تاپس بلاگ

خرید کتاب از گوگل
چاپ کتاب PDF
خرید کتاب از آمازون
خرید کتاب زبان اصلی
دانلود کتاب خارجی
دانلود کتاب لاتین
گت بلاگز اخبار پزشکی آنتی‌بیوتیک‌ها سیستم ایمنی را تضعیف می‌کنند

محققان دانشگاه هاروارد و MIT دریافتند که آنتی‌بیوتیک‌ها می‌توانند سلول‌های ایمنی را در مبارزه با عفونت‌های باکتریایی کم اثر کنند. 

آنتی‌بیوتیک‌ها سیستم ایمنی را تضعیف می‌کنند

آنتی بیوتیک ها سیستم ایمنی را تضعیف می کنند

عبارات مهم : ایمنی

محققان دانشگاه هاروارد و MIT دریافتند که آنتی بیوتیک ها می توانند سلول های ایمنی را در مبارزه با عفونت های باکتریایی کم اثر کنند.

به گزارش ایسنا و به نقل از گیزمگ، همان طور که باکتری های بیشتری در برابر آنتی بیوتیک ها مقاوم می شوند، دانشمندان هشدار می دهند که ما به زودی می توانیم به “دوران تاریک پزشکی” بازگردیم، جایی که داروهای ما در برابر حتی اساسی ترین عفونت ها بی اثر خواهند بود.

آنتی‌بیوتیک‌ها سیستم ایمنی را تضعیف می‌کنند

محققان MIT و هاروارد در حین بررسی عوارض جانبی آنتی بیوتیک ها و نحوه ایجاد مقاومت در برابر آنها متوجه شدند که این داروها حتی می توانند علیه بدن کار کنند و توانایی سیستم ایمنی را جهت مقابله با امراض کم کردن دهند.

گروهی از دانشمندان جهت جلوگیری از سناریوی “پایان دنیا” در اثر مقاومت آنتی بیوتیکی، در حال توسعه درمان های جدیدی هستند که نیازی به دارو ندارند. درمان هایی مانند مواد ضد میکروبی و باکتری های شکارچی.

محققان دانشگاه هاروارد و MIT دریافتند که آنتی‌بیوتیک‌ها می‌توانند سلول‌های ایمنی را در مبارزه با عفونت‌های باکتریایی کم اثر کنند. 

اما آنتی بیوتیک ها همچنان نقش مهمی در درمان های آینده ایفا خواهند کرد، چنان که محققان کلاس های جدیدی از آنها را کشف و یا قدیمی ها را تقویت می کنند.

مطالعه جدیدی که به وسیله محققان دانشگاه هاروارد، MIT، موسسه مهندسی زیست شناسی Wyss و موسسه Broad شیوه هایی که آنتی بیوتیک ها بر بدن تاثیر می گذارند و نحوه تاثیر این اثرات بر روی هر دو باکتری مهاجم و سلول های ایمنی میزبان را بررسی کردند.

“جیسون یانگ”، محقق ارشد این مطالعه می گوید: آنتی بیوتیک ها با سلول ها، به خصوص سلول های ایمنی بدن، به شیوه ای که ما انتظار آن را نداریم، فعل و انفعال انجام می دهند.

آنتی‌بیوتیک‌ها سیستم ایمنی را تضعیف می‌کنند

وی افزود: زمینه بیو شیمیایی که به وسیله آنتی بیوتیک ها و سلول ها در محیط بافت عوض کردن کرده هست، هنگامی که که تلاش می کنید آینده نگری کنید که چگونه یک دارو ممکن است در افراد متفاوت یا در عفونت های متفاوت کار کند، مهم است.

محققان موش ها را با باکتری E.coli آلوده کردند، سپس آنها را با یک آنتی بیوتیک مرسوم به نام سیپروفلوکساسین درمان کردند.

محققان دانشگاه هاروارد و MIT دریافتند که آنتی‌بیوتیک‌ها می‌توانند سلول‌های ایمنی را در مبارزه با عفونت‌های باکتریایی کم اثر کنند. 

آنها در حین انجام این کار دریافتند که این دارو به طور مستقیم بر بافت موش تاثیر می گذارد، که به نوبه خود متابولیت هایی را که سلولها طی فرایند متابولیسم منتشر کردند، عوض کردن داده است.

این تغییرات اثر معکوس داشت، در حالی که متابولیت ها در واقع کار می کردند تا E.coli مقاومت بیشتری نسبت به آنتی بیوتیک داشته باشد.

آنتی‌بیوتیک‌ها سیستم ایمنی را تضعیف می‌کنند

اجزای شرکت کننده در سوخت و ساز سلولی(متابولیسم) را متابولیت می نامند. در واقع متابولیت ها ترکیبات واسطه و محصول سوخت و ساز سلول زنده هستند و معمولا منحصرا اشاره به مولکول های کوچک شرکت کننده در سوخت وساز سلولی دارد.

متابولیت ها وظایف گوناگونی مشمول بر سوخت، ساختمان، خبر رسانی، اثر جنبش کنندگی و بازدارندگی روی آنزیم ها، اثر کاتالیزوری و دفاع و تصویر العمل با ارگانیسم های دیگر بر عهده دارند.

به عنوان نمونه می توان به رنگدانه ها، ترکیبات معطر و فرومون ها اشاره کرد. یک متابولیت اولیه مستقیما در رشد، نمو و تولید مثل شرکت می کند.

الکل مثالی از یک متابولیت اولیه است که در مقیاس وسیع تولید صنعتی می شود. یک متابولیت ثانویه مستقیما در این فرآیندهای حیاتی شرکت نمی کند، ولی معمولا یک وظیفه مهم بوم شناسی دارد.

می توان از پادزیست ها و رنگدانه هایی مانند رزین ها و ترپن ها به عنوان مثال هایی در این زمینه نام برد. بعضی پادزیست ها از متابولیت های اولیه به عنوان پیش ماده استفاده می کنند، مانند اکتینومایسین که از متابولیت اولیه تریپتوفان ایجاد می شود.

در عین حال، این داروها می توانند سیستم ایمنی بدن را به طور کلی کم اثر کنند؛ بدهید ترتیب که سلول های ایمنی موسوم به ماکروفاژها در مبارزه با عفونت کمتر موثر هستند، لیکن آنتی بیوتیک تنفس آنها را مختل می کند.

ماکروفاژها یا درشت خوارها سلول هایی دارای قدرت بیگانه ذلت هستند که سلول های فرسوده و بقایای سلولی و ریزسازواره ها را به درون خود کشیده و به وسیله آنزیم های لیزوزومی از بین می برند.

منوسیت ها با پدیده “دیاپدز” از خون خارج می شوند و وارد بافت ها می شوند و ماکروفاژها را به وجود می آورند.

درشت خوارها بطور غیر مستقیم در حفظ و ترمیم و بطور مستقیم در دفاع از بدن دخیل هستند. درشت خوارها در مغز استخوان ساخته می شوند. درشت خوار آزاد دارای هسته ای لوبیایی و خارج از مرکز و سیتوپلاسمی وسیع و حاوی اجسام باقی مانده است که آنها را به سادگی از فیبروبلاست ها قابل تشخیص می سازد.

علاوه بر درشت خوارهای بافت همبند، سایر بافت ها و اندام ها نیر دارای یاخته هایی با شاخصه های درشت خوارها می باشند که نام های گوناگونی به آنها داده می شود. جهت نمونه، این یاخته ها را در کبد به نام کوپفر، در ریه به نام درشت خوارهای ریوی، در بافت عصبی مرکزی به نام میکروگلیال و در ارگان های لنفی به نام درشت خوارهای دیواره سینوزوئیدی می نامند.

“جیمز کالینز”، نویسنده ارشد این مطالعه می گوید: شما عموما فرض می کنید که آنتی بیوتیک ها به طور قابل توجهی روی سلول های باکتریایی تاثیر می گذارند و در اینجا آنها به نظر می رسد باعث ایجاد تصویر العمل در سلول های پستاندار می شوند.

وی افزود: داروها باعث ایجاد تغییراتی می شوند که در واقع باعث کم کردن کارآیی درمان می شوند. آنها حساسیت باکتریایی را به آنتی بیوتیک ها کم کردن می دهند و داروها هم به نوبه خود بهره وری عملکرد سلول های ایمنی را کم کردن می دهند.

در حالی که این عنوان خبر خوبی به نظر نمی رسد، محققان می گویند که این امر به معنای اصلاح درک ما از تاثیر آنتی بیوتیک ها بر سیستم ایمنی است.

محققان برنامه دارند تا در گام بعدی، مطالعات حیوانی بیشتری با استفاده از آنتی بیوتیک های دیگر انجام دهند و احتمالا متابولیت ها را در بیماران انسانی که در حال حاضر با آنتی بیوتیک ها درمان می شوند نیز بررسی می کنند تا ببینند که نتیجه های چه تاثیری بر آینده انسان ها خواهد داشت.

مقاومت به آنتی بیوتیک یعنی میکروب های بیماری زا که جهت مبارزه با آنان از آنتی بیوتیک استفاده می شود، با جهش ژنی نسبت به این داروها مقاومت پیدا کنند و نسل های جدیدی به وجود بیایند که نتوان با آنها مبارزه کرد.

از بااهمیت ترین عوامل این نوع مقاومت دارویی، مصرف خودسرانه یا بیش از حد آنتی بیوتیک ها است.

این پدیده کل جامعه انسانی را به خطر می اندازد، به طوری که خطر آن را به تروریسم تشبیه کرده اند.

مقاومت باکتری ها به آنتی بیوتیک ها یکی از بزرگترین چالش هایی است که سلامت انسان عصر مدرن را ترساندن می کند.

الکساندر فلمینگ پنی سیلین را در سال ۱۹۲۸ به صورت اتفاقی کشف کرد ولی این دارو تا سال های دهه ۱۹۵۰ مورد استفاده همگانی قرار نگرفت.

در دهه های اخیر مصرف آنتی بیوتیک علاوه بر پزشکی در کشاورزی هم زیاد کردن چشمگیری داشته و آنتی بیوتیک ها در دامداری، پرورش مرغ و طیور، پرورش ماهی و آبزیان، تولید محصولات کشاورزی و در باغ های میوه استفاده می شود. بنابراین مقاومت به آنتی بیوتیک، کشاورزی و محیط زیست را هم تحت تاثیر قرار می دهد.

توانایی میکروب ها در تغییر، تنها علت مقاومت به آنتی بیوتیک نیست. از سال ۱۹۸۷ هیچ رده آنتی بیوتیک تازه ای تولید نشده و در خط تولید شرکت های داروسازی بزرگ تقریبا هیچ آنتی بیوتیک تازه ای نیست.

برای تولید آنتی بیوتیک جدید، انگیزه اقتصادی کافی وجود ندارد، آیا که آنتی بیوتیک ها فقط در صورت لزوم جهت یک یا دو هفته مصرف می شوند و به علت خطر مقاومت میکروب ها، مدت استفاده از آنها محدود هست، در حالی که داروهایی مثل داروی فشار خون یا داروی کاهنده قند جهت تمام عمر مصرف می شوند.

در سال ۲۰۱۴ شرکت بهداشت جهانی از مقاومت دارویی در برابر آنتی بیوتیک ها به عنوان یک “تهدید بزرگ جهانی” نام برد.

این شرکت با بررسی آمار مربوط به ۱۱۴ کشور، از زیاد کردن مقاومت دارویی در همه نقاط دنیا خبر داد.

این نهاد وابسته به شرکت ملل متحد، روز ۳۰ آوریل ۲۰۱۴ منشتر شدن گزارشی اعلام کرد دنیا وارد دوره “پسا آنتی بیوتیک” شده است هست؛ دوره ای که عفونت های راحت ای که جهت سالیان طولانی قابل درمان بودند، کشنده شده است اند.

ایران یکی از کشورهایی است که با تجویز بیش از اندازه این داروها روبروست و مصرف آنتی بیوتیک در آن تقریبا برابر با کل مصرف آن در اروپا هست. بر این اساس، مصرف آنتی بیوتیک در کشور عزیزمان ایران ۱۶ برابر استاندارد جهانی است.

آنتی بیوتیک ها جهت درمان عفونت های باکتریایی استفاده می شوند، ولی جهت عفونت های ویروسی مثل سرماخوردگی، گلو درد و آنفلوانزا مناسب نیستند. استفاده هوشمندانه از آنتی بیوتیک کلید کنترل گسترش مقاومت آنتی بیوتیکی است.

این تحقیق در مجله Cell Host & Microbe انتشار یافته است.

واژه های کلیدی: ایمنی | عفونت | محققان | استفاده | آنتی بیوتیک | اخبار پزشکی

آنتی‌بیوتیک‌ها سیستم ایمنی را تضعیف می‌کنند

آنتی‌بیوتیک‌ها سیستم ایمنی را تضعیف می‌کنند

نویسنده : topsblog

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب خارجی pdf
  • جعبه هدیه کتاب
  • خرید کتاب خارجی
  • کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب آمازون
  • افست کتاب لاتین
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون
  • چاپ کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب لاتین
  • کتب خلبانی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • خرید منابع پزشکی اورجینال
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو