تاپس بلاگ

خرید کتاب از گوگل
چاپ کتاب PDF
خرید کتاب از آمازون
خرید کتاب زبان اصلی
دانلود کتاب خارجی
دانلود کتاب لاتین
گت بلاگز اخبار سیاسی و اجتماعی مردم دنبال حل مشکلاتشان هستند/ پرسشها مردم حل نشود دودش به چشم همه خواهد رفت ، آل‌اسحاق

یحیی آل‌اسحاق عضو هیات موسس جمنا و از فعالان مشهور اصولگرا گفت: شورای عالی امنیت ملی باید خطوط قرمزی ترسیم کند که کسی حق نداشته باشد با متر سیاسی پرسشها اقتصادی

مردم دنبال حل مشکلاتشان هستند/ پرسشها مردم حل نشود دودش به چشم همه خواهد رفت ، آل‌اسحاق

آل اسحاق: مردم دنبال حل مشکلاتشان هستند/ پرسشها مردم حل نشود دودش به چشم همه خواهد رفت

عبارات مهم : زندگی

یحیی آل اسحاق عضو هیات موسس جمنا و از فعالان مشهور اصولگرا گفت: شورای عالی امنیت ملی باید خطوط قرمزی ترسیم کند که کسی حق نداشته باشد با متر سیاسی پرسشها اقتصادی را ببیند. اگر این روش ادامه داشته باشد دودش به چشم همه خواهد رفت. ما چاره نداریم جز اینکه با دید خاص به پرسشها اقتصادی نگاه کنیم و نگاه سیاسی به آن نداشته باشیم.

یحیی آل اسحاق، اقتصاددان و فعال سیاسی در گفت وگو با اعتمادآنلاین به دلایل اعتراضات اخیر مردم پرداخت. او پیشنهاد داد شورایعالی امنیت ملی مصوبه ای داشته باشد که بر اساس آن پرسشها اقتصادی از پرسشها سیاسی حداقل جهت مدت ۶ ماه جدا شود. مشروح این گفت وگو به شرح زیر است:

مردم دنبال حل مشکلاتشان هستند/ پرسشها مردم حل نشود دودش به چشم همه خواهد رفت ، آل‌اسحاق

در یکی دو روز اخیر شاهد اعتراض مردم به پرسشها اقتصادی هستیم؛ شما همواره بر این عنوان تاکید داشتید که اقتصاد ما سیاسی شده است است و مربوط به یک یا دو دولت هم نیست. به عنوان اقتصادان و یک سیاستمدار راه حل عاجل و پیشنهادی فوری شما جهت حل پرسشها اقتصادی مردم چیست؟

راه حل این است که ما باید واقعیت ها را آنطور که است بشناسیم، تحلیل و به جامعه انتقال یافته کنیم. متاسفانه در حوزه های متفاوت هر کسی هر اتفاق ای را از ظن خود و با متر و شاخص های گروهی، شخصی و حزبی خود جهت می دهد. این آفت بزرگی است که هر اتفاق ای که پیش می آید به جای اینکه به راه حل آن فکر شود دعوای بین جناح ها، افراد، گروه ها و احزاب شکل می گیرد. این درد عمومی کشور است و طولانی مدت هم هست. متاسفانه هر اتفاقی که می افتد نخستین حرف را با متر سیاسی اندازه گیری می کنند و طرفین دعوا بر اساس آن به یکدیگر هجمه می کنند و اصل عنوان سرجای خود باقی می ماند.

درباره اتفاقی که اخیرا افتاده واقعیت این است که از نظر حوزه های اقتصادی رابطه ای است بین پرسشها اجتماعی و پرسشها اقتصادی؛ این رابطه یک رابطه حقیقی است و نه به سیاست کار دارد، نه به احزاب و گروه ها و نه به تحلیلگران. هر اتفاق اقتصادی یک بازتابی در حوزه اجتماعی دارد و هر اتفاق اجتماعی بازتابی در حوزه اقتصادی دارد. متاسفانه این واقعیت را چه مدیران، چه سیاسیون، چه طراحان و چه رسانه ها نمی خواهند آنطور که است نشان دهند و هر کسی از زوایه ای آن را نشان می دهد. آنچه در واقعیت اقتصادی ما است این است قسمت عمده مردم ما احساسشان از اوضاع زندگی آنی نیست که عزیزان طراح ما، مدیران ما می گویند. ارقام و اعدادی که مدیران ما می گویند که با واقعیت زندگی مردم همخوانی ندارد. به عنوان نمونه آماری که بعضی عزیزان ما راجع به رشد، رفاه و پرسشها اقتصادی می دهند بر اساس پرسشها کلان اقتصادی هست.

یحیی آل‌اسحاق عضو هیات موسس جمنا و از فعالان مشهور اصولگرا گفت: شورای عالی امنیت ملی باید خطوط قرمزی ترسیم کند که کسی حق نداشته باشد با متر سیاسی پرسشها اقتصادی

مثلا آمارهای رسمی می گویند رشد آنچنانی شده، بیکاری پایین آمده و اوضاع زندگی مردم خوب شده است که اینها در کلان اقتصاد ممکن است درست باشد و من نمی خواهم به این آمارها تعرضی داشته باشم چون شرکت آمار رسمی رشدی را نشان می دهد ولی آنچه عزیزان ما درک نمی کنند یا نمی خواهند درک کنند این است که رشدی که ما اعلام می کنیم این رشد جهت همه جامعه یکسان نیست. ۵۰ درصد از جامعه ما درآمدشان با هزینه هایشان نمی خواهند. ما می گوییم تورم تک رقمی است ولی او انتزاعی نگاه می کند و می گوید گوشت، میوه و… من بیست درصد گرانتر شده است هست. شما می گویید تورم تک رقمی است او می گوید اجاره مسکن من اوج رفته هست. شما می گویید تورم تک رقمی است ولی او می گوید بهداشت من و زندگی روزانه من گرانتر شده است و هزینه هایم بالاتر رفته هست.

مردم مشکلاتی دارند که مسئولان ما با شاخص های دیگری آنها را می بییند. یا به عنوان نمونه پرسشها مربوط به موسسات مالی و اعتباری غیرقانونی که واقعا بخشی از مردم زندگی، بعد انداز و ماحصل عمرشان به خاطر اینها دارد از بین می رود. این مساله را هی به امروز و فردا انداختن درست نیست. مردم یک روز صبر می کنند دور روز صبر می کنند ولی زیاد نمی توانند تحمل کنند. زندگی آنها روی هواست حالا ما هی بگوییم در کل اعتبارات بانکی ۴۲۰ هزار میلیارد اعتبار شده است و تسهیلات زیاد شده است است ولی او می گوید زندگی من از دست رفته و روی هواست. حالا شما مدام شاخص های عمومی را تعریف کنید!

عدم توجه به اوضاع حاشیه نشین ها نیز یکی دیگر از پرسشها جدی هست. در مشهد اوضاع حاشیه نشین ها خیلی بد هست. درست است در مشهد رشد داشتیم یا به عنوان نمونه از نظر بیکاری اوضاع بهتر شده است و در سطح کلی مشهد وضعش نسبت به استان های دیگر خوب است ولی حاشیه نشینی دارد پدر مردم را در می آورد. حالا هم که اتفاقی می افتد به جای اینکه بگویند مسئله حاشیه نشینی، مواد غذایی، گوشت، کاسپین و اجاره نشینی مردم را حل کنند، می گویند جریان های سیاسی دارند همدیگر را جنبش می کنند! این ناشی از عوضی نگاه کردن هست. دشمن هم که داریم، جنگ روانی هم که هست، یک کلاغ چهل کلاغ هم است … آن می گوید من زندگی ام نمی چرخد آن یکی می گوید فلسطین را ول کنید. اصلا این دو تا چه ربطی بهم دارند؟ البته یک عده هم دارند از این داستان ها سواستفاده می کنند. مسئله ما در اینجاست که نمی دانیم پرسشها اجتماعی و اقتصادی روی هم اثر دارند.

مردم دنبال حل مشکلاتشان هستند/ پرسشها مردم حل نشود دودش به چشم همه خواهد رفت ، آل‌اسحاق

متاسفانه هر چه هم داد می زنیم کسی گوش نمی دهد.( با بغض)

تا زمانی که پرسشها اقتصادی را از پرسشها سیاسی جدا نکنیم همین آش است و همین کاسه. هر روز یک اتفاق ای پیش می آید. باید دایره ای بکشیم که همه دست اندکاران از دولت، مجلس، احزاب گروه ها و رسانه ها پرسشها اقتصادی را از پرسشها سیاسی جدا کنند. شورای عالی امنیت ملی باید یک خطوط قرمزی ترسیم کند که کسی حق نداشته باشد با متر سیاسی پرسشها اقتصادی را ببیند. اگر این روش ادامه داشته باشد دودش به چشم همه خواهد رفت. ما چاره نداریم جز اینکه با دید خاص به پرسشها اقتصادی نگاه کنیم و نگاه سیاسی به آن نداشته باشیم.

یحیی آل‌اسحاق عضو هیات موسس جمنا و از فعالان مشهور اصولگرا گفت: شورای عالی امنیت ملی باید خطوط قرمزی ترسیم کند که کسی حق نداشته باشد با متر سیاسی پرسشها اقتصادی

همه باید همدل باشیم. نخواهیم به بهانه انتخابات به پرسشها اقتصادی سیاسی نگاه کنیم. هنوز به انتخابات مانده هست، دو سال به انتخابات مانده هست. این وضع ادامه داشته باشد مردم نمی گذارند شما به انتخابات برسید. هنگامی که همه دست به دست هم دهیم، هماهنگ باشیم پرسشها اقتصادی حل می شود.

در این میان دولت نقش خاص دارد. دولت باید کالاهای اساسی را به وفور تهیه و تامین کند. ما در دوره جنگ تجربه داشتیم. در همان وقت که تورم ۴ درصد بود در همان تورم کالاهای اساسی تامین شده است بود. مردها آیا نمی خواهند از آن تجربه استفاده کنند؟ در دوره جنگ کالاهای اساسی در حد وفور آماده و قیمتشان تحت کنترل بود و به هیچ عنوان مشکلی در این زمینه نداشتیم. این کالاها زندگی مردم را می چرخاند. ببنید چطور یک تخم مرغ می شود مساله جهت کشور! این درست است؟ بر اثر یک اتفاق طبیعی تخم مرغ کم می شود آیا باید مساله اول کشور شود؟ یک عدد تخم مرغ! خوب این قابل آینده نگری بود، می دانستند آنفولانزا آمده و می توانستند پیشگیری کنند که اگر توجه می کردند دیگر مسئله به وجود نمی آمد.

مردم دنبال حل مشکلاتشان هستند/ پرسشها مردم حل نشود دودش به چشم همه خواهد رفت ، آل‌اسحاق

آخر مگر می شود جهت یک عدد تخم مرغ مدیر جمهور مملکت را مورد پرسش قرار دهند؟ این انصاف است؟ خود دولت باید توجه کند. با یک عدد گوجه فرنگی دولت را پایین بکشند؟ آن وقت همه هم آن را بهانه قرار دهند که چه نشسته اید تخم مرغ رفت اوج بعد باید انتخابات فلان شود! بابا چه ربطی دارد؟ مرضی آمده و مرغی مرده باید آن را مدیریت کرد. آیا ما همه چیز را با هم قاطی می کنیم؟ آدم دلش می سوزد. هم دولت مقصر است هم سیاسیون و هم سایرین. همه ما مقصریم.چرا فکر می کنیم این مباحث فقط به دولت بر می گردد؟ درد مردم و گلایه آنان به همه ما و غلط های ما بر می گردد.

به خاطر یک تخم مرغ دولت را پایین بکشید؟! آیا دولت محترم نمی توانست قبل از اینکه این اتفاق ها بیفتد کاری کند که قیمت تخم مرغ پایین بیاید؟ الان چه کار کرد که قیمت پایین آمد؟ قبلش باید همین کار را می کرد. آیا نمی خواهیم واقعیت ها قبول کنیم و خودمان و همه را به عذاب بیندازیم آن وقت مملکت و انقلاب و نظام را اینطور کنیم . مسئله مردم تخم مرغ هست، مسئله گوشت هست، مسئله اجاره منزل هست، روغن و برنج هست. اینها چه ربطی به نظام دارد؟ ما پاس می دهیم بقیه هم می کوبند. دولت پاس می دهد، مجلس پاس می دهد، رسانه ها پاس می دهند، احزاب پاس می دهند،اینطور نکنید مردم به اندازه کافی مسئله دارند.

جدا از دولت چه نهادهای دیگر چه وظیفه ای برعهده دارند؟

همه وظیفه دارند. خود رسانه ها وظیفه مهمی دارند. همین حرف هایی که من الان می زنم را رسانه ها باید قبلا می زدند. بابا این تخم مرغ را آیا بزرگ می کنید؟ آیا سیاسی می کنید؟ آیا اینطور می کنید؟ طرف ناراحت هست، خوب چون کاسپین پولش را خورده هست. می آیند این را وصل می کنند به فلسطین، به سوریه! او می گوید بابا کاسپین پولم را خورده تو می گویی فلسطین! اینها چه ربطی بهم دارند؟ آیا همه چیز را باهم قاطی می کنیم؟

برای عبور از این بحران باید چه کرد؟

باید شورای عالی امنیت ملی، دولت، مجلس، احزاب، گروه ها و رسانه ها با هم توافق کنند که پرسشها اقتصادی حداقل جهت ۶ ماه از پرسشها سیاسی جدا شود. ما خواهش می کنیم، التماس می کنیم جهت ۶ ماه پرسشها اقتصادی را از پرسشها سیاسی جدا کنید. ما چاره نداریم ولو جهت مدت محدود پرسشها اقتصادی را از پرسشها سیاسی جدا کنیم. اینها را بهم وصل نکنیم وگرنه یک تخم مرغ می شود بحران مدیر جمهوری. یه تخم مرغ وصل می شود به سوریه فلسطین، وصل می شود به چی و چی و چی. این کارها را نکنید. مردم مسئله دارند، پرسشها مردم قابل حل هست. همین الان رزنامه ها را نگاه کنید تخم مرغ ارزان شده است قلبش می شد این کار را کرد آیا گذاشتیم به اینجا برسید که تخم مرغ وصل شود به فلسطین؟ مسئله مهم این است که پرسشها سیاسی را با پرسشها اقصادی خیلی قاطی می کردیم. راهکار این است جهت مدت محدود همه هم عهد و هم قول شویم و شورای عالی امنیت ملی وارد شود. مصوبه بگذارند که ۶ ماه پرسشها سیاسی را به پرسشها اقتصادی گره نزنند.

شما در صحبت های خودتان اشاره کردید که همه باید با هم همکاری کنند و این مسئله فقط محدود به دولت نیست. به نظر شما ناامیدی مردم از دولت روحانی چه تبعاتی جهت نظام دارد؟

بزرگ نمایی نکنید. مردم دنبال حل مشکلاتشان هستند. مسئله مردم کاسپین، پدیده، شاندیز، موسسات مالی غیرقانونی، اوضاع معیشتی و .. هست، مردم دنبال گرفتاری روزانه خود هستند. یک عده رسانه ای، یه عده مجلسی، دولتی و حزبی می خواهد اینها را بهم وصل کنند که از این جریان جهت خود کلاهی دوخته باشند. دودش به چشم همه می رود، ول کنید پرسشها سیاسی را، انتخابات ۲ سال مانده بگذارید دولت کار خود را بکند.

اعتمادآنلاین

واژه های کلیدی: زندگی | سیاسی | اقتصادی | سیاسیون | رسانه ای | رسانه ها | اخبار سیاسی و اجتماعی

نویسنده : topsblog

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب خارجی pdf
  • جعبه هدیه کتاب
  • خرید کتاب خارجی
  • کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب آمازون
  • افست کتاب لاتین
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون
  • چاپ کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب لاتین
  • کتب خلبانی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • خرید منابع پزشکی اورجینال
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو