تاپس بلاگ

خرید کتاب از گوگل
چاپ کتاب PDF
خرید کتاب از آمازون
خرید کتاب زبان اصلی
دانلود کتاب خارجی
دانلود کتاب لاتین
گت بلاگز اخبار اجتماعی وقت های تهدیدی به نام زلزله

از زمانی که سازنده ای تصمیم به ساخت یک بنا می گیرد، تا زمانی که آن ساختمان پابرجاست و یا حتی تخریب می شود، اشتغالزاست. کشیدن نقشه ساختمان، پی ریزی، آرماتور بندی

وقت های تهدیدی به نام زلزله

وقت های تهدیدی به نام زلزله

عبارات مهم : زلزله

از زمانی که سازنده ای تصمیم به ساخت یک بنا می گیرد، تا زمانی که آن ساختمان پابرجاست و یا حتی تخریب می شود، اشتغالزاست. کشیدن نقشه ساختمان، پی ریزی، آرماتور بندی، بتن ریزی، قالب بندی ستون ها و تیرهای مهم ساختمان، دیوار سازی، سفت کاری، نازک کاری و …. از جمله مراحل ساخت و ساز است که هر کدام قشری از فعالان ساختمانی را در گیر می کند. علاوه بر افرادی که مستقیما درگیر ساخت می شوند، افراد زیادی از طریق تولید مصالح ساختمانی، حمل و نقل، ناظران شاغل در نظام مهندسی و شهرداری ها، کارکنان شرکت بیمه و … را نیز درگیر می کند.

وقت های تهدیدی به نام زلزله

در زمانی که ساختمان ها قابل استفاده می شوند نیز هر از چندگاهی افرادی جهت رنگ آمیزی مجدد، عوض کردن نما و دکوراسیون و مواردی همچون بهسازی سازه وارد حوزه اشتغالی صنعت ساختمان می شوند و در نهایت نیز به هر دلیلی که ساختمان تخریب شود، گروهی جهت برداشت زباله سازه وارد می شوند. بنابراین حوزه اشتغال در ساختمان سازی، حوزه گسترده ای است که البته این روزها به علت پرسشها حاکی از ترساندن زلزله روی دیگری از خود را نشان داده است.

این روزها که تب وحشت از زلزله فراگیر هست، معضلی به نام بافت فرسوده و نیاز به بهسازی و مستحکم سازی این بناها مطرح می شود. انجام این فعل، علاوه بر این که معضل آوار نشدن منزل بر سر ساکنان را حل می کند، باعث می شود که افراد زیادی از طریق اشتغال زائیده شده است از دل این تهدید، سرکار بروند.

از زمانی که سازنده ای تصمیم به ساخت یک بنا می گیرد، تا زمانی که آن ساختمان پابرجاست و یا حتی تخریب می شود، اشتغالزاست. کشیدن نقشه ساختمان، پی ریزی، آرماتور بندی

ساخت و ساز به عنوان صنعتی تاثیرگذار در اقتصاد و اشتغال کشور علاوه بر مسئله بیکاری با پرسشها دیگری چون کیفیت نامناسب ساختمان ها و حوادث بالای حین کار روبه رو هست. در بیان کیفیت پایین ساختمان ها به عمر بافایده آنها اشاره می شود که در کشور ما نسبت به کشورهای توسعه یافته تا یک سوم ارزیابی می شود و همچنین هزینه های سنگین و تعمیر و نگهداری که در مدت وقت کوتاه بهره برداری به مالکان تحمیل می شود. مسئله دیگر حوادث جانی کارگاه های ساختمانی است که ۴۵ درصد کل حوادث کار کشور را تشکیل می دهد؛ آماری که در دیگر نقاط دنیا تا ۱۷ درصد گزارش می شود.

نیاز مهم منزل های روستایی به استحکام بخشی

جواد خوانساری، عضو هیئت مدیره انجمن شرکت های ساختمانی در گفت و گو با «ابتکار» گفت: در تمامی شهرها و روستاهای کشور، ساختما هایی وجود دارد که اصطلاحا «معمارساز» نامیده می شوند و این ساختمان ها بدون وجود پی ریزی ضد زلزله ستون زده و سقف ها را بنا قرار داده اند. ساختمان هایی از این دست باید کاملا خراب شده است و از نو بازسازی شوند، لیکن آواری که ایجاد می کنند، خسارات زیادی به لحاظ مادی و جانی به بار می آورد. ولی بعضی دیگر از ساختمان ها، پی ریزی مناسب داشته اند، ولی دیواره های جانبی و یا اسکلت فلزی و بتنی آن ها در جای مناسبی قرار نگرفته و با لرزش های زمین، می تواند خطرآفرین باشد. بنابراین این ساختمان ها را می توان بهسازی کرد تا از وقوع اتفاقات بدتر در این حوزه جلوگیری کند.

وقت های تهدیدی به نام زلزله

او افزود: اگر دولت و مالکان ساختمان ها در این حوزه به عملیات سرمایه گذاری بپردازند، اشتغال زایی زیادی در حوزه های ساختمانی و پرسشها جانبی ساختمان ها مانند سیمان، فولاد و سایر مصالح وابسته پیش می آید. با در نظرگرفتن این که اوضاع بسیاری از ساختمان ها به خصوص در روستاها و دهستان ها، اوضاع اسف باری است و زلزله اخیر کرمانشاه، این عنوان را به تلخی نشان داده هست، ورود به این حوزه سرمایه گذاری و به تبع آن اشتغالزایی ناگزیر هست. ولی با کارها اصلاحی، اکنون می توانیم ساختمان ها را تا ۷٫۵ ریشتر در برابر زلزله ایمن کنیم.

نیم میلیون بدون کار در صنعت ساختمان

حسین وثوقی ایرانی، عضو کمیسیون خدمات فنی و مهندسی اتاق بازرگانی در گفت و گو با «ابتکار» گفت: حدود نیم میلیون نفر اعضا نظام های مهندسی سراسر کشور در سال های اخیر که مسکن به لاک رکودی فرو رفته هست، با بیکاری مفرط مواجه شدند. در این حوزه کارشناسان و دولتمردان روش های مختلفی مانند صدور خدمات فنی و مهندسی و رونق بخشی به صنعت ساختمان با اعطای وام مسکن را پیشنهاد می دهند. رونق بخشی به اشتغال فعالان ساختمان با استفاده از پتانسیل های بخش نوسازی و بهسازی بناهای ساخته شده است و همچنین بازسازی مناطق زلزله زده نیز می تواند صورت بگیرد.

از زمانی که سازنده ای تصمیم به ساخت یک بنا می گیرد، تا زمانی که آن ساختمان پابرجاست و یا حتی تخریب می شود، اشتغالزاست. کشیدن نقشه ساختمان، پی ریزی، آرماتور بندی

او افزود: البته مهم تر از این که بازاری ایجاد شود تا عده ای به اشتغال برسند، کافی نیست، بلکه ایجاد بهره وری در سازه ها، باید به عنوان نشانه اول و مهم در این بخش آشنا شود، بنابراین ایجاد اشتغال باکیفیت در این حوزه می تواند در نیل به این نشانه کمک رسان باشد.

وثوقی در ادامه با انتقاد به ساخت و سازهای دولتی و بخش نظامی در منطق زلزله زده گفت: در روزهای اولی که زلزله کرمانشاه رخ داد، جهت مدیریت بحران و نظم مناطق بحران زده، این نهادها باید حضور پیدا می کردند، ولی اکنون بازسازی این مناطق باید به دست بخش شخصی سپرده شود. در ایر ان انجمن های صنعت ساختمان قدمتی بیش از ۵۰ سال دارند و آرشیو بسیاری از شرکت های بزرگ پیمانکاری کشور حتی در سطح بین الملل حرفی جهت گفتن دارند، بنابراین استفاده از پتانسیل بخش شخصی در این عنوان مهم هست. لذا حاکمیت باید کار را به دست شخصی بسپارد و خود با دقت بالایی نظارت داشته باشد.

وقت های تهدیدی به نام زلزله

این فعال صنعت خدمات فنی و مهندسی در ادامه به ضعف نظارتی و ضعف ساخت و ساز دولتی ها اشاره کرد و گفت: بعد از تخریب ۱۰۰ درصدی بنای بیمارستان تازه ساز سرپل ذهاب، وزیر مسکن به درستی انتقادهای جدی از ساخت و ساز بخش دولتی را عنوان کرد. در این اوضاع و گفت و گوهایی که حول محور این پرسشها به وجود آمد، شرکت های بیمه نیز وارد شدند. در بعد ورود شرکت های بیمه به این بخش، علاوه بر این که ریسک خسارت زلزله کم کردن پیدا می کند، ناظران بیمه نیز جهت جلوگیری از ایجاد خسارت های آتی، در وقت ساخت و ساز حضور پیدا می کنند که این امر باعث زیاد کردن استحکام بنا می شود.

وثوقی در خصوص اوضاع بازار مسکن گفت: در پاییز سال جاری، نسبت به پاییز سال گذشته، تعداد پروانه هی ساختمانی صادر شده، رو به فزونی داشته که این امر را می توانیم به عنوان پیش رونق صنعت ساختمان قلمداد کنیم و از آنجایی که رونق بخش مسکن، پیش شرط رونق اقتصادی هست، می توانیم امیدوار باشیم که در بعد آن رونق در اقتصاد کشور رخ بدهد.

ابتکار

واژه های کلیدی: زلزله | اشتغال | مهندسی | ساختمان | اشتغال زایی | مصالح ساختمانی | اخبار اجتماعی

نویسنده : topsblog

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب خارجی pdf
  • جعبه هدیه کتاب
  • خرید کتاب خارجی
  • کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب آمازون
  • افست کتاب لاتین
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون
  • چاپ کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب لاتین
  • کتب خلبانی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • خرید منابع پزشکی اورجینال
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو