تاپس بلاگ

خرید کتاب از گوگل
چاپ کتاب PDF
خرید کتاب از آمازون
خرید کتاب زبان اصلی
دانلود کتاب خارجی
دانلود کتاب لاتین
گت بلاگز اخبار سیاسی و اجتماعی احمدی‌نژاد محصول عبور از خاتمی بود

«نمی‌شود یک دفعه بگوییم چون از درصدی از عملکرد روحانی راضی نیستیم و اشکال دارد بعد از ایشان عبور کنیم! اگر روحانی نمره‌اش از ۱۰۰، هفتاد، ۶۵ یا ۶۰ هست، نفر بعدی

احمدی‌نژاد محصول عبور از خاتمی بود

احمدی نژاد محصول عبور از خاتمی بود

عبارات مهم : اصلاح طلب

«نمی شود یک دفعه بگوییم چون از درصدی از عملکرد روحانی راضی نیستیم و اشکال دارد بعد از ایشان عبور کنیم! اگر روحانی نمره اش از ۱۰۰، هفتاد، ۶۵ یا ۶۰ هست، نفر بعدی که در نظر داریم باید نمره ای بالاتر داشته باشد نه این که نمره اش، ۴۵ ،۴۰، ۳۰ یا مثل احمدی نژاد زیر صفر باشد. اگر با کنار گذاشتن روحانی این خطر وجود دارد که دوباره به زیر صفر برویم باید همین گزینه را دودستی نگه داریم.»

به گزارش هفته نامه صدا؛ «عدم توجه شیخ اعتدال به وعده های انتخاباتی و شائبه گردش به راست، گر چه چپ نشینان عرصه سیاسی را دلواپس کرده است ولی قریب به اتفاق آنان قائل به عبور از روحانی نیستند. اشخاص مشهور و اثرگذار این جناح که بعضی از آنان سردمدار پروژه «عبور از خاتمی» نیز بودند، معتقدند اصلاح طلبان باید از اعتبار و سرمایه اجتماعی که جهت حسن روحانی هزینه کردند، مواظبت کنند. از این رو عملکرد دولت او را زیر ذره بین دارند و نقد مصلحانه می کنند ولی در همین حال تاکید دارند که عبور از روحانی خطایی استراتژیک هست؛ خطایی که در صورت وقوع، نتیجه ای جز احیای پوپولیسم و افراطی گری ندارد.

احمدی‌نژاد محصول عبور از خاتمی بود

مرتضی حاجی، وزیر دولت اصلاحات نیز اعتقاد است باید با حسن روحانی مدارا و همراهی کرد تا حرکت اصلاحی که در دوره او در عرصه های متفاوت صورت می گیرد تضمین نسبتا مناسبی جهت استمرار در دولت های بعدی باشد. به باور او عبور از خاتمی، منجر به تشکیل دولت احمدی نژاد شد، از این رو اصلاح طلبان تا آخر از حسن روحانی حمایت می کنند ولی در همین حال از نقد به عملکرد منفی دولتش غافل نمی شوند. این فعال سیاسی اصلاح طلب می گوید: «اگر ما در دولت سیدمحمد خاتمی مقداری منطقی تر، آرام تر و به قول آقای روحانی معتدل تر حرکت می کردیم و وقت داده می شد که همان حرکت شروع شده است در دوره آقای خاتمی با تانی و تامل ادامه پیدا کند، قطعا آن دوره بسیار پرهزینه دولت احمدی نژاد را تجربه نمی کردیم.»

حاجی پیشنهاد می دهد کارگروهی متشکل از دولت و حامیان حسن روحانی؛ چه اصلاح طلبان، چه اصولگرایان معتدل تشکیل شود تا پرسشها و معضلاتی که در جامعه وجود دارد، در این کارگروه گفته شود و جلوی سرخوردگی بدنه اجتماعی اصلاح طلبان و به وجود آمدن بحث «عبور از روحانی» را بگیرد.»

«نمی‌شود یک دفعه بگوییم چون از درصدی از عملکرد روحانی راضی نیستیم و اشکال دارد بعد از ایشان عبور کنیم! اگر روحانی نمره‌اش از ۱۰۰، هفتاد، ۶۵ یا ۶۰ هست، نفر بعدی

گزیده پاسخ های حاجی به صدا را با هم می خوانیم:

– به نظر من آقای روحانی وعده ها و قول های خود به مردم را فراموش نکرده اند ولی باید توجه داشت که مقدورات اجرایی محدودیت هایی دارد که شاید به علت این محدودیت ها آقای روحانی نتوانستند آن چه را در وقت انتخابات بیان کردند، کاملا عملیاتی کنند.

– اگر نتوانسته اند وزیر زن منصوب کنند یا حضور زنان در کابینه آن جایگاهی که باید پیدا می کرده را پیدا نکرده هست، باید به عوامل خارج از دولت هم توجه کرد.

احمدی‌نژاد محصول عبور از خاتمی بود

– همه اختیارات در اختیار آقای روحانی نبوده و نیست.

– من فکر نمی کنم که آقای روحانی از مواضع و توان خود عدول کرده باشد.

«نمی‌شود یک دفعه بگوییم چون از درصدی از عملکرد روحانی راضی نیستیم و اشکال دارد بعد از ایشان عبور کنیم! اگر روحانی نمره‌اش از ۱۰۰، هفتاد، ۶۵ یا ۶۰ هست، نفر بعدی

– اگر آقای روحانی دولت را در شرایط نرمالی تحویل گرفته بود، رشد حدود ۵ یا ۶ درصدی در اقتصاد کشور خیلی محسوس می شد ولی چون در این شرایط دولت را تحویل گرفت این درصد رشد در سطح کلان اقتصادی خیلی احساس نمی شود.

– این توصیه مهم است که مردم رشد اقتصادی را در اوضاع زندگی، خرید روزانه و اداره خانواده خود احساس کنند که این احساس وجود ندارد.

احمدی‌نژاد محصول عبور از خاتمی بود

– درگیر شعارهای احساسی شدن مشکلاتی را ایجاد می کند که گاهی این پرسشها پایدار می ماند یا حداقل در بلندمدت همچنان آثارش باقی می ماند.

– آن رویه ها و شعارهای احساسی که بحث عبور از خاتمی را به دنبال داشت، منجر شد که ما از عبور از خاتمی به احمدی نژاد برسیم.

– آن دوره پرهزینه حاصل همان تندروی هایی است که در وقت دولت آقای خاتمی انجام شد و عبور از خاتمی مطرح شد. در حالی که اگر مقداری منطقی تر، آرام تر و به قول آقای روحانی معتدل تر حرکت و وقت داده می شد که همان حرکت شروع شده است در دوره آقای خاتمی با تانی و تامل ادامه پیدا کند قطعا آن دوره بسیار پرهزینه دولت احمدی نژاد را تجربه نمی کردیم.

– همه آنهایی که امروز دوباره دچار همان شعارزدگی می شوند، باید به این واقعیت توجه کنند که نتیجه عبور از خاتمی چه بود که همان نتیجه در انتظار عبور از روحانی است.

– این طور نشود که بار دیگر جوزدگی و شعارزدگی حاکم شود که نتیجه آن تحمل مجدد یک دوره سخت و نسبتا تاریک جهت دولت های بعدی خواهد بود.

اصلاح طلبانی که وقت خاتمی دچار جو شده است بودند، با این فرض و با استفاده از تجربه گذشته بر این باورند که آلترناتیو دیگری که با عبور از آقای روحانی در انتظارشان خواهد بود، آلترناتیوی بهتر از روحانی نخواهد بود. بنابراین تاکید دارند که باید روحانی را همراهی کنند.

– البته این همراهی به این معنا نیست که هر چه آقای روحانی می کند را قبول دارند. باید با آقای روحانی مدارا و همراهی کرد تا حرکت اصلاحی که در دوره ایشان در عرصه های متفاوت صورت می گیرد تضمین نسبتا مناسبی جهت استمرار در دولت های بعدی باشد.

– شاید یکی از اشتباهات ما این است که در فضای انتخابات، نامزدهای ریاست جمهوری طوری حرف می زنند که انگار همه اختیار در کف آنهاست و همه امکانات و اختیارات جهت تاثیرگذاری و ایجاد اصلاح و تغییرات مورد نیاز را دارند. این مساله این ذهنیت را در مردم ایجاد کرده که مدیر جمهوری به عنوان نفر دوم کشور امکان تاثیرگذاری در قوه قضائیه، قوه مقننه و حوزه های بزرگ اقتصادی که به دولت مربوط نیستند را دارد.

– تعامل دولت با نخبگان جامعه به خصوص نخبگان اصلاح طلب باید گسترده تر باشد و این شاید یکی از نقاط ضعف است که کمک می کند در فضای اجتماعی شاهد زیاد کردن گلایه ها باشیم. متاسفانه این تعامل آن گونه که باید باشد، به وجود نیامده و حرف ها از راه دور انتقال یافته می شود.

– ما بودجه کم و محدودی داریم ولی تقاضاها الی ماشاالله هست. به نظرم اتفاقی که امسال افتاد و مردم به ردیف های بودجه ورود کردند و این مقایسه ها را انجام دادند اتفاق بسیار مبارکی بود.

– به نظرم اصلاح طلبان باید تا آخر از آقای روحانی حمایت کنند. البته در جاهایی که نقد دارند باید نقد را هم مطرح کنند.

– در موضوعی که اخیرا هم مطرح شده است که آیا از رای به آقای روحانی پشیمان هستید یا پشیمان نیستید، آن طرف قضیه را نشان نداده اند. صورت آن طرف که اگر روحانی نه بعد چه کسی؟ اگر روحانی مدیر جمهور نمی شد بعد چه کسی مدیر جمهور می شد؟ طرف برابر آقای رئیسی بود و قالیباف که عملکردها و نظر های آنان مشخص هست. قطعا اگر روحانی نبود و یکی از این دو نفر رای می آوردند، شاهد استمرار دوره احمدی نژاد بودیم. البته شاید نه به آن شدت و حدت ولی روند همان بود.

– کسانی که می گویند از رای به روحانی پشیمان هستند، بگویند اگر روحانی نه، بعد چه کسی؟ این که می گوییم تا کجا باید پشت روحانی باشیم، باید ببینیم هر وقت اگر پشت او نایستیم، آلترناتیو بعدی چیست؟ اگر آلترناتیو بعدی کسی است که ۱۰ درصد، ۲۰ درصد یا ۵۰ درصد از روحانی نزدیک تر به منابع ماست و قدرت اثرگذاری او جهت حل آن چه را که وعده کرده، زیادتر است می توانیم بگوییم روحانی نه. البته با این ضوابط و شورای نگهبان کدام کاندیدای ما می تواند از آن فیلتر عبور کند و امکان رای آوری اش هم فراهم شود؟

– نمی شود یک دفعه بگوییم چون از درصدی از عملکرد روحانی راضی نیستیم و اشکال دارد بعد از ایشان عبور کنیم! اگر روحانی نمره اش از ۱۰۰، هفتاد، ۶۵ یا ۶۰ هست، نفر بعدی که در نظر داریم باید نمره ای بالاتر داشته باشد نه این که نمره اش، ۴۵ ،۴۰، ۳۰ یا مثل احمدی نژاد زیر صفر باشد. اگر با کنار گذاشتن روحانی این خطر وجود دارد که دوباره به زیر صفر برویم باید همین گزینه را دودستی نگه داریم.

واژه های کلیدی: اصلاح طلب | حسن روحانی | محمد خاتمی | احمدی نژاد | اصلاح طلبان | اخبار سیاسی و اجتماعی

نویسنده : topsblog

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب خارجی pdf
  • جعبه هدیه کتاب
  • خرید کتاب خارجی
  • کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب آمازون
  • افست کتاب لاتین
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون
  • چاپ کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب لاتین
  • کتب خلبانی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • خرید منابع پزشکی اورجینال
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو