تاپس بلاگ

خرید کتاب از گوگل
چاپ کتاب PDF
خرید کتاب از آمازون
خرید کتاب زبان اصلی
دانلود کتاب خارجی
دانلود کتاب لاتین
گت بلاگز اخبار اقتصادی و بازرگانی خبر بازارساز به دلاربازان

در چهارمین روز هفته، عرضه بازارساز خبر های مهمی جهت معامله گران دلار به همراه داشت. به گفته بعضی ازفعالان، بازیگران بازارساز در ساعات ابتدای روز عرضه خاصی نداش

خبر بازارساز به دلاربازان

خبر بازارساز به دلاربازان

عبارات مهم : بازار

در چهارمین روز هفته، عرضه بازارساز خبر های مهمی جهت معامله گران دلار به همراه داشت. به گفته بعضی ازفعالان، بازیگران بازارساز در ساعات ابتدای روز عرضه خاصی نداشتند و حتی قیمت خاصی جهت دلار در کانال های اطلاع رسانی صرافی های منتخب عرضه کننده ارز اعلام نشد؛ با این حال، از ساعت یک بعدازظهر، قیمت گذاری دلار در این صرافی ها شروع شد. نخستین قیمت اعلام شده است جهت دلار نقدی ۴ هزار و ۱۷۱ تومان بود و اختلافی ۱۰ تومانی با قیمت معامله گران پاساژ افشار داشت. در چنین روزی که بازارساز در ۲ نیمه روز واکنش‌ها متمایزی داشت، دلار با تنها ۲ تومان رشد به قیمت ۴ هزار و ۱۸۲ تومان رسید.

خبر بازارساز به دلاربازان

پیام بازارساز به دلاربازان

به گفته فعالان، نبود عرضه بازارساز در ۲ ساعت ابتدایی روز ۲ خبر مهم داشت: اول آنکه بازارساز تنها به دنبال کم کردن های هیجانی قیمت نیست؛ چراکه بازار را دچار شوک می کند و زمینه سوءاستفاده نوسان گیران را در سطوح پایین تر فراهم خواهد کرد. دوم اینکه، ترجیح می دهد در استفاده از منابع ارزی دوراندیشی بیشتری داشته باشد و با برداشت مناسب آمادگی مقابله با نوسانات غیرمترقبه را داشته باشد. عرضه بازارساز در نیمه دوم روز نیز یک سیگنال مهم به معامله گران داد. در حالی که قیمت دلار از حدود ساعت ۱۲ ظهر کمی در مسیر افزایشی قرار گرفته بود، بازارساز عرضه خود را شروع کرد. این عنوان به معامله گران نشان می داد که بازارساز به هیچ وجه اجازه نوسان گیری را به آنها نخواهد داد.

در این شرایط، به نظر می رسد نشانه فعلی بازارساز مدیریت نوسانات دلار است و در این راه تلاش می کند تغییرات قیمت را محدود نگه دارد. با کم کردن دامنه تغییرات قیمت، به تدریج سفته بازان ارزی از بازار خارج می شوند و فضای بازار آرام و باثبات خواهد شد. از نیمه دوم دی ماه، با توجه به احتمال زیاد کردن عرضه معامله گران بازار به نظر می رسد قیمت نیز در ادامه زمستان راه کاهشی را در پیش گیرد. به گفته فعالان، مداخله در روند فعلی بازار تنها منجر به از دست دادن منابع ارزی و ورود مقطعی نوسان گیران به بازار شود؛ حال آنکه قیمت بدون نیاز به هزینه کردن از منابع ارزی می تواند از اواسط دی کاهشی شود.

در چهارمین روز هفته، عرضه بازارساز خبر های مهمی جهت معامله گران دلار به همراه داشت. به گفته بعضی ازفعالان، بازیگران بازارساز در ساعات ابتدای روز عرضه خاصی نداش

رفتار بازارساز در حالی در میان معامله گران به گونه های متفاوتی تفسیر شده است است که عده ای از بازیگران اعتقاد داشتند، بازارساز از راه های دیگری در بازار روز سه شنبه مداخله کرده هست. به عنوان مثال، آنها عنوان می کردند عده ای در بازار، دلار خود را از صرافی های منتخب تهیه کرده بودند و آن را ۲ تومان زیر قیمت پاساژ افشار به سایر معامله گران عرضه می کردند. با این حال، آنچه مسلم است مراجع رسمی عرضه ارز بازارساز، علی رغم روزهای گذشته حتی تا ساعت یک بعدازظهر روز سه شنبه عرضه خاصی نداشتند. روز گذشته، در حالی که دلار در محدوده ۴هزار و ۱۸۰ تومان باقی ماند و عوض کردن قیمتی خاصی نکرد، سکه تمام بهار آزادی توانست از مرز یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان عبور کند.

در پنجمین روز دی ماه، سکه ۵ هزار تومان رشد کرد و به بهای یک میلیون و ۴۰۱ هزار تومان رسید. این بیشترین قیمت سکه در ۱۰ روز گذشته بود؛ آخرین بار فلز گرانبهای داخلی ۲۵ آذرماه در کانال یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان قرار داشت. به گفته فعالان، رشد بهای اونس در بازارهای جهانی بااهمیت ترین عاملی بود که به زیاد کردن قیمت فلز گرانبهای داخلی کمک کرد. البته معاملات اونس به علت تعطیلات کریسمس در بعضی از بازارها جریان نداشت، ولی نزدیک شدن به محدوده هزار و ۲۸۰ دلار در ابتدای روز موجب شد نظر سکه بازان افزایشی تر شود.

مزیت خروج تاکتیکی از بازار

خبر بازارساز به دلاربازان

روز گذشته، دلار معاملات خود را با قیمت ۴هزار و ۱۸۰ تومان شروع کرد که تفاوتی با قیمت روز دوشنبه نداشت. با این حال، قیمت به سرعت راه کاهشی را در پیش گرفت و به محدوده ۴ هزار و ۱۷۰ تومان قدم گذاشت. پیش از ساعت ۱۲ ظهر قیمت تا نقطه ۴ هزار و ۱۷۷ تومان افت کرد ولی از آن پایین تر نیامد. عده ای از معامله گران انتظار داشتند، در شرایطی که قیمت دلار در ابتدای روز در مسیر کاهشی قرار گرفته هست، بازیگران بازارساز با اوج بردن عرضه خود قیمت را کاهشی تر کند.

اتفاقی که به گفته عده ای از معامله گران در ۲ ساعت ابتدایی روز و تا ساعت یک بعدازظهر رخ نداد. بسیاری از کارشناسان اعتقاد داشتند سیاست عدم عرضه ارز دو مزیت جهت دلار به همراه داشت. به گفته آنها، درست است که با عرضه بازارساز قیمت ممکن بود افت بیشتری را تجربه کند، ولی یک اثر منفی مهم نیز داشت. مداخله بازارساز می توانست دامنه نوسانات کاهشی را زیاد کردن دهد؛ اوج رفتن نوسانات کاهشی هیجان بخشی از بازیگران را اوج می برد و موجب می شود نوسان گیران تلاش کنند قیمت را از کف اوج بیاورند، عاملی که خود نوسانات را بیش از پیش اوج می برد. در واقع، زیاد کردن دامنه نوسانات، چه این نوسان افزایشی یا کاهشی باشد، تحرکات معامله گران ارزی در بازار را اوج می برد. این در حالی است که کم کردن تغییرات قیمت دلار موجب می شود انگیزه معامله گران ارزی جهت حضور در بازار کم کردن پیدا کند.

در چهارمین روز هفته، عرضه بازارساز خبر های مهمی جهت معامله گران دلار به همراه داشت. به گفته بعضی ازفعالان، بازیگران بازارساز در ساعات ابتدای روز عرضه خاصی نداش

شروع عرضه از نیمه دوم

پس از اینکه بازارساز در نیمه ابتدایی روز عرضه خاصی را صورت نداد، از ساعت یک بعدازظهر فروش دلار شروع شد. قیمت دلار که در ساعات ابتدایی روز زیاد رنگ و بوی کاهشی داشت، در ادامه روز تا نقطه ۴ هزار و ۱۸۵ تومان اوج رفت. با عوض کردن مسیر دلار، صرافی های منتخب عرضه خود را شروع کردند. بعضی دلالان که نبود عرضه ارز در ابتدای روز را دلیلی جهت رشد دلار تصور کرده بودند، کمی تحرکات خود را اوج بردند و همین عنوان زمینه رشد جزئی دلار را فراهم کرد.

با این حال، بازارساز با مشاهده تحرکات دلالان وارد بازار شد و اقدام به فروش دلار کرد. این عنوان به معامله گران غیررسمی این خبر را داد که بازارساز با قدرت در برابر تحرکات دلالان ایستادگی خواهد کرد و اجازه نخواهد داد آنها با زیاد کردن نوسان فضای بازار را هیجانی کنند. به گفته یکی از بازیگران باتجربه بازار، قدرت نمایی بازارساز در روزهای اخیر موجب شده است است معامله گران آتی با احتیاط بیشتری واکنش‌ها کنند. نتیجه این عنوان آن بود که روز سه شنبه نیز دلار فردایی زیر سطح این ارز در معاملات نقدی معامله شد.

خبر بازارساز به دلاربازان

روز گذشته حتی دلار در معاملات فردایی تا قیمت ۴ هزار و ۱۷۱ تومان نیز پایین رفت؛ ولی نشانه ای از توان افت زیاد را از خود نشان نداد.به گفته فعالان، یکی دیگر از عواملی که به کم کردن نوسانات دلار در روزهای اخیر کمک کرد، ناشی از پایین آمدن سطح تقاضا بود. به باور آنها میزان تقاضا در سومین ماه پاییز به شدت زیاد کردن یافت، ولی از آخرهای همان ماه بازار با افت تقاضا مواجه شد که به ابتدای دی ماه نیز سرایت کرد.

در شرایطی که میزان تقاضا جهت خرید ارز در بازار پایین آمده هست، در مرکز مبادلات ارزی قیمت رسمی دلار راه افزایشی را در پیش گرفته هست. روز سه شنبه دلار مبادله ای ۴۰ ریال زیاد کردن را به ثبت رساند و به قیمت ۳ هزار و ۵۹۹ تومان و ۸ ریال رسید. انتظار می رود قیمت رسمی دلار با توجه به اوج رفتن شیب افزایشی آن در روزهای اخیر در هفته جاری از مرز ۳هزار و ۶۰۰ تومان عبور کند.

واژه های کلیدی: بازار | نوسان | روز گذشته | اخبار اقتصادی و بازرگانی

خبر بازارساز به دلاربازان

خبر بازارساز به دلاربازان

نویسنده : topsblog

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب خارجی pdf
  • جعبه هدیه کتاب
  • خرید کتاب خارجی
  • کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب آمازون
  • افست کتاب لاتین
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون
  • چاپ کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب لاتین
  • کتب خلبانی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • خرید منابع پزشکی اورجینال
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو