تاپس بلاگ

خرید کتاب از گوگل
چاپ کتاب PDF
خرید کتاب از آمازون
خرید کتاب زبان اصلی
دانلود کتاب خارجی
دانلود کتاب لاتین
گت بلاگز اخبار اجتماعی نام پلاسکو عوض کردن می‌کند؟ ، آغاز عملیات احداث پلاسکوی تازه از بهمن ماه

محمد سعیدی کیا گفت: «احداث ساختمان تازه پلاسکو در سیزده طبقه مشمول بر ۵ طبقه زیر زمین در قالب پارکینگ و هشت طبقه روی زمین ، بهمن ماه امسال شروع می شود .»

نام پلاسکو عوض کردن می‌کند؟ ، آغاز عملیات احداث پلاسکوی تازه از بهمن ماه

آغاز عملیات احداث پلاسکوی تازه از بهمن ماه/ نام پلاسکو عوض کردن می کند؟

عبارات مهم : پلاسکو

محمد سعیدی کیا گفت: «احداث ساختمان تازه پلاسکو در سیزده طبقه مشمول بر ۵ طبقه زیر زمین در قالب پارکینگ و هشت طبقه روی زمین ، بهمن ماه امسال شروع می شود .»

به گزارش خبرآنلاین، محمد سعیدی کیا، رییس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی با اعلام این مطلب در جمع نمایندگان رسانه های گروهی گفت: ساختمان تازه در فضایی بزرگتر از قبل احداث می شود آیا که پارکینگ جنب این ساختمان که به پارکینگ اکبر مشهور است و مالکیت آن به بنیاد تعلق داشت ولی دارای معارض بود نیز با تدابیر اتخاذ شده است به این مجموعه الحاق می شود .

نام پلاسکو عوض کردن می‌کند؟ ، آغاز عملیات احداث پلاسکوی تازه از بهمن ماه

وی با تاکید بر اینکه عنوان معارض حل شده است و معارض این پارکینگ با بنیاد صلح کرده هست، تاکید کرد: از ابتدای این اتفاق بنای ما این بود که در برابر ارزشی که از دست رفته هست، ارزشی را ایجاد نماییم و این توصیه در تمام یک سال محور کار ما بوده است . او راجع به شکل مصالحه با معارض پارکینگ اکبر گفت: از قبل از انقلاب فردی در این مکان پارکینگ داشت و حالا وراث ایشان آن را اداره می کردند ، بعد از مصالحه وراث با دریافت مبلغ ۳۱۸ میلیارد تومان رضایت دادند و پارکینگ را در اختیار ما گذاشتند که البته مالکیت آن متعلق به خود بنیاد بود. به این ترتیب اراضی این پارکینگ و ساختمان ۵ طبقه به ساختمان تازه افزوده می شود .

سعیدی کیا در خصوص اوضاع کسبه پلاسکو در یک سال گذشته نیز گفت: در یکسال اخیر پرسشها موجود و هم ساخت مجدد پلاسکو بررسی کرده ایم.ابتدا چند ساختمان جهت کسبه پلاسکو معرفی شد که مورد قبول قرار نگرفت و آخر پاساژ نور را پذیرفتند و بنیاد هم ۷ ماه اجاره کسبه را نیز پرداخت کرد.

محمد سعیدی کیا گفت: «احداث ساختمان تازه پلاسکو در سیزده طبقه مشمول بر ۵ طبقه زیر زمین در قالب پارکینگ و هشت طبقه روی زمین ، بهمن ماه امسال شروع می شود .»

او با اشاره به اینکه پلاسکو نخستین ساختمان بلند مرتبه پایتخت کشور عزیزمان ایران بود که در سال ۳۸ مجوز ساخت گرفت و در سال ۱۳۴۱ به بهره برداری رسید، اضافه کرد: این ساختمان به وسیله القانیان ساخته و سرقفلی ها واگذار شد . سپس هژبر یزدانی آن را خریداری کرد. بعد از مصادره این ساختمان، بعد از انقلاب سرقفلی های فروخته شده است به جای خود باقی ماند و بنیاد هر لحظه اجاره مختصری دریافت می کرد و در وقت جابجایی سرقفلی حق و حقور خود را دریافت می نمود .

رییس بنیاد مستضعفان با تاکید بر اینکه مسئله مهم کسبه در پلاسکو و نگرانی اولیه ارزش این بود که هرگز ساختمان احداث نشود، اضافه کرد: عده ای به شدت اعتقاد بودند که بهتر است پلاسکو ساخته نشود و المان شهدای آتش نشان در این مکان ایجاد گردد ولی به هر حال با توجه به اینکه صاحبان سرقفلی دارای حق و حقوقی بودند ، ۳۷ جلسه برگزار کردیم و مقرر شد این ساختمان تازه حتما در همان محل احداث شود .

او در پاسخ به سئوال خبرآنلاین مبنی بر اینکه هزینه مقدماتی ساخت پلاسکوی تازه چقدر برآورد شده است است؟ گفت: هنوز در این زمینه نمی توانم رقمی را اعلام کنم ولی به هر حال پلاسکو قبلا حدود ۳۲ هزار متر مربع فضای تجاری داشت که در طرح تازه این فضا به حدود ۵۸ هزار متر مربع می رسد . طبیعی است از بابت زیاد کردن این فضا، باید مبالغی را به شهرداری پرداخت کنیم . از سوی دیگر بعد از اینکه طرح اولیه به اتمام رسید ، می شود برآوردی از هزینه های احداث داشت .

نام پلاسکو عوض کردن می‌کند؟ ، آغاز عملیات احداث پلاسکوی تازه از بهمن ماه

وی در پاسخ به سئوال دیگر خبرآنلاین مبنی بر اینکه نام این بنا در شرایط تازه عوض کردن می کند ؟ یا خبر گفت: تصمیم بر این است نام بنای تازه نیز همچنان پلاسکو باقی بماند .

او در جواب این پرسش که شیوه واگذاری به سرقفلی داران به چه صورت است؟ گفت: به هر حال تا قبل از این واقعه ، سرقفلی ها واجد ارزشی بودند که ما آن را به رسمیت می شناسیم . بعد از ساخت بنای تازه نیز طبیعی است که سرقفلی ها قیمتی پیدا می کند و ما قصد داریم با تفاهم ، از طریق دریافت مابه التفاوت قیمت فعلی و قیمت قبلی ، البته با احتساب وقت وقوع اتفاق تا تکمیل ساختمان که احتمالا سه سال می شود، سرقفلی های تازه را واگذار نماییم .به گفته وی از روز صدور مجوز ، آینده نگری شده است است ساختمان ظرف دو سال احداث شود.

محمد سعیدی کیا گفت: «احداث ساختمان تازه پلاسکو در سیزده طبقه مشمول بر ۵ طبقه زیر زمین در قالب پارکینگ و هشت طبقه روی زمین ، بهمن ماه امسال شروع می شود .»

او توضیح داد: هنوز تعداد واحدهایی که در پلاسکوی تازه احداث می شود معلوم نیست و بعد از آنکه طراحی به تمام رسید می توان در خصوص آن اظهار نظر کرد .

وی پیگیری ها در خصوص واگذاری سرقفلی ها را از طریق شورای سرقفلی داران اعلام کرد و گفت: با تصمیم شورای عالی معماری و شهرسازی مقرر شد مسابقه ای جهت طراحی ساختمان تازه برگزار کنیم.از سوی دیگر سایتی راه اندازی شد تا هر کس ایده ای راجع به پلاسکو دارد ، در آن ثبت کند که در این قالب ۱۴۸۵ نفر در این سایت عضویت کردند و ۳۶۵ ایده را ارائه دادند ، از میان آنها ۱۰ طرح به عنوان طرح برنده گزینش شده است است و حالا نیز برنده طراحی این ساختمان از ایده های ارائه شده است استفاده خواهد کرد .

نام پلاسکو عوض کردن می‌کند؟ ، آغاز عملیات احداث پلاسکوی تازه از بهمن ماه

این مقام مسئول با اشاره به اینکه جلساتی با شهرداری تهران، شهرداری منطقه ۱۲ ، قوه قضاییه و همچنین شرکت میراث فرهنگی جهت مشخص شدن شکل کار برگزار شد از دستیابی به تفاهم با مجموعه های مذکور خبر داد و گفت منتظر ابلاغ صورت جلسه هایی هستیم که با شهرداری و قوه قضاییه امضا کرده ایم .

او تاکید کرد شرکت میراث فرهنگ تاکید داشت ساختمان تازه در سه طبقه احداث شود که اصلا پاسخ صاحبان سرقفلی را نمی داد از این رو تصمیم گرفتیم با رعایت نکاتی که میراث فرهنگی در نظر داشت، این ساختمان بلند مرتبه را احداث کنیم .

سعیدی کیا در خصوص پرسشها ساختمان ۵ طبقه باقی مانده نیز مورد سئوال قرار داده شد و توضیح داد: کسانی که در این ساختمان مستقر بودند درخواست بازگشت به کارشان را داشتند ولی توصیه اینجاست که این ساختمان با آیین نامه های دهه سی ساخته شده است بود ، در این مدت هم قوانین شهرسازی در کشور عزیزمان ایران عوض کردن کرده و هم قوانین شهرسازی در جهان، از سوی دیگر ساختمان نیز دیک ساختمان صدمه دیده است و تاسیسات زیربنایی آن و حتی آسانسور در ساختمان مهم مستقر بود از این رو امکان فعالیت در آن وجود نداشت .

او تاکید کرد : حتما به موضع آتش نشانان شهید در این ساختمان تازه توجه خاص ای خواهیم کرد .

به گفته وی ساختمان تازه در ۹۴۰۰ متر مربع مشمول بر فضای تجاری و با طراحی هزار پارکینگ در ۵ طبقه و هشت طبقه روی زمین احداث خواهد شد.

واژه های کلیدی: پلاسکو | ساختمان | پارکینگ | اخبار اجتماعی

نویسنده : topsblog

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب خارجی pdf
  • جعبه هدیه کتاب
  • خرید کتاب خارجی
  • کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب آمازون
  • افست کتاب لاتین
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون
  • چاپ کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب لاتین
  • کتب خلبانی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • خرید منابع پزشکی اورجینال
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو