تاپس بلاگ

خرید کتاب از گوگل
چاپ کتاب PDF
خرید کتاب از آمازون
خرید کتاب زبان اصلی
دانلود کتاب خارجی
دانلود کتاب لاتین
گت بلاگز اخبار سیاسی و اجتماعی دولت از مردم جدا نیست / حاشیه‌نشینی غم بزرگیست ، روحانی

رییس جمهور گفت:من به آینده سیستان و بلوچستان بسیار خوشبین هستم لیکن توسعه هر منطقه ای منوط به توسعه نیروی انسانی آن است و بقیه مباحث فرع حساب می شوند.

دولت از مردم جدا نیست / حاشیه‌نشینی غم بزرگیست ، روحانی

روحانی: دولت از مردم جدا نیست /حاشیه نشینی غم بزرگیست

عبارات مهم : امنیت

رییس جمهور گفت:من به آینده سیستان و بلوچستان بسیار خوشبین هستم لیکن توسعه هر منطقه ای منوط به توسعه نیروی انسانی آن است و بقیه مباحث فرع حساب می شوند.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی عصر یکشنبه در جلسه شورای اداری استان سیستان و بلوچستان با قدردانی از همکاری همه مردم استان جهت حفظ امنیت در کنار نیروهای مسلح، گفت: مردم کشور عزیزمان ایران و استان سیستان و بلوچستان با همکاری سیاسی در انتخابات ، جواب قاطعی به بدخواهان دادند.

دولت از مردم جدا نیست / حاشیه‌نشینی غم بزرگیست ، روحانی

روحانی ضمن ابراز خرسندی از اینکه نخستین سفر کاروان تدبیر و امید به استان عزیز سیستان و بلوچستان و دیدار با مردم دلیر و قهرمان این استان بوده هست، گفت: میلاد پیامبر اسلام(ص)، امام صادق(ع) و هفته وحدت را تبریک می گویم و از همه مردم این استان اعم از قبایل، طوایف، بلوچ ها و سیستانی ها که کاری بزرگ جهت توسعه امنیت این استان انجام دادند، تقدیر می کنم.

اهم صحبت های روحانی در نشست شوری اداری استان سیستان و بلوچستان و نشست خبری با خبرنگاران از این قرار است:

رییس جمهور گفت:من به آینده سیستان و بلوچستان بسیار خوشبین هستم لیکن توسعه هر منطقه ای منوط به توسعه نیروی انسانی آن است و بقیه مباحث فرع حساب می شوند.

*من بسیار خوشحالم که نخستین سفر استانی دولت دوازدهم در ایام هفته مبارک وحدت به این استان بود.به نظر من دولت یازدهم نسبت به دولت های قبلی تلاش بیشتری جهت توسعه این استان کرده است.

* سپاه، ارتش و نیروی انتظامی جهت ایجاد امنیت در مرزها فعال بوده و در مسیر توسعه امنیت استان، نقش بسزایی دارند؛ اساس امنیت در اختیار مردم استان است و امنیت امروز استان حاصل اخوت و برادری میان مردم است.

*ما باید در هر نعمت شکرگزار خدا و کسانی باشیم که مسئولیت انجام آن را بر عهده گرفته و از گروهی که خدمت می کنند، تقدیر کنیم آیا که این تقدیر موجب تشویق خدمتگزاران به خدمتگزاری می َشود.

دولت از مردم جدا نیست / حاشیه‌نشینی غم بزرگیست ، روحانی

* دولت جدای از مردم نیست؛ دولت خادمان و نمایندگان مردم هستند و همه نهادها از جمله سپاه، بسیج، ارتش و دولت همه از خود مردم هستند.

*مثلا در اتفاق کرمانشاه کار دولت و دیگر نهادها یک کار نمونه بود لیکن در همان لحظات اولیه زلزله و در کمتر از ۲۴ ساعت بیش از ۷ هزار نفر نجات پیدا کردند و به بیمارستان ها انتقال یافته شدند. اینکه این کار حتی در کشورهای پیشرفته هم انجام نمی شود؛ دولتمردان در واقع نمایندگان مردم هستند و حضور مردم نشان دهنده قدرت ملی است.

رییس جمهور گفت:من به آینده سیستان و بلوچستان بسیار خوشبین هستم لیکن توسعه هر منطقه ای منوط به توسعه نیروی انسانی آن است و بقیه مباحث فرع حساب می شوند.

* متأسفانه بعضی از تعبیرات و گفتارهایی که این روزها در رسانه ها و اینترنت منتشر می شود، با این آیات قرآن مصداق ندارد؛ در جریان زلزله غرب کشور، درست است که همدلی و کمک مردم در صحنه در تسریع خدمات بسیار مؤثر بود ولی بخش های متفاوت از جمله دولت، هلال احمر، بهداشت و درمان، وزارت کشور، نیرو و نفت، کارها نمونه ای را به انجام رساندند به گونه ای که بیش از ۷ هزار نفر در ساعات اولیه وقوع اتفاق نجات یافتند که این در کشورهای پیشرفته نیز کم نظیر است.

*من به آینده سیستان و بلوچستان بسیار خوشبین هستم لیکن توسعه هر منطقه ای منوط به توسعه نیروی انسانی آن است و بقیه مباحث فرع حساب می شوند.

دولت از مردم جدا نیست / حاشیه‌نشینی غم بزرگیست ، روحانی

* جهت توسعه هر منطقه ای صاحبان فکر و اندیشه و همچنین نخبگان باید پای کار بیایند لیکن هیچکس به اندازه مردم همان منطقه به پرسشها و راهکارهای برطرف آن آشنا نیست.

*حضور در مراسم بزرگداشت روز ۱۶ آذر در دانشگاه سیستان و بلوچستان جهت من یک توفیق بزرگ بود؛ ما معتقدیم که تمرکززدایی از مرکز را باید کم کم در این نوع مراسم هم اجرایی کنیم.

* توسعه هر منطقه ای از دانشگاه ها شروع می شود؛ باید در دانشگاه مواد درسی مرتبط با پرسشها و پرسشها و ظرفیت های منطقه تعریف شود.

* در دولت یازدهم حتماً در ارایه خدمات نقص هایی وجود داشته و در حد توقع مردم نتوانستیم کارها را به انجام برسانیم، ولی دولت یازدهم نسبت به دولتهای گذشته بیشترین تلاش ها را جهت توسعه استان سیستان و بلوچستان به انجام رسانده است.

* یکی از تأکیدات ما به وزارت راه و شهرسازی از ابتدای دولت یازدهم بر ایجاد بزرگراه ساحلی سواحل مکران از بندرعباس و توسعه بندر جاسک بوده، امیدواریم تا توسعه این بندر و اجرای این بزرگراه در دولت دوازدهم اجرایی شود تا بتوان صادرات نفت کشور را از طریق بندر جاسک به انجام رساند آیا که این یک تصمیم استراتژیک است که صادرات نفت کشور بیرون از تنگه هرمز انجام شود.

* نیروی دریایی ارتش در کنار سواحل مکران حضور پیدا کرده و نقش ارزشمندی در جهت توسعه این سواحل و امنیت منطقه داشته هست. تلاش های نیروی دریایی ارتش در توسعه امنیت آب های بین المللی و نقش جمهوری اسلامی کشور عزیزمان ایران در توسعه امنیت منطقه موجب افتخار ملت کشور عزیزمان ایران است.

* رزمندگان و ملت کشور عزیزمان ایران نقش بسیار مهمی در مبارزه با تروریسم در منطقه داشتند؛ ملت کشور عزیزمان ایران قدردان این تلاش ها بوده و از شهدای مبارزه با تروریسم بویژه شهید حججی ، بسیار باشکوه تقدیر کردند.

* ملت کشور عزیزمان ایران با حضور پرشور در انتخابات و رأی خود به این دولت در واقع از خدمات دولت یازدهم قدردانی کردند. با حمایت مردم نسبت به آینده کشور، امیدواریم و مطمئنیم که از پرسشها عبور خواهیم کرد.

با نگاهی به ۴ سال گذشته در می یابیم که چه توطئه های بزرگی علیه دولت و ملت کشور عزیزمان ایران بوده که پشت سر گذاشته ایم؛ نقش جمهوری اسلامی کشور عزیزمان ایران در امنیت منطقه بسیار حائز اهمیت است.

خیر و برکت افتتاح فاز یک طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار تنها جهت استان سیستان و بلوچستان و کشور عزیزمان ایران نیست، بلکه جهت همسایگان ما و دیگر کشورهای منطقه نیز بوده و پروژه ای بین المللی است.

برای استفاده از ظرفیت ۸٫۵ میلیون تنی فعلی بندر چابهار نیاز به بزرگراه و راه آهن داریم. بزرگراه فعلی زاهدان – چابهار نیاز به باند جدیدی دارد و ۵۴۰ کیلومتر آن نیازمند اصلاح است.

راه آهن جزو طرح های مهم ماست ولی جهت تکمیل آن نیازمند بودجه هستم. اگر بخواهیم با بودجه خودمان ادامه دهیم این پروژه که تاکنون بعد از چند سال ۲۷ درصد پیش روی داشته سال ها طول می کشد تا به آخر برسد؛ یا باید صندوق به کمک ما بیاید یا به سرمایه گذار داخلی و یا خارجی نیاز داریم. هر ۲ طرح جزو اولویت های ما است هم بزرگراه شدن بزرگراه چابهار به زاهدان و هم راه آهن و تلاش می کنیم به سرعت انجام شود.

برای تقویت بازارچه های مرزی چه برنامه ای دارید؟

امیدواریم منطقه آزاد به زودی تصویب شود، در حال مشورت با پاکستان هستیم تا ۲ بازارچه پیشین و ریمدان فعال شود. ۵ بازارچه در شمال استان هم باید فعال شود. البته زیرساخت امنیت و روابط دوستانه با همسایه ها حل شده است و امیدواریم ظرفیت این بازارچه ها سریعتر فعال شود.

دولت چه برنامه ای جهت مقاوم سازی مناطق حاشیه نشین دارد؟

مسئله حاشیه نشینی باید در این استان دنبال شود و در کنار آن دولت در بحث مقاوم سازی ورود کند. ما در بودجه سال آینده طرحی داریم به عنوان بافت فرسوده که البته مربوط به همه شهرهای کشور هست، بافت های فرسوده باید احیا شود که این در پایتخت کشور عزیزمان ایران و سایر شهرهای بزرگ باید احیاء شود. طراحی ما به نحوی است که جهت بخش شخصی می صرفد در زمینه بافت های فرسوده ورود کند.

در حال حاضر ۴۴ صیاد بیش از ۲ سال است که به عناوین متفاوت یا به دست دزدان دریایی یا در بند دولت سومالی اسیر هستند، دولت چه برنامه ای جهت تسریع در آزادی آن ها دارد. ما در زمینه صیادان با دزدان دریایی طرف هستیم. یکی از چالش هایی که در آب های آزاد جهت صیادان ایرانی وجود دارد مواجهه با دزدان دریایی هست. البته نیروی دریایی تاکنون کارها موثری جهت تامین امنیت خطوط کشتی رانی و ماهی گیری کشور عزیزمان ایران انجام داده ولی باز هم صیادان ایرانی درگیر این چالش هستند. ما در سومالی با یک دولت یا واحد مرکزی روبه رو نیستیم که با آن مذاکره کنیم بنابراین روند آزادی صیادان ما طولانی شده است و دولت تمام تلاش خود را به کار می گیرد تا از طریق واسطه ها صیادان ایرانی را آزاد کند.

خیر و برکت افتتاح فاز یک طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار تنها جهت استان سیستان و بلوچستان و کشور عزیزمان ایران نیست، بلکه جهت همسایگان ما و دیگر کشورهای منطقه نیز بوده و پروژه ای بین المللی است.

استفاده از ترانزیت در حقیت جهت ما قدرت ملی بوجود می آورد و اینکه بتوانیم در فاصله چند ساعت صدها پرواز قطری را از آسمان کشور عزیزمان ایران عبور دهیم ، نشان از تلاش همه دستگاه های ذیربط است.

حضور، وحدت و برادری مردم، قدرت ملی ما هست؛ حسی که مردم نسبت به هم داشته و احترامی که به یکدیگر می گذارند و کمک و دستگیری آنها از یکدیگر، نشان از قدرت ملی ما و این قدرت ملی در زلزله کرمانشاه به خوبی به نمایش درآمد.

معتقدیم باید جهت اجرای طرح های مهم در کشور، از صندوق توسعه ملی بهره برداری شود، همانگونه که در توسعه بندر چابهار این اتفاق افتاد؛ براساس دستوری که به شرکت برنامه و بودجه داده شده، باید در بودجه سال آینده بتوانیم از صندوق توسعه استفاده بیشتری کنیم و این در حالی است که تنها ۵۰ درصد درآمد نفتی کشور، نصیب دولت می شود.

معتقدیم باید اتکای دولت به نفت در بودجه مشخص شود و به عنوان مثال مشخص شود که دولت هر سال می تواند ۴۰ میلیارد دلار برداشت کند و اگر این میزان زیاد شد، آن را به صندوق واریز کرده و اگر کمتر شد، از صندوق برداشت کند.

اگر می خواهیم بندر چابهار، بندری بین المللی بوده و دروازه ملل باشد، باید طرح ها را ادامه داده و مسیرهای بزرگراه ای و ریلی را توسعه دهیم. یکی از کارها دولت دوازدهم تلاش جهت ادامه توسعه طرحهای ترانزیت در این استان است که این با تسهیل مقررات و ایجاد مسیرهای ریلی و بزرگراه ای محقق خواهد شد.

ایجاد منطقه آزاد سیستان و زیر کشت بردن ۳۰ هزار هکتار از اراضی این استان، یک تحول بزرگ در منطقه خواهد بود.

براساس گزارش وزارت کشور قبل از دولت یازدهم گمرکات رسمی در این استان دو مورد بوده و در دولت یازدهم دو مرز رسمی ۱۳ بازارچه رسمی به تصویب رسیده که ۸ بازارچه آن فعال و ۵ بازارچه دیگر باید تشکیل شوند.

امروز جمهوری اسلامی کشور عزیزمان ایران روابط خوبی با کشورهای همسایه خود در شرق، شمال و غرب دارد و در جنوب هم تنها با یک کشور مشکلاتی داریم که آن هم از سوی ما نیست، آیا که ما خواهان روابط دوستانه و البته عزتمندانه با همه کشورها هستیم.

طرح های مختلفی در جهت حل مسئله کم آبی در دستور کار واقع شده است است که بااهمیت ترین و عاجل ترین آنها صرفه جویی در آب است.

اگر کشاورزی را با صرفه جویی و بهره وری در منابع آب هدایت کنیم، بسیار مؤثر است و باید کشت گلخانه ای و تجهیز زمین را در دستور کار قرار داده و راهکارهای تازه مانند شیرین کردن آب را دنبال کنیم. کشت فراسرزمینی یکی از راهکارهای برون رفت از مسئله کم آبی است که امروز کارها و توافقات خوبی در این راستا با دیگر کشورها منعقد شده است است.

اگر گردشگری در استان سیستان و بلوچستان فعال شود و بتوانیم در این بخش جذب سرمایه گذاری داشته باشیم، بسیار موثر خواهد بود.

حاشیه نشینی در این استان غمی بزرگ بوده که تبعات فراوانی را به دنبال دارد و باید در جهت حل این مسأله پیگیری ها و اقدام مناسب انجام شود. یکی از اهداف بزرگ دولت دوازدهم مبارزه با فقر است.

همانطور که در تبلیغات انتخاباتی به مردم قول دادم همه باید به هم کمک کنیم تا فقر مطلق در این کشور ریشه کن شود و دولت در این راستا در برنامه های خود نسبت به آن اهتمام دارد.

دولت گام های خوبی در سال ۹۷ جهت توسعه اشتغال و برطرف فقر برخواهد داشت؛ باید همه تلاش کنیم تا پرسشها کشور با وحدت، برادری و اتحاد برطرف شود.

واژه های کلیدی: امنیت | ایران | استانی | ایرانی | منطقه آزاد | صندوق توسعه | سیستان و بلوچستان | اخبار سیاسی و اجتماعی

نویسنده : topsblog

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب خارجی pdf
  • جعبه هدیه کتاب
  • خرید کتاب خارجی
  • کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب آمازون
  • افست کتاب لاتین
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون
  • چاپ کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب لاتین
  • کتب خلبانی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • خرید منابع پزشکی اورجینال
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو