تاپس بلاگ

خرید کتاب از گوگل
چاپ کتاب PDF
خرید کتاب از آمازون
خرید کتاب زبان اصلی
دانلود کتاب خارجی
دانلود کتاب لاتین
گت بلاگز اخبار سیاسی و اجتماعی روایتی تازه از ردپای احمدی‌نژادی‌ها در اعتراضات اخیر

حجت الاسلام احمد مازنی با بیان اینکه در اعتراضات اخیر از سایت های سلطنت‌طلبان تا سایت «احمدی‌نژاد را تنها نمی‌گذاریم» فعال بودند، گفت: زیاد تریبون های نماز جمعه

روایتی تازه از ردپای احمدی‌نژادی‌ها در اعتراضات اخیر

روایتی تازه از ردپای احمدی نژادی ها در اعتراضات اخیر

عبارات مهم : اطلاعات

حجت الاسلام احمد مازنی با بیان اینکه در اعتراضات اخیر از سایت های سلطنت طلبان تا سایت «احمدی نژاد را تنها نمی گذاریم» فعال بودند، گفت: زیاد تریبون های نماز جمعه در مسیر ایجا نفرت نسبت به دولت حرکت کردند.

به گزارش خبرآنلاین، هرچند دیگر خبری از اعتراضات خیابانی نیست ولی هنوز حرف و حدیث هایش پا برجاست؛ یک روز صحبت از پشت پرده های این اعتراضات جای پرسش می شود و روز دیگر خبر بازداشتی ها و خودکشی ها محور قرار می گیرد. اظهار نظرها هم که دیگر جای خود دارد و گاهی الفاظی در وصف اعتراضات آن هم از بلندگوی نماز جمعه به گوش می رسد که خودش منشا اعتراض و نقد می شود مانند هنگامی که که حجت الاسلام صدیقی از لفظ “آشغال” استفاده می کند و حسن روحانی را به تصویر العمل وا می دارد.

روایتی تازه از ردپای احمدی‌نژادی‌ها در اعتراضات اخیر

کمی آن طرف تر زمزمه هایی از پیگیری های بهارستان نشینان به گوش می رسد، چه در باب درخواست جهت تشکیل کمیته حقیقت یاب و چه درخواست جهت دیدار از زندان اوین.

همه این ابهامات بهانه ای جهت گفتگوی ما با حجت الاسلام احمد مازنی نماینده پایتخت کشور عزیزمان ایران شد تا از او راجع به بعضی پشت پرده ها پرسش کنیم. مازنی راجع به منشا و محرک اعتراضات گفت: در این اعتراضات سایت هایی از سلطنت طلبان تا “احمدی نژاد را تنها نمی گذاریم” فعال بود. او همینطور به نقش تریبون های نماز جمعه هم اشاره کرد و گفت بعضی این تریبون ها در جهت ایجاد نفرت نسبت به دولت حرکت کردند.

حجت الاسلام احمد مازنی با بیان اینکه در اعتراضات اخیر از سایت های سلطنت‌طلبان تا سایت «احمدی‌نژاد را تنها نمی‌گذاریم» فعال بودند، گفت: زیاد تریبون های نماز جمعه

مشروح مصاحبه ار در ادامه بخوانید:

با گذشت چندین روز از اعتراضات هنوز راجع به منشا و محرک مهم این اعتراضات اخبار ضد و نقیض وجود دارد گفته می شود یک سر عوامل پشت پرده به احمدی نژادی ها می رسد چقدر این اخبار صحت دارد؟

من به طور کلی اعتقاد دارم داده های کاملی باید داشته باشیم تا بر اساس آن نظر دهیم در حال حاضر فکر می کنم هرکسی بر اساس مقدار اطلاعاتی که دارد تحلیل می کند

اما آنچه گفته شده است به عنوان نمونه از زبان مقامات ارشد نظامی بوده که به نظر نمی رسد اطلاعات کمی داشته باشند.

روایتی تازه از ردپای احمدی‌نژادی‌ها در اعتراضات اخیر

فرمانده باشد یا فرمانبر فرقی نمی کند در این زمینه همه بر اساس اطلاعات خودشان تحلیل می کند. یکی عوامل خارجی را پررنگ می بیند دیکری عوامل داخلی را موثرتر می داند. به عبارت دیگر هرکسی از ظن خود این عنوان را بررسی می کند. ولی در عین حال من فکر می کنم تاحدودی آنچه گفته می شود صحت دارد از این بابت که همان سال ۸۴ که این جریان وارد فضای سیاسی کشور شده است بودند ما می دانستیم انتهای کار این افراد می تواند به چنین مسئله ای ختم شود؛ آیا که آنها از همان وقت شخصیت های محترم نظام را نشانه قرار داده بودند، مشخص بود که این دایره به دیگر ارکان هم خواهد رسید.

همینطور هم شد و این روزها هر جایی آقای احمدی نژاد حضور داشت بحث ها به رهبری و … هم رسید. در ایام اعتراضات بعضی کانال های مرتبط با اینها هم فعال بوده است و اخباری در این زمینه وجود دارد ولی اینکه ایا این فعالیت ها نقش ابدائی و تاسیسی داشته است یا موج سواری و دنباله روی بوده هنوز روشن نشده هست. پرسش ما از نهادهای امنیتی به خاص اطلاعات سپاه و وزارت اطلاعات این است که این پرسشها را به طور براق حداقل جهت نمایندگان مجلس مشخص کنند؛ باید روشن شود آیا شروع این پرسشها از خارج بوده و در داخل موج سواری شده است است یا اساسا در داخل طراحی شده است و از کنترل خارج شده است و مورد سوء استفاده دشمن قرار گرفته هست. تا این پرسشها ریشه یابی نشود ما همان روش جمع کردن مسئله را دنبال می کنیم در حالی که باید عنوان را حل کنیم.

حجت الاسلام احمد مازنی با بیان اینکه در اعتراضات اخیر از سایت های سلطنت‌طلبان تا سایت «احمدی‌نژاد را تنها نمی‌گذاریم» فعال بودند، گفت: زیاد تریبون های نماز جمعه

آقای مطهری گفت یک سایتی به نام حزب الله یکی از عوامل بود آیا در جلسه غیر علنی صحبتی در این مورد شد ؟

در مجلس بحثی درمورد سایت هایی شد که در این اعتراضات نقش موثری داشتند؛ به گفته وزیر این سایت ها از سایت های سلطنت طلبان شروع می شد تا سایتی به نام “احمدی نژاد را تنها نمی گذاریم”.

هرچند این جلسه چندان هم جلسه غیرعلنی نبود و مثل جلسه صحبت فرماندهان جهت پایگاه های بسیج یا صحبت های پیش از خطبه های نماز جمعه بود ولی مسائلی از این قبیل هم در آن مطرح شد؛ هرچند باز این پرسش مطرح است که چه کسی این بازی را شروع کرده هست؛ آیا ریشه در خارج دارد یا داخل؟

روایتی تازه از ردپای احمدی‌نژادی‌ها در اعتراضات اخیر

این مسلم است که ما با یکسری نارضایتی ها در داخل مواجه هستیم که متاسفانه فضای بروز آن را هم فراهم نکردیم و خود این مسئله مسئله آفرین است به طوری که با یک موج می تواند بحرانی را ایجاد کند. حال هنگامی که در این شرایط یکی از موارد ابهام آمیز وجود تحرکات داخلی است باید این مسئله روشن شود که اینها چه کسانی هستند؟ که باز می رسیم به همین سایت ها و کانال های داخلی و …

برخی سیاسیون از نقش تریبون های مهمی چون نماز جمعه در بروز بعضی نارضایتی ها انتقاد می کنند و …

نمی توان به طور کلی در مورد تریبون ها صحبت کرد و نمی توان انتقادات را متوجه همه ائمه جمعه کرد ولی واقعیت این است که زیاد تریبون های نماز جمعه در مسیر ایجا نفرت نسبت به دولت حرکت کردند و توصیه کردند مردم مخالفت کنند ولی اینکه بگوییم اینها فراخوان داده اند نمی توان این نظر را تائید کرد ولی می توان گفت اینها از عوامل فرعی است.

اینکه اعتراضات و انتقادات مردم را هر بار به یک اسمی می خوانند یکبار می گویند خس و خاشاک یک بار لفظ آشغال را به کار می برند این تعبیرها چه پیامدی دارد؟

ببینید من به اینکه گوینده ها در چه فضایی این پرسشها را بیان می کنند کاری ندارم آیا که بعضی اوقات افراد در هنگام خطابه الفاظی از دهانشان خارج می شود که همان برجسته می شود و همه بر آن مانور می دهند ولی یک توصیه دارم و آن اینکه به شدت از دوقطبی کردن جامعه بپرهیزیم. هر جامعه ای که دو قطبی شود نتیجه ای جز جنگ داخلی ندارد لذا همه افراد تاثیرگذار، ملت را یکپارچه ببینند. از سوی دیگر منِ طلبه که پشت تریبونی قرار می گیرم فارغ از اینکه این تریبون نماز جمعه است یا مجلس یا یک منبر معمولی فکر نکنم شرایط مانند قبل از انقلاب است که یک نوار کاستی ضبط می شد و در اختیار بخش محدودی قرار می گرفت؛ امروز تریبون هایی که در اختیار افراد واقع شده است است تریبون های موثری است و باید در به کار بردن تعبیر ها دقت شود و به گونه ای نباشد که نمک بر زخم مردم بپاشد.

بعد از اعتراضات موضوعی که ابهامات زیادی راجع به آن وجود دارد بحث بازداشتی ها و فوت بعضی از این افراد هست، چه نظارتی از سوی مجلس در این رابطه وجود دارد؟ آیا فراکسیون امید کاری کرده است؟

ما یک نامه ای به قوه قضائیه نوشتیم و خواستیم در این رابطه به خاص درمورد بعضی خودکشی هایی که اتفاق افتاده است گزارشی تهیه شود و مجلس را در جریان قرار دهند.

چرا تا این حد خبرهای ضد و نقیض وجود دارد ؟

برای اینکه فضا، فضای مبهمی است و این مبهم بودن به علت نبود اطاعات دقیق هست. هنگامی که به رسانه ها اطلاعات دقیقی داده نمی شود اساسا فضا به سمت مبهم شدن پیش می رود و در این راستا رسانه ملی نیز نقش بی بدیلی دارد.

واژه های کلیدی: اطلاعات | اطلاعات | اعتراضات | احمدی نژاد | احمدی نژاد | اخبار سیاسی و اجتماعی

نویسنده : topsblog

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب خارجی pdf
  • جعبه هدیه کتاب
  • خرید کتاب خارجی
  • کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب آمازون
  • افست کتاب لاتین
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون
  • چاپ کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب لاتین
  • کتب خلبانی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • خرید منابع پزشکی اورجینال
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو