تاپس بلاگ

خرید کتاب از گوگل
چاپ کتاب PDF
خرید کتاب از آمازون
خرید کتاب زبان اصلی
دانلود کتاب خارجی
دانلود کتاب لاتین
گت بلاگز اخبار اجتماعی زیاد کردن ۲ برابری قیمت بعضی طعم‌ها ، بازار تنباکوی معسل به هم خورد

رئیس هیأت مدیره انجمن تولیدکنندگان واردکنندگان و صادرکنندگان محصولات دخانی از زیاد کردن ۱۰۰ درصدی تنباکوی معسل در بعضی طعم‌ها خبر داد و اعلام کرد ابلاغ رای هیات

زیاد کردن ۲ برابری قیمت بعضی طعم‌ها ، بازار تنباکوی معسل به هم خورد

بازار تنباکوی معسل به هم خورد/ زیاد کردن ۲ برابری قیمت بعضی طعم ها

عبارات مهم : بازار

رئیس هیأت مدیره انجمن تولیدکنندگان واردکنندگان و صادرکنندگان محصولات دخانی از زیاد کردن ۱۰۰ درصدی تنباکوی معسل در بعضی طعم ها خبر داد و اعلام کرد ابلاغ رای هیات عمومی دیوان عدالت اداری مبنی بر توقف واردات تنباکوی معسل موجب بر هم خوردن تناسب و تعادل درعرصه و تقاضا این محصولات شده است هست.

محمدرضا تاجدار در گفتگو با ایسنا، راجع به رای نهایی هیات عمومی دیوان عدالت اداری مبنی بر ممنوعیت معطر کردن انواع مواد دخانی به انتقاد از نهادهای ذی ربط و دخیل در این رابطه پرداخت که در ادامه مشروح آن آورده شده است است.

زیاد کردن ۲ برابری قیمت بعضی طعم‌ها ، بازار تنباکوی معسل به هم خورد

– علت زیاد کردن غیرمتعارف قیمت انواع تنباکوی معسل در بازار چیست؟

همان گونه که مطلع هستید بعد از ابلاغ رای هیات عمومی دیوان عدالت اداری مبنی بر توقف واردات تنباکوی معسل، عاملان توزیع با توجه به تقاضای بالای بازار مصرف جهت خرید این محصولات هجوم آورده بنابراین تناسب و تعادل درعرصه و تقاضا به هم خورده و در بعضی از طعم ها شاهد زیاد کردن ۱۰۰ درصدی قیمت ها هستیم.

– مصرف هر سال تنباکوی معسل در کشور چه میزان است؟

رئیس هیأت مدیره انجمن تولیدکنندگان واردکنندگان و صادرکنندگان محصولات دخانی از زیاد کردن ۱۰۰ درصدی تنباکوی معسل در بعضی طعم‌ها خبر داد و اعلام کرد ابلاغ رای هیات

براساس آمار اعلامی از سوی مرکز برنامه ریزی و نظارت بر دخانیات کشور واردات انواع تنباکو معسل در یکسال بالغ بر ۱۰ هزار تن بوده و علاوه بر آن حدود ۱۰۰۰ تن نیز به وسیله تولیدکنندگان داخلی تولید و به بازار مصرف عرضه می شود.

– به نظر شما علت اتخاذ این تصمیم از سوی مرکز برنامه ریزی و نظارت بر دخانیات کشور چه بوده است؟

یکی از ایراداتی که به مصوبات ستاد کشوری کنترل دخانیات وارد هست، عدم رعایت قانون اصلاح مستمر فضای کسب و کار هست. متاسفانه این ستاد بدون رعایت بندهای ۲ و ۳ قانون یاد شده است و بدون استفاده از نقطه نظرات کارشناسان این صنعت تصمیماتی اتخاذ و ابلاغ می کند که با واقعیات مصرف جامعه و کشور در تضاد و تعارض بوده و نه تنها باعث اصلاح و کم کردن مصرف نمی گردد، بلکه شرایط را بحرانی و حادتر کرده و در بسیاری از موارد مصرف را در اختیار قاچاقچیان قرار می دهد.

– در خصوص تبعات این تصمیم مربوط به توقف واردات تنباکوی معسل توضیح دهید؟

زیاد کردن ۲ برابری قیمت بعضی طعم‌ها ، بازار تنباکوی معسل به هم خورد

همان گونه که پیش تر عرض کردم بیش از ۱۰ هزار تن در سال تنباکوی معسل در کشور مصرف می شود و این واقعیتی است انکارناپذیر هرچند خوشایند هیچ انسان دلسوزی نیست و راه مقابله و برخورد با آن نیز کارها هیجانی و تصمیماتی غیرعقلایی و غیرمنطقی نیست. نمی توان با پاک کردن صورت مساله، مساله به این مهمی را حل کرد. همان گونه که تصویر العمل بازار را بعد از ابلاغ رای هیات عمومی دیوان عدالت اداری ملاحظه کردید به علت نیاز بازار در ابتدا با زیاد کردن شدید قیمت ها مواجه شده است و اندکی بعد، تسریع و گسترش واردات از مبادی غیرقانونی و به صورت قاچاق شروع شده، کارگاه های تولیدی تنباکوی جعلی و تقلبی در کشور فعال شده است و تنباکوی با کیفیت و البته بی کیفیت و جعلی با قیمت هایی بسیار پایین تر از قیمت های فعلی و فاقد استاندارد در اختیار مصرف کنندگان قرار خواهد گرفت.

نتیجه این تصمیم ترساندن شدید سلامت عمومی جامعه به علت عدم نظارت بهداشتی بر این تولیدات، عدم تحقق درآمدهای دولت به علت تامین نیاز بازار از مبادی غیررسمی، کم کردن شدید قیمت ها به علت عدم پرداخت عوارض و مالیات و زیاد کردن میزان مصرف، زیاد کردن میزان تبلیغات از سوی قاچاقچیان به علت عدم امکان شناسایی و برخورد قانونی با ایشان، خارج شدن تولیدکنندگان، وارد کنندگان و فروشندگان مجاز از تناوب تولید و فروش این محصولات و طبعا کم کردن درآمدهای دولت از بابت عدم پرداخت عوارض و مالیات از سوی این افراد و میل به شبکه مجاز به خرید و فروش کالای غیرمجاز و قاچاق به علت کم کردن درآمدها و زیاد کردن هزینه ها و عدم جوری جنس و از دست رفتن مشتریان خواهد بود.

رئیس هیأت مدیره انجمن تولیدکنندگان واردکنندگان و صادرکنندگان محصولات دخانی از زیاد کردن ۱۰۰ درصدی تنباکوی معسل در بعضی طعم‌ها خبر داد و اعلام کرد ابلاغ رای هیات

– علت تایید بخشنامه از سوی هیات عمومی دیوان عدالت اداری علی رغم این که در مرحله بدوی و هیات تخصصی دیوان تایید نشده بود، را چگونه ارزیابی می کنید؟

متاسفانه نگاه مقامات ارشد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که اتفاقا انسان هایی فرهیخته و دلسوز هستند به عنوان دخانیات نگاهی ایده الیستی و تحت تاثیر القائات بعضی افراد مغرض و شرکت های به اصطلاح مردم نهاد مبارزه کننده با دخانیات (NGO) ها بوده و در جلسات این چنینی با اشاره به بیماری های ناشی از مصرف دخانیات در کشور و با جنبش احساسات دخانیات ستیزی و درگیر نمودن خانواده و فرزندان افراد تصمیم گیر و حاضر در جلسه امکان تفکر منطقی و قانونی را از ایشان سلب نموده و جلسه را به سمت اتخاذ تصمیمات احساسی وغیرعقلایی و بدون توجه به واقعیات بازار و کشور سوق می دهند، لذا در این جلسه نیز مردها توانستند با به کار بردن همین تکنیک و علی رغم این که در جلسه بدوی و هیات تخصصی این بخشنامه کهمغایر با قانون اصلاح فضای مستمر کسب و کار و قانون بودجه سال ۱۳۹۶ و برنامه پنجم و ششم توسعه تشخیص داده شده است بود، رای هیات عمومی را به نفع خود عوض کردن داده و سود سرشاری را به جیب بعضی افراد خاص و البته قاچاقچیان سرریز نمایند.

– چه راهکاری را جهت برون رفت از این معضل و مسئله پیشنهاد و چه انتظاری از مسئولان ارشد کشور دراین زمینه دارید؟

زیاد کردن ۲ برابری قیمت بعضی طعم‌ها ، بازار تنباکوی معسل به هم خورد

انتظار بنده به عنوان رییس هیات مدیره انجمن تولید کنندگان، واردکنندگان و صادر کنندگان محصولات دخانی از متولیان و مقامات ارشد کشور آن است که اولا خود به قانون احترام گذاشته و براساس مواد ۲ و ۳ قانون اصلاح مستمر فضای کسب و کار قبل از اتخاذ هرگونه تصمیمی، نظرات کارشناسی انجمن های تخصصی را اخذ کرده تا بدهید گونه سرمایه گذاری، واردات قانونی و بازار مصرف را ملتهب نکرده و شرایط را جهت بعضی افراد سودجو و وقت طلب مهیا نکنند. همچنین در حال حاضر در کشور با صنعت دخانیات مقابله می شود و امیدواریم رویه متولیان عوض کردن کرده و ترتیبی اتخاذ کنند که با برنامه ریزی بلندمدت و اصولی و با انجام کار فرهنگی از سنین پایه (پیش دبستان، دبستان، متوسطه اول، دوم و دانشگاه) با مصرف دخانیات مقابله شود.

در خصوص چگونگی کنترل مصرف تنباکوی معسل در کشور نیز پیشنهاد می شود ضمن کار فرهنگی و اطلاع رسانی مضررات مصرف تنباکو از سنین پایه و ارائه راهکارهای عملی جهت جلوگیری از رشد مصرف هر سال پنج طعم از تناوب واردات و توزیع خارج شده است تا در یک بازه زمانی هفت تا ۱۰ ساله نسبت به ساماندهی عنوان تنباکوی معسل در کشور اقدام شود.

واژه های کلیدی: بازار | قانون | قانونی | واردات | محصولات | دخانیات | سلامت عمومی | دیوان عدالت اداری

نویسنده : topsblog

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب خارجی pdf
  • جعبه هدیه کتاب
  • خرید کتاب خارجی
  • کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب آمازون
  • افست کتاب لاتین
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون
  • چاپ کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب لاتین
  • کتب خلبانی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • خرید منابع پزشکی اورجینال
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو