تاپس بلاگ

خرید کتاب از گوگل
چاپ کتاب PDF
خرید کتاب از آمازون
خرید کتاب زبان اصلی
دانلود کتاب خارجی
دانلود کتاب لاتین
گت بلاگز اخبار سیاسی و اجتماعی رسانه های بیگانه القا می کنند که راه اصلاح امورایران،خارج از صندق رای است / تاج زاده

با مصطفی تاج زاده، معاون سیاسی وزیر کشور دولت اصلاحات، راجع به اعتراضات اخیر گفت وگو کردیم. او که در این مدت تلاش خود را به کار بسته تا نشان دهد عواقب چنین تحرک

رسانه های بیگانه القا می کنند که راه اصلاح امورایران،خارج از صندق رای است / تاج زاده

تاج زاده:رسانه های بیگانه القا می کنند که راه اصلاح امورایران،خارج از صندق رای است

عبارات مهم : ایران

با مصطفی تاج زاده، معاون سیاسی وزیر کشور دولت اصلاحات، راجع به اعتراضات اخیر گفت وگو کردیم. او که در این مدت تلاش خود را به کار بسته تا نشان دهد عواقب چنین تحرکاتی ممکن است ایران را به سوریه دیگری تبدیل کند، در این مصاحبه هم بر این عنوان تأکید کرد. او البته ارائه تحلیل جامع راجع به ماهیت تظاهرات اخیر در پایتخت کشور عزیزمان ایران و دیگر نقاط کشور را زودهنگام دانست و در عین حال اعلام کرد وظیفه اصلاح طلبان در چنین شرایطی جلوگیری از وقوع درگیری های خونین داخلی در کشور است.

رسانه های بیگانه القا می کنند که راه اصلاح امورایران،خارج از صندق رای است / تاج زاده

ارزیابی شما از اعتراضات اخیر چیست؟ چه نامی بر تجمعات اخیر می گذارید و جنس این اعتراضات را چه می دانید؟

اجتماعات اخیر را می توان تجمع قشرهایی از مردم و به ویژه جوانان تحصیل کرده و بی کاری دانست که آینده روشنی پیش روی خود نمی بینند و نسبت به فشار و تبعیض ها در جامعه معترض هستند. مخصوصا جوانانی که دیده نشدند و احساس می کنند صدای آنها شنیده نشده و پیامشان دریافت نشده هست. آنها می خواهند به نوعی توجه جامعه و دولتمردان را به خود و مطالباتشان جلب کنند؛ چراکه استمرار این وضع را برای خود قابل تحمل نمی بینند. این تجمعات قطعا اعتراضی هست. اینکه خارج نشینان از این تجمعات استقبال می کنند، ما را نباید به سمتی سوق دهد که تظاهرکنندگان را – اگرچه گاهی دست به خشونت هم می زنند

با مصطفی تاج زاده، معاون سیاسی وزیر کشور دولت اصلاحات، راجع به اعتراضات اخیر گفت وگو کردیم. او که در این مدت تلاش خود را به کار بسته تا نشان دهد عواقب چنین تحرک

– وابسته به بیگانگان و اجانب بخوانیم. همین الان اگر در آمریکا هم تظاهراتی صورت بگیرد، مثل جنبش ٩٩درصد، ما از آن حمایت می کنیم، بدون اینکه یک نفر در آمریکا، در ایران یا در دنیا دچار این شبهه شود که حمایت ما به معنای این است که رهبران جنبش یا اندیشه ای که آنها را راهنمایی می کند، متأثر از ایران یا وابسته به ایران هستند.

به نظر شما این اعتراضات سازماندهی شده است بود؟ آیا فیلترینگ و کنترل می تواند باعث فروکش کردن این اعتراضات شود؟

تا جایی که من می دانم این اعتراضات به وسیله یک حزب و یک جریان سیاسی خاص سازماندهی نشده هست. اگرچه نمی توان نقش برخی از رسانه های خارجی را نادیده گرفت. علت هم این هست؛ وقتی اجازه فعالیت به احزاب منتقد را نمی دهیم و از طرفی مطبوعات سراسری مستقل را برنمی تابیم، طبیعتا توجهات از داخل به خارج از کشور و شایعات جلب می شود. در حقیقت یعنی جای احزاب اصیل و منتقد و مطبوعات مستقل را نشریات و احزاب اصولگرا نمی گیرند. به همین جهت هم حوادث اخیر دارای دو ویژگی هست؛ اول آنکه هدایت آن از سوی شبکه های مجازی و رسانه های فارسی زبان خارجی است.

دوم اینکه با جریان شرکت یافته حزبی خاصی مواجه نیستیم که اگر به عنوان نمونه مسئولان آن حزب را دستگیر و فعالان آن را بازداشت کنیم، بتوان با اصل حرکت مقابله کرد. بنابراین فیلترینگ به هیچ وجه نمی تواند اعتراضات را خاموش کند. برای اینکه بلافاصله با فیلترشکن، مخاطبان آن شبکه ها دوباره با آن ارتباط برقرار می کنند.

رسانه های بیگانه القا می کنند که راه اصلاح امورایران،خارج از صندق رای است / تاج زاده

از این جهت، (فیلترینگ) حرکتی شکست خورده هست. از طرفی بسیاری از مشاغل وجود دارد که از طریق خبر رسان تلگرام انجام می شود که آنها آسیب های جدی دیدند. به علاوه اینکه ما در مدت کوتاهی فیلترشکن ها را در قشرهای وسیعی از مردم گسترش دادیم و امروز از کودک ٩ساله تا یک سالخورده ٩٠ساله دنبال فیلترشکن هستند، برای اینکه بتوانند از شبکه خبر رسان تلگرام استفاده کنند. این عنوان کار بسیار اشتباهی بود و هرچه سریع تر باید لغو شود.

شعارها و مطالبات مطرح شده است را از چه جنسی می دانید؟

با مصطفی تاج زاده، معاون سیاسی وزیر کشور دولت اصلاحات، راجع به اعتراضات اخیر گفت وگو کردیم. او که در این مدت تلاش خود را به کار بسته تا نشان دهد عواقب چنین تحرک

شعارها و مطالباتی که تاکنون طرح شده است بسیار متنوع و گسترده بوده هست. البته عمده این شعارها اقتصادی هست. ولی خیلی از شعارها هم فراتر از عنوان اقتصاد بود و به ریشه ها و عللی که باعث تجمع و اعتراضات مردم شده، بازمی گردد. از سوی دیگر بسیاری از مؤسسات از بودجه دولتی استفاده می کنند که از نظر شهروندان نیازی به این کار نیست و باید این هزینه ها صرف گسترش اشتغال، مهار گرانی و رونق اقتصادی شود. همین طور هزینه های قابل توجه دیگر که از دید برخی دیگر از شهروندان ضرورتی به این میزان سرمایه گذاری در این بخش ها نیست و باید توجه دولت معطوف به توسعه ایران و اصلاح رفاه مردم شود. مردم در این زمینه ها اعتراض جدی دارند و از شعارهای آنها می توان این عنوان را فهمید. از طرف دیگر شعار هایی سیاسی مطرح شده است که ریشه آن برمی گردد به برخی محدودیت ها در عرصه های مختلف.

آیا می توان برای تحرکات اخیر نسخه جامعی ارائه داد یا برای تحلیل سریع است؟

هنوز برای اینکه تحلیل جامعی از اعتراضات اخیر ارائه بدهیم، سریع هست. علت هم این است که اطلاعات ما هنوز کامل نیست. نمی دانیم موج اعتراض ها دقیقا در کدام شهرها بوده و چند نفر شرکت کردند. معترضان از کدام قشر بوده، پایگاه اجتماعی آنها چه بوده، سن، میزان تحصیلات، ثروت و جنسیت آنها چگونه بوده هست. آیا شعارهای آنها واحد بوده یا به صورت متفرقه شعارها را مطرح کرده اند و البته در کدام مناطق از شهرها اعتراض کردند. همه اینها باید روشن شود تا بتوانیم تحلیل جامعی از مجموعه این حرکت ارائه کنیم تا معلوم شود مجموعه این اعتراض ها چه اشتراکات و اختلافاتی داشته اند.

رسانه های بیگانه القا می کنند که راه اصلاح امورایران،خارج از صندق رای است / تاج زاده

وظیفه اصلاح طلبان به عنوان گروهی که بدنه اجتماعی را در انتخابات های اخیر بسیج کرده اند، در این ماجرا چیست؟

مهم ترین نقش اصلاح طلبان در شرایط فعلی این است که اجازه ندهند ایران، سوریه یا لیبی شود. این خطری جدی است که جامعه ما را مثل جوامع دیگر تهدید می کند. همین جا باید بگویم یکی از دلایلی که سوریه گرفتار این وضعیت شد، فقدان یا ضعف جریان اصلاحی در آن کشور بود، به گونه ای که یک جریان قدرتمند اصلاح طلب در آن کشور وجود نداشت که هم وقت دولت و ملت را مخاطب قرار دهد و به آنها هشدار دهد که از مرزهای خاصی نباید خارج شوند و دست به روش های خشونت آمیز نزنند؛ یعنی از یک طرف، دولت بگیروببند راه نیندازد و از طرف دیگر، معترضان دست به سلاح نبرده و خشونت ورزی نکنند.

کمااینکه همه سوریه امروز ناامید شده است اند و همه باخته اند. مهم نیست که چه کسی در رأس قدرت است و چه کسی نیست. بیشترین آسیب را مردم دیده اند، صدها هزار نفر کشته شده است و میلیون ها نفر آواره شده است اند.

همچنین بسیاری از زیرساخت های این کشور نابود شده است است و مهم تر از همه اینکه چه زمانی می توانند به سوریه قبل از این حوادث بازگردند. تمام تلاش رسانه های فارسی زبان بیگانه؛ مثل بی بی سی فارسی و صدای آمریکا و کانال هایی مثل آمدنیوز، به دنبال بدنام کردن اصلاح طلبان و ناامیدکردن مردم از اصلاحات درونی و بی فایده خواندن صندوق رأی است تا جایگزین آن را براندازی، خشونت ورزی و سوق دادن سیاست به کوچه و خیابان و به صورت خشن نشان دهند.

ما باید بدانیم اتفاقا بزرگ ترین کارکرد جریان اصلاحی در خاورمیانه کنونی در هر کشوری، به ویژه ایران، این است که جلوی درگیری های خونین داخلی را بگیرد. ما هیچ دشمنی بدتر از وضعیت هرج ومرج نداریم. ملت ما متنوع و متکثر است و گرایش های متفاوتی دارند و هیچ کدام قادر به از بین بردن دیگری نیستند.

هرکدام که بخواهند خط نادیده گرفتن دیگری را دنبال کند، سر از فاشیسم درمی آورد. احتمال موفقیت چنین موضوعی در ایران ناممکن هست، ولی آنچه محتمل می نمایاند، تبدیل شدن این تحرکات و رودررویی مردم با یکدیگر هست. اگر خدای نکرده اصلاح طلبان در انجام وظیفه خود کوتاهی کنند؛ یعنی از سویی دولت را مهار نکنند و از سوی دیگر به مردم هشدار ندهند که به روش های خشن متوسل نشوند؛ چراکه این یک بازی باخت – باخت است که همه زیان می بینیم.

واژه های کلیدی: ایران | رسانه ها | اعتراضات | اصلاح طلب | اصلاح طلبان | اخبار سیاسی و اجتماعی

نویسنده : topsblog

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب خارجی pdf
  • جعبه هدیه کتاب
  • خرید کتاب خارجی
  • کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب آمازون
  • افست کتاب لاتین
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون
  • چاپ کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب لاتین
  • کتب خلبانی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • خرید منابع پزشکی اورجینال
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو