تاپس بلاگ

خرید کتاب از گوگل
چاپ کتاب PDF
خرید کتاب از آمازون
خرید کتاب زبان اصلی
دانلود کتاب خارجی
دانلود کتاب لاتین
گت بلاگز اخبار گوناگون چیزهای اسرارآمیزی که یخ زده پیدا شدند

همه ما قندیل‌های یخی آویزان از ساختمان‌ها را در اواسط زمستان دیده ایم، ولی هیچ چیزی عجیب‌تر یا زیباتر از چیزهایی که در اینجا گرد آورده ایم نیست.

چیزهای اسرارآمیزی که یخ زده پیدا شدند

چیزهای اسرارآمیزی که یخ زده پیدا شدند

عبارات مهم : یخچال

همه ما قندیل های یخی آویزان از ساختمان ها را در اواسط زمستان دیده ایم، ولی هیچ چیزی عجیب تر یا زیباتر از چیزهایی که در اینجا گرد آورده ایم نیست.

رشته کوه گامبرستو

رشته کوه گامبرستو زیر ۶۰۰ متر برف و یخ در شرق قطب جنوب دفن شده است بود و در دهه ۱۹۵۰ کشف شد. این رشته کوه تقریبا به اندازه رشته کوه آلپ در اروپاست. اگرچه دانشمندان می توانند اندازه آن را مشخص کنند، ولی نمی دانند چطور شکل گرفته یا دقیقا چقدر قدیمی هست. تصور می شود این رشته کوه ۳۴ تا ۵۰۰ میلیون سال قدمت داشته باشد.

چیزهای اسرارآمیزی که یخ زده پیدا شدند

گاز متان

آنچه در این تصویر حباب به نظر می رسد در واقع گاز متان هست. هرچه دما کم کردن می یابد، این گاز در راه خود به سمت سطح به دام افتاده و بسیار قشنگ و جالب به نظر می رسد، ولی کاملا خطرناک هستند، چون گاز متان به شدت قابل اشتعال است.

همه ما قندیل‌های یخی آویزان از ساختمان‌ها را در اواسط زمستان دیده ایم، ولی هیچ چیزی عجیب‌تر یا زیباتر از چیزهایی که در اینجا گرد آورده ایم نیست.

بچه روباه

این منظره واقعا غم انگیز هست. این روباه کوچک در دریاچه بان در جنوب سوئد کشف شده است اشت. اگرچه نمی دانیم دقیقا چه اتفاقی جهت او افتاده هست، ولی حدس می زنیم که لایه نازک یخ شکسته و او داخل آب در حال انجماد افتاده و نتوانسته بیرون بیاید و کم کم یخ زده است.

بادکنک

چیزهای اسرارآمیزی که یخ زده پیدا شدند

این بادکنک یخ زده در رودخانه ای در مسکو پیدا شده است هست. ولی چطور یک بادکنک بلند از یک رودخانه یخی روسی سردرآورده است؟

دانه های گیاه باستانی

همه ما قندیل‌های یخی آویزان از ساختمان‌ها را در اواسط زمستان دیده ایم، ولی هیچ چیزی عجیب‌تر یا زیباتر از چیزهایی که در اینجا گرد آورده ایم نیست.

تیمی از دانشمندان روسی دانه های گیاه «Silene stenophylla» را کشف کرده اند که یک گیاه گلدار سیبری است که به وسیله یک سنجاب عصر یخبندان دفن شده است بوده هست. این دانه های ۳۲۰۰۰ ساله ۳۸ متر زیر یخ های دائمی پیدا شدند. دانشمندان توانستند با موفقیت آن ها را احیا کنند و قدیمی ترین گیاه آشنا شده است را پرورش دهند.

لباس عصر آهن

چیزهای اسرارآمیزی که یخ زده پیدا شدند

تا به حال شده است سر راهتان یک لنگه کفش، جوراب یا لباس پیدا کنید؟ ظاهرا گم کردن لباس چیز جدیدی نیست. در واقع قدمت آن حداقل به عصر آهن بازمی گردد. محققان به لطف یخچال های ذوب شده، لباسی را پیدا کرده اند که مربوط به سال های ۲۳۰ تا ۳۹۰ میلادی هست. آنها با استفاده از این لباس اطلاعات زیادی راجع به پارچه های باستانی کسب کردند.

گنج دفن شده

افراد معمولا سال ها وقت و منابع زیادی را صرف پیدا کردن گنج های گمشده می کنند. آن ها بسیار تحقیق و جستجو می کنند، ولی اغلب دست خالی برمی گردند. در سال ۲۰۱۲ یک کوهنورد فرانسوی در یکی از یخچال ها به طور اتفاقی یک گنجینه گرانبها پیدا کرد. این جعبه در یک کیسه پستی دیپلماتیک قرار داشت و حاوی صد جواهر از جمله یاقوت و زمرد به ارزش بیش از ۳۰۰۰۰۰ دلار بود. احتمالا این جواهرات از یک هواپیمای هندی آمده که در سال ۱۹۵۰ یا ۱۹۶۶ با این کوه برخورد کرده هست. کوهنورد همه این جواهرات را به پلیس محلی تحویل داد.

ویروس باستانی

همه ما مدیون کشف های علمی هستیم، ولی شاید بعضی چیز ها بهتر است به حال خود گذاشته شوند یا در این مورد در یک لایه یخ دائمی دفن شوند. دانشمندان یک ویروس ۳۰۰۰۰ ساله در یخ های دائمی کولیما در روسیه را احیا کرده اند. البته دلواپس نباشید، دانشمندان مطمئن هستند که این ویروس فقط به آمیب ها حمله می کند و باعث نابودی آن ها می شوند.

جنگل یخی

اگرچه یخچال مندلهال در آلاسکا صد ها سال است که ذوب شده، ولی اخیرا یک جنگل باستانی از زیر یخ های درحال ذوب آن آشکار شده است و شاخه ها و ریشه های درختان قابل مشاهده شده است و به دانشمندان اجازه داده اند قدمت این جنگل را تعیین کنند و تخمین می زنند که ۱۲۰۰ تا ۲۳۵۰ سال باشد.

کشتی کانتینری

هواپیماهای بدون سرنشین فقط جهت عملیات مخفیانه، تحویل محصولات آمازون و بازی نیستند. یک هواپیمای بدون سرنشین تصویری از یک کشتی کانتینری به دام افتاده در دریاچه منجمد میشیگان ضبط کرده هست. این تصویر زیباست، ولی هنگامی که به خدمه آن فکر می کنیم ترسناک می شود. امیدواریم آن ها مدت زیادی در آن نمانده باشند.

میلیون ها ملخ

در بیرون کوک سیتی در مونتانا، یخچالی وجود دارد که با میلیون ها ملخ پر شده است هست. طبیعتا این یخچال را یخچال ملخ می نامند. طبق آنالیزهای سال ۱۹۱۴ این ملخ ها یک گونه منقرض شده است هستند. بیایید امیدوار باشیم که این یخچال هیچگاه ذوب نشود و حداقل به این خاطر هم که شده است تلاش کنیم تغییرات جَوی را کم کردن دهیم.

قدیمی ترین مومیایی طبیعی اروپا

اتزی (Ötzi) مرد یخی ۵۳۰۰ ساله ای است که به وسیله دو کوهنورد روی کوهی بین اتریش و ایتالیا در سال ۱۹۹۱ پیدا شد. از آن زمان، محققان اطلاعات بیشتری راجع به قدیمی ترین مومیایی طبیعی اروپا به دست آورده اند، او پرسشها سلامتی داشته است و ظاهرا ۱۹ بستگان ژنتیکی دارد که هنوز در اتریش زندگی می کنند.

آبشار یخ زده

این تصویر ثابت می کند که آبشار ها چه به صورت جاری و چه یخ زده، قشنگ و باشکوه هستند. هرچند آبشارهای منجمد زیاد در کشورهای شمالی دیده می شوند، ولی در مناطق سرد دیگر مثل روسیه، هم دیده می شوند. آبشار زیر در مینیاپولیس قرار دارد.

حیات گیاهی

یک گل زیبای منجمد و فناناپذیر احتمالا عالی ترین چیزی است که یک نفر می تواند داشته باشد. کافیست آن را سرد نگه دارید تا هر لحظه زنده بماند. دلواپس تغذیه و آبیاری آن نیستید فقط بدون هیچ زحمتی از قشنگی آن لذت می برید.

فانوس دریایی

در دریاچه میشیگان، یک فانوس دریایی و اسکله کاملا یخ زده اند. هرچند دیگر این فانوس دریایی کاربردی ندارد، ولی زیر کوهی از برف و یخ هنوز هم قشنگ به نظر می رسد.

قورباغه

قورباغه چوب تحمل یخ زدن را دارد. مکان دقیق این قورباغه نامشخص هست، ولی گونه «Rana sylvatica» بومی آمریکای شمالی است و هرجایی بین جنگل های شمالی کانادا و دشت های شرق کارولینای شمالی می تواند زندگی کند.

حباب واقعی

عکس اوج یک حباب صابون منجمد را نشان می دهد که روی خوابیدن از برف در مونترآل واقع شده است است و آفتاب در بعد زمینه آن می درخشد. اگر به بالای آن نگاه کنید می توانید سایه های بنفش و سبز حباب را ببینید و در پایین آن می توانید ساختار یخی را ببینید که به سمت اوج شکل گرفته است.

برترین ها

واژه های کلیدی: یخچال | دانشمندان | قدیمی ترین | قدیمی ترین مومیایی | اخبار گوناگون

چیزهای اسرارآمیزی که یخ زده پیدا شدند

چیزهای اسرارآمیزی که یخ زده پیدا شدند

نویسنده : topsblog

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب خارجی pdf
  • جعبه هدیه کتاب
  • خرید کتاب خارجی
  • کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب آمازون
  • افست کتاب لاتین
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون
  • چاپ کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب لاتین
  • کتب خلبانی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • خرید منابع پزشکی اورجینال
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو