تاپس بلاگ

خرید کتاب از گوگل
چاپ کتاب PDF
خرید کتاب از آمازون
خرید کتاب زبان اصلی
دانلود کتاب خارجی
دانلود کتاب لاتین
گت بلاگز اخبار سیاسی و اجتماعی کشور عزیزمان ایران و روسیه ضربه مهمی به تروریست‌ها زدند / لاریجانی

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: امیدوارم با توجه به نقش مهم و اساسی مجالس کشورها در تصویب قوانین و تبیین رویکردهای مورد نیاز جهت مقابله و مواجهه با پدیده شوم مواد م

کشور عزیزمان ایران و روسیه ضربه مهمی به تروریست‌ها زدند / لاریجانی

لاریجانی: کشور عزیزمان ایران و روسیه ضربه مهمی به تروریست ها زدند

عبارات مهم : ایران

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: امیدوارم با توجه به نقش مهم و اساسی مجالس کشورها در تصویب قوانین و تبیین رویکردهای مورد نیاز جهت مقابله و مواجهه با پدیده شوم مواد مخدر و قاچاق آن، برگزاری نشست هایی با حضور اعضای این مجالس تاثیر مثبتی بر روند جهانی مبارزه با مواد مخدر داشته باشد.

به گزارش خبرآنلاین، علی لاریجانی در مراسم افتتاحیه کنفرانس نمایندگان مجلس علیه مواد مخدر، تصریح کرد: زمانی که راجع به موضوعی زیاد صحبت می شود این نگرانی به وجود می آید که قصدی جهت انجام کار نیست، در مسئله تروریست مستمرا همه صحبت می کنند اعم از کسانی که به تروریست ها کمک می کنند تا کسانی که با آن مبارزه می کنند ولی هر لحظه می بینید که تروریست رشد پیدا می کنند.

کشور عزیزمان ایران و روسیه ضربه مهمی به تروریست‌ها زدند / لاریجانی

وی ادامه داد: مسئله مواد مخدر هم همین گونه است من گزارش نماینده محترم شرکت ملل را گوش کرده ام یک چهارم مردم دنیا مواد مخدر مصرف می کنند، اینکه ۳۰ میلیون نفر از مردم دنیا مواد مخدر مصرف می کنند و ۲۰۰ هزار نفر در سال از این طریق می میرند.

اهم سخنان علی لاریجانی به نقل از خبرگزاری ها را در ادامه بخوانید:

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: امیدوارم با توجه به نقش مهم و اساسی مجالس کشورها در تصویب قوانین و تبیین رویکردهای مورد نیاز جهت مقابله و مواجهه با پدیده شوم مواد م

*با زیاد کردن تولید مواد مخدر در افغانستان، در کل ۳ کنوانسیون تشکیل شده است است و اکثر کشورهایی که در این کنفرانس حضور پیدا کرده اند قوانینی در این زمینه دارند و مستمرا شاهد مبارزه با مواد مخدر هستیم ولی با این وجود تولید و مصرف مواد مخدر رشد داشته است بعد مسیری که طی می کنیم منتج به نتیجه نیست.

*با آقای لاروف موافق هستم. کسانی که فکر می کنند اگر مسئله مواد مخدر را در دنیا عادی سازی کنیم مسئله حل می شود، در واقع مسیری را طی می کنند که نتیجه آن بدتر از اوضاع فعلی خواهد شد.

*تجربه ای که در جمهوری اسلامی داریم نشان می دهد که مبارزه باید جدی باشد، قوانین باید درست اجرا شود، کنوانسیون باید عمل کنند ولی مسئله وجود دارد.

کشور عزیزمان ایران و روسیه ضربه مهمی به تروریست‌ها زدند / لاریجانی

*حجم زیادی از مواد مخدر در افغانستان تولید می شود. میزان آن در سال ۲۰۱۷ به ۹هزار تن رسیده در حالی که در سال ۲۰۰۸، ۲۰۰ تن بوده هست. آیا هنگامی که ناتو در سال ۲۰۰۱ به افغانستان رفت ۲ نشانه را اعلام نکرده بود؟ نشانه ابتدایی، مبارزه با تروریست در افغانستان و نشانه دوم مبارزه با مواد مخدر بود. چه شد؟

در مسئله تروریست که زاد و ولدشان زیاد کردن پیدا کرده، نه تنها در افغانستان بلکه در عراق، سوریه و یمن شاهدیم که مواد مخدر از ۲۰۰ تن به ۹ هزار تن رسید، بعد ناتو چه کار می کند و جهت چه به افغانستان رفت؟

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: امیدوارم با توجه به نقش مهم و اساسی مجالس کشورها در تصویب قوانین و تبیین رویکردهای مورد نیاز جهت مقابله و مواجهه با پدیده شوم مواد م

*سوال این است که آیا یک واکنش‌ها متوازنی جهت مبارزه مخدر در دنیا وجود دارد یا کشورهای منطقه در این زمینه فعال هستند؟ مواد مخدری که در افغانستان تولید می شود جهت ترانزیت به اروپاست و بعضی کشورهای دیگر، آیا باید هزینه این عنوان را کشورهای مسیر ترانزیت پرداخت کنند، این عنوان بسیار مهمی است که نباید به سادگی از کنار آن گذشت.

*آیا اروپا سهم خود را در مبارزه با مواد مخدر می دهد یا گردن کشورهای دیگر منطقه گذاشته است؟!؟ مگر ناتو در افغانستان مستقر نیست آیا تجهیزات و امکانات کافی جهت مبارزه با مواد مخدر نمی دهد.

کشور عزیزمان ایران و روسیه ضربه مهمی به تروریست‌ها زدند / لاریجانی

*در افغانستان ۴۰۰ لابراتوار جهت تولید هروئین وجود دارد. بیشترین مصرف کننده خطرناک در دنیا هروئین است آیا ناتو نمی تواند این لابراتوارها را بمباران کند؟! چطور ناتو مراسم ازدواج در افغانستان را بمباران می کند ولی لابراتوارهایی که مشخصات دارند را نمی تواند؟!؟.

*مقداری از مواد مخدر از طریق فرودگاه های افغانستان، ترانزیت هوایی می شود البته بخشی از زمین و بخشی از دریاست. این فرودگاه ها کدام هستند؟ فرودگاه کابل، قندهار، هرات که فرودگاه ها در اختیار ناتو هست. فکر می کنم شرکت ملل از کشورهایی که در افغانستان حضور دارند و مأموریت جهت مبارزه با مواد مخدر دارند را بازخواست کند تا همه کشورهایی که پارلمان هایشان در کنفرانس حضور دارند، با تأمین مواد مخدر مبارزه می کنند.

*سازمان ملل قوانین عادلانه ای وضع کند که کشورها به میزان درگیری که با مواد مخدر دارند، واکنش‌ها عادلانه ای جهت مبارزه داشته باشند.

*نمی شود در کشور عزیزمان ایران و روسیه مرتبا هزینه دهیم. ترانزیت مواد مخدر زیاد از مسیر کشور عزیزمان ایران و پاکستان و بعضی کشورهای دیگر صورت می گیرد بنابراین باید منشأ را کنترل کرد.

*دولت افغانستان می گوید توانایی کافی جهت مبارزه با مواد مخدر ندارد، تلاش می کند ولی باید کشورهایی که در افغانستان مستقر هستند را به کار گرفت.

*برای کشورهای روسیه، ایران، چین، تاجیکستان و پاکستان در مسیر ترانزیت هستند مبارزه با مواد مخدر بسیار پراهمیت هست. کشورهای عضو ناتو باید به وظایف خود عمل کنند و عنوان مبارزه سهم گذاری شود تا مبارزه با مواد مخدر جدی پیگیری شود.

*باید با سرمنشأ تولید مواد مخدر برخورد کنیم و باید روش های مبارزه با مواد مخدر در کشورها را نیز بررسی کنیم. قبول داریم که غیر از مواد مخدر سنتی، مواد مخدر شیمیایی نیز تولید می شود، و می توانیم در این زمینه روش های مختلفی جهت مبارزه با مواد مخدر بحث کنیم.

*ما در جمهوری اسلامی قوانین روشنی جهت مواد مخدر داریم و بیش از ۴ هزار نفر در زمینه مبارزه با مواد مخدر به شهادت رسیده اند شرکت ملل اعلام کرده است که درصد کشفیات مواد مخدر از سوی نیروی انتظامی کشور عزیزمان ایران حدود ۸۰ درصد بوده است که سهم زیادی در دنیا دارد، بنابراین باید در زمینه تجهیزات و امکانات دیگری که بشود مبارزه را گسترده کرد به نیروی انتظامی کمک شود.

*در حال حاضر کشور عزیزمان ایران و روسیه با هم تبادل اطلاعات دارند، ولی باید حتی تبادل اطلاعات گسترش پیدا کند تا باندهای قاچاق شناسایی شود، این ساز و کار باید مورد توجه قرار گیرد و امیدوارم کنفرانس که به اتکای دومای روسیه برگزار شده است بافایده باشد.

در ادامه اهم صحبت های علی لاریجانی در کنفرانس خبری بعد از دیدار رییس دومای روسیه را بخوانید:

* در زمینه مبارزه با تروریسم همکاری های مشترکی بین کشور عزیزمان ایران و روسیه وجود دارد در این زمینه کشورهای زیادی در خصوص مبارزه با تروریست حرف می زنند ولی در نهایت کشور عزیزمان ایران و روسیه در این زمینه عمل کردند و ضربه های مهمی به تروریست مخصوصا داعش در سوریه زده اند.

* مذاکرات کشور عزیزمان ایران و روسیه در خصوص مبارزه با تروریسم و همکاری یکسان در این زمینه همچنان استوار است آیا که تروریست ها ضربه خورده اند ولی از بین نرفته اند و می توانند در جای دیگری حضور پیدا کنند.

* از ابتدا در زمینه حل مسئله یمن تاکید به راه حل سیاسی داشتیم و عنوان شد که گروه های سیاسی دولت وحدت ملی ایجاد کنند ولی بعضی کشورها می خواهند از طریق نظامی عنوان را پیگیری کنند که توفیق پیدا نخواهند کرد و ما مجددا بر راه حل همکاری سیاسی تاکید می کنیم.

* صحبت های اسرائیل مبنی بر ضربه زدن به مواضع کشور عزیزمان ایران در سوریه حرف های گزافی است و ربطی به نیروهای ایرانی ندارد و آن ها نمی توانند در این زمینه دسترسی داشته باشند. ولی واکنش‌ها اسرائیل واکنش‌ها نظامی گری در سوریه است و آن را محکوم می کنیم و متاسفانه بعضی کشورها رفتارهای ماجراجویانه در منطقه دارند ولی موفق نخواهند شد.

واژه های کلیدی: ایران | روسیه | ایرانی | تروریست | افغانستان | تروریست ها | افغانستان | کشورهای دیگر | مبارزه با تروریسم

نویسنده : topsblog

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب خارجی pdf
  • جعبه هدیه کتاب
  • خرید کتاب خارجی
  • کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب آمازون
  • افست کتاب لاتین
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون
  • چاپ کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب لاتین
  • کتب خلبانی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • خرید منابع پزشکی اورجینال
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو