کرده بودند، اعلام کرده اند که قصد زیاد کردن مبلغ مورد نظر خود را دارند. ولی این خواسته موجران محقق نخواهد شد چون ظرفیت پرداخت این مبالغ در مستأجران وجود ندارد و این اقدام موجران، زیاد جنبه روانی در حوزه اجاره نشینی دارد به خصوص که رشد اجاره بهای امسال واقع شده است است و معمولا کمتر اتفاق می افتد که در یک سال، زیاد کردن اجاره بها در دو سری رخ دهد.

وی اظهار داشت: اگر قرار است باز هم رشد بیشتری در اجاره بها رخ دهد، از آخرهای خرداد سال آینده شروع می شود. آینده نگری من این است که هم بازار معاملات و قیمت خرید و فروش مسکن و هم اجاره بها تا آخر بهار سال آینده با ثبات نسبی روبه رو خواهد بود.

قائدی: رشد اجاره بها متأثر از زیاد کردن قیمت مسکن بود

علی قائدی معاون مدیرکل دفتر برنامه ریزی و اقتصاد مسکن معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی نیز در گفت وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: آمار بانک مرکزی در خصوص اوضاع بازار مسکن و اجاره بها در آذرماه نشان می دهد اجاره بها نسبت به ماه قبل از آن عوض کردن مهمی نداشته و کمتر از ۱ درصد بوده است.

وی ادامه داد: عوامل زیادی بر یک شاخص اقتصادی به عنوان نمونه اجاره بها مؤثر است و نمی توان تنها یک عامل را در زیاد کردن اجاره بها اثرگذار دانست. پارامترهایی چون زیاد کردن قیمت مسکن، زیاد کردن تورم عمومی و همچنین کم کردن سود سپرده های بانکی از جمله عوامل اثرگذار بر زیاد کردن اجاره بها بوده اند.

کارشناس اقتصاد مسکن افزود: زیاد کردن اجاره بهای اخیر در یک ماه گذشته عمدتا متأثر از زیاد کردن قیمت مسکن است و مالکان، اجاره بها را جهت حفظ ارزش دارایی خود اوج برده اند.

کاهش سود سپرده، انگیزه دریافت ودیعه مسکن را از بین برد

وی کم کردن سود سپرده های بانکی را نیز بی تأثیر ندانست و گفت: با توجه به اینکه بانک ها سود کمتری به سپرده ها نسبت به تابستان می دهند، میل به موجران به دریافت پول پیش (ودیعه مسکن) کمتر شده است و زیاد میل به دارند تا اجاره بگیرند و همین عنوان در اوج رفتن کرایه ها اثرگذار بوده است.

قائدی به بر هم خوردن توازن در بازار عرضه و تقاضا اشاره و عنوان کرد: با رونق گرفتن بازار خرید و فروش مسکن، به تعداد کسانی که در صف فروش ایستاده اند، افزوده شده است و از میزان عرضه در بازار اجاره مسکن کم کردن یافته هست؛ درنتیجه کم کردن عرضه منزل های آماده اجاره، تا حدودی به زیاد کردن اجاره بها کمک کرده است.

نقش تورم عمومی کشور در زیاد کردن اجاره بها

وی آخرین فاکتور را تورم عمومی دانست و گفت: مردم میان قیمت انواع کالاها و خدمات مقایسه می کنند و هنگامی که می بینند بسیاری از کالاها و خدمات روزانه زیاد کردن یافته هست، ترجیح می دهند جهت حفظ قدرت خرید کالاهای عمومی خود، قدرت درآمدی ارزش را از طریق زیاد کردن اجاره بهای ملک ارزش حفظ کنند.

واژه های کلیدی: اجاره | بازار | زمستان | زمستان | تابستان | سود سپرده | اخبار اقتصادی و بازرگانی

نویسنده : topsblog

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب خارجی pdf
  • جعبه هدیه کتاب
  • خرید کتاب خارجی
  • کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب آمازون
  • افست کتاب لاتین
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون
  • چاپ کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب لاتین
  • کتب خلبانی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • خرید منابع پزشکی اورجینال
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو