تاپس بلاگ

خرید کتاب از گوگل
چاپ کتاب PDF
خرید کتاب از آمازون
خرید کتاب زبان اصلی
دانلود کتاب خارجی
دانلود کتاب لاتین
گت بلاگز اخبار سیاسی و اجتماعی اعتراض مردم به فقر و بیکاری به معنای ضدیت با انقلاب نیست / ضرغامی

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: اهمیت ۹ دی به علت عمق فهم، درک و بصیرت مردم از یکسو و خودجوش بودن آن از سویی دیگر حائز اهمیت بود که در نتیجه آن معادلات جهانی

اعتراض مردم به فقر و بیکاری به معنای ضدیت با انقلاب نیست / ضرغامی

ضرغامی: اعتراض مردم به فقر و بیکاری به معنای ضدیت با انقلاب نیست

عبارات مهم : ضرغامی

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: اهمیت ۹ دی به علت عمق فهم، درک و بصیرت مردم از یکسو و خودجوش بودن آن از سویی دیگر حائز اهمیت بود که در نتیجه آن معادلات جهانی و امیدواری دشمن های را برهم زد.

به گزارش انتخاب، سیدعزت الله ضرغامی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در صحبت پیش از خطبه های این هفته نمازجمعه پایتخت کشور عزیزمان ایران طی سخنانی اظهار داشت: ۹ دی ماه به علت عمق فهم و درک و بصیرت مردم از یک سو و خودجوش و فراگیر بودن این حماسه از سوی دیگر که موجب شد معادلات جهانی و امیدواری دشمن بهم بریزد اهمیت زیادی دارد و کسانی که از این حماسه با عنوان انقلاب سوم تعبیر می کنند، حرف درستی می زنند.

اعتراض مردم به فقر و بیکاری به معنای ضدیت با انقلاب نیست / ضرغامی

وی افزود: بعد از پیروزی انقلاب در ۲۲ بهمن و حرکت تاریخی دانشجویان پیرو خط امام در ۱۳ آبان ۵۸ که تأثیر زیادی در تعمیق دشمن شناسی و مبارزه با آمریکا داشت، اتفاق ۹ دی به فاصله ۸ ماه دفاع مقدس انجام گرفت و آثار و برکات فراوانی داشت که جا دارد از آن تحت عنوان انقلابی دیگر نام ببریم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به امیدوار شدن دشمن های و ضدانقلاب در پی حوادثی که در سال ۸۸ عمدتا در پایتخت کشور عزیزمان ایران اتفاق افتاد، تصریح کرد: در آن برهه دشمن های و بخصوص آمریکا که در عنوان هسته ای کشور عزیزمان ایران مقتدر را پذیرفته بودند و از مواضع خود عقب نشینی کرده بودند بعد از حوادث سال ۸۸ به علت تسلط و توانایی اوج در تصویرسازی و خبرسازی توانستند بزرگنمایی کنند که این عنوان آثار تخریبی فراوانی جهت انقلاب و مردم داشت ولی در ۹ دی ورق برگشت و جایگاه مهم به ملت و انقلاب کشور عزیزمان ایران بازگردانده شد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: اهمیت ۹ دی به علت عمق فهم، درک و بصیرت مردم از یکسو و خودجوش بودن آن از سویی دیگر حائز اهمیت بود که در نتیجه آن معادلات جهانی

ضرغامی با اشاره به انگیزه های پدید آورندگان فتنه ۸۸ گفت: براساس آیات قرآن و تفسیری که شهید مطهری در این باره ارائه می دهند بعضی کسانی که در آیات الهی تشکیک و تردید ایجاد می کنند در اصل منکر قیامت و خدا نیستند ولی این کار را جهت اهدافی دیگر انجام می دهند تا حرف خودشان را به جای حرف خداوند و پیامبر او حاکم کنند. بسیاری از مکاتب و اظهارنظرهایی که در تاریخ ثبت شده است است اگرا نگیزه های اولیه اش را بررسی کنیم خواهیم دید که پدید آورندگان آن مکتب اعتقادی به آن نداشتند و با اهداف دیگری این کار را کردند.

وی ادامه داد: در حوادث سال ۸۸ متأسفانه عده ای خاص که نمی درخواست کردند شکست را باور کنند، و احساس می کردند از دایره قدرت خارج می شوند می درخواست کردند به بهانه تقلب که در اصل آن را هم قبول نداشتند با اهداف براندازی دشمن همسو شوند.

رئیس اسبق شرکت صداوسیما اضافه کرد: این روزها در جامعه سوالاتی می شود که آیا سران فتنه با خارجی ها هم جلساتی داشته اند یا خیر، البته ممکن است جلساتی با خارج کشور برگزار کرده باشند ولی هدایت و حمایت صریح دشمن های از آشوبها و عدم مرزبندی با این حمایت ها نشان داد که دشمن آشکارتر از این نمی توانست از این مردها حمایت کند.

اعتراض مردم به فقر و بیکاری به معنای ضدیت با انقلاب نیست / ضرغامی

ضرغامی اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در آن برهه با هوشمندی جهت اینکه کسانی که به این مردها رأی داده بودند از صف فتنه گران جدا شوند بزرگواری فراوانی کردن و به من هم می گفتند در برنامه های تلویزیون با استدلال و منطق برخورد کنید تا کسانی که در انتخابات شرکت کرده اند و نمی خواهند کشور را به شورش بکشند از صف فتنه گران جدا شوند. همچنین ایشان پذیرفتند که نتیجه نهایی آرا دوباره به وسیله شورای نگهبان بررسی شده است و قدری دیرتر اعلام شود تا مباحث دروغی که مطرح می شود مشخص شود ولی سران فتنه اصلا این عنوان را قبول نداشتند.

وی ادامه داد: زمانی که در راهپیمایی میدان ولی عصر شعارهای محدودی علیه یکی از اشخاص کشور داده شد رهبر انقلاب به من گفتند از آن جایی که این برنامه زنده پخش می شد و مردم این شعارها را شنیده اند حتما عذرخواهی شود. و ما هم در خبر ساعت ۲۱ این کار را انجام دادیم و در اصل تأکید رهبر انقلاب براین بود که تاجایی که می شود بهانه ها را از دشمن بگیریم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: اهمیت ۹ دی به علت عمق فهم، درک و بصیرت مردم از یکسو و خودجوش بودن آن از سویی دیگر حائز اهمیت بود که در نتیجه آن معادلات جهانی

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه کسانی که در رأس فتنه بودند می دانستند که عنوان تقلب بهانه است و بعضی از آنها بعدا هم به این عنوان اعتراف کردند عنوان کرد: نماینده رسمی آقای موسوی در محضر رهبر انقلاب گفتند نمی شود در انتخابات کشور عزیزمان ایران تقلب شود لیکن در عرصه انتخابات همه چیز دست مردم هست. ولی چون قرار نبود این حرفها شنیده شود آنها می درخواست کردند که به بهانه تقلب مردم را به خیابان بکشند و با تجربه جنبشهای رنگی کشور عزیزمان ایران را دچار آشوب کنند.

به نوشته تسنیم، ضرغامی با اشاره به صحبت بعضی که در سال ۸۸ می گفتند اگر صداوسیما تریبون در اختیار موسوی قرار می داد شاید آرامش به جامعه بازمی گشت گفت: در صحبتی که خودم با موسوی داشتم به وی گفته شد هیچ مانعی جهت این کار نیست و اگر صحبت شما در جهت آرامش بخشی به جامعه است شما صحبتهایتان را انجام دهید و ما ضبط می کنیم و عین آن را پخش خواهیم کرد. ولی آقای موسوی نه قبول کرد صحبتهای ضبطی اش پخش شود و نه قبول کرد در حضور مجری برنامه زنده برگزار کند و نه قبول کرد با کسی گفتگو کند.

اعتراض مردم به فقر و بیکاری به معنای ضدیت با انقلاب نیست / ضرغامی

وی ادامه داد: مگر فیلم آقای کروبی که تمامش خلاف قانون بود و در شورایی ۵ نفره رد شده است بود عین آن پخش نشد. در آن وقت یک ساعت مانده به پخش فیلم ما از رهبر انقلاب در این باره پرسش کردیم و ایشان توصیه ای کردند که در نتیجه آن من گفتم این فیلم پخش شود تا بهانه ای دست کسی نباشد.

رئیس اسبق شرکت صداوسیما خطاب به جوانان گفت: اگر جوانان ما امروز تحقیق کنند متوجه می شوند خواسته های سران فتنه در سال ۸۸ چه بود و در می یابند که آنها می گفتند انتخابات باید باطل شود شورای نگهبان انتخابات را ابطال کند و مردم به خیابان بیایند و خودشان هم می دانستند که این کارها در جهت برهم زدن آرامش عمومی هست. خوب آقای موسوی در برنامه تلویزیونی می درخواست کردند یک بار دیگر همین صحبتها را بکنند ولی معلوم است که انجام این کار غلط است و نباید کشور گرفتار آن شود.

ضرغامی تصریح کرد: مگر در انتخابات سال ۹۲ نامزد پیروز با اختلاف ۲۰۰ یا ۳۰۰ هزار رأی به پیروزی نرسید و بعد از آن هم همه کاندیداها به او تبریک نگفتند؟ بعد چطور می شود فردی با اختلاف ۱۱ میلیون رأی در شب انتخابات و آن هم در برابر رسانه ها بیاید و بگوید بنده با اختلاف زیاد پیروز انتخابات هستم.

وی با بیان اینکه تقلب بهانه ای بود جهت اینکه سران فتنه از قدرت خارج نشوند، عنوان کرد: آنها حاضر شدند تا حتی به نتیجه براندازی هم که شده است در کشور نارآرامی ایجاد کنند تا به اهداف خودشان برسند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ماهیت فتنه عنوان کرد: ماهیت فتنه مخلوط شدن حق و باطل است و در زمانی که اتفاق می افتد خیلیها متوجه ماهیت آن نیستند ولی هنگامی که که فتنه تمام شد تازه صورت تخریبی آن روشن می شوند.

وی ادامه داد هنگامی که بعضی فواید که همراه امام و انقلاب هم بوده اند با فتنه همراه می شوند در ذهن مردم تشکیک ایجاد می شود که چگونه می شود این افراد حرف غلط بزنند. هنگامی که فواید بی بصیرت حرفی نادرست زدند و یا با سکوت بیجا در جهت اهداف سران فتنه حرکت کردند نتیجه همین می شود.

ضرغامی خاطرنشان کرد: چند وقت پیش رهبر انقلاب به یکی از کسانی که با راحت لوحی از افرادی حمایت می کرد گفتند که اگر این مردها در همان وقت می گفتند که امکان تقلب وجود ندارد این اتفاقات نمی افتاد ولی حاضر شدند تا براندازی نظام پیش بروند و دست از قدرت برندارند.

وی با اشاره به بیانات حضرت علی(ع) تبعیت از رهبری و امام عادل را تنها راه عبور از فتنه دانست و خاطرنشان کرد: حتی کسانی که اعتقادی به ولایت و رهبری ندارند اگر جهت کشور آرامش می خواهند نیز باید چنین کنند ما شاهد بودیم که در آن وقت کشور ما آرامش نداشت و شبکه های ماهواره ای دستور ساخت بمب و به خیابان آمدن مردم را می دادند و مدعیان حقوق بشر هم ساکت بودند در حالی که زمانی شبکه سحر ما یک فیلم ضداسرائیلی پخش کرد و می درخواست کردند آن را به بهانه خشونت ببندند. ولی چطور می شود که مجریان شبکه های ماهواره ای مثل اتاق جنگ عمل می کردند و کسی با آنها کار نداشت.

رئیس اسبق شرکت صداوسیما با اشاره به دوران ریاست جمهوری رهبر انقلاب عنوان کرد: در دور دوم ریاست جمهوری رهبر انقلاب ایشان بنا به دلایلی که عمدتا مربوط به ناتوانی اجرایی آقای موسوی بود ایشان را نمی درخواست کردند و همه هم این را می دانستند و می درخواست کردند فرد دیگری را گزینش کنند تا بتوانند اشرافی به تحولات اجتماعی داشته باشند. ولی تشخیص حضرت امام در آن وقت این بود که موسوی به دلایل متفاوت باید بماند و رهبر انقلاب نیز این حکم را به روی چشمشان گذاشتند.

ضرغام ادامه داد: ولی امروز که رهبر انقلاب به خاطر حساسیت چند وزارتخانه می گویند وزرای آن با ایشان چک شود به علت فضای بازی که در اینترنت ما وجود دارد عده ای می گویند ما مدیر جمهور گزینش کردیم که او وزیر گزینش کند درحالی که اصلا این طور نیست و رهبر انقلاب وزرا را گزینش نمی کنند و خود مدیر جمهور هم گفت که وزرا را خود او گزینش می کند.

ضرغامی افزود: امروز که شما بعضی از امور را مانند فتنه دیده اید با دقت ببینید آن شاخصی که مردم را از این مسئله نجات می دهد کجاست؟ و البته مردم در حماسه ۹ دی ماه نشان دادند که هر لحظه در صحنه هستند و با وجود تمام پرسشها و نواقص موجود در وضع اقتصادی و معیشتی تا پای جان از نظام و انقلاب و ولایت فقیه دفاع خواهند کرد. مسئولین نیز باید هوشیار باشند تا این فشارها برمردم و رویه زندگی آنان بازیچه دست و سوژه رسانه ای شبکه های معاند ولایت و نظام نشود و با تدبیر و عمل کارشناسی شده است به یاری مردم بشتابند.

وی تصریح کرد: مردم صاحبان مهم و مسلم نظام و کشورند. اگر مردم در جایی اعتراض کردند و ناراحتند وشعار می دهند اینها همان مردمی هستند که در ۹ دی ماه و ۲۲ بهمن جهت دفاع از کیان نظام و ولایت فقیه به میدان آمدند که تنها فشار پرسشها برآنها فائق آمده است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، گفت: مسئولین به طور جد می بایست به فکر برطرف این نواقص و یاری مردم باشند و البته مردم که صاحبان مهم انقلابند در قاموس انتقاد هم اگر باشند در مقابله با ضدانقلاب به هیچ وجه کوتاه نخواهند آمد. اگر جایی نیاز به انتقاد است آن هم باید به وسیله آدمهای دلسوز و متدین انجام شود تا مرز بین حق و باطل برمردم عیان باشد. ولی باید با بصیرت هوشیار بود که این وسیله ای جهت زاویه دار نشان دادن ملت با نظام و ولایت نشان داده نشود آیا که این اهم خواسته های ضدانقلاب و دشمن های نظام و کشور است.

واژه های کلیدی: ضرغامی | انقلاب | انقلابی | انتخابات | عزت الله ضرغامی | اخبار سیاسی و اجتماعی

نویسنده : topsblog

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب خارجی pdf
  • جعبه هدیه کتاب
  • خرید کتاب خارجی
  • کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب آمازون
  • افست کتاب لاتین
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون
  • چاپ کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب لاتین
  • کتب خلبانی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • خرید منابع پزشکی اورجینال
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو