تاپس بلاگ

خرید کتاب از گوگل
چاپ کتاب PDF
خرید کتاب از آمازون
خرید کتاب زبان اصلی
دانلود کتاب خارجی
دانلود کتاب لاتین
گت بلاگز اخبار اقتصادی و بازرگانی کلید حفظ رونق بورس پایتخت کشور عزیزمان ایران

بورس پایتخت کشور عزیزمان ایران در حالی معاملات هفته جاری را نیز با رشد ۴/ ۲ درصدی نماگر خود به آخر رساند که همچنان نشانه های رونق در این بازار به چشم می خورد. ب

کلید حفظ رونق بورس پایتخت کشور عزیزمان ایران

کلید حفظ رونق بورس تهران

عبارات مهم : ایران

بورس پایتخت کشور عزیزمان ایران در حالی معاملات هفته جاری را نیز با رشد ۴/ ۲ درصدی نماگر خود به آخر رساند که همچنان نشانه های رونق در این بازار به چشم می خورد. بنا به تاکید چندباره کارشناسان، حفظ رونق بورس نیازمند گسترش عرضی و عمق بخشی زیاد به بازار سهام هست. در این راستا روز گذشته بعد از سه ماه وقفه، عرضه های اولیه مجددا از سر گرفته شد. این امر نه تنها مانعی در برابر رشد حبابی قیمت ها در بازار سهام هست، بلکه ورود نقدینگی تازه از این طریق می تواند رونق معاملاتی را در پی داشته باشد.

کلید حفظ رونق بورس پایتخت کشور عزیزمان ایران

بازار سهام در ادامه روند اوج گیری شتابان خود که از یک ماه پیش شروع شده است در هفته جاری نیز شاهد رشد ۲ هزار واحدی شاخص کل بود تا بازدهی بازار از ابتدای سال به سطح ۷/ ۲۳درصد برسد. به این ترتیب، بورس پایتخت کشور عزیزمان ایران در حال زیاد کردن فاصله خود با سایر رقبا مشمول بر بازار سپرده بانکی، سکه، طلا، ارز و مسکن به لحاظ سود آوری در امسال است.

با وجود این، سرعت رشد قیمت ها در بازار به خاص در سهام صنایع وابسته به ارز و قیمت های جهانی تا حدی بوده که تردیدهایی را نسبت به امکان پایداری این روند صعودی در کوتاه مدت ایجاد کرده هست. در همین حال، نسبت قیمت بر درآمد سهام به عنوان یکی از بااهمیت ترین شاخصه های ارزش گذاری از مرز ۷ واحد عبور کرده که هر چند هشدار انگیز نیست ولی به لحاظ وابستگی سود شرکت ها به عوامل ناپایدار به خاص قیمت های جهانی نیازمند توجه کافی از سوی متقاضیان سهام هست. با وجود ریسک های مزبور، دیروز اقدام مفیدی از سوی سیاست گذار جهت تعمیق رونق بورس انجام شد و آن استارت مجدد عرضه های اولیه بود. عرضه نماد «امید» نه تنها صنعتی خوش آتیه را به گزینه های سرمایه گذاری در بازار سهام افزود، بلکه می تواند آغازی باشد جهت گسترش عرضی بورس تهران. امری که «دنیای اقتصاد» بارها بر آن به عنوان ابزاری در جهت حفظ پایداری رونق بورس و جلوگیری از متورم شدن مصنوعی قیمت ها تاکید کرده هست. همچنین، ورود نقدینگی تازه به واسطه این عرضه ها موجب عمق بخشی به معاملات بازار سهام خواهد شد.

بورس پایتخت کشور عزیزمان ایران در حالی معاملات هفته جاری را نیز با رشد ۴/ ۲ درصدی نماگر خود به آخر رساند که همچنان نشانه های رونق در این بازار به چشم می خورد. ب

ریسک قیمت های جهانی

بیراه نیست اگر گفته شود بیش از عواملی همچون رشد قیمت ارز و کم کردن سود بانکی، رونق بورس پایتخت کشور عزیزمان ایران در امسال به علت رشد قیمت های جهانی کالا به خاص در بخش معدنی و فلزی اتفاق افتاده هست. در همین راستا، قیمت اکثر فلزات اساسی و نیز فولاد و سنگ آهن در سال میلادی جاری به خاص از اوایل بهار از جهش ۲۰ تا بیش از ۱۰۰ درصدی برخوردار شده است اند. در تحلیل عامل این افزایش پرقدرت کماکان نقش چین به عنوان مهم ترین متقاضی این محصولات به چشم می خورد؛ به خاص آنکه با اجرای سیاست های سختگیرانه زیست محیطی، تولید بعضی از این کالاها محدود شده است و همین مساله به نوبه خود به کم کردن عرضه و تقویت قیمت ها انجامیده است.

با این حال، مروری بر گزارش های آینده نگری مراجع معتبر تحلیلی درخصوص چشم انداز سال آتی قیمت فلزات و مواد معدنی، از دو دستگی قابل توجه نظرات در دو طیف مثبت و منفی حکایت دارد؛ به عنوان نمونه، در شرایطی که بانک سرمایه گذاری مشهور گلدمن ساکس ادامه رالی قیمت ها در سال آتی را در گزارش های خود یادآور شده، بانک آمریکایی سیتی از نگرانی از کم کردن رشد اقتصاد چین و احتمال اصلاح قیمتی گسترده به خاص بعد از فصل زمستان سخن گفته هست. در نظرات سایر مراجع تحلیلی نیز چنین قطب بندی هایی به وضوح دیده می شود.

کلید حفظ رونق بورس پایتخت کشور عزیزمان ایران

در این میان، باید توجه داشت که اتکای رشد اخیر بورس پایتخت کشور عزیزمان ایران بر رالی قیمت های جهانی بسیار زیاد بوده و در صورت مواجهه با یک اصلاح ناگهانی ۱۰ تا ۲۰ درصدی قیمت ها که بنا به سابقه تاریخی در بازار های کالایی بسیار متداول هست، شرایط سهام مرتبط در بورس پایتخت کشور عزیزمان ایران که عمدتا شرکت های بزرگ هستند، تا حدی آسیب پذیر خواهد بود. از این رو، با توجه به اوضاع موجود و نیز زیاد کردن اختلاف کارشناسان بر سر چشم انداز آتی قیمت ها در سال ۲۰۱۸، می توان از ریسک ناپایداری قیمت های جهانی به عنوان مهم ترین عامل نااطمینانی پیش روی بازار نام برد؛ عاملی که اگر آینده نگری های دوقطبی تحلیلگران صحیح باشد به معنای قرار گرفتن بورس پایتخت کشور عزیزمان ایران بر سر دوراهی استمرار رونق یا موج اصلاحی در ماه های آینده است و از این منظر، گزینه ثبات را تا حد زیادی کمرنگ خواهد کرد.

آمارهای پولی و بانک های خصوصی

صنعت واسطه گری پولی یا همان بانک ها در حال حاضر از بیشترین تعداد نماد متوقف در بین صنایع بورسی برخوردارند. بخش مهمی از شرکت های این گروه به دلایلی از قبیل عدم برگزاری مجمع، عدم ارسال صورت های مالی یا اختلاف با حسابرس بر سر تنظیم و دریافت گزارش های مالی متوقف هستند. در همین حال، انتشار آمارهای پولی ماهانه بانک مرکزی هم نشان دهنده اوضاع سخت شرکت های این صنعت به خاص در بخش بانک های شخصی است که عمده نمایندگان آن در بورس حضور دارند. در همین راستا، بر اساس گزارش مهر ماه، بدهی بانک های شخصی به بانک مرکزی ۴ درصد دیگر زیاد کردن یافته و در مقیاس هر سال نیز جهش ۱۳۶ درصدی را ثبت کرده است.

بورس پایتخت کشور عزیزمان ایران در حالی معاملات هفته جاری را نیز با رشد ۴/ ۲ درصدی نماگر خود به آخر رساند که همچنان نشانه های رونق در این بازار به چشم می خورد. ب

تحلیل این متغیر زمانی اهمیت می یابد که به روند کاهنده بدهی سایر بانک ها به بانک مرکزی، کم کردن جزئی خالص ذخایر خارجی بانک مرکزی (به دلار) و ثبات بدهی بخش دولتی به بانک مرکزی به عنوان سایر اجزای موثر بر رشد پایه پولی توجه کنیم. به این ترتیب می توان گفت تنگنای اعتباری بانک های شخصی که به تنهایی دو سوم کل ترازنامه شبکه بانکی را تشکیل می دهند، عامل مهم رشد پایه پولی کشور به میزان ۱۹ درصد در ۱۲ ماه اخیر بوده هست. همچنین، حساب سرمایه این بانک ها نیز با کم کردن ۳۸ درصدی نسبت به یک سال قبل به سطح ۳۱ هزار میلیارد تومان رسیده است که ادامه روند زیان دهی و ضرورت اخذ تصمیمات فوری در زمینه زیاد کردن سرمایه نقدی این شرکت ها را یادآور می شود. از این رهگذر می توان گفت بانک های شخصی کماکان روزهای مشکل به لحاظ فعالیت تجاری پشت سر می گذارند و نشانه ای از اصلاح اوضاع به خاص از منظر سودآوری و نسبت های بازدهی در شرکت ها دیده نمی شود.

دو اتفاق خوب در بازار سرمایه

کلید حفظ رونق بورس پایتخت کشور عزیزمان ایران

در بین هیاهوی روزهای رونق بورس، در هفته جاری دو خبر مهم نیز از تیررس توجه فعالان بازار دور نماند. نخست راه اندازی سامانه تازه معاملاتی در بورس پایتخت کشور عزیزمان ایران بود که با ایجاد تغییرات مهم نرم افزاری با کمک شریک اروپایی میسر شد و انتظار می رود بخشی از بااهمیت ترین پرسشها جاری در داد و ستدهای بازار از قبیل سرعت پایین، قفل کردن سیستم و بعضی اشتباهات اجرایی را به حداقل کم کردن دهد. این تحول بسیار خوبی جهت معامله گران و فعالان بازار سرمایه بود. دومین اتفاق هم به عرضه اولیه ۱۰ درصدی شرکت تامین سرمایه امید در روز گذشته مربوط بود که ضمن وقت شناسی مناسب به منظوراستفاده از رونق ایجاد شده، یکی دیگر از بااهمیت ترین رسالت های بازار سرمایه را که عبارت از متنوع ساختن صنایع بورسی است محقق کرد و با ورود یکی از بزرگ ترین شرکت های فعال در این زمینه به بازار، امکان سرمایه گذاری در یکی از صنایع خوش آتیه و پرپتانسیل به لحاظ فعالیت فضای رشد در کشور را جهت سرمایه گذاران فراهم کرد. انتظار می رود ورود امید در ماه های آینده زمینه ساز ورود سایر شرکت های تامین سرمایه به بورس یا فرابورس شود.

دنیای اقتصاد

واژه های کلیدی: ایران | بازار | مرکزی | بانک مرکزی | سرمایه گذار | سرمایه گذاری | اخبار اقتصادی و بازرگانی

نویسنده : topsblog

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب خارجی pdf
  • جعبه هدیه کتاب
  • خرید کتاب خارجی
  • کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب آمازون
  • افست کتاب لاتین
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون
  • چاپ کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب لاتین
  • کتب خلبانی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • خرید منابع پزشکی اورجینال
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو