تاپس بلاگ

خرید کتاب از گوگل
چاپ کتاب PDF
خرید کتاب از آمازون
خرید کتاب زبان اصلی
دانلود کتاب خارجی
دانلود کتاب لاتین
گت بلاگز اخبار سیاسی و اجتماعی اروپایی‌ها فریب شیطنت‌های آمریکا را نخورند/ روحانی به آسیای میانه سفر می‌کند ، بهرام قاسمی

سخنگوی وزارت خارجه گفت: سفر امانوئل مکرون، رییس جمهور فرانسه به کشور عزیزمان ایران در دستور کار است. 

اروپایی‌ها فریب شیطنت‌های آمریکا را نخورند/ روحانی به آسیای میانه سفر می‌کند ، بهرام قاسمی

بهرام قاسمی : اروپایی ها فریب شیطنت های آمریکا را نخورند/روحانی به آسیای میانه سفر می کند

عبارات مهم : ایران

سخنگوی وزارت خارجه گفت: سفر امانوئل مکرون، رییس جمهور فرانسه به کشور عزیزمان ایران در دستور کار هست.

به گزارش ایسنا، بهرام قاسمی صبح روز دوشنبه در نشست خبری خود با خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا سفر رییس جمهور فرانسه به کشور عزیزمان ایران به تاخیر افتاده است؟ گفت: سفر آقای مکرون به کشور عزیزمان ایران در دستور کار روابط دو کشور هست. تاریخی جهت این سفر تعیین نشده است به همین علت حتما به تاخیر نیفتاده است لیکن تاریخی جهت آن مشخص نشده است.

اروپایی‌ها فریب شیطنت‌های آمریکا را نخورند/ روحانی به آسیای میانه سفر می‌کند ، بهرام قاسمی

نه ما و نه فرانسوی ها شروطی در تبادل هیات ها نداریم

وی همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا کشور عزیزمان ایران هم جهت فرانسه پیش شرط هایی قائل شده است است؟ افزود: هیچ شروطی در رفت و آمدها و تبادل هیات ها و مذاکراتی که با فرانسه داریم نه از جانب ما و نه از جانب آنها وجود ندارد. روابط دو کشور مثبت بوده و تعاملات بسیاری بین دو طرف وجود داشته و این تعاملات ادامه پیدا خواهد کرد و فکر می کنم صحبت از داشتن شرط و شروط جهت آمدن، بحثی انحرافی است و احتمالا آنهایی که مطرح می کنند با نیات خاصی این عنوان را مطرح کرده و نشانه خاصی را دنبال می کنند.

قاسمی در پاسخ به پرسش دیگری در خصوص این که در سه ماه اخیر شاهد موضع گیری های بسیار شدیدی از سوی مقام های فرانسوی در قبال کشور عزیزمان ایران بوده ایم و همچنین تماس تلفنی شب گذشته مکرون با ملک سلمان و تاکید بر مقابله با آن چه فعالیت های بی ثبات کننده کشور عزیزمان ایران در منطقه مهم خوانده شده است و همچنین اتهام مکرون به حمایت تسلیحاتی کشور عزیزمان ایران از حوثی ها، کشور عزیزمان ایران چه دورنمایی جهت گفت وگوهای منطقه ای با کشورهای اروپایی داشته و و در خصوص عنوان حمایت های تسلیحاتی که دائما از سوی مقامات فرانسوی مطرح می شود چه برنامه ای دارد؟ خاطرنشان کرد: منابع صحبت شما کجا است؟ منبع اولیه این خبر عربستان هست. ما در پاریس و سایت وزارت خارجه چیزی در خصوص گفته های دیشب نداریم ولی در نهایت من موافق هستم که در هفته های اخیر بعضی سخنان نابجا و غلط همچنین غیرمنطقی از جانب بعضی مقامات فرانسوی در خصوص بعضی مباحث مربوط به کشور عزیزمان ایران در منطقه مطرح شده است است که البته ما در برابر این سخنان اعلام موضع کردیم و به صراحت مواضع خود را بیان نمودیم.

سخنگوی وزارت خارجه گفت: سفر امانوئل مکرون، رییس جمهور فرانسه به کشور عزیزمان ایران در دستور کار است. 

سخنگوی وزارت خارجه در ادامه نشست خود با اشاره به روابط دیرینه کشور عزیزمان ایران و فرانسه و تعاملاتی که بین دو کشور وجود دارد، اظهار کرد: دو کشور در بعضی از پرسشها دارای مواضع مشترکی هستند و قطعا در بعضی از حوزه ها نظرات یکسانی ندارند. مذاکرات و رفت و آمدها این وقت را فراهم می کند که دو کشور با نظر های یکدیگر از نزدیک آشنا شوند، ما از این رفت و آمدها استقبال می کنیم. سفر آتی وزیر امور خارجه فرانسه به پایتخت کشور عزیزمان ایران در دستور کار دو کشور است و قطعا دستور کارهای مشخص و مفصلی جهت این سفر در نظر گرفته شده است هست. علاوه بر پرسشها دوجانبه، در حوزه های سیاسی، اقتصادی، بانکی و فناوری، در مورد پرسشها منطقه نیز صحبت هایی با طرف فرانسوی خواهیم داشت.

این دیپلمات ارشد کشورمان با بیان اینکه بعضی از دولتمردان اروپایی گاهی تحت تاثیر القائات معاندان کشور عزیزمان ایران و کسانی که پروژه کشور عزیزمان ایران هراسی را به پیش می برند، قرار می گیرند و با اطلاعات نادرست در مورد بعضی از پرسشها موضع گیری می کنند، اظهار کرد: فکر می کنم در یک گفت وگوی سازنده تا حد زیادی بتوانیم این مقامات از جمله مقامات فرانسوی را از واقعیت های منطقه و القائات کسانی که تلاش می کنند کشور عزیزمان ایران و اروپا را از یکدیگر دور کنند، آگاه کنیم.

وی با بیان اینکه کشورهای اروپایی در شرایط کنونی مورد نیاز است هوشیاری جدی داشته باشند، ادامه داد: آمریکایی ها به علت غلط های مکرری که در منطقه انجام داده اند دچار یک انزوا شده است اند و اروپایی ها باید هوشیار باشند که در دام سیاست های غلط آمریکا و بعضی از هم پیمانان نابخرد آن قرار نگیرند.

اروپایی‌ها فریب شیطنت‌های آمریکا را نخورند/ روحانی به آسیای میانه سفر می‌کند ، بهرام قاسمی

قاسمی با بیان اینکه وقت داریم با مقامات فرانسوی صحبت کنیم و از صحبت کردن دلواپس نیستیم، خاطرنشان کرد: در این گفت وگوها پرسشها را با شفافیت تمام مطرح می کنیم و به آنها یادآوری خواهیم کرد که کشور عزیزمان ایران تا کنون چه نقش مثبت و سازنده ای در منطقه داشته است و در مبارزه با تروریسم و خشونت در منطقه در صف اول قرار گرفته است.

این دیپلمات وزارت امور خارجه در پاسخ به پرسش خبرنگاری مبنی بر اینکه پاکستان کارنامه خوبی در مبارزه با تروریسم ندارد و گاها به ترویج این عنوان کمک کرده ولی اخیرا نشستی علیه تروریسم برگزار کرده و کشور عزیزمان ایران نیز در این نشست شرکت کرده آیا کشور عزیزمان ایران در این زمینه به پیاده نظام پاکستان تبدیل شده است است؟ تصریح کرد: این مباحث به هم ربطی ندارد. پاکستان کشور همسایه ماست، شرایط خاص خود را دارد، ما روابط حسنه ای با پاکستان داریم و از دیگر سو کشور عزیزمان ایران از هر فرصتی جهت بیان نظر های خود در مورد پرسشها منطقه و جهانی و کمک به صلح و ثبات استفاده می کند.

سخنگوی وزارت خارجه گفت: سفر امانوئل مکرون، رییس جمهور فرانسه به کشور عزیزمان ایران در دستور کار است. 

سخنگوی وزارت خارجه در پاسخ به پرسشی در ارتباط با شرایط کنونی حاکم بر شبه جزیره کره و همچنین روابط کشور عزیزمان ایران با کره شمالی و نوع نگاه کشور عزیزمان ایران به قطعنامه اخیر شورای امنیت در مورد این کشور، اظهار کرد: ما امیدواریم که پرسشها شبه جزیره کره بتواند در یک فضای آرام و بدون خشونت به پیش برود و ما شاهد زیاد کردن تنش در این منطقه نباشیم.

قاسمی ادامه داد: ما با همه کشورهای دنیا می توانیم روابط داشته باشیم و روابط دیپلماتیک خود را داریم و این جدا از پرسشها آن کشورهاست. ما می توانیم با یک کشور ارتباط داشته باشیم ولی در بسیاری از پرسشها از نظر های مشترکی برخوردار نباشیم و داشتن روابط و سفارتخانه در یک کشور به منزله تایید همه رفتارها و نظر های یک کشور نیست.

اروپایی‌ها فریب شیطنت‌های آمریکا را نخورند/ روحانی به آسیای میانه سفر می‌کند ، بهرام قاسمی

وی با بیان اینکه سیاست های نادرست آمریکا در منطقه همواره باعث زیاد کردن تنش و درگیری شده است هست، گفت: آنها اگر در مورد پرسشها شبه جزیره کره نیز دقت مورد نیاز نداشته باشند ممکن است در این منطقه نیز با دشواری ها و مشکلاتی روبرو شویم.

سخنگوی وزارت خارجه همچنین در مورد حمایت ۱۲۸ کشور عضو مجمع عمومی شرکت ملل از قدس و ایستادگی آنها در برابر تصمیم آمریکا در ارتباط با فلسطین، بیان کرد: دنیا با یک تحول جدی روبروست. دنیا امروز، دنیا دیروز نیست و آمریکای امروز نیز آمریکای دیروز نیست و نمی تواند به آسانی در جهت ایجاد یک اجماع جهانی در مورد یک عنوان فعالیت کند آیا که در حال حرکت به سمت انزواست.

دولت مردان آمریکا راجع به مساله قدس زنگ خطر را احساس کنند

این مقام مسوول در وزارت خارجه با بیان اینکه اقدامی که در شورای امنیت و مجمع عمومی شرکت ملل صورت گرفت نشانگر انزوای ایالات متحده آمریکا در مورد قدس شریف هست، خاطرنشان کرد: باید دولتمردان آمریکایی زنگ خطر را احساس کنند و بدانند با ترساندن دیگر نمی توانند منویات نامقدس خود را در مورد پرسشها جهانی پیگیری کنند.

سخنگوی وزارت خارجه در ادامه صحبت های خود در پاسخ به پرسش دیگری در مورد بیانات مقامات فرانسوی علیه کشور عزیزمان ایران و همچنین برگزاری دور چهارم گفت وگوهای سیاسی بین پایتخت کشور عزیزمان ایران و پاریس که هفته پیش در فرانسه برگزار شد، اظهار کرد: همانطور که اشاره شد اخیرا دور چهارم مذاکرات سیاسی کشور عزیزمان ایران و فرانسه در پاریس برگزار شد.

در این گفت وگوها در مورد پرسشها منطقه، جهانی و دوجانبه گفت وگو کردیم و بر این عنوان تاکید کردیم که فرانسوی ها باید با واقعیت های منطقه زیاد آشنا شوند و از پذیرش القائات دیگران در مورد پرسشها منطقه و کشور عزیزمان ایران خودداری کنند. امیدواریم وقت یاری کند که دولتمردان تازه فرانسه در کاخ الیزه بهتر با واقعیت ها در منطقه و عملکرد کشور عزیزمان ایران در مجموعه منطقه آشنا شوند و از شتابزدگی در بیان مواضع به خاطر خوشامدگویی دیگران و بعضی از کشورها بپرهیزند آیا که چنین رفتارهایی خطایی استراتژیک هست. ما تلاش می کنیم در گفت وگوهایی که با مقامات فرانسوی در پیش رو داریم در ارتباط با این پرسشها صحبت کنیم تا از میزان اختلافات کاسته شود و به اشتراک نظرهای بیشتری دست پیدا کنیم.

درباره پرونده زن زاغری به سخنان سخنگوی قوه قضاییه مراجعه کنید

قاسمی در مورد بیانات همسر نازنین زاغری زندانی ایرانی و انگلیسی که دوران محکومیتش را در کشور عزیزمان ایران طی می کند مبنی بر اینکه همسر وی سریعتر از موعد مقرر از زندان آزاد خواهد شد و او این سخن را بر اساس چه منابعی مطرح کرده هست، گفت: من فکر می کنم که شما باید این پرسش را از همسر زن زاغری بپرسید. شاید ایشان منابعی در اختیار داشته باشند که من در اختیار ندارم ولی من شما را به سخنان اخیر سخنگوی قوه قضاییه در مورد این پرونده ارجاع می دهم و من به عنوان سخنگوی وزارت خارجه در مورد روند حقوقی این پرونده ورود نمی کنم و اظهارنظری ندارم.

رییس جمهور ابتدای سال ۹۷ به باکو و چند کشور آسیای میانه می رود

این مقام مسوول در وزارت خارجه در مورد سفر رییس جمهور به کشور آذربایجان نیز گفت: طبق برنامه ریزی هایی که در حال انجام است آقای رییس جمهور احتمالا به باکو و یکی دو کشور آسیای میانه سفری خواهند داشت و فکر می کنم این سفر در ابتدای سال آتی شمسی و بعد از فراهم شدن مقدمات مورد نیاز صورت می گیرد.

وی در مورد اخبار انتشار یافته مبنی بر لغو روادید بین کشور عزیزمان ایران و عمان نیز بیان کرد: چنین بحثی در حال حاضر وجود ندارد و چنین اتفاقی رخ نداده است.

این مقام مسئول در وزارت خارجه همچنین در مورد اقدام اخیر یکی از نمایندگان پارلمان هلند مبنی بر در سطل (آشغال) انداختن هدیه ای که از سوی سفارت کشور عزیزمان ایران به وی به مناسبت فرا رسیدن سال نوی میلادی داده شده است بود، گفت: این یک اقدام بی ادبانه، غیرمتعارف و احتمالا هماهنگ شده است با یک سناریوی مشخص در جهت کشور عزیزمان ایران هراسی بوده است.

قاسمی با بیان اینکه پاسخ مورد نیاز در این زمینه از سوی سفارت کشور عزیزمان ایران داده شد و ادعایی که وی مطرح کرده بود دروغ و مردود بود، اظهار کرد: مقامات کشور هلند نیز در تماس با سفارت کشور عزیزمان ایران از رخ دادن این عنوان اظهار تاسف کردند و من فکر نمی کنم در دولت و حاکمیت هلند و همچنین مجموعه اتحادیه اروپا کسی با این اقدام موافق بوده باشد. به نظر می رسد یا این فرد دچار مسئله بوده و یا یک سناریوی از قبل مشخص بوده و می درخواست کردند به ملت کشور عزیزمان ایران هتک حرمت کنند.

سخنگوی وزارت خارجه در ادامه صحبت های خود با تاکید بر اینکه موضع جمهوری اسلامی کشور عزیزمان ایران در ارتباط با عنوان قدس روشن است و مساله ای است که همواره طی دهه های اخیر در دستور کار سیاست خارجی کشور عزیزمان ایران و دولت کشور عزیزمان ایران بوده هست، ادامه داد: ما به اشکال متفاوت تلاش کرده ایم که به ملت فلسطین در جهت احقاق حقوق ارزش کمک کنیم و آمریکایی ها با اقدام نابجای اخیرشان خود را در برابر دنیا اسلام قرار دادند.

درباره حضور کشورهای ناظر در کنگره ملی سوریه هنوز توافقی حاصل نشده است

این دیپلمات ارشد کشورمان در پاسخ به پرسش خبرنگاری مبنی بر اینکه بعضی از رسانه ها اعلام کردند که روسیه از آمریکا به عنوان عضو ناظر جهت شرکت در کنگره ملی سوریه در جهت انجام مذاکرات سوری ـ سوری که قرار است در آخرهای ژانویه در سوچی روسیه برگزار شود، دعوت کرده هست، اظهار کرد: من اطلاع دقیقی در مورد این عنوان ندارم البته تا کنون کشورهای زیادی تقاضای عضویت به عنوان ناظر در مذاکرات آستانه را داشته اند ولی با توجه به اینکه این نشست توافقی بین سه کشور ایران، ترکیه و روسیه است تا کنون توافقی حاصل نشده که عضو ناظری را بپذیرند.

وی ادامه داد: اگر نشست سوچی را در ادامه نشست های آستانه تلقی کنیم شاید این خبر، خبر دقیقی نباشد و از دیگر سو همانطور که گفتم من نیز اطلاع دقیقی در مورد این عنوان ندارم.

با بعضی از مواد قطعنامه نهایی استانبول راجع به قدس همسویی نداشتیم

قاسمی در پاسخ به این پرسش که آیا رای حمایت آمیز ۱۲۸ کشور دنیا از قدس را می توان در جهت تاثیرگذاری سیاست های کشور عزیزمان ایران در مورد موضع قدس عنوان کرد، افزود: مواضع کشور عزیزمان ایران در مورد قدس روشن هست. ما با بعضی از کشورهایی که با اقدام آمریکا در مورد قدس مخالفت کردند اختلاف نظرهایی در مورد بعضی دیگر از پرسشها داریم ولی در مجموع رای ۱۲۸ کشور دنیا در جهت حمایت از قدس نشان داد که در مورد این عنوان یک اجماع جهانی وجود دارد.

سخنگوی وزارت خارجه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه بعضی معتقدند که کشور عزیزمان ایران در مورد موضع شرکت کنفرانس اسلامی در تقسیم قدس به دو قسمت شرقی و غربی و حمایت از تمامیت ارضی قدس فعالانه برخورد نکرده هست، گفت: همانطور که پیش از این نیز اعلام کرده ام در اجلاس اخیر استانبول در مورد بعضی از موادی که در قطعنامه نهایی آمد ما ملاحظاتی داشتیم و با این مواد همسویی نداشتیم. هیات جمهوری اسلامی کشور عزیزمان ایران در همان موقع تحفظ خود را ثبت کرد و این عالی ترین کاری بود که می توانست انجام شود و اینکه گفته شود از سوی کشور عزیزمان ایران در این زمینه سستی صورت گرفته سخن درستی نیست.

قاسمی در مورد روند پرداخت بدهی ۴۵۰ میلیون دلاری انگلیس به کشور عزیزمان ایران و آخرین فرآیندی که این عنوان طی کرده هست، اظهار کرد: در جریان سفر اخیر وزیر خارجه انگلیس به پایتخت کشور عزیزمان ایران یکی از مباحث اساسی که در این ارتباط بحث و گفت وگو شد همین عنوان بود. در جریان این گفت وگوها دو طرف تا حدود زیادی توانستند گام هایی را جهت حل و فصل این عنوان بردارند. طرف انگلیسی اعلام کرد که در این زمینه بعضی از پرسشها و پرسشها فنی وجود دارد و باید جهت حل آنها به لندن برگردد و از طریق خزانه داری انگلیس و سایر دستگاه های مربوطه آن را پیگیری کند.

این دیپلمات ارشد کشورمان با تاکید بر اینکه وصول این بدهی به صورت جد مورد پیگیری کشور عزیزمان ایران هست، ادامه داد: امیدواریم با حسن نیت از سوی انگلیس هر چه سریعتر این بدهی به کشور عزیزمان ایران پرداخت شود و این داستان قدیمی از میان برداشته شود.

سخنگوی وزارت خارجه همچنین در مورد نامه اخیر ۲۴ نماینده کنگره آمریکا و ادعای آنها مبنی بر اینکه کشور عزیزمان ایران در هشت مورد از برجام تخلف کرده هست، خاطرنشان کرد: این سخنان بیهوده و بی منطقی است که نباید جدی گرفته شود. ما اعضای کنگره و سنای آمریکا را در مقام قضاوت در ارتباط با این عنوان نمی بینیم و نمی دانیم. برجام یک قاضی زیاد ندارد و آن آژانس بین المللی انرژی اتمی است و حرف آژانس در این زمینه می تواند ملاک باشد نه صحبت افراد و یا سناتورهای آمریکایی.

وی افزود: از دیگر سو ما از این افراد در آمریکا انتظار نداریم که سخن راست و درستی را در مورد کشور عزیزمان ایران مطرح کنند.

سخنگوی وزارت خارجه در ادامه در ارتباط با تلاش وزارت خارجه جهت گسترش روابط با همسایگان اظهار کرد: ما هر آنچه که در توان داشتیم جهت بهتر شدن روابط مان با همسایگان به کار بسته ایم تا بتوانیم روابط دوستانه ای با آنها داشته باشیم. البته در بعضی از حوزه های پیرامونی شاهد موفقیت نبوده ایم و علت آن به واکنش‌ها خصمانه بعضی از کشورهای همسایه و اطراف ما بر می گردد که بر اثر جهل و ناآگاهی خود اصرار دارند به صورت یک سویه و یک طرفه با منافع کشور عزیزمان ایران برخورد کنند و ما فکر می کنیم وقت به آنها درس مورد نیاز را خواهد داد تا در این مواضع خود تجدیدنظر کنند.

وی همچنین در بخشی از سخنان خود با بیان اینکه امیدواریم دنیا اسلام و دنیا عرب به جای پرداختن به پرسشها حاشیه ای، آرزوی بزرگ بلند دنیا اسلام یعنی عنوان فلسطین را در دستور کار جدی خود قرار دهند در پاسخ به پرسش خبرنگاری در مورد ادعاهای اخیر نخست وزیر اسراییل مبنی بر اینکه ریشه پرسشها در منطقه اسراییل نیست، بلکه کشور عزیزمان ایران است تصریح کرد: این ها حرف جدیدی نیست و مقامات اسراییلی با این فرافکنی ها تلاش می کنند که جنایت ها و کارها خود در منطقه را توجیه کنند.

قاسمی تاکید کرد: ریشه عمده پرسشها منطقه از جمله گسترش تروریستم و خشونت در منطقه خاورمیانه، ریشه در عملکرد رژیم صیهونیستی دارد و این سخنانی مقامات اسراییلی دروغ های بزرگی است که جامعه جهانی به آن توجهی ندارد.

وی در مورد روند تغییرات در ساختار وزارت خارجه توضیح داد: عنوان ایجاد تغییرات در ساختار وزارت امور خارجه از دو سال پیش مطرح بود و در کنار این موضوع، بحث عوض کردن چیدمان در این وزارت منزل و تلاش جهت اصلاح اوضاع دستگاه دیپلماسی در عرصه فن آوری و لزوم استفاده از فن آوری های نوین مطرح و پیگیری شده است است.

قاسمی با بیان علل این عوض کردن ساختار اظهار کرد: در این تغییرات ادارات کل دوجانبه وزارت خارجه با کمی ارتقا به عنوان زیرمجموعه شخص وزیر خارجه عمل می کنند و ما تلاش کرده ایم با کم کردن لایحه های مدیریتی در جهت چاپک سازی این وزارت منزل عمل کنیم.

از ابتدای بهمن با مسوولان و ساختار تازه در وزارت خارجه رو به رو خواهیم بود

وی همچنین در مورد بعضی از اسامی مطرح شده است در رسانه ها به عنوان مسوولان دو معاونت دیپلماسی و اقتصادی وزارت خارجه اظهار کرد: این اسامی بیش تر گمانه زنی است و صحبت در مورد این انتصابات سریع هست. باید یکی دو هفته دیگر صبر کنیم و این عوض کردن و تحولات بعد از طی کردن مراحل خود رسما به وسیله وزارت امور خارجه اعلام می شود.

سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه بخش هایی از ایجاد تغییرات در ساختار وزارت خارجه تا کنون محقق شده است و بخش هایی از آن تا ۱۵ دی ماه و بخش های دیگر تا آخر دی ماه نهایی خواهند شد اعلام کرد: ان شاالله از ابتدای بهمن با مسوولان تازه و ساختار تازه در وزارت خارجه رو به رو خواهیم بود.

دولت استرالیا با توجه به مسایل انسان دوستانه پرونده نگار قدس کنی را بررسی کند

قاسمی در مورد آخرین اوضاع نگار قدس کنی شهروند ایرانی که در زندان های استرالیا در حبس به سر می برد و پیگیری های وزارت خارجه جهت حل این پرونده خاطر نشان کرد: دادگاه زن کنی برگزار شد. ایشان فرزند خود را نیز به دنیا آوردند و با تلاش سفارت کشور عزیزمان ایران در استرالیا و وزارت خارجه تا حد زیادی توانستیم تسهیلات پزشکی و بهداشتی مورد نیاز را جهت وی فراهم کنیم.

وی با بیان این که در مجموع از اوضاع ایشان دلواپس هستیم و فکر می کنیم در اوضاع خوبی قرار ندارد ادامه داد: امیدواریم دولت استرالیا با توجه به پرسشها انسان دوستانه و بشر دوستانه در حل و فصل مساله پرونده زن کنی که به درازا کشیده است و تا کنون با پرسشها زیادی مواجه شده است اقدام کند تا هر چه سریعتر این پرونده مختومه شود.

سخنگوی وزارت امور خارجه تعامل گسترده با جهان، گسترش رفت و آمدهای دیپلماتیک بین کشور عزیزمان ایران و سایر کشورها، پیگیری پرسشها ایرانیان خارج از کشور و کمک به گسترش تعاملات اقتصادی کشور با دیگر کشور را از جمله بااهمیت ترین دستاوردهای وزارت امور خارجه در دوره دولت دوازدهم عنوان کرد.

این مقام وزارت خارجه در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر این که در رسانه ها مطرح شده است که آقای لاوروف وزیر خارجه روسیه پیشنهاد کرده که مثلث متحدان ایران، روسیه و ترکیه جهت حل پرسشها منطقه ایجاد شود، اظهار کرد: ما روابط براق و مشخصی با کشورهای منطقه از جمله دو کشور روسیه و ترکیه داریم. با این دو کشور همکاری های خوبی در ارتباط با حل پرسشها منطقه از جمله حل بحران سوریه داشته ایم. این کارها و همکاری ها در جهت مبارزه با تروریسم و ایجاد صلح و ثبات در منطقه ادامه پیدا می کند.

وی خطاب به خبرنگار پرسش کننده ادامه داد: در مورد آنچه که شما اشاره کردید من چیزی ندیده و نشنیده ام.

قاسمی گفت که پیش از این اشاره کردم روابط سه کشور کاملا مشخص است و امیدواریم تا آخر ژانویه بتوانیم گام های بیش تری را جهت ایجاد صلح و ثبات در منطقه به خصوص در سوریه برداریم.

این دیپلمات کشورمان در مورد روش تازه امنیتی آمریکا که به تازگی از سوی ترامپ مطرح شده، اظهار کرد: ما پیش از این موضع خود را در رابطه با این روش اعلام کردیم. در آن خصومت و زیاد کردن خصومت نسبت به کشور عزیزمان ایران مشهود است البته این یک موضع قابل فهم است آیا که ترامپ از شکست هایی که در منطقه آمریکا مجبور شده است از جمله در ارتباط با عنوان تروریسم عصبانی است.

وی ادامه داد: اگر در یک محیط خردمندانه به این روش نگاه کنیم متوجه می شویم که این روش خالی از محتوا و غیردقیق هست. مجموعه این روش قابل محکوم کردن است و قابل اعتنا نیست.

قاسمی تاکید کرد: این روش نمی تواند اثری در سیاست های کشور عزیزمان ایران در منطقه و دنیا داشته باشد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی کشور در مورد بیانات اخیر وزیر خارجه عربستان علیه کشور عزیزمان ایران و اتهام او به پایتخت کشور عزیزمان ایران مبنی بر اینکه کشورمان حامی تروریسم هست، تصریح کرد: گویی ایشان لقلقه زبان ارزش شده است است که هر بامداد که بیدار می شوند صحبتی در مورد کشور عزیزمان ایران داشته باشند. واقعیت این است که در دنیای امروز دوران دروغ های بزرگ سپری شده است هست. همگان از کارها کشور عزیزمان ایران در جهت مبارزه با تروریسم آگاه هستند و آنها باید یاد بگیرند و بدانند که خرید بعضی از کالاها و انجام بعضی از کارها با زر و دلارهای نفتی در مقطع کوتاهی ممکن است موثر باشد ولی در درازمدت نتیجه ای به همراه نخواهد داشت و چیزی جز رسوایی و سرشکستگی به همراه ندارد.

قاسمی در ادامه صحبت های خود در مورد عنوان شکایت کشور عزیزمان ایران از آمریکا به خاطر بیانات و اتهاماتی که نماینده این کشور در شرکت ملل علیه کشور عزیزمان ایران مطرح کرده هست، اظهار کرد: در ارتباط با این عنوان اقداماتی در پایتخت کشور عزیزمان ایران و شرکت ملل انجام شد. سفیر سوئیس در پایتخت کشور عزیزمان ایران به وزارت خارجه احضار شد و یادداشت رسمی اعتراض آمیز کشور عزیزمان ایران به وی ابلاغ شد. کارها دیگری که مورد نیاز باشد نیز انجام خواهیم داد.

وی با واهی خواندن بیانات مقامات آمریکایی علیه ایران، گفت: همگان واقف هستند که با محاصره یمن امکان صدور و ارسال سلاح و حتی مواد غذایی وجود ندارد و اتهامات مطرح شده است مردود و بی ربط است.

این دیپلمات کشورمان در مورد گزینش تبریز به عنوان پایتخت فرهنگی دنیا اسلام در سال ۲۰۱۸، اظهار کرد: این گزینش عنوان بسیار مهمی است که می تواند به معرفی هر چه بیش تر تبریز در عرصه جهانی و منطقه ای یاری کند و زمینه های مناسبی را در زمینه گردشگری در این شهر فراهم کند.

قاسمی با بیان این که در این زمینه ستادی نیز به وجود آمده و تا آنجا که اطلاع دارم جلسات این ستاد جهت پیگیری این عنوان برگزار می شود، گفت: با توجه به اهمیت این عنوان و شرایط خاص تبریز بسیار مهم است که رسانه ها در معرفی هر چه بیش تر این شهر، ظرفیت ها و پتانسیل گردشگری آن با کمک مسوولان محلی کارها بیش تری را انجام دهند.

سخنگوی وزارت خارجه همچنین در مورد نتیجه های هشتمین اجلاس آستانه که آخرهای هفته گذشته در قزاقستان برگزار شد، توضیح داد: در نشست آستانه هشت، سه کشور ضامن روند صلح در سوریه یعنی ایران، ترکیه و روسیه به تفاهمات خوبی دست پیدا کردند که از جمله می توان به آماده کردن سند تبادل زندانیان، ربوده شدگان و بازداشت شدگان در جریان بحران سوریه اشاره کرد.

وی ادامه داد: قرار شد این عنوان به وسیله سه کشور ضامن و دولت سوریه پیگیری شود و تسهیلات مورد نیاز جهت تحقق توافق صورت گرفته فراهم شود.

قاسمی همچنین با بیان این که طبق توافق صورت گرفته قرار است کنگره ملی سوریه یا همان گفت وگوهای سوری ـ سوری در آخرهای ژانویه در سوچی روسیه برگزار شود، ادامه داد: البته فکر می کنم پیش از برگزاری این نشست در ۲۰ ژانویه، اعضای روند آستانه بار دیگر در سوچی گرد هم می آیند تا کارها مورد نیاز را جهت بهتر برگزار شدن گفت وگوهای ملی انجام دهند.

سخنگوی وزارت خارجه افزود: در گفت وگوهای ملی سوریه که در سوچی برگزار می شود سه کشور روند آستانه در سطوحی به عنوان ناظر جهت پیشبرد بهتر امور حضور خواهند داشت.

اروپایی ها در برابر کارها آمریکا جهت اجماع سازی علیه کشور عزیزمان ایران هوشیار باشند

این دیپلمات کشورمان در مورد نشست اخیر شورای امنیت در مورد قطعنامه ۲۲۳۱ و اینکه به نظر می رسد اگر آمریکایی ها نتوانستند در مورد بحث برجام اجماعی ایجاد کنند درصدد هستند که در مورد مباحث دیگر از جمله پرسشها موشکی اجماعی را علیه کشور عزیزمان ایران در عرصه جهانی به وجود آورند، اظهار کرد: آمریکایی ها بعد از حصول توافق برجام تلاش کردند که با کارشکنی ها و بدعهدی های خود مانع استفاده کشور عزیزمان ایران از مزایای برجام شوند ولی با توجه به مواضع دیگر کشورها در مورد برجام و اجرای دقیق تعهدات از سوی ایران، اکنون ترامپ و دولت ایالات متحده تلاش می کنند از روش های متفاوت دیگری جهت ناکارآمد کردن برجام استفاده کنند با توجه به اینکه نمی توانند برجام را نادیده بگیرند.

وی با بیان اینکه تلاش های مذبوحانه ای که اخیرا از سوی مقامات آمریکایی علیه کشور عزیزمان ایران می بینیم در همین چارچوب هست، ادامه داد: آنها به همین جهت به پرسشها موشکی و منطقه ای متوسل شدند. در اینجا مورد نیاز است که به مقامات اروپایی بگوییم که باید در برابر این کارها هوشیاری مورد نیاز را داشته باشند، هوشمندانه عمل کنند تا فریب شیطنت های آمریکا را نخورند آیا که مقامات آمریکایی در تلاش هستند با طرح مباحث بی ربط تازه یک اجماعی را به وجود بیاورند.

قاسمی تاکید کرد: در این مقطع هوشیاری و هوشمندی کشورهای اروپایی مهم است و آنها باید آگاه باشند که آمریکایی ها درصدد هستند که اگر نتوانستند اروپایی ها را در مورد عنوان برجام در برابر کشور عزیزمان ایران قرار دهند، با طرح اتهامات واهی دیگر می خواهند کشورهای اروپایی را با خود علیه کشور عزیزمان ایران همراه کنند.

سخنگوی وزارت خارجه در این نشست که به مدت یک ساعت و ۳۰ دقیقه به طول کشید در ابتدا شهادت دیپلمات جانباز کشورمان حمیدرضا محمدیان را تسلیت گفت و جهت خانواده او از خداوند متعال طلب صبر کرد. او همچنین فرا رسیدن کریسمس و سال تازه میلادی را نیز تبریک گفت.

واژه های کلیدی: ایران | ایرانی | ایرانیان | وزارت خارجه | وزیر امور خارجه | وزارت امور خارجه | وزیر خارجه عربستان | اخبار سیاسی و اجتماعی

نویسنده : topsblog

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب خارجی pdf
  • جعبه هدیه کتاب
  • خرید کتاب خارجی
  • کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب آمازون
  • افست کتاب لاتین
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون
  • چاپ کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب لاتین
  • کتب خلبانی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • خرید منابع پزشکی اورجینال
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو