تاپس بلاگ

خرید کتاب زبان اصلی
دانلود کتاب خارجی
دانلود کتاب لاتین
گت بلاگز اخبار حوادث پرستار ایرانی، تنها شاهد جنایت در «پاتایا»

پرونده قتل جوان ایرانی در تایلند با کشف سرنخ جدیدی از ماجرا وارد مرحله‌ای تازه شد. بازپرس جنایی پایتخت کشور عزیزمان ایران دستور تحقیق از پرستار ایرانی بیمارستان

عبارات مهم : ایران

پرونده قتل جوان ایرانی در تایلند با کشف سرنخ جدیدی از ماجرا وارد مرحله ای تازه شد. بازپرس جنایی پایتخت کشور عزیزمان ایران دستور تحقیق از پرستار ایرانی بیمارستان را به عنوان تنها شاهد پرونده صادر کرده هست.

به گزارش جام جم، چندی پیش خانواده ای با حضور در دادسرای جنایی پایتخت کشور عزیزمان ایران اعلام کردند پسر ۳۰ ساله ارزش به نام رحمان فروردین سال ۹۱ در کشور تایلند به قتل رسیده و از همکارش و دوست او شکایت دارند.

پرستار ایرانی، تنها شاهد جنایت در «پاتایا»

برای رازگشایی از این ماجرا، تحقیقات در دستور کار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی پایتخت کشور عزیزمان ایران قرار داده شد .

برادر مقتول به افسر تحقیق گفت: برادرم رحمان در یک شرکت با مردی به نام علیرضا کار می کرد. او به من گفت قصد سفر دارد که گفتم اگر دوست دارد، برود. او می گفت بلیت هایشان را جهت سفر به تایلند گرفته اند و با علیرضا و دوست او مرتضی با تور به آنجا می روند. ۸ فروردین سال ۹۱ به تایلند رفتند.

وی افزود: برادر ۳۰ ساله ام می گفت که به دو شهر تایلند می روند و وقت بازگشت ارزش ۱۶ فروردین هست. از او خواستم در جریان سفرش تلفنی یا پیامکی ما را از احوال خود با خبر کند که قبول کرد. ولی زمانی که به تایلند رسید تلفن همراهش خاموش شد. گمان کردیم خودش تماس می گیرد ولی هیچ تماسی نگرفت. در همین حال، مردی که خودش را دوست برادرم معرفی می کرد چند بار با منزل پدری ام تماس گرفت و مدام سراغ رحمان را می گرفت که بفهمد از سفر بازگشته است یا نه؟ همین باعث شده است بود که دلواپس برادرم شویم. بعد از جست وجوی فراوان متوجه شدیم آژانس هواپیمایی که آنها از آن بلیت تهیه کرده اند حوالی خیابان مطهری پایتخت هست. با حضور در آنجا و گفت وگو با مدیر آژانس متوجه شدیم همه مسافران تور بازگشته اند و تنها مسافری که بازنگشته و از او خبری ندارند برادرمن هست. از همراهان برادرم خبری نداشتیم تا این که مردی غریبه با ما تماس تلفنی گرفت و خبر داد برادرم در یک تیمارستان در شهر پاتایا به علت مصدومیت و جراحات خوابیدن است.

شاکی ادامه داد: باورمان نمی شد چنین بلایی سر او آمده باشد. نمی توانستیم در آن وقت کم به تایلند برویم. بنابراین از طریق اسکایپ با پرستار ایرانی آن بیمارستان حرف زدیم که او اعلام کرد برادرم به او گفته از سوی دو دوستش که با آنها به سفر رفته، بشدت کتک خورده و مصدوم شده است و بعد هم با تماس آنها پلیس وی را در فرودگاه بازداشت کرده و به تیمارستان آورده است.

وی افزود: زمانی که خودمان هم از طریق اسکایپ با برادرم حرف زدیم او گفته های پرستار ایرانی را تائید کرد. از طریق سفارت کشور عزیزمان ایران متوجه شدیم برادرم در آن تیمارستان فوت شده است هست. بعداز پرداخت پول توانستیم مقدمات انتقال جسد او را به کشور عزیزمان ایران فراهم کنیم. کشور تایلند به ما گفته بود که برادرم به خاطر خونریزی داخلی فوت شده؛ ولی ما به فوت او مشکوک هستیم. آیا که پول، وسایل، گذرنامه و هر مدارکی که همراه او بوده نیز دزدی شده است است.

پرستار ایرانی، تنها شاهد جنایت در «پاتایا»

با شکایت این خانواده، جسد رحمان که خانواده اش با پرداخت ۳۰۰۰ دلار به کشور تایلند، آن را تحویل گرفته بودند، به پزشکی قانونی انتقال یافته شد در بررسی ها معلوم شد که او به علت شدت صدمات بویژه شکستگی در جناغ سینه به قتل رسیده است.

در این مرحله ماموران دو دوست او را جهت تحقیقات به اداره دهم پلیس آگاهی پایتخت کشور عزیزمان ایران احضار کردند.

علیرضا که همکار مقتول بود به افسر تحقیق گفت: من ۱۲ سال بود در یک شرکت کار می کردم. رحمان چند ماهی بود با ما همکار شده است بود. من منزل ای خریده بودم و کلی بدهی داشتم، نمی توانستم به این سفر بروم ولی با اصرارهای رحمان با او و دوستم به این سفر رفتیم. هزینه سفر هر کدام یک میلیون و ۳۰ هزارتومان بود که رحمان ۹۰۰ هزارتومان از هزینه سفرم را داد و قرارشد هر ماه مبلغی از این بدهی را بپردازم. در طول سفر او خیال می کرد ما راجع به اش بد فکر می کنیم. در پاتایا و بانکوک با هم بودیم ولی در یکی از هتل ها او و دوستم اتاق هایشان را جدا کردند. رحمان در هتل مدارکش را می خواست تا به کشور عزیزمان ایران بازگردد. ما هم به هتل دیگری رفتیم و بعداز آخر سفرمان به پایتخت کشور عزیزمان ایران بازگشتیم. زمانی که به اداره پلیس آمدیم متوجه فوت او شدیم. ما او را کتک نزده ایم.

مرتضی نیز به افسرتحقیق گفت: من از طریق علیرضا با رحمان آشنا شدم. در جریان این سفر من و رحمان اخلاقمان با هم جور در نمی آمد و باعث شد در اتاق های جداگانه باشیم. آن روز هم او در هتل دعوا راه انداخت و بعدهم رفت و دیگر از او خبری نداشتیم. باورم نمی شود او به قتل رسیده باشد. من و دوستم او را کتک نزده ایم.

پرستار ایرانی، تنها شاهد جنایت در «پاتایا»

این در حالی بود که بعد از مکاتبه های متفاوت از طریق پلیس بین الملل با پلیس تایلند آخر چندی پیش آنها در دو پاسخ جداگانه اعلام کردند، رحمان ابتدا اقدام به تخریب در هتل کرده و به خاطر آن خسارت پرداخته بود. بعد هم از ماموران خواسته او را به فرودگاه ببرند که در آنجا جهت مسافران مزاحمت ایجاد کرده بود، به همین خاطر او را به تیمارستان برده اند.

تحقیقات پلیس جنایی پایتخت کشور عزیزمان ایران جهت رازگشایی از این پرونده ادامه داشت تا این که بازپرس جنایی دستور داد دوباره از طریق پلیس بین الملل تایلند راجع به فوت جوان ایرانی در آن کشور اطلاعات بیشتری کسب شود. همچنین قرار شد ماموران از پرستاری در تایلند که مقتول قبل از مرگش با او راجع به ضاربان خود حرف زده بود، تحقیق کنند.

برادر رحمان ـ مقتول ـ به جام جم گفت: برادرم فوق لیسانس مکانیک بود و در یک شرکت کار می کرد. یک سال قبل از مرگش چند ماه دچار افسردگی شده است بود که بعداز درمان افسردگی اش به طور کامل خوب شد. نمی دانیم چه اتفاقی میان او و دو همسفرش رخ داده که باعث قتل وی شده است هست. برادرم فردی آرام بود و اصلا اهل دعوا و درگیری نبود. گمان می کنیم اطلاعات پلیس تایلند واقعیت نداشته باشد. همه وسایل برادرم به دزدی رفته هست. دو همسفر برادرم از ماجرای فوت او خبر دارند.

وی افزود: سفارت کشور عزیزمان ایران در تایلند بدرستی پیگیر وضع برادرم نبود شاید اگر زمانی که برادرم در آنجا به تیمارستان انتقال یافته شده است بود عنوان را بررسی می کردند، ماجرا به فوت برادرم ختم نمی شد.

واژه های کلیدی: ایران | ایرانی | ایرانی | تایلند | پرستار | کشور تایلند | اخبار حوادث