کمیسیون اصل ۹۰ با ارائه طرح دوفوریتی کم کردن تعرفه خودروهای وارداتی به هیات رئیسه مجلس قصد دارد، هفته آینده با مطرح کردن این طرح در صحن علنی مجلس شورای اسلامی ب
بررسی طرح دو فوریتی کم کردن تعرفه واردات خودرو
عبارات مهم : ماشین
در حالی دولت در دستورالعمل تازه واردات ماشین تعرفه خودروهای وارداتی را براساس حجم موتور زیاد کردن داده که مجلس شورای اسلامی اعتقاد هست، دولت عملی خلاف قانون انجام داده هست. بر این اساس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی که اواسط آذرماه امسال در جلسه ای با مدیران وزارت صنعت، معدن و تجارت و انجمن واردکنندگان به بسته ماندن سایت ثبت سفارش واردات ماشین ورود کرد، حالا در طرحی تازه بحث کم کردن تعرفه خودروهای وارداتی را در برنامه خود دارد؛ به طوری که بهرام پارسایی مدیر کمیته اقتصادی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی به «دنیای اقتصاد» می گوید که زیاد کردن تعرفه واردات ماشین بنا بر روالی قانونی که مجلس در سال های گذشته مصوب کرده، صورت نگرفته بنابراین کمیسیون اصل ۹۰ در طرحی دوفوریتی قصد دارد کم کردن این تعرفه ها را در صحن علنی مجلس مورد بررسی قرار دهد.
بررسی طرح دو فوریتی کم کردن تعرفه واردات ماشین
وی اعتقاد است: در آخرهای سال ۱۳۹۲ بحث کم کردن هر سال ۵ درصد تعرفه واردات ماشین در مجلس به تصویب رسید بنابراین در شرایط کنونی به جای زیاد کردن تعرفه باید شاهد کم کردن تعرفه واردات خودروها به کشور باشیم. پارسایی می گوید: حمایت تعرفه ای از تولید داخل ماشین نباید به صورت دائم باشد؛ بلکه باید با کم کردن تعرفه شرایط مسابقه در کشور را فراهم کنیم تا تولیدات داخلی خودروسازان نیز زیاد کردن پیدا کند. به گفته پارسایی در طرح کمیسیون اصل ۹۰ راجع به واردات ماشین علاوه بر اینکه بر بازگشت تعرفه خودروهای بنزینی به قبل تاکید شده است بلکه بحث کم کردن تعرفه خودروهای هیبریدی نیز مدنظر قرار گرفته است.
دنیای اقتصاد
واژه های کلیدی: ماشین | واردات | کمیسیون | خودروهای وارداتی | مجلس شورای اسلامی | بازار خودرو