تاپس بلاگ

خرید کتاب از گوگل
چاپ کتاب PDF
خرید کتاب از آمازون
خرید کتاب زبان اصلی
دانلود کتاب خارجی
دانلود کتاب لاتین
گت بلاگز اخبار سیاسی و اجتماعی نامه به رؤسای دو قوه

نامه تعدادی از نمایندگان به رئیس جمهوری و رئیس قوه قضائیه در رابطه با بازداشت شدگان اعتراضات اخیر و موافقت با بازدید کمیسیون قضائی از اوین؛ دو خبری هستند که دیر

نامه به رؤسای دو قوه

نامه به رؤسای دو قوه

عبارات مهم : زندان

نامه تعدادی از نمایندگان به رئیس جمهوری و رئیس قوه قضائیه در رابطه با بازداشت شدگان اعتراضات اخیر و موافقت با بازدید کمیسیون قضائی از اوین؛ دو خبری هستند که دیروز در ارتباط با پیگیری مجلسی ها از وضعیت بازداشت شده است های اعتراضات اخیر، در راهروهای مجلس به گوش رسید.هرچند هنوز پاسخی به درخواست های دیگری که برای بازدید از اوین از سوی دو فراکسیون امید و حقوق شهروندی داده شده است بود، ارائه نشده، ولی روز گذشته «محمد کاظمی»، نایب رئیس کمیسیون قضائی مجلس، از موافقت با بازدید اعضای این کمیسیون از زندان اوین خبر داد.

نامه به رؤسای دو قوه

او به «ایسنا» گفته است «بر اساس روند جاری و درخواست کمیسیون قضائی مجلس به عنوان کمیسیون مرتبط با پرسشها قضائی موافقت شده است که برخی اعضای کمیسیون قضائی به زودی از زندان اوین بازدید کنند». او افزود: «قطعا در این بازدید از محل بازداشت زندانیان جریانات اخیر نیز بازدید خواهیم کرد و با متهمان نیز صحبت می کنیم».

بازدید از اوین؛ امری مورد نیاز و ضروری

نامه تعدادی از نمایندگان به رئیس جمهوری و رئیس قوه قضائیه در رابطه با بازداشت شدگان اعتراضات اخیر و موافقت با بازدید کمیسیون قضائی از اوین؛ دو خبری هستند که دیر

در همین حال «محمدجواد فتحی»، عضو کمیسیون قضائی مجلس، هم در گفت وگو با «شرق» در مورد درخواست بازدید از زندان اوین از سوی این کمیسیون گفت: «با توجه به حوادث اخیر فکر کردیم برای کشف حقیقت نسبت به شایعاتی که وجود دارد، بازدید از زندان اوین را تقاضا کنیم؛ امیدواریم که مسئولان قوه قضائیه شرایطی فراهم کنند که بازدید انجام شود». این عضو فراکسیون امید این بازدید را امری مورد نیاز و ضروری می داند: «فکر می کنم برای اینکه شفافیتی در عنوان حاصل شود و اذهان عمومی نسبت به آنچه راجع به بازداشتی ها وجود دارد، روشن و آگاه شوند، این بازدید امری مورد نیاز و ضروری هست. اتفاقا قوه قضائیه هم باید استقبال کند». پیش از این هم «محمدرضا عارف»، رئیس فراکسیون امید، راجع به درخواست بازدید نمایندگان از اوین، به «شرق» گفته بود که «توصیه ما این است که بازدید سریع تر اتفاق بیفتد. شاید بهتر بود که سریعتر از اینها انجام شود».

فتحی در پاسخ به اینکه آیا بازدید از بازداشتگاه های شهرهای دیگر هم در برنامه کمیسیون واقع شده است است یا خیر، گفت: «اگر به عنوان نمونه وارد اینجا (اوین) شویم و ببینیم تخلفاتی وجود دارد، قطعا وارد بحث کلان در کشور هم خواهیم شد».

نامه به رؤسای ٢ قوه

درهمین حال «قاسم میرزایی نکو»، عضو فراکسیون امید، در گفت وگو با «شرق» از تنظیم و ارائه نامه ای به «حسن روحانی»، رئیس جمهوری و «آملی لاریجانی»، رئیس قوه قضائیه، خبر داد. به گفته او؛ این نامه به امضای ۵٠،۴٠ نفر از نمایندگان رسیده هست؛ نماینده مردم دماوند در مجلس در این رابطه گفت: «برای اینکه خیالمان راحت شود، نامه ای با امضای ۵٠ ،۴٠ نماینده تنظیم کردیم و برای آقای آملی لاریجانی و آقای روحانی فرستادیم که از دانشجویان، به ویژه دختران کسی در بازداشت نماند». او افزود: «اگر مواردی هست، روش های مختلفی وجود دارد که می توانند بعد از آزادکردنشان رسیدگی کنند. برای همین فکر کردیم که این نامه باید به دست قوه قضائیه هم برسد».

نامه به رؤسای دو قوه

میرزایی نکو ادامه داد: «ما در این نامه خواستیم که به دانشجویان دختر و کلا بازداشت شدگان دختر رسیدگی ویژه شود؛ چراکه خوب نیست آنها در زندان بمانند. آزادشان کنند و با روش های دیگر مسائلشان را پیگیری کنند».

به گزارش «ایسنا»، به گفته «میرزایی نکو»؛ در متن این نامه که نسخه ای از آن به وزیر دادگستری و معاون پارلمانی رئیس جمهور تحویل شده، آمده است: «با توجه به آنکه حوادث تلخ و ناگوار اخیر در کشور بیش از همه باعث نگرانی دلسوزان و دغدغه داران شده است و بر اساس گزارش های ارائه شده است در جلسه غیرعلنی روز هفدهم دی ماه امسال، اگر این پرسشها مورد تجزیه، تحلیل و کالبدشکافی دقیق قرار نگیرد، مصالح و منافع ملی کشور دچار ضرروزیان خواهد شد، به منظور جلوگیری از شدت یافتن ریشه های نارضایتی دستگیری های متعدد از سوی نیروهای امنیتی، اطلاعاتی و انتظامی، ضمن تقدیر از زحمات همه عزیزان به نظر می رسد استمرار نگهداری و طولانی شدن وقت بازداشت آنان به ویژه دانشجویان و علی الخصوص دانشجویان دختر بازداشتی پرسشها و پرسشها متعددی را در پی خواهد داشت. براین اساس تقاضا داریم نسبت به برطرف بازداشت دانشجویان دستور رسیدگی، اقدام و کمک عاجل را مبذول کنید».

نامه تعدادی از نمایندگان به رئیس جمهوری و رئیس قوه قضائیه در رابطه با بازداشت شدگان اعتراضات اخیر و موافقت با بازدید کمیسیون قضائی از اوین؛ دو خبری هستند که دیر

٣ دانش آموز آزاد شدند

میرزایی نکو همچنین در ارتباط با آمار افرادی که همچنان در بازداشت هستند، به «شرق» گفت: «آمار دقیقی از افرادی که هنوز در بازداشت هستند، نداریم، ولی می توان گفت که بیش از ۵٠ نفر هستند». او این آمار را فقط برای پایتخت کشور عزیزمان ایران دانست و از آمار سراسری ابراز بی اطلاعی کرد. عضو فراکسیون امید همچنین راجع به وضعیت دانش آموزان بازداشتی گفت: «در مورد دانش آموزان هم گفته بودند که سه نفر همچنان بازداشت هستند؛ ولی این سه نفر را هم گفتند که دوشنبه شب آزاد شدند».

او در ادامه بر ارائه گزارش براق از سوی مسئولان امر تأکید دارد: «باید یک نفر بیاید گزارش بدهد. قوه قضائیه بیاید رسما بگوید که این تعداد بودند و برای این تعداد مسئله است که جرائمی دارند و برای مردم توضیح بدهند؛ باید با مردم براق صحبت کنند».

نامه به رؤسای دو قوه

هنوز جوابی داده نشده

میرزایی نکو راجع به پیگیری های نامه ای که از سوی برخی نمایندگان راجع به دو نفر از فوت شدگان به علی لاریجانی نوشته شده است بود، گفت: «در حال پیگیری است و هنوز جوابی داده نشده». در نامه ۴٠ نماینده مجلس خطاب به رئیس مجلس که روز یکشنبه منتشر شد، آمده: «چنانچه استحضار دارید دو نفر از بازداشت شدگان اعتراضات اخیر، یکی به نام آقای «سینا قنبری» در بازداشتگاه اوین و دیگری به نام آقای «وحید حیدری» در کلانتری شهرستان اراک فوت کرده اند. مسئولان ذی ربط علت فوت را خودکشی اعلام کرده اند، لکن بعضی از بستگان و شهود عینی این ادعا را مورد تردید قرار می دهند، همچنین خبرهای تأییدنشده ای حاکی از فوت تعداد بیشتری از بازداشت شدگان هست. با توجه به مسئولیت مجلس شورای اسلامی در پاسداری از حقوق ملت خواهشمند است دستور فرمایید هیئت مستقل جهت بررسی عنوان و تحقیق راجع به علت فوت نامبردگان و قصور یا تقصیر احتمالی مسئولان ذی ربط تشکیل شده است و نتیجه به مجلس شورای اسلامی گزارش شود».

حالا با این اوصاف انتظار برای پاسخ به یک نامه، تبدیل به انتظار برای پاسخ به دو نامه شد؛ البته از سوی رؤسای سه قوه.

موافقت با بازدید اعضای کمیسیون قضائی از زندان اوین

در همین حال محمد کاظم، نایب رئیس کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس، نیز از موافقت با بازدید اعضای این کمیسیون از زندان اوین خبر داد.

او با اشاره به درخواست کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس برای بازدید از زندان اوین، گفته: «بر اساس روند جاری و پیرو درخواست کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس به عنوان کمیسیون تخصصی مرتبط با پرسشها قضائی، با بازدید برخی اعضای این کمیسیون از زندان اوین موافقت به عمل آمد. بر این اساس، قرار است اعضای کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس شورای اسلامی در آینده نزدیک از زندان اوین بازدید کنند».او همچنین تأکید کرده: «بنا داریم در جریان این بازدید، از محل بازداشت بازداشت شدگان در جریان اعتراض های اخیر بازدید کرده و با متهمان و بازداشت شدگان صحبت کنیم».

آزادی لیلا حسین زاده

روز گذشته لیلا حسین زاده، دانشجوی انسان شناسی دانشگاه تهران، نیز با گذشت ٢٠ روز از بازداشت، از زندان اوین آزاد شد. برخی دوستان نزدیک به او، دلیل تأخیر در آزادی لیلا حسین زاده را مسئله تأمین سند برای آزادی او عنوان کرده اند. او در نهایت با قرار کفالت آزاد شد.

در همین حال، مجید سرسنگی، معاون فرهنگی دانشگاه تهران، از آزادی همه دانشجویان بازداشتی دانشگاه پایتخت کشور عزیزمان ایران خبر داده و به ایسنا گفته است: «دانشجویان دلواپس غیبت در امتحان نباشند».

معاون فرهنگی دانشگاه پایتخت کشور عزیزمان ایران با تأکید بر اینکه ٣٩ دانشجوی بازداشتی تجمعات اخیر این دانشگاه آزاد شده است اند، گفته: «از ۴١ دانشجوی بازداشتی اتفاقات اخیر دانشگاه تهران، تا امروز ٣٩ دانشجو آزاد شده است اند و در جلسه ای که امروز با سرپرست بازداشتگاه اوین داشتیم، پرونده دو دانشجوی در بازداشت نیز کامل شده است و این دانشجویان فردا آزاد خواهند شد».

او همچنین تأکید کرده: «یکی از دلایلی که هنوز دو دانشجوی دانشگاه پایتخت کشور عزیزمان ایران در بازداشت هستند، این است که خانواده های آنها به دلایلی نتوانستند جهت گذاشتن وثیقه به پایتخت کشور عزیزمان ایران مراجعه کنند که البته این مسئله برطرف شده است و دانشجویان فردا آزاد خواهند شد».

شرق

واژه های کلیدی: زندان | زندانی | بازداشت | دانشگاه | اخبار سیاسی و اجتماعی

نویسنده : topsblog

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب خارجی pdf
  • جعبه هدیه کتاب
  • خرید کتاب خارجی
  • کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب آمازون
  • افست کتاب لاتین
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون
  • چاپ کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب لاتین
  • کتب خلبانی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • خرید منابع پزشکی اورجینال
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو