تاپس بلاگ

خرید کتاب از گوگل
چاپ کتاب PDF
خرید کتاب از آمازون
خرید کتاب زبان اصلی
دانلود کتاب خارجی
دانلود کتاب لاتین
گت بلاگز اخبار پزشکی سوختگی هزینه پنهان هم دارد ، سوختگی در کشور عزیزمان ایران ۸ برابر میانگین جهانی

عضو هیات مدیره انجمن بیماران سوخته گفت: آمار سوختگی در کشور عزیزمان ایران هشت برابر میانگین جهانی است و حتی در قیاس با کشورهایی که ازنظر اقتصادی و اجتماعی مانند

سوختگی هزینه پنهان هم دارد ، سوختگی در کشور عزیزمان ایران 8 برابر میانگین جهانی

سوختگی در کشور عزیزمان ایران ۸ برابر میانگین جهانی/سوختگی هزینه پنهان هم دارد

عبارات مهم : ایران

عضو هیات مدیره انجمن بیماران سوخته گفت: آمار سوختگی در کشور عزیزمان ایران هشت برابر میانگین جهانی است و حتی در قیاس با کشورهایی که ازنظر اقتصادی و اجتماعی مانند کشور ما هستند، اوضاع بدتری داریم.

به گزارش ایرنا، دکتر محمدجواد فاطمی روز یکشنبه در نشستی با خبرنگاران اظهار کرد: هر سال ۳۰ هزار نفر در کشور عزیزمان ایران به علت سوختگی های شدید در بیمارستان خوابیدن می شوند که از این تعداد سه هزار نفر جان خود را از دست می دهند.

سوختگی هزینه پنهان هم دارد ، سوختگی در کشور عزیزمان ایران ۸ برابر میانگین جهانی

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کشور عزیزمان ایران افزود: علاوه بر این تعداد، هر سال ۲۰۰ هزار نفر که دچار سوختگی شده است اند، در بیمارستان ها و مراکز درمانی خوابیدن نمی شوند.

فاطمی درخصوص میزان هزینه های درمانی این بیماران گفت: هزینه درمان هر بیمار تنها در مرحله حاد سوختگی ۲۰ میلیون تومان است و به طور کلی هزینه درمان این بیماران از پنج تا ۲۰۰ میلیون تومان متغیر است.

عضو هیات مدیره انجمن بیماران سوخته گفت: آمار سوختگی در کشور عزیزمان ایران هشت برابر میانگین جهانی است و حتی در قیاس با کشورهایی که ازنظر اقتصادی و اجتماعی مانند

وی ادامه داد: هر سال ۶۰۰ میلیارد تومان فقط در مرحله حاد سوختگی صرف درمان بیماران می شود و در درازمدت این بیماران جهت پیگیری درمان خود، به سه هزار میلیارد تومان نیاز دارند.

فاطمی با بیان این که این ها هزینه های آشکار سوختگی است و سوختگی هزینه های پنهانی نیز دارد، توضیح داد: از دست دادن شغل و موقعیت اجتماعی، معلولیت های مادام العمر، پرسشها خانوادگی و تنزل اوضاع اقتصادی خانواده ها به علت هزینه های درمانی از جمله هزینه های پنهان سوختگی به شمار می رود.

فاطمی گفت: هر بیمار سوخته به طور میانگین هفت بار جراحی می شود و به طور میانگین ۱۰۰ میلیون تومان هزینه ترمیمی هر بیمار دچار سوختگی می شود و این درحالی است که بسیاری از پزشکان نیز مایل به انجام اینگونه جراحی ها نیستند لیکن هم هزینه های سنگینی دارد و بیماران معمولا توانایی پرداخت آن را ندارند و همچنین اینکه این جراحی ها بسیار سخت و درازمدت است که بیمار و دکتر را خسته می کند.

سوختگی هزینه پنهان هم دارد ، سوختگی در کشور عزیزمان ایران ۸ برابر میانگین جهانی

وی افزود: هر بیمار سوخته دچار چهار مسئله مشمول بر معلولیت های جسمی و پرسشها روانی، اجتماعی و اقتصادی می شود و همه این موارد نشان دهنده اهمیت پیشگیری از سوختگی است.

** لزوم پیشگیری از سوختگی و نام گذاری روزی به همین نام در تقویم رسمی کشور

عضو هیات مدیره انجمن بیماران سوخته اظهار کرد: سوختگی سیزدهمین عامل بار امراض و شانزدهمین عامل معلولیت مادام العمر در کشور ما است و این درحالی است که روزی به نام روز ملی پیشگیری از سوختگی در تقویم رسمی کشور نداریم.

عضو هیات مدیره انجمن بیماران سوخته گفت: آمار سوختگی در کشور عزیزمان ایران هشت برابر میانگین جهانی است و حتی در قیاس با کشورهایی که ازنظر اقتصادی و اجتماعی مانند

فاطمی با تاکید بر اهمیت پیشگیری از سوختگی گفت: پیشگیری از سوختگی نیاز به یک روز ملی دارد تا نسبت به این امر مهم توجه بیشتری در سطح ملی صورت گیرد.

وی افزود: در حال حاضر بیمارستان استاندارد سوختگی در کشور نداریم و تخت های سوختگی استاندارد و به میزان کافی نیستند و به همین علت میزان فوت و میر ناشی از سوختگی بسیار اوج است.

سوختگی هزینه پنهان هم دارد ، سوختگی در کشور عزیزمان ایران ۸ برابر میانگین جهانی

فاطمی گفت: در زمینه نتیجه های درمان سوختگی حدود ۴۰ سال از کشورهای پیشرفته دنیا عقب هستیم؛ در کشور ما بیمارانی هستند که با ۶۰ درجه سوختگی جان خود را از دست می دهند ولی در کشورهای پیشرفته بیماران سوخته حتی با ۹۰ درجه سوختگی درمان می شوند.

عضو هیات مدیره انجمن بیماران سوخته اظهار کرد: طبق برآورد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تا آخر سال ۱۳۹۴ باید ۲ هزار و ۴۰۰ تخت سوختگی و ۴۵۰ تخت بخش خاص سوختگی در کشور دایر می شد ولی درحال حاضر هزار و ۵۰ تخت سوختگی و ۱۵۰ تخت خاص در مراکز درمانی است و تعداد تخت های استاندارد به تعداد انگشتان دست هم نمی رسد.

** راه حل سوختگی ساختن بیمارستان نیست

وی با تاکید بر اینکه راه حل کم کردن آمار سوختگی ساختن بیمارستان و اضافه کردن تخت های سوختگی نیست، افزود: این مساله نیاز به توجه به امر پیشگیری دارد و جهت این منظور باید آموزش های مورد نیاز در سطح عموم و مدارس انجام شود و یک ساختن فرهنگ گسترده در جهت عوض کردن واکنش‌ها عمومی صورت گیرد.

فاطمی با بیان اینکه روز اول دی ماه از سوی این انجمن به عنوان روز ملی پیشگیری از سوختگی درنظرگرفته و کارها اولیه جهت ثبت آن در تقویم ملی انجام شده است هست؛ توضیح داد: به علت اینکه زیاد سوختگی ها در فصل زمستان رخ می دهد مانند قضیه پلاسکو، شین آباد و سوختگی های مربوط به چهارشنبه سوری، روز اول زمستان به این منظور گزینش شده است است.

وی افزود: طبق اعلام وزارت آموزش و پرورش ۳۵ هزار کلاس درس غیراستاندارد در کشور وجود دارد یعنی ۳۵ هزار شین آباد بالقوه و این درحالی است که حتی یک جمله دوخطی در مورد پیشگیری از سوختگی در کتاب های درسی گنجانده نشده و تنها در کتاب های فنی حرفه ای مطالبی در خصوص اطفای حریق آمده است.

فاطمی در خصوص سوختگی با اسید نیز گفت: هر سال به طور میانگین ۵۰ نفر دچار سوختگی با اسید می شوند که زیاد اسید و مواد صنعتی است.

وی توضیح داد: سوختگی با اسید از شدیدترین نوع سوختگی ها است که فرد سوخته هیچ گاه درمان نمی شود چراکه در مواردی حتی تا استخوان بیمار دچار سوختگی می شود.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کشور عزیزمان ایران با تاکید بر لزوم وضع قوانین سخت گیرانه درخصوص موارد مصرف اسید در سطح جامعه گفت: در کشور بنگلادش با وضع قوانین تازه توانسته اند طی مدت پنج سال میزان موارد اسیدپاشی را به میزان قابل توجهی کم کردن دهند؛ به طور مثال توزیع اسید به افرادی که مجوز ندارند، جرم است ولی در کشور عزیزمان ایران چنین قانونی وجود ندارد و اسید به آسانی در دسترس همگان است.

فاطمی به تاسیس کمیته ملی پیشگیری از سوختگی اشاره کرد و افزود: این کمیته از دوسال گذشته شکل گرفته ولی عملکرد قابل توجهی نداشته است ولی امیدواریم با پیگیری های جدی این کمیته در آینده بتوانیم شاهد پیشرفت هایی در این زمینه باشیم.

** کارگران بیشترین افراد سوخته و سوختگی با جریان الکتریسیته بدترین نوع سوختگی

مدیرعامل انجمن بیماران سوخته گفت: جهت پیشگیری از سوختگی باید آموزش ها از سطح عمومی جامعه و مدارس ابتدایی و دروس کتاب های درسی شروع شود و بعد از آن ایجاد و فراهم کردن تجهیزات مورد نیاز جهت جلوگیری از سوختگی در منازل و اماکن عمومی مهم است چراکه بخش زیادی از سوختگی ها در مدارس، ساختمان های عمومی و محیط های کاری رخ می دهد.

محمدمهدی راسخ افزود: طبق مطالعات صورت گرفته سیستم های هشداردهنده در اماکن عمومی، کم کردن درجه حرارت وسایل گرمایش آب جهت جلوگیری از سوختگی ها با آب، پوشیدن لباس های مناسب در هنگام کار با وسایل گازی و گرمایشی، استفاده از لوازم گرمایشی مناسب (گفته می شود چندهزار مدرسه در کشور با بخاری قطره ای نفتی کار می کنند) و عدم نگهداری مواد آتش زا در منازل مانند الکل، تینر و بنزین می تواند در این زمینه موثر باشد.

وی ادامه داد: ۱۰ تا ۴۵ درصد سوختگی ها در دنیا در محیط های کاری رخ می دهد و بدترین نوع سوختگی با جریان الکتریسته است که در بسیاری از موارد باعث قطع عضو و یا فوت می شود.

راسخ به آمار سوختگی در بیمارستان مطهری اشاره کرد و گفت: طبق مطالعه ای که بین سال های ۸۹ تا ۹۱ در بیمارستان مطهری پایتخت کشور عزیزمان ایران صورت گرفته هست، از ۵۱۵ فرد سوخته در محیط کار، ۴۰۹ نفر کارگر بوده اند که از این تعداد در ۲۱۲ مورد آنها جریان الکتریسیته عامل سوختگی بوده است و ۴۱ نفر از آنان جان خود را از دست داده اند.

وی با بیان اینکه اینها فقط آمار یک بیمارستان است و این مساله نشان دهنده وخامت اوضاع سوختگی در کشور ما هست، بر ضرورت پیشگیری از سوختگی با فرهنگ سازی، آموزش از دبستان و آموزش های عمومی تاکید کرد.

واژه های کلیدی: ایران | درمانی | سوختگی | سوختگی | پیشگیری | بیمارستان | اخبار پزشکی

نویسنده : topsblog

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب خارجی pdf
  • جعبه هدیه کتاب
  • خرید کتاب خارجی
  • کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب آمازون
  • افست کتاب لاتین
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون
  • چاپ کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب لاتین
  • کتب خلبانی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • خرید منابع پزشکی اورجینال
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو