تاپس بلاگ

خرید کتاب از گوگل
چاپ کتاب PDF
خرید کتاب از آمازون
خرید کتاب زبان اصلی
دانلود کتاب خارجی
دانلود کتاب لاتین
گت بلاگز اخبار ورزشی و نتایج مسابقات ۶۱ میلیارد تومان دارایی گمشده‌ی پرسپولیس کجاست؟

بررسی ترازنامه مالی کلوب پرسپولیس طی سال‌های ۹۴ و ۹۵ نشان می‌دهد حدود ۶۱ میلیارد از دارایی‌های ثابت مشهود این کلوب به یکباره ناپدید شده است و در هیچ سند مالی قا

۶۱ میلیارد تومان دارایی گمشده‌ی پرسپولیس کجاست؟

۶۱ میلیارد تومان دارایی گمشده ی پرسپولیس کجاست؟

عبارات مهم : میلیون

بررسی ترازنامه مالی کلوب پرسپولیس طی سال های ۹۴ و ۹۵ نشان می دهد حدود ۶۱ میلیارد از دارایی های ثابت مشهود این کلوب به یکباره ناپدید شده است و در هیچ سند مالی قابل ردیابی نیست.

به گزارش ایسنا، کلوب پرسپولیس سال ها و سال هاست که به عنوان یک شرکت زیان ده در جامعه اقتصادی کشور عزیزمان ایران آشنا می شود. اگر ترازنامه مالی این کلوب در سال ۸۴ را مطالعه کنید متوجه می شوید که سرمایه در گردش (دارایی جاری منهای بدهی جاری در یک سال) این شرکت دولتی در این سال منفی ۳ میلیارد و ۶۰۶ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان بوده هست. جالب است بدانید طی سال های اخیر این اوضاع حتی بدتر شده است به طوری که هنگامی که تراز مالی کلوب پرسپولیس را در سال ۹۵ مشاهده می کنید می بینید سرمایه در گردش پرسپولیس در این سال به منفی ۱۳۱ میلیارد و ۹۵۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان رسیده است.

۶۱ میلیارد تومان دارایی گمشده‌ی پرسپولیس کجاست؟

این در حالی است که طبق قانون بازرگانی، شرکت هایی سودده هستند و می توانند به حیات خود ادامه بدهند که سرمایه در گردش آن ها هر لحظه مثبت باشد. البته در این بین نسبت سرمایه در گردش شرکت ها هر لحظه باید دو برابر بدهی آن ها باشد. یعنی اگر باشگاهی سرمایه در گردشش دو برابر بدهی هایش بود، می توان آن کلوب را یک کلوب سودده و مناسب قلمداد کرد، این در حالی است که طی سال های اخیر نسبت سرمایه در گردش کلوب پرسپولیس نه تنها دو برابر نبوده بلکه هر لحظه منفی بوده است.

البته بررسی گزارش مالی کلوب پرسپولیس نشان می دهد این کلوب طی سال های ۹۵-۹۴، ۷۴ میلیارد و ۱۳۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان نیز بدهی مالیاتی دارد. بررسی حساب های کلوب پرسپولیس زیان ده بودن این کلوب را به طور کامل اثبات می کند ولی ما در این گزارش قصد نداریم بیش از پیش به این مسئله بپردازیم ولی در اسناد مالی کلوب پرسپولیس توصیه بسیار مهمی وجود دارد که پرسش های زیادی را در ذهن ایجاد می کند.

بررسی ترازنامه مالی کلوب پرسپولیس طی سال‌های ۹۴ و ۹۵ نشان می‌دهد حدود ۶۱ میلیارد از دارایی‌های ثابت مشهود این کلوب به یکباره ناپدید شده است و در هیچ سند مالی قا

طبق این اسناد دارایی های ثابت مشهود (املاک و دارایی های قابل مشاهده ای است که به صورت بلندمدت در اختیار آن مجموعه قرار می گیرد) در سال ۹۴، ۶۱ میلیارد و ۵۸۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان بوده است که این مبلغ با کم کردن بسیار چشمگیری در سال ۹۴ به ۵۰۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان رسیده هست. اینکه در فاصله یک سال مبلغ ۶۱ میلیارد و ۶۳ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان از دارایی های ثابت مشهود کلوب به یکباره کسر می گردد، توصیه جالب و حائز اهمیت این سند است.

در این میان سوالی که مطرح می شود این است که به راستی آیا باید مبلغی به این اندازه از دارایی های ثابت کلوب کاسته شود؟ آیا مدیران وقت دست به فروش اموال و دارایی های باشگاها زده اند؟ اگر این اتفاق رخ داده بعد آیا بدهی های کلوب را پرداخت نکرده اند و این پول دقیقا در کجا هزینه شده است است؟ اگر هم اموالی به فروش نرسیده، بعد آیا به یکباره حدود ۶۱ میلیارد تومان از دارایی های ثابت کلوب کسر شده است است؟

وقتی به قسمت بدهی های انباشته که در این جدول با عنوان جمع بدهی ها آورده شده، می رسیم متوجه می شویم کل بدهی های کلوب پرسپولیس در سال ۹۴، ۱۲۹ میلیارد و ۱۴۰ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان بوده که این مبلغ در سال ۹۵ به ۱۴۲ میلیارد و ۷۲۹ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان رسیده است.

۶۱ میلیارد تومان دارایی گمشده‌ی پرسپولیس کجاست؟

به راستی باشگاهی که به یکباره و در فاصله یک سال ۶۱ میلیارد تومان از دارایی های ثابتش کسر می شود و آیا به جای اینکه شاهد کم شدن بدهی باشیم، شاهد زیاد کردن مبلغ ۱۳ میلیارد و ۵۸۸ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان باشیم. اگر از محل دارایی های ثابت کلوب بدهی هایی که باید پرداخت شود، پرداخت نشده این پول در کجا هزینه شده است است.

مطابق اسنادی که خبرنگار ایسنا به آنها دست یافته، گزارش ترازنامه مالی – گزارش ذیل – که به وسیله حسابداران تحت مدیریت علی اکبر طاهری تهیه شده است با گزارشی که به وسیله حسابرسان رسمی موسسه حسابرسی شاخص اندیشان جهت راستی آزمایی امور مالی کلوب در مدت مشابه انجام شده است متفاوت و اختلاف های فاحشی در کسورات و تزارهای منفی و هزینه ها دارد.

بررسی ترازنامه مالی کلوب پرسپولیس طی سال‌های ۹۴ و ۹۵ نشان می‌دهد حدود ۶۱ میلیارد از دارایی‌های ثابت مشهود این کلوب به یکباره ناپدید شده است و در هیچ سند مالی قا

تمام اعداد و ارقام موجود در گزارش شرکت حسابرس با گزارش تهیه شده است به وسیله کلوب مغایرت دارد که این مسئله پرسش های بیشماری را در ذهن ایجاد می کند.

سوال این هست، آیا جهت نهادهای نظارتی و شرکت بازرسی چنین اختلاف آمارهای مالی اهمیت دارد؟ آیا این نهادها به عنوان مالی کلوب پرسپولیس ورود کرده اند یا خواهند کرد؟

۶۱ میلیارد تومان دارایی گمشده‌ی پرسپولیس کجاست؟

چرا هیچ مقام قضایی دلش جهت بیت المال و پول های هدر رفته و سرمایه های تلف شده است در کلوب های دولتی مانند استقلال و پرسپولیس نمی سوزد و پیگیر ماجرا نیست؟

چرا هیج فردی تاکنون جهت سوء مدیریت مالی در این کلوب ها و کلا مجموعه فدراسیون و فوتبال کشور عزیزمان ایران بازداشت و زندانی نشده است؟

آیا این اعداد و ارقام فقط جهت انتشار خبرگزاری ها و خنده مخاطبان و ناظران است؟

براستی چه کسی مسوول این سوء مدیریت هاست؟

چرا هیچ گوش شنوایی نیست؟!

ترازنامه سود و زیان پرسپولیس در طی ۱۱ سال

واژه های کلیدی: میلیون | پرسپولیس | اخبار ورزشی و نتیجه های مسابقات

۶۱ میلیارد تومان دارایی گمشده‌ی پرسپولیس کجاست؟

۶۱ میلیارد تومان دارایی گمشده‌ی پرسپولیس کجاست؟

نویسنده : topsblog

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب خارجی pdf
  • جعبه هدیه کتاب
  • خرید کتاب خارجی
  • کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب آمازون
  • افست کتاب لاتین
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون
  • چاپ کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب لاتین
  • کتب خلبانی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • خرید منابع پزشکی اورجینال
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو