تاپس بلاگ

خرید کتاب از گوگل
چاپ کتاب PDF
خرید کتاب از آمازون
خرید کتاب زبان اصلی
دانلود کتاب خارجی
دانلود کتاب لاتین
گت بلاگز اخبار اجتماعی تأیید احکام سه نفر از محکومان افساد فی الارض در دیوان عالی کشور

دادستان پایتخت کشور عزیزمان ایران از صدور حکم قطعی افساد فی‌الارض و تایید در دیوان عالی کشور جهت سه نفر از محکومان زندانی خبر داد. 

تأیید احکام سه نفر از محکومان افساد فی الارض در دیوان عالی کشور

تأیید احکام سه نفر از محکومان افساد فی الارض در دیوان عالی کشور

عبارات مهم : ایران

دادستان پایتخت کشور عزیزمان ایران از صدور حکم قطعی افساد فی الارض و تایید در دیوان عالی کشور جهت سه نفر از محکومان زندانی خبر داد.

به گزارش مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دادسرای عمومی و انقلاب تهران، دادستان پایتخت کشور عزیزمان ایران با تبریک حلول ماه ربیع الاول که تولد پیامبر اسلام در این ماه واقع شده است هست؛ و اشاره به جلسه مسوولان نظام با مقام معظم رهبری در عنوان آسیب های اجتماعی، از معاونان دادسرا خواست عنوان آسیب های اجتماعی و مصادیق آن را که مرتبط با وظایف دادستان است جدی گرفته و در اولویت برنامه های کاری قرار دهند.

تأیید احکام سه نفر از محکومان افساد فی الارض در دیوان عالی کشور

وی تاکید کرد: برطرف آسیب های اجتماعی مستلزم کارها فوق العاده و در چارچوب تحول در شیوه های مبارزه با آسیب های اجتماعی است.

رویه های متفاوت مراجع قضایی در مورد جمع آوری قلیان ها

دادستان پایتخت کشور عزیزمان ایران از صدور حکم قطعی افساد فی‌الارض و تایید در دیوان عالی کشور جهت سه نفر از محکومان زندانی خبر داد. 

جعفری دولت آبادی با اشاره به تجربه دادستانی پایتخت کشور عزیزمان ایران در عنوان جمع آوری قلیان از اماکن عمومی، خطاب به سرپرستان نواحی اظهار داشت: وظیفه دادسرای مرکز برنامه ریزی است و مقابله با آسیب های اجتماعی باید در تمام دادسرای نواحی انجام گیرد، لذا سرپرستان نواحی در اجرای برنامه ها وفق چارچوب تعیین شده است اقدام نمایند.

وی آسیب های اجتماعی را بااهمیت ترین ترساندن جهت کشور و مقابله با آسیب ها را بااهمیت ترین وظیفه مقامات دادسرا دانست و با اشاره به برگزاری جلسه اخیر دادستانی کل در عنوان جمع آوری قلیان ها طی هفته گذشته، مسئله مهم در برخورد با این آسیب را، تعدد و تنوع رویه های دادستان ها دانست و اظهار داشت: بعضی استان ها به طور کلی قلیان ها را از اماکن عمومی اعم از مجاز و غیرمجاز جمع آوری کرده و نسبت به ضبط یا معدوم نمودن قلیان ها اقدام نموده و نسبت به پلمپ مراکز عرضه کننده قلیان اقدام کرده اند؛ این در حالی است که آنچه طبق قانون ممنوع شده، ارائه قلیان در اماکن عمومی است نه فروش لوازم قلیان و یا صرف استعمال آن.

جعفری دولت آبادی با رد بعضی رویه ها مبنی بر ورود کیفری محض، از رویه بعضی استان های دیگر که برخورد قضایی را به طور کلی کنار گذاشته اند انتقاد نمود و افزود: در بعضی استان ها، بروز اختلاف میان دستگاه های اجرایی و دادگستری به این شرح است که دستگاه اجرایی با توجیه کم کردن اشتغال در استان یا زیرزمینی شدن آن، با اجرای قانون مخالفت می کند و این توجیهات که در دیگر مصادیق آسیب های اجتماعی مانند مشروبات الکلی و پرسشها منکراتی هم مصداق دارد، مانع از اجرای قانون نخواهد شد.

تأیید احکام سه نفر از محکومان افساد فی الارض در دیوان عالی کشور

استفاده از ظرفیت اتحادیه ها در جمع آوری قلیان

دادستان پایتخت کشور عزیزمان ایران در خصوص نحوه اقدام این دادستانی در اجرای قانون منع استعمال مواد دخانی در اماکن عمومی، اظهار داشت: اولاً، کارها قضایی منصرف از قهوه منزل هایی است که دارای مجوز هستند لذا تمرکز ما بر روی قهوه منزل های فاقد مجوز، رستوران ها و کافی شاپ هاست؛ ثانیاً، اقدام پیشگیرانه مشمول بر تذکر و اخطار باید مد نظر قرار گیرد؛ توصیه سوم، تدریج و تدبیر در کارها است و بااهمیت ترین نکته، استفاده از ظرفیت اتحادیه های صنف مربوطه است.

دادستان پایتخت کشور عزیزمان ایران از صدور حکم قطعی افساد فی‌الارض و تایید در دیوان عالی کشور جهت سه نفر از محکومان زندانی خبر داد. 

دادستان پایتخت کشور عزیزمان ایران با تاکید بر ضرورت ایجاد رویه واحد در دادسرای تهران، از تهیه بخشنامه ای در این راستا خبر داد که به زودی به نواحی دادسراها ابلاغ خواهد شد و اقدام سرپرستان نواحی بر اساس آن خواهد بود.

بازدید مقامات دادسرا با محکومان زندانی مواد مخدر

تأیید احکام سه نفر از محکومان افساد فی الارض در دیوان عالی کشور

موضوع دیگری که دکتر جعفری دولت آبادی به آن پرداخت، دیدار هفته گذشته معاونان دادستان و قضات دادسرا با بیش از سه هزار زندانی بود. وی ضمن تقدیر از معاونان دادسرا به جهت ملاقات زندانیان محکوم به اعدام و حبس ابد از بابت ارتکاب جرایم مرتبط با مواد مخدر و روان گردان، در خصوص این دیدار که مقدمه اجرای قانون الحاق یک ماده به قانون مبارزه با مواد مخدر هست، اظهار داشت: در این دیدار که به وسیله شصت نفر از قضات و معاونان دادسرا انجام شد ۳۳۰۰ درخواست زندانیان دائر بر اعمال قانون تازه نسبت به محکومیت اعدام یا حبس ابد دریافت شد که جهت اقدام به دادسرای ناحیه ۲۰ ارسال گردیده است.

دادستان پایتخت کشور عزیزمان ایران با ارائه آمار محکومیت های اعدام و حبس ابد عنوان قانون مبارزه با مواد مخدر، از نواحی دادسرا و دادسراهای استان پایتخت کشور عزیزمان ایران که دارای چنین پرونده هایی می باشند خواست تا در اجرای قانون تازه پرونده ها را به محاکم انقلاب اسلامی ارسال نمایند.

ابلاغ الکترونیک تاکید دیگر دادستان پایتخت کشور عزیزمان ایران به معاونان دادسرا بود. وی با قرائت آمار اوضاع نواحی پایتخت کشور عزیزمان ایران از جهت انجام ابلاغ ها به صورت الکترونیک، از سرپرستان نواحی خواست این عنوان را جدی بگیرند.

انتصاب سرپرست تازه دادسرای امور بین الملل تهران

دادستان پایتخت کشور عزیزمان ایران دکتر فرخزاد جهانی را به عنوان سرپرست تازه دادسرای امور بین الملل پایتخت کشور عزیزمان ایران معرفی و از خدمات سرپرست سابق این دادسرا تقدیر نمود.

وی بر توجه بیش تر سرپرستان نواحی به عنوان اجرای احکام و به خاص اجرای پرونده های مسن تاکید کرد و با کافی ندانستن کم کردن دو دهم درصدی این پرونده ها، اظهار داشت: حسب آمار ارائه شده، شمار این پرونده ها در شهریور ماه ۸۹۴۰۸ فقره بود که در مهر ماه صرفاً ۲۰۰ فقره کم کردن یافته است.

دکتر جعفری دولت آبادی از جمله برنامه های دادستانی پایتخت کشور عزیزمان ایران به منظور تقویت اجرای احکام را، تخصیص داده شده است چند جلسه شورای معاونین به بررسی اوضاع اجرای احکام دادسراهای نواحی اعلام نمود و اظهار داشت: یکی از مباحث مورد بحث در جلسات با سرپرست هر ناحیه، بررسی اوضاع اجرای احکام خواهد بود.

وی با تاکید بر این که برگزاری جلسات ستاد با سرپرست هر ناحیه، موجب اشراف زیاد دادستانی بر نواحی گردیده هست، یکی از آسیب های نواحی را عدم استفاده از ظرفیت ضابطان خواند و افزود: سرپرستان بعضی نواحی با ضابطان روابط مناسبی ندارند و این مسئله در جلسات دادیاران تحقیق نیز مشاهده شد که به خاص در خصوص دادیاران جوان و تازه کار مصداق داشت.

وظیفه دادستان این است که بر پلیس نظارت کند

دادستان پایتخت کشور عزیزمان ایران روابط مناسب با ضابطان را به منزله پذیرش تفوق آن ها ندانست و با تاکید بر این که پلیس یک ظرفیت قانونی است که نمی توان آن را نادیده گرفت، افزود: وظیفه دادستان این است که بر پلیس نظارت کند لذا سرپرستان نواحی به کلانتری ها سرکشی کنند، با فرماندهان پلیس منطقه خود جلسات یکسان برگزار کنند، آموزش های مورد نیاز را جهت آن ها برقرار نموده و در پرونده ها تعلیمات مورد نیاز را ارائه کنند.

درب اتاق سرپرستان دادسراها به روی مردم باز باشد

نکته دیگری که دکتر جعفری دولت آبادی به معاونان دادسرا وظیفه نمود، ارتباط با قضات از طریق برگزاری جلسات منظم و مستمر با آنان بود و مشابه همین الزام را در ملاقات سرپرستان با مردم و مراجعین نمود و افزود: سرپرستان دادسرا حداقل دو روز در هفته برنامه ملاقات مردمی داشته باشند و درب اتاق آن ها به روی مردم باز باشد.

وی از سرپرستان نواحی دادسرا خواست بر آمار و اوضاع پرونده های مسن اشراف داشته و بر روند پیگیری این پرونده ها نظارت نمایند.

دادستان پایتخت کشور عزیزمان ایران با اشاره به تصویب قانون نحوه جلوگیری از آلودگی هوا، از جمله نکات مهم این قانون به عنوان وظیفه جهت دادسرا را، تشکیل شعب تخصصی جهت پیگیری به این جرایم دانست و با اشاره به مجازات های مقرر در این قانون که مشمول بر توقیف ماشین و بستن مکان مربوطه می شود، اظهار داشت: حق استفاده از هوای پاک و سالم از مصادیق حقوق عامه است و اهمیت حفظ حقوق عامه ایجاب می نماید سرپرستان دادسراها این قانون را مطالعه نموده تا به وظیفه خود بر اساس این قانون آگاه شوند.

دکتر جعفری دولت آبادی هم چنین از بازبینی و اصلاح دستورالعمل نقل و انتقال پرونده ها در نواحی دادسرا خبر داد و اظهار داشت: قانون نحوه جلوگیری از آلودگی هوا در این دستورالعمل لحاظ گردیده و بعضی از وظایف ناحیه ۱۹ که به جرایم پزشکی پیگیری می کند، به دادسرای انفال و حمایت از ثروت های عمومی محول گردیده است.

تأیید احکام سه نفر از محکومان افساد فی الارض در دیوان عالی کشور

وی از صدور حکم قطعی افساد فی الارض و تایید در دیوان عالی کشور جهت سه نفر از محکومان زندانی خبر داد و اظهار داشت: دزدی های متعدد مسلحانه و ارتکاب اعمال منافی عفت تحت عنوان مامور پست، کارها مجرمانه دو تن از این محکومان است و بااهمیت ترین اقدام سومین محکوم به اعدام که مصداق افساد فی الارض آشنا شده، شرکت در تشکیل و اداره مرکز فساد و فحشا است.

دادستان پایتخت کشور عزیزمان ایران صدور این احکام را که منطبق با مفهوم افساد فی الارض در قانون مجازات اسلامی مصوب ۱۳۹۲ هست، اقدام بزرگی دانست و به منظور تقویت مبانی چنین احکامی، سرپرستان نواحی دادسراهای تخصصی را مکلف نمود در صورت صدور کیفرخواست به اتهام افساد فی الارض از طریق دزدی مسلحانه و اشاعه فساد و فحشا و… پیش از ارسال کیفرخواست به دادگاه، پرونده را جهت بررسی زیاد به دادستانی پایتخت کشور عزیزمان ایران ارسال نمایند.

واژه های کلیدی: ایران | قانون | پرونده | قانونی | اخبار اجتماعی

نویسنده : topsblog

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب خارجی pdf
  • جعبه هدیه کتاب
  • خرید کتاب خارجی
  • کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب آمازون
  • افست کتاب لاتین
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون
  • چاپ کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب لاتین
  • کتب خلبانی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • خرید منابع پزشکی اورجینال
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو