تاپس بلاگ

خرید کتاب از گوگل
چاپ کتاب PDF
خرید کتاب از آمازون
خرید کتاب زبان اصلی
دانلود کتاب خارجی
دانلود کتاب لاتین
گت بلاگز اخبار اقتصادی و بازرگانی اولویت‌های بودجه ۹۷ پایتخت کشور عزیزمان ایران اعلام شد

رئیس شرکت مدیریت و برنامه ریزی استان پایتخت کشور عزیزمان ایران در مورد شرح بودجه ۹۷ پایتخت توضیح داد.

اولویت‌های بودجه ۹۷ پایتخت کشور عزیزمان ایران اعلام شد

اولویت های بودجه ۹۷ پایتخت کشور عزیزمان ایران اعلام شد

عبارات مهم : ایران

رئیس شرکت مدیریت و برنامه ریزی استان پایتخت کشور عزیزمان ایران در مورد شرح بودجه ۹۷ پایتخت توضیح داد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شرکت مدیریت و برنامه ریزی استان پایتخت کشور عزیزمان ایران صبح روز یک شنبه نشست خبری نعمت الله ترکی مدیر شرکت مدیریت و برنامه ریزی با حضور اصحاب رسانه در ساختمان نفت شمالی برگزار شد.

اولویت‌های بودجه ۹۷ پایتخت کشور عزیزمان ایران اعلام شد

**مشروح نشست و پاسخ مدیر شرکت به پرسش خبرنگاران:

*لایحه بودجه ۹۷ برگرفته از سیاست های اقتصاد مقاومتی با جهت گیری از منابع بودجه عمومی و تلفیقی از سایر ظرفیت های سرمایه ای هست. سال آینده تنها سالی است که بودجه بر مبنای درآمد عمومی نبوده و از سایر منابع تلفیقی هم در آن استفاده شده است است.

رئیس شرکت مدیریت و برنامه ریزی استان پایتخت کشور عزیزمان ایران در مورد شرح بودجه ۹۷ پایتخت توضیح داد.

*لایحه بودجه سال ۹۷ در ۴ فصل تقسیم شده است هست. در فصل اول “اصلاحات ساختاری و بودجه ریزی بر مبنای عملکرد” در نظر گرفته شده است هست. این بودجه ریزی جهت نخستین بار در کشور اتفاق می افتد. مزیت های آن انضباط مالی، خروجی فعالیت های دستگاه های اجرایی بر اساس قیمت تمام شده است و کمک به رضایتمندی مردم هست. دستگاه های اجرایی بر مبنای فعالیت ها و خدماتی که ارائه می کنند بودجه دریافت می کنند و دیگر بودجه ریزی سنتی نیست. با این رویکرد دیگر خود مردم ناظر فعالیت ها هستند و خدمات براق است.

*در بودجه سنواتی و بودجه سنتی عدم شفافیت باعث می شد تا در فعالیت دستگاه های تصمیم گیر و تخصیص بودجه مشکلاتی ایجاد شود و بر این اساس همواره دستگاه ها مطالبه گر بودند.

* در بودجه های گذشته بیش از ۹۰ درصد بودجه در اختیار دستگاه های ملی و به شکل متمرکز توزیع می شد. دستگاه های استان ها تا ۱۰ درصد بودجه را داشتند ولی در لایحه بودجه ۹۷ با تمرکز زدایی بودجه استان ها در بخش عمرانی تا مرز ۳۰ درصد رسیده هست.

اولویت‌های بودجه ۹۷ پایتخت کشور عزیزمان ایران اعلام شد

*ترکی در ادامه نشست به فصل دوم “اولویت های برنامه ای” اشاره کرد و توضیح داد: در بودجه ریزی سنتی فقط بحث ابلاغ، تخصیص و پیگیری اعتبار جهت جذب آن بود، ولی هیچ وقت پرسش نشد که ابلاغ اعتبار بخش ها همگام با برنامه ها است؟ که با توجه به لایحه بودجه ۹۷ بخش اعظم کار اولویت برنامه ای بوده و براساس پرسشها و پرسشها جاری کشور انجام می شود.

*در عنوان آب دغدغه و نگرانی در کشور وجود دارد. میانگین بارندگی حدود ۲۰ تا ۲۵ درصد بارندگی ها رو به کم کردن است و نسبت به سنوات گذشته حدود ۵۰ درصد کم کردن داشته ایم. در استان پایتخت کشور عزیزمان ایران هم یکی از ا. ولویت ها آب هست. آب استان پایتخت کشور عزیزمان ایران از ۵ سطح تامین میشود و ۶۰ درصد آب مصرفی از این سطح و ۴۰ درصد از چاه ها و … هست. طرح های خوبی در این زمینه شروع کردیم. آبرسانی از طرح سد طالقان و سد کرج، احداث تونلی به طول ۵۰ کیلومتر جایگزین لوله آبرسانی قبلی شده است در لایحه بودجه ۹۷ هم قرار گرفته اعتبار بالغ بر ۸۰۰ میلیارد تومان جهت آن در نظر گرفته شده است که ۵۵۰ میلیارد تومان آن از طریق بخش شخصی تامین و مابقی قرار شد طی ۴ سال در لایحه بودجه در نظر بگیریم.

رئیس شرکت مدیریت و برنامه ریزی استان پایتخت کشور عزیزمان ایران در مورد شرح بودجه ۹۷ پایتخت توضیح داد.

*در سال ۹۵، حدود ۱۰ هزار هکتار جهت طرح آبیاری آینده نگری شد. در امسال هم ۱۰ هزار هکتار آینده نگری کرده ایم که تاکنون بیش از ۷ هزار آن اجرایی شده است است.

*در بخش آبرسانی روستایی، از سال ۹۳ تاکنون بیش از ۹۰ درصد آبرسانی (آب شرب سالم) ۷۱۷ دِه در دستور کار قرار گرفته است.

اولویت‌های بودجه ۹۷ پایتخت کشور عزیزمان ایران اعلام شد

*یکی از دغدغه های استان پایتخت کشور عزیزمان ایران حوزه محیط زیست، ساماندهی پسماندها و مقابله با ریزگردها است که در اولویت بودجه ۹۷ قرار گرفته است.

*توجه به بافت های فرسوده و آسیب دیده در استان و شهرستان ها یکی دیگر از مشکلاتی است که با توجه به مطالعات انجام شده است پیگیری حدود ۲۵ درصد این بافت ها در لایحه بودجه سال آینده قرار گرفته است.

*در عنوان مهم کارآفرین در لایحه بودجه ۹۷ حدود ۹۸۰ هزار وقت شغلی جهت کل کشور در نظر گرفته شده است که بعد از تصویب سهم استان ها منظور می شود.

*سرفصل دیگر لایحه بودجه ۹۷ پرسشها اقتصادی، اجتماعی، همکاری عمومی و شخصی در پروژه های عمرانی، واگذاری ان ها به بخش شخصی جهت کمک به دولت و اشتغال است.

*در بخش صادرات غیرنفتی، تولیدات محصولات کشاورزی، دامی و صنعتی در اولویت قرار گرفته هست. یکی از مهمترین مباحث شورای اشتغال استان توسعه صنایع دستی با محوریت اشتغال است.

*موضوع برقراری عدالت اجتماعی، تلاش جهت کم کردن فقر مطلق، سیاست های های حمایی همانند زیاد کردن پرداخت های نقدی و قراردادن افراد با درآمد پایین در دهک نیازمندان در نظر گرفته شده است هست.

*برنامه های آموزشی تدوین بودجه عملکردی تمام دستگاه های اجرایی استان در دستور کار قرار گرفته علاوه بر آن ها استان پایتخت کشور عزیزمان ایران دبیری برگزاری دوره های اموزشی بودجه ریزی عملکردی در کل کشور را بر عهده دارد. تا سال ۹۷ کل دستگاه های استانی سراسر کشور در قالب ودجه ریزی عملکردی قرار می گیرند.

*یکی از نکات مهم دیگر در بودجه سال آینده اصلاح زیرساخت های گردشگری هست. با توجه به ظرفیت کشور و بویژه استان پایتخت کشور عزیزمان ایران در این بخش، بر اساس برنامه آمایش استان مجموعه شهرستان های استان پایتخت کشور عزیزمان ایران را به ۴ بخش شمال پایتخت کشور عزیزمان ایران (شمیرانات، لواسانات)، شرق پایتخت کشور عزیزمان ایران (پردیس، فیروزکوه، دماوند) در طرح مطالعات گردشگری (بومگردی، محیط زیست گردی، دهکده سلامت) تقسیم بندی کرده ایم.

*وی در پاسخ به پرسش خبرنگاری مبنی بر اینکه در لایحه بودجه ۹۷ چه تعداد اتوبوس و ناوگان ریلی جهت پایتخت کشور عزیزمان ایران در نظر گرفته شده است است؟ اظهار کرد: از لحاظ اولویت بندی، بخش حمل ونقل ریلی و بزرگراه ای در نظر گرفته شده است هست. حمل و نقل ریلی (قطار شهری) شهرستان های پایتخت کشور عزیزمان ایران به پردیس و دماوند، پایتخت کشور عزیزمان ایران به پاکدشت، پایتخت کشور عزیزمان ایران به اسلامشهر در نظر گرفته شده است که کارهای مطالعاتی طرح “تهران به اسلامشهر” با سقف و رقمی حدود ۴۰۰ میلیارد تومان تمام شده است و درمرحله شروع کار هستیم.

*خط مطالعات راه آهن پایتخت کشور عزیزمان ایران به شهر قدس، ملارد و شهریار به شکل شبکه ریلی در نظر گرفته شده است هست. پروژه قطار شهری پایتخت کشور عزیزمان ایران به پاکدشت در حال انجام و مطالعات طرح پایتخت کشور عزیزمان ایران به پردیس به اتمام رسیده هست. این پروژه ها به شکل فاینانس و واگذاری به بخش شخصی است.

ترکی در ادامه گفت: در لایحه بودجه سال ۹۷ کل کشور اتفاقات خوبی در این زمینه رخ می دهد:

*۱۰۰۰ دستگاه واگن مترو وارد ناوگان ریلی قطار شهری می شود

* ۱۴ هزار اتوبوس و مینی بوس تازه

* ۱۸ هزار ون و تاکسی نو وارد ناوگان تاکسیرانی

*۲۰ هزار تاکسی فرسوده از رده خارج می شود

*۵۰ هزار موتور بنزینی از رده خارج و موتور برقی جایگزین آن می شود

* ۱۰ هزار کامیون نو وارد ناوگان برون شهری و ۲ هزار واگن باری وارد ناوگان ریلی می شود.

واژه های کلیدی: ایران | برنامه | استانی | برنامه | دستگاه | لایحه بودجه | برنامه ریزی | اخبار اقتصادی و بازرگانی

نویسنده : topsblog

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب خارجی pdf
  • جعبه هدیه کتاب
  • خرید کتاب خارجی
  • کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب آمازون
  • افست کتاب لاتین
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون
  • چاپ کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب لاتین
  • کتب خلبانی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • خرید منابع پزشکی اورجینال
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو