تاپس بلاگ

خرید کتاب از گوگل
چاپ کتاب PDF
خرید کتاب از آمازون
خرید کتاب زبان اصلی
دانلود کتاب خارجی
دانلود کتاب لاتین
گت بلاگز اخبار اقتصادی و بازرگانی توصیه به خریداران آیفون ، آغاز فاز دوم رجیستری گوشی تلفن همراه از ۳شنبه

معاون وزیر ارتباطات با بیان اینکه مرحله عملیاتی طرح رجیستری گوشی تلفن همراه از روز سه‌شنبه شروع می شود به خریداران گوشی آیفون توصیه کرد هنگام خرید، از داشتن کدف

توصیه به خریداران آیفون ، آغاز فاز دوم رجیستری گوشی تلفن همراه از ۳شنبه

آغاز فاز دوم رجیستری گوشی تلفن همراه از ۳شنبه/ توصیه به خریداران آیفون

عبارات مهم : بازار

معاون وزیر ارتباطات با بیان اینکه مرحله عملیاتی طرح رجیستری گوشی تلفن همراه از روز سه شنبه شروع می شود به خریداران گوشی آیفون توصیه کرد هنگام خرید، از داشتن کدفعالسازی اطمینان حاصل کنند.

حسین فلاح جوشقانی در گفتگو با مهر، اظهار داشت: هر گوشی و یا تبلت سیم کارت خور که تا ساعت ۱۲ شب دوشنبه ۱۳ آذرماه در شبکه فعال شده است باشد به عنوان گوشی مجاز آشنا می شود ولی بعد از این تاریخ هر مدل گوشی و تبلت از برند «اپل» که به صورت قانونی وارد کشور نشده و در سامانه های گمرگی و وزارت صنعت ثبت نشده باشد، در شبکه مخابراتی کشور، سرویس نخواهد گرفت.

توصیه به خریداران آیفون ، آغاز فاز دوم رجیستری گوشی تلفن همراه از ۳شنبه

وی گفت: وزارت صنعت موظف شده است که فرآیند را به گونه ای پیش ببرد که از مبدایی که گوشی وارد کشور می شود، چیزی تحت عنوان کد فعالسازی یا هولوگرام، روی جعبه آن راه اندازی شود تا خریدار با داشتن کد فعال سازی، اطمینان داشته باشد که گوشی، قانونی است.

فرآیند ثبت گوشی های اپل در شبکه مخابراتی کشور

معاون وزیر ارتباطات با بیان اینکه مرحله عملیاتی طرح رجیستری گوشی تلفن همراه از روز سه‌شنبه شروع می شود به خریداران گوشی آیفون توصیه کرد هنگام خرید، از داشتن کدف

رئیس شرکت تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در مورد فرآیندهای ثبت کدفعالسازی در شبکه مخابراتی کشور توضیح داد و گفت: یک فرآیند این است که در وقت خرید گوشی، کاربر با واردکردن سیم کارت درون آن، کد فعالسازی را به همراه شماره سیم کارت به سامانه ای (کددستوری) که به زودی اعلام می شود، ارسال کند تا گوشی در شبکه به ثبت رسیده و سرویس بگیرد.

وی ادامه داد: این اقدام درصورتی با موفقیت اجرا می شود که گوشی قبلا به وسیله واردکننده، در سامانه های گمرکی ثبت شده است باشد. دراین صورت دو کد با هم تطبیق داده می شود و در شبکه سرویس می گیرد.

فلاح جوشقانی افزود: فرآیند دیگر این است که گوشی، خریداری می شود ولی خریدار قصد باز کردن و استفاده از گوشی را ندارد. این یکسان می تواند با دریافت کدفعالسازی از فروشنده، هر وقت که سیم کارت را درون گوشی انداخت با اعلام کد فعالسازی به شماره دستوری اعلام شده، آن را در شبکه فعال کند.

توصیه به خریداران آیفون ، آغاز فاز دوم رجیستری گوشی تلفن همراه از ۳شنبه

معاون وزیر ارتباطات گفت: حتی در صورتی که کاربر بدون توجه به این موارد، سیم کارت را درون گوشی انداخت و آن را روشن کرد، پیامی مبنی براینکه گوشی شما به ثبت نرسیده جهت وی ارسال می شود و در این صورت کاربر، یک ماه وقت خواهد داشت تا گوشی را در شبکه به ثبت برساند؛ در غیراینصورت و به علت عدم ثبت، گوشی داخل شبکه سرویس نخواهد گرفت، قاچاق تشخیص داده می شود و استفاده از آن غیرممکن است.

مردم «آیفون ثبت نشده» نخرند

معاون وزیر ارتباطات با بیان اینکه مرحله عملیاتی طرح رجیستری گوشی تلفن همراه از روز سه‌شنبه شروع می شود به خریداران گوشی آیفون توصیه کرد هنگام خرید، از داشتن کدف

وی با اشاره به اینکه تا یک ماه کاربر می تواند با این گوشی، از شبکه مخابراتی کشور سرویس بگیرد ولی بعد از یک ماه از شبکه خارج می شود، گفت: بنابراین اگر خریداران دیدند که گوشی کد فعالسازی ندارد از خرید آن اجتناب کنند.

رئیس رگولاتوری تاکید کرد: مشترکان درهمین حال می توانند کد شناسه گوشی ( IMEI ) را که روی جعبه گوشی واقع شده است است به سامانه ای که به زودی اعلام می شود، ارسال کنند و درصورتی که گفته می شود این گوشی در سامانه گمرک ثبت نشده هست، از خرید آن اجتناب کنند. آیا که درصورتیکه گوشی را خریداری کنند جهت فرآیند ثبت آن، به دردسر می افتند.

توصیه به خریداران آیفون ، آغاز فاز دوم رجیستری گوشی تلفن همراه از ۳شنبه

وی با بیان اینکه تامین کننده های گوشی قول دادند که تا ۲ برابر نیاز بازار، گوشی قانونی وارد بازار کنند اضافه کرد: ما در این بازه زمانی ۴۰ روزه (از ۲۸ مهرماه تا ۱۴ آذر) صبر کرده ایم که مطمئن شویم فرآیند به درستی پیش می رود و مردم متضرر نمی شوند.

اپل ۱۱ درصد بازار گوشی تلفن همراه را دراختیار دارد

فلاح جوشقانی در مورد گزینش برند اپل به عنوان نخستین برندی که مشمول طرح رجیستری می شود، گفت: اپل از نظر حجم و تعداد، ۱۱ درصد بازار گوشی گوشی تلفن همراه کشور عزیزمان ایران را در اختیار دارد و به همین علت این طرح را با این مدل که هم سهم خوبی در بازار دارد و هم سهم آن آنقدر نیست که بازار را تحت تاثیر زیاد قرار دهد، شروع کردیم.

وی ادامه داد: این تصمیم طولانی مدت نخواهد بود و ما ظرف مدت مشخص (حدود ۴۵ روز دیگر) ، مدلهای دیگر را وارد این فرآیند خواهیم کرد.

معاون وزیر ارتباطات تاکید کرد: درصورتی که مردم ظرف مدت باقی مانده تا ۱۴ آذر، گوشی آیفون بخرند حتما رجیستر و ثبت در شبکه می شود که البته این مشروط به این است که گوشی را روشن کرده و استفاده کنند. نه اینکه آن را امروز خریداری کرده و یک ماه دیگر بخواهند آن را روشن کنند. در آن صورت، گوشی وارد بازه اعمال سیاست رجیستری می شود.

شرایط رجیستری جهت گوشیهای مسافری

رئیس شرکت تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در مورد گوشیهای آیفون که به صورت مسافری وارد کشور می شوند نیز گفت: اگر گوشی همراه با گردشگر خارجی وارد کشور شود تا یک ماه قابل استفاده است وبرآوردها نشان می دهد که حدود ۹۹ درصد گردشگران بعد از یک ماه از کشور خارج می شوند و نیازی به فعالسازی گوشی و گذراندن فرایند ثبت نخواهند داشت.

وی افزود: ولی ایرانیانی که از خارج کشور با خود گوشی به همراه داشته باشند باید با پرداخت عوارض گمرکی، گوشی را در سامانه های گمرک که در تمامی مبادی فرودگاهی و گمرکات کشور فعال است ثبت کرده و کد فعالسازی دریافت کنند. مسافرانی که به این توصیه ها توجه نداشته باشند تنها یک ماه می توانند از گوشی وارد شده است به کشور استفاده کنند.

فلاح جوشقانی با تاکید براینکه امکان ثبت گوشی بعد از ورود به کشور و استفاده یک ماهه از آن در گمرک وجود نخواهد داشت، ادامه داد: مطابق مقررات، جنسی که بدون ثبت در گمرک و پرداخت عوارض، وارد کشور می شود غیرقانونی تلقی شده است و امکان اینکه دوباره جهت ثبت به گمرک برگردد را نخواهد داشت.

معاون وزیر ارتباطات گفت: درصورتی که این روال ممکن بود، واردکنندگان گوشی را به آسانی به صورت قاچاق وارد کشور می کردند و باقیمت پایین تر به خریدار می فروختند ولی فرآیند ثبت را به دوش خریدار می گذاشتند و بازهم مردم جهت ثبت در گمرک به علت لزوم طی کردن فرآیندهای قانونی، دچار چندین برابر ضرر و دردسر می شدند.

وی تاکید کرد: اینکه تصور کنیم که گوشی را به صورت قاچاق خریداری کرده ولی بعد از آن با پرداخت عوارض، در گمرک و شبکه مخابراتی کشور ثبت و فعال می کنیم اساسا تصور اشتباهی است.

رئیس رگولاتوری با بیان اینکه بعد از اجرای این فاز عملیاتی و بررسی عملکرد سامانه ها و بازخورد بازار، تصمیم خواهیم گرفت که مرحله بعدی این طرح را جهت کل بازار و یا اینکه جهت یک یا دو برند، اعمال کنیم، خاطرنشان کرد: جهت برهم نخوردن تعادل بازار بهتر است که این پروژه ملی سریعتر اجرایی و تکمیل شود.

واژه های کلیدی: بازار | همراه | استفاده | رجیستری | گوشی آیفون | گوشی همراه | وزیر ارتباطات | اخبار اقتصادی و بازرگانی

نویسنده : topsblog

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب خارجی pdf
  • جعبه هدیه کتاب
  • خرید کتاب خارجی
  • کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب آمازون
  • افست کتاب لاتین
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون
  • چاپ کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب لاتین
  • کتب خلبانی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • خرید منابع پزشکی اورجینال
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو