تاپس بلاگ

خرید کتاب از گوگل
چاپ کتاب PDF
خرید کتاب از آمازون
خرید کتاب زبان اصلی
دانلود کتاب خارجی
دانلود کتاب لاتین
گت بلاگز اخبار سیاست خارجی دست همکاری کشور عزیزمان ایران و اروپا در حوزه نظامی / پایتخت کشور عزیزمان ایر

المانیتور نوشت: بعد از انقلاب در ایران، روابط پایتخت کشور عزیزمان ایران با اروپا در حوزه اقتصادی و حتی سیاسی، مانند گذشته باقی ماند. ولی در بحث همکاری های نظامی

دست همکاری کشور عزیزمان ایران و اروپا در حوزه نظامی / پایتخت کشور عزیزمان ایر

المانیتور: دست همکاری کشور عزیزمان ایران و اروپا در حوزه نظامی / پایتخت کشور عزیزمان ایران با چه کشورهایی در اروپا وارد تعامل نظامی می شود؟

عبارات مهم : اروپا

المانیتور نوشت: بعد از انقلاب در ایران، روابط پایتخت کشور عزیزمان ایران با اروپا در حوزه اقتصادی و حتی سیاسی، مانند گذشته باقی ماند. ولی در بحث همکاری های نظامی، هیچگونه روابطی بین این دو وجود نداشت. با این حال، بعد از امضای برجام، فضا جهت همکاری میان پایتخت کشور عزیزمان ایران و همتایان اروپایی اش در حوزه نظامی بوجود آمده هست.

به گزارش گزینش ؛ این وبسایت امریکایی در ادامه آورده است: اگر به گذشته نگاهی بیاندازیم، متوجه می شویم که کشور عزیزمان ایران و اروپا همکاری هایی در حوزه نظامی البته در وسعت کوچک داشته اند. ولی در وقت جنگ هشت ساله، اروپایی ها، پایتخت کشور عزیزمان ایران را تحریم تسلیحاتی کردند و شاید به همین خاطر است که فکر کردن در مورد همکاری نظامی بین کشور عزیزمان ایران و اروپا در طی چند دهه گذشته، دور از ذهن بوده است.

دست همکاری کشور عزیزمان ایران و اروپا در حوزه نظامی / پایتخت کشور عزیزمان ایر

یکی از اندک مواردی که دو طرف با یکدیگر در زمینه نظامی همکاری کردند به سال ٢٠٠۵ بازمی گردد که شرکت پلیس کشور عزیزمان ایران هشت صد قبضه تفنگ خاص تک تیراندازی نوع “اچ اس ۵٠” از اتریش و هشتاد میلیون فشنگ این نوع از جنگ افزار را از انگلیس خریداری کرد. نشانه از فروش چنین جنگ افزاری به کشور عزیزمان ایران کمک به این کشور در زمینه مبارزه با قاچاق مواد مخدر از افغانستان به کشور عزیزمان ایران بود که در دوران مدیر دولت اصلاحات صورت گرفت و کشور عزیزمان ایران در آن دوران روابط گرمی با اروپا داشت. دولت آمریکا این همکاری را تأیید نکرد و تصویر العمل شدیدی از خود نشان داد و ترساندن کرد شرکت هایی را که هر نوع جنگ افزاری را به کشور عزیزمان ایران بفروشند تحریم خواهد کرد.

در سال٢٠٠۵ بعد از اینکه محمود احمدی نژاد به ریاست جمهوری رسید، بین کشور عزیزمان ایران و غرب روابط اقتصادی نیز تا حدودی متوقف شد چه رسد به همکاری در زمینه های نظامی.

المانیتور نوشت: بعد از انقلاب در ایران، روابط پایتخت کشور عزیزمان ایران با اروپا در حوزه اقتصادی و حتی سیاسی، مانند گذشته باقی ماند. ولی در بحث همکاری های نظامی

حسن روحانی بعد از پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری در سال ٢٠١٣ تلاش کرد تا با حل مسئله هسته ای که به یک معضل تبدیل شده است بود، اوضاع را عوض کردن دهد. با امضای توافق هسته ای، کشور عزیزمان ایران این امکان را یافت تا خود را به عنوان عامل تأمین کننده امنیت در منطقه معرفی کند و اعلام کرد که مایل است روابط خود را با همه کشورهای دنیا و به خاص کشورهای اروپایی گسترش دهد.

محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشور عزیزمان ایران در فوریه سال ٢٠١۶ در مصاحبه ای گفت اگر کشور عزیزمان ایران بتواند خود را به عنوان تولید کننده امنیت و نه برهم زشت آن در منطقه نشان دهد در آن صورت هزینه اجرای تدابیر خصمانه علیه پایتخت کشور عزیزمان ایران به میزان چشمگیری زیاد کردن خواهد یافت.

یکی از راهکارها جهت دستیابی به این هدف، یافتن راهی جهت برقراری همکاری های نظامی با کشورهای اروپایی به خاص کشورهایی است که هم اکنون روابط اقتصادی بهتری با پایتخت کشور عزیزمان ایران دارند. از قرار به همین علت است که کشور عزیزمان ایران جهت دستیابی به اهداف خود به کشورهایی همچون ایتالیا چشم دوخته است.

دست همکاری کشور عزیزمان ایران و اروپا در حوزه نظامی / پایتخت کشور عزیزمان ایر

در سپتامبر سال ٢٠١۶ یک هیئت بلند پایه نظامی ایتالیا در سفر به کشور عزیزمان ایران با دریادار حبیب الله سیاری؛ فرمانده نیروی دریایی کشور عزیزمان ایران دیدار و در زمینه توسعه پیوندهای موجود بین دو کشور گفتگو کرد. چندی بعد از آن، در همان ماه سپتامبر یک رزمناو نیروی دریایی ایتالیا به نام “یورو” جهت شرکت در رزمایش یکسان دریایی با شناورهای جنگی کشور عزیزمان ایران در بندر عباس پهلو گرفت. این رزمایش در تنگه راهبردی هرمز در تاریخ ٢٧ سپتامبر سال ٢٠١۶ برگزار شد.

چند هفته بعد از آن، دریادار سیاری در “یازدهمین سمپوزیوم قدرت های دریایی ونیز جهت نیروهای دریایی کشورهای حاشیه دریای مدیترانه و دریای سیاه” که در ایتالیا برگزار شد، حضور پیدا کرد. دریادار سیاری به عنوان میهمان خاص این همایش و به دعوت مقامات نیروی دریای ایتالیا به این کشور سفر کرده بود. سفر وی به ایتالیا نخستین سفر یک فرمانده نظامی کشور عزیزمان ایران به اروپا از سال ١٩٧٩ به این طرف بود. سیاری بعد از صحبت در این همایش با مقامات دریایی کشورهای متفاوت از جمله اسپانیا، پرتغال، یونان، بلغارستان و کرواسی در حاشیه همین همایش دیدار و راجع به همکاری های نظامی گفتگو کرد.

المانیتور نوشت: بعد از انقلاب در ایران، روابط پایتخت کشور عزیزمان ایران با اروپا در حوزه اقتصادی و حتی سیاسی، مانند گذشته باقی ماند. ولی در بحث همکاری های نظامی

سیاری در اظهار نظر راجع به گفتگوهای خود در ایتالیا گفت مذاکرات صورت گرفته در این سمپوزیوم از لحاظ ماهیت بسیار جهانی بود و ما راجع به برقراری امنیت در آب های بین المللی تبادل نظر کردیم. افزون بر این، با فرماندهان نیروی دریایی هفت کشور ملاقات و گفتگوهایی انجام دادیم. بسیاری از این کشورها علاقمندی خود را جهت گسترش مناسبات خود با کشور عزیزمان ایران در زمینه تعمیر و نگهداری، نوسازی و ساخت تجهیزات و برگزاری رزمایش های یکسان دریایی اعلام کردند. سیاری گفت در این دیدارها تجربیات خود را که در خلال جنگ با عراق به دست آورده بودیم جهت همقطاران خارجی خود بازگو کردیم.

یک کارشناس مسایل نظامی گفت کشور عزیزمان ایران و اروپا در گذشته همکاری نظامی داشته اند ولی این گونه همکاری ها در اصل به علت فشارهای آمریکا متوقف شد. جهت مثال ما با آلمان ها در زمینه خرید موتور به توافق رسیده و حتی قرارداد امضاء کردیم ولی آن ها از فروش این تجهیزات به کشور عزیزمان ایران خودداری کردند. موانعی که باعث می شوند تا کشور عزیزمان ایران و اروپا نتوانند با یکدیگر همکاری نظامی داشته باشند، قطعنامه های شرکت ملل است و این در حالی است که کشور عزیزمان ایران از گسترش همکاری های نظامی خود با اروپا استقبال می کند.

دست همکاری کشور عزیزمان ایران و اروپا در حوزه نظامی / پایتخت کشور عزیزمان ایر

به هر حال دستیابی به این نشانه یعنی برقراری و گسترش همکاری های نظامی کشور عزیزمان ایران با اروپا به خاص به علت فشارهای فزاینده اروپا به کشور عزیزمان ایران در ارتباط با برنامه موشک های بالستیک این کشور، بسیار سخت به نظر می رسد. بسیاری از رهبران اروپایی از بابت برنامه موشک های بالستیک کشور عزیزمان ایران نگرانی خود را ابراز داشته و خواستار گفتگو در این زمینه شده است اند ولی پایتخت کشور عزیزمان ایران همواره بر این توصیه تأکید کرده است که برنامه موشکی این کشور ماهیت تدافعی دارد و قابل مذاکره نیست.

این تحلیلگر افوزد: با اینکه عنوان موشک های بالستیک به چالش های موجود کشور عزیزمان ایران افزوده است ولی حضور شناور جنگی ایتالیا در آب های کشور عزیزمان ایران مناسبت مثبتی محسوب می شود. افزون بر این، باید یاد آور شد که بر اساس بیانیه رسمی فرمانده نیروی دریایی کشور عزیزمان ایران قرار است یک شناور جنگی نیروی دریای این کشور به بنادر ایتالیا یا حتی اسپانیا اعزام شود. چنین سفری موجب خواهد شد تا شناور جنگی کشور عزیزمان ایران از آب های مدیترانه و اقیانوس آرام جهت رسیدن به ساحل اسپانیا عبور کند. همه این تحولات به خاص رفت و آمد شناورهای جنگی کشورهای متفاوت نشانه های دلگرم کننده ای در زمینه همکاری های نظامی به خاص بین نیروی دریایی کشور عزیزمان ایران و کشورهای اروپایی محسوب می شوند.

چنین به نظر می رسد که کشور عزیزمان ایران می داند که در مقطع زمانی کنونی نمی تواند با قدرت های درجه یک اروپایی همکاری های نظامی برقرار کنند و به همین علت تلاش کرده است تا با قدرت های میانگین این قاره یعنی ایتالیا و اسپانیا همکاری کند چون این دو کشور موضعی کمتر سیاسی در دوران تحریم های برقرار شده است علیه کشور عزیزمان ایران در تصویر العمل به برنامه هسته ای این کشور در پیش گرفته و همکاری های خود را با پایتخت کشور عزیزمان ایران تا حدودی حفظ کرده اند.

واژه های کلیدی: اروپا | ایران | همکاری | دریایی | ایتالیا | اخبار سیاست خارجی

نویسنده : topsblog

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب خارجی pdf
  • جعبه هدیه کتاب
  • خرید کتاب خارجی
  • کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب آمازون
  • افست کتاب لاتین
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون
  • چاپ کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب لاتین
  • کتب خلبانی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • خرید منابع پزشکی اورجینال
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو