تاپس بلاگ

خرید کتاب از گوگل
چاپ کتاب PDF
خرید کتاب از آمازون
خرید کتاب زبان اصلی
دانلود کتاب خارجی
دانلود کتاب لاتین
گت بلاگز اخبار اقتصادی و بازرگانی آیا باید یک گرم سکه ۲۶۸ هزار تومان باشد؟

عضو هیئت مدیره اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا گفت: شرایط موجود و اعمال مواردی مانند مالیات بر ارزش افزوده موجب شده است قیمت شمش در کشور عزیزمان ایران نس

آیا باید یک گرم سکه ۲۶۸ هزار تومان باشد؟

آیا باید یک گرم سکه ۲۶۸ هزار تومان باشد؟

عبارات مهم : ایران

عضو هیئت مدیره اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا گفت: شرایط موجود و اعمال مواردی مانند مالیات بر ارزش افزوده موجب شده است قیمت شمش در کشور عزیزمان ایران نسبت به سایر کشورها بالاتر باشد.

منصور نامداری زندی در گفت وگو با ایسنا، به ارائه توضیحاتی راجع به مالیات بر ارزش افزوده طلا پرداخت و اظهار کرد: حدود سال ۱۳۸۸ بود که بحث دریافت مالیات بر ارزش افزوده مطرح شد. بعد از چند سال از حدود سال ۱۳۹۱ این عنوان را از سوی اتاق بازرگانی و مجلس پیگیری و با گزارش های متعددی که ارسال کردیم تلاش شده است که این اوضاع را اصلاح بخشیم.

آیا باید یک گرم سکه ۲۶۸ هزار تومان باشد؟

وی ادامه داد: در آن دوره به طور علی الحساب نمایندگان مجلس به کم کردن مالیات بر ارزش افزوده طلا از ۹ به سه درصد رضایت دادند. البته باید این را هم در نظر داشت که در هیچ کجای دنیا به طلا و جواهر چنین مالیاتی تعلق نمی گیرد، به خصوص در حوزه شمش که وارد کشور می شود اگر قرار بر آن باشد که از اشتغال حمایت شود نباید چنین مالیات هایی در نظر گرفته شود چراکه با این شیوه اشتغال زایی نابود می شود.

عضو هیئت مدیره اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا اظهار کرد: با در نظر گرفتن ۹درصد مالیات ارزش افزوده و۴درصد تعرفه گمرکی قیمت شمش جهت واردکنندگان ما به مراتب زیاد از سایر کشورها تمام می شود که همین عنوان در قیمت طلا و همچنین در بخش صادرات آن تاثیر بسزایی بر جای می گذارد.قبل از سال ۱۳۸۸ واردات شمش و نقره از پرداخت حقوق و عوارض گمرکی معاف بودند، بعد از آن در سال ۱۳۹۲ براساس بخشنامه های صادره قرار بر آن شد که علاوه بر مالیات ارزش افزوده تعرفه های گمرکی ۴درصدی نیز از این بخش ها دریافت شود.

عضو هیئت مدیره اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا گفت: شرایط موجود و اعمال مواردی مانند مالیات بر ارزش افزوده موجب شده است قیمت شمش در کشور عزیزمان ایران نس

این فعال صنعت طلا و جواهر در عین حال تاکید کرد: مالیات بر ارزش افزوده طلا باید از همان نقطه صفر یعنی ورود شمش به کشور به صفر برسد. ما این عنوان را بارها به مجلس و اتاق بازرگانی انتقال یافته کرده ایم، ولی با وجود این که همگان این عنوان را می پذیرند، نمی دانیم آیا جهت عوض کردن شرایط، همکاری های مورد نیاز صورت نمی گیرد.

وی افزود: امسال به مدت یک سال دیگر هم این اوضاع تمدید شده است است این اتفاق در شرایطی رخ می دهد که واحدهای تولیدی و توزیعی ما هر روز تعطیل می شوند. اگر یک فروشنده به طور مثال یک کیلوگرم طلا داشته باشد دولت روی آن حساب کرده و فرد نمی تواند این سرمایه را از کشور خارج کند در حالی که اگر فرد به جای طلا پول نقد نگهداری می کرد در خروج آن دچار مسئله خاصی نمی شد. درواقع افرادی که مالک طلا هستند به نوعی پول و سرمایه در اختیار دارند که نباید بر آن مالیات بر ارزش افزوده تعلق گیرد.

چرا باید یک گرم سکه ۲۶۸ هزار تومان باشد؟

نامداری با تاکید بر اینکه با پرداخت این هزینه ها امکان مسابقه ایرانی ها در بازارهای بین المللی طلا کم شده،اظهار کرد: اکنون سکه یک گرمی طلا از سوی بانک مرکزی با قیمتی حدود ۲۶۸ هزار تومان در اختیار واحدهای طلافروشی قرار می گیرد حال پرسش اینجاست که اگر هزینه یک گرم طلا رقمی معادل ۱۳۸ هزار تومان است مگر جهت ساخت یک سکه دولت و بانک مرکزی چه اقدام خاصی انجام می دهند که قیمت سکه تمام شده است به ۲۶۸ هزار تومان رسیده و تا این اندازه زیاد کردن پیدا می کند؟

آیا باید یک گرم سکه ۲۶۸ هزار تومان باشد؟

وی همچنین به مالیات واحدهای صنفی اشاره کرد و گفت: اگر به طور مثال یک طلافروش یک کیلو طلا به عنوان سرمایه داشته باشد و هزینه آن به طور مثال ۱۰۰میلیون تومان باشد دولت جهت آن مالیاتی حدود ۳۰۰میلیون تومان در نظر می گیرد هنگامی که که افراد اعتراض می کنند گفته می شود درصدی تخفیف لحاظ خواهد شد ولی مسئله آن است که میان مالیات های در نظر گرفته شده است با درآمد و سرمایه فعالان هیچ گونه توازنی وجود ندارد.

هیچ سهمی از صادرات طلای دنیا نداریم

عضو هیئت مدیره اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا گفت: شرایط موجود و اعمال مواردی مانند مالیات بر ارزش افزوده موجب شده است قیمت شمش در کشور عزیزمان ایران نس

عضو هیئت مدیره اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا با تاکید بر سهم ناچیز کشور عزیزمان ایران از صادرات طلا، اظهار کرد: می توان گفت که در صادرات طلای دنیا هیچ سهمی نداریم چراکه معضلات بسیاری بر سر راه صادرات طلا وجود دارد و مجموع این موارد شرایط را به سمتی پیش می برد که کار در این بخش به هیچ عنوان توجیه منطقی و اقتصادی ندارد.

وی ادامه داد: نیروی کار ما در کشور عزیزمان ایران گران نبوده یا هزینه های انرژی اوج محسوب نمی شود، ولی متاسفانه مواداولیه ما بسیار گران است در حال حاضر چند کشور ازجمله ترکیه و یکی از کمپانی های برند و معروف اتریش علاقه بسیاری دارند که با کشور عزیزمان ایران در زمینه تولید و فروش طلا همکاری داشته باشد ولی بوروکراسی اداری چنان سخت و وقت بر است که افراد ترجیح می دهند پیگیری این مسئله را منتفی بدانند،از سوی دیگر مالیات بر ارزش افزوده ۹ درصدی باعث شده است است که قیمت شمش طلای ما نسبت به تمام دنیا بالاتر باشد.

آیا باید یک گرم سکه ۲۶۸ هزار تومان باشد؟

نامداری افزود: اکنون حجم کمی از طلای ما به امارات و ترکیه صادر می شود. امارات به نوعی بازار بین المللی محسوب شده است و از آن جا طلا به کشورهای دیگر ارسال می شود. ما می توانیم این بورس بین المللی را در کشور عزیزمان ایران هم داشته باشیم و در شهرهایی مانند قشم یا کیش که حتی امنیت بیشتری هم دارند به برگزاری چنین بورسی بپردازیم ولی در سال های گذشته به دلایلی نامعلوم این اتفاق رخ نداده است.

تولید هر سال جهار تا پنج تن طلا در کشور

عضو هیئت مدیره اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا متذکر شد:مواردی مانند بحث های گمرکی و مباحث مربوط به بانک مرکزی بسیار وقت بر است و بر این اساس صادرات ما مدت ها وقت می برد، در این مدت علاوه بر عوض کردن قیمت های جهانی،مشتری خود در بازارهای نشانه از دست می دهیم این در حالی است که در کشورهایی مانند امارات صادرات طلا در فرودگاه کارشناسی پیگیری شده است و در مدتی کمتر از یک ساعت اتفاق می افتد.

وی متذکر شد:مجموع شرایط موجب شده است در این سال ها حدود ۹۰۰ واحد تولید و توزیع طلا در پایتخت کشور عزیزمان ایران و حدود ۲۵۰۰ تا ۳۰۰۰ واحد در کل کشور تعطیل شوند.

نامداری در آخر گفت:گردش مالی طلا و جواهر در دنیا ۱۲۰۰میلیارد دلار است که متاسفانه از این رقم ما هیچ سهمی نداریم این در حالی است که کشور ما حتی این ظرفیت را دارد که یکی از۱۰ کشور مهم دنیا در این حوزه باشد.ما علاوه بر آن که هر سال چهار تاپنج تن طلا تولید می کنیم معادن سنگ های زینتی بسیار خوب و غنی هم داریم که می توان از ظرفیت آن ها بهره گرفت و کالاهای بر ارزش افزوده اوج تولید کرد ولی اکنون مشخص نیست که این حجم معادن سنگ های زینتی در کجای اقتصاد ما دیده می شود؟

واژه های کلیدی: ایران | مالیات | ایرانی | صادرات | اخبار اقتصادی و بازرگانی

نویسنده : topsblog

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب خارجی pdf
  • جعبه هدیه کتاب
  • خرید کتاب خارجی
  • کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب آمازون
  • افست کتاب لاتین
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون
  • چاپ کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب لاتین
  • کتب خلبانی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • خرید منابع پزشکی اورجینال
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو