تاپس بلاگ

خرید کتاب از گوگل
چاپ کتاب PDF
خرید کتاب از آمازون
خرید کتاب زبان اصلی
دانلود کتاب خارجی
دانلود کتاب لاتین
گت بلاگز اخبار سیاسی و اجتماعی نظر آیت‌الله هاشمی به وزرای موسوی نزدیک‌تر بود / بهزاد نبوی

بهزاد نبوی گفت: توصیه منفی‌ای که در مورد آقای هاشمی گفته می‌شود و نقطه ابهام هست، شروع قتل‌های زنجیره‌ای در دوره آقای هاشمی هست. تا آنجا که می‌دانم آقای هاشمی ک

نظر آیت‌الله هاشمی به وزرای موسوی نزدیک‌تر بود / بهزاد نبوی

بهزاد نبوی: نظر آیت الله هاشمی به وزرای موسوی نزدیک تر بود

عبارات مهم : پرونده

بهزاد نبوی: نظر آیت الله هاشمی به وزرای موسوی نزدیک تر بود / در یک مورد گفته شد ۵٠٠ هزار رأی قبل از شروع انتخابات به صندوق ریخته اند؛ هاشمی با هلیکوپتر یکی را فرستاد و جلوی تخلف را گرفت

بهزاد نبوی گفت: توصیه منفی ای که در مورد آقای هاشمی گفته می شود و نقطه ابهام هست، شروع قتل های زنجیره ای در دوره آقای هاشمی هست. تا آنجا که می دانم آقای هاشمی کوچک ترین نقش و دخالتی در این کار نداشتند.

بهزاد نبوی گفت: نظر آقای هاشمی معمولا به نظر های دولت و وزرای هم فکر آقای موسوی نزدیک تر بود. آقای هاشمی و آقای مهندس موسوی بدون اینکه عضو هیچ کدام از این جناح ها باشند، ولی گرایش هایشان به آن طیفی که موسوم به طیف چپ بود، نزدیک تر بود.

نظر آیت‌الله هاشمی به وزرای موسوی نزدیک‌تر بود / بهزاد نبوی

اهم بیانات نبوی به شرح زیر است:

*سال ۶٨ بود و هنوز مجوز تازه تأسیس شرکت مجاهدین انقلاب اسلامی کشور عزیزمان ایران را نگرفته بودیم. من جهت خداحافظی نزد ایشان رفتم. گفتند که این کار را نکن، پرونده های موذیانه ای علیه تو درست کرده اند که اگر مسئولیت اجرائی نداشته باشی، به جریان می اندازند. ولی من گفتم که تصمیمم را گرفته ام و این پرونده ها هم چه مسئولیتی داشته باشم یا نداشته باشم، هست. مگر هنگامی که که وزیر بودم، پرونده انفجار نخست وزیری را برایم درست نکردند؟ حالا وزیر هم نباشم دیگر زیاد از قتل که برایم پرونده درست نمی کنند.

بهزاد نبوی گفت: توصیه منفی‌ای که در مورد آقای هاشمی گفته می‌شود و نقطه ابهام هست، شروع قتل‌های زنجیره‌ای در دوره آقای هاشمی هست. تا آنجا که می‌دانم آقای هاشمی ک

* به رغم اینکه آقای هاشمی تا آنجا که اطلاع دارم به آقای ناطق رأی داده بود، ولی انتخابات را واقعا با تمام توان تلاش کرد که بی طرفانه برگزار کند. در این زمینه خیلی خاطرات دارم چون در آن موقع مدیر ستاد انتخاباتی بودم. در ارتباطاتی که با دفتر ایشان و با آقای محسن هاشمی که مسئول بازرسی بودند می گرفتم، به عنوان نمونه در یک مورد که خبردار شد یم در یکی از استان ها ۵٠٠ هزار رأی قبل از شروع انتخابات به صندوق ریخته اند. به محسن هاشمی این را تلفنی گفتم و ایشان همان روز با هواپیما یا هلیکوپتر یکی را به آن استان فرستاد که جلوی آن تخلف را گرفت. یا همان خطبه معروف آقای هاشمی در نمازجمعه جهت مخالفت با تخلف را همه در جهت آقای خاتمی تلقی کردند.

* بعد از دوم خرداد برخوردهایی که در حق آقای هاشمی جفا می دانستم را اصلا قبول نداشتم و هیچ وقت همراه و همسو با آن برخوردها نبودم و از هنگامی که هم که از سال ٧٨ آمدم و مسئولیت جمع کردن مدیران مسئول روزنامه های اصلاح طلب را برعهده گرفتم، با تمام قوا تلاش کردم که دیگر نگذارم حتی یک کلمه از آن جور مطالب علیه آقای هاشمی در روزنامه ها طرح شود.

*اوایل انقلاب خیلی ها بودند که تلاش می کردند خودشان را خیلی انقلابی تر از آنچه هستند، نشان دهند و جانماز آب بکشند ولی آقای هاشمی جزء این دسته نبود بلکه همانی بود که می نمود. نمی خواست خودش را هیچ جوری عوض کند. با مردها هاشمی، شهیدبهشتی و شهیدرجایی جلسات هفتگی منظم داشتیم. هنگامی که نوبت شهیدرجایی می شد، غذا از پادگان حفاظت می آوردند که بعضا ساچمه پلو یا قیمه پلو بود. خود شهیدرجایی هم کاملا همان بود؛ یعنی او هم جزء کسانی نبود که ریا کند. شهید بهشتی به احترام شهیدرجایی راحت تر از آنکه خودش هم بود، نشان می داد؛ نه اینکه بخواهد ریا کند ولی یک غذای معمولی و نسبتا قابل قبول می داد. ولی نوبت به آقای هاشمی که می رسید جوجه کباب، کباب برگ و کباب کوبیده می داد. البته الان همه جا این غذاها سرو می شود ولی دو، سه سال اول انقلاب این طوری نبود. به عنوان نمونه جوجه کباب غذای اعیانی محسوب می شد. یادم می آید حتی از طرف شهید رجایی مورد انتقاد قرار می گرفت ولی می گفت که من همین طوری هستم و غذای خوب می دهم. می خواهید بخورید، نمی خواهید هم نخورید. خیلی محکم یعنی نمی خواست بگوید که من خیلی انقلابی ام و هر شب گرسنه می خوابم.

نظر آیت‌الله هاشمی به وزرای موسوی نزدیک‌تر بود / بهزاد نبوی

*دلیل استعفای آقای خاتمی، هاشمی نبود؛ بلکه دلیلش فشارهایی بود که در زمینه پرسشها فرهنگی روی ارشاد می آمد و آقای خاتمی نمی خواست آن فشارها را تحمل کند. آقای هاشمی هم زورش نمی رسید که در برابر آن فشارها ایستادگی کند. به همین علت با هم تفاهم کردند که خاتمی کنار برود. بعضی ها به عنوان نمونه به برخورد ایشان با انتخابات دوره چهارم انتقاد دارند که هدفش از بین بردن یک جناح بوده هست. من نمی دانم چقدر آقای هاشمی در ردصلاحیت های گسترده دوره چهارم مجلس شورای اسلامی نقش داشت. شاید بگویند که آیا سکوت کرده است؟! همان که به نظر من می رسد که اگر سکوت نمی کرد، مدیر جمهور می توانست نظرات شورای نگهبان را عوض کند.

توصیه منفی ای که در مورد آقای هاشمی گفته می شود و نقطه ابهام هست، شروع قتل های زنجیره ای در دوره آقای هاشمی هست. تا آنجا که می دانم آقای هاشمی کوچک ترین نقش و دخالتی در این کار نداشت. البته وزارت اطلاعات دخالت داشته ولی وزارت اطلاعات خیلی کارها کرد و وقت آقای خاتمی بود که فروهر و همسرش کشته شدند. بنابراین، این به آن معنا نیست که الزاما دولت می خواست. به یاد دارم که آقای هاشمی حتی اول ریاست جمهوری ارزش همان موقع که نخواستم مسئولیتی قبول کنم، به یکی از ارگان ها که اشاره کردند و گفتند که الان اطلاعات دست آنهاست (آنها به معنای مخالفان)، نشان می داد که ایشان با وجود اینکه مدیر جمهور هست، نمی تواند روی اطلاعات قسم بخورد و اعمال نظر کافی کند.

بهزاد نبوی گفت: توصیه منفی‌ای که در مورد آقای هاشمی گفته می‌شود و نقطه ابهام هست، شروع قتل‌های زنجیره‌ای در دوره آقای هاشمی هست. تا آنجا که می‌دانم آقای هاشمی ک

شرق

واژه های کلیدی: پرونده | اطلاعات | محسن هاشمی | اخبار سیاسی و اجتماعی

نویسنده : topsblog

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب خارجی pdf
  • جعبه هدیه کتاب
  • خرید کتاب خارجی
  • کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب آمازون
  • افست کتاب لاتین
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون
  • چاپ کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب لاتین
  • کتب خلبانی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • خرید منابع پزشکی اورجینال
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو