تاپس بلاگ

خرید کتاب از گوگل
چاپ کتاب PDF
خرید کتاب از آمازون
خرید کتاب زبان اصلی
دانلود کتاب خارجی
دانلود کتاب لاتین
گت بلاگز اخبار بین الملل عربستان نیروهایش را جهت مداخله نظامی آماده کرده بود / وزیر دفاع قطر

وزیر دفاع قطر با افشای طرح و نقشه عربستان جهت مداخله نظامی در کشورش تأکید کرد که کشورهای محاصره کننده تنها هدفشان مداخله نظامی جهت سرنگون کردن نظام در قطر نبود

عربستان نیروهایش را جهت مداخله نظامی آماده کرده بود / وزیر دفاع قطر

وزیر دفاع قطر: عربستان نیروهایش را جهت مداخله نظامی آماده کرده بود

عبارات مهم : عربستان

وزیر دفاع قطر با افشای طرح و نقشه عربستان جهت مداخله نظامی در کشورش تأکید کرد که کشورهای محاصره کننده تنها هدفشان مداخله نظامی جهت سرنگون کردن نظام در قطر نبود بلکه یک برنامه ریزی محکم تر داشتند.

به گزارش ایسنا، خالد العطیه، وزیر دفاع قطر در مصاحبه با تلویزیون این کشور راجع به تفاوت بحران کنونی میان دوحه و کشورهای شورای همکاری خلیج فارس با بحران ۲۰۱۴ گفت: نشانه یکی است ولی تاکتیک ها تفاوت دارند. بحران های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ همان ادامه بحران ۱۹۹۶ و ادامه همین تلاش ها با اختلاف در تاکتیک بودند. بحران ۲۰۱۳ جهت ضربه زدن و تلاش جهت مطیع کردن سریع قطر بود به خاص اینکه تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر به تازگی اداره کشور را در دست گرفته بود. آن ها اعتقاد بودند که قطر اصولش را زیر پا می گذارد و مطیع نمی شود و این جهت قطر یک خط قرمز و اصل قدیمی است.

عربستان نیروهایش را جهت مداخله نظامی آماده کرده بود / وزیر دفاع قطر

وی راجع به نقش سعود الفیصل، وزیر خارجه پیشین عربستان طی بحران های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ گفت: من روابط خوبی با او داشتم. او واسطه شد تا با وزیر خارجه مصر جهت نزدیک کردن روابطمان دیدار کنم ولی گاهی اوضاع فراتر از سیطره انسان می شود و به او دستوراتی داده می شود که مانع حل بحران می شود.

وی راجع به قصد واقعی کشورهای محاصره کننده جهت مداخله نظامی در سال ۲۰۱۴ جهت عوض کردن نظام قطر گفت: ما تنها از خدا می ترسیم. اعتماد امیر قطر به ما و مردمش زیاد است و حفاظت از قطر وظیفه ماست. در حقیقت قصد آن ها فقط مداخله نظامی نبود بلکه طرح کاملی بود. ما در معرض ظلم شدیدی قرار گرفتیم. نه فقط از سال ۲۰۱۲ بلکه از وقت های دور. این درحالی است که ما همواره دنبال حسن همجواری هستیم.

وزیر دفاع قطر با افشای طرح و نقشه عربستان جهت مداخله نظامی در کشورش تأکید کرد که کشورهای محاصره کننده تنها هدفشان مداخله نظامی جهت سرنگون کردن نظام در قطر نبود

وزیر دفاع قطر راجع به بحران ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ و روابطش با انقلاب های بهار عربی گفت: انقلاب ها موجب ناراحتی بسیاری از مردم شدند ولی قطر ناخرسند نشد چراکه زمانی که به مردم و طرح هایت اطمینان داشته باشی این امور تو را دلواپس نمی کند. مصر جهت رسیدن به این اهداف به کار گرفته شد. مصر یکی از دلایل بود ولی علت مهم اتخاذ مواضع علیه قطر نبود.

وی گفت: بعد از آشتی در سال ۲۰۱۴ به هماهنگی روزانه با عربستان می پرداختیم. امروز می گویم که عربستان است که قطر را از دست داده است نه اینکه قطر عربستان را از دست داده باشد.

وزیر دفاع قطر گفت: راجع به امارات نیز روابط بعد از حل بحران سفرا عادی شد و هماهنگی و ارتباط میان دو کشور وجود داشت. قبل از بحران کنونی روابط با بحرین نیز به روال طبیعی بود.

عربستان نیروهایش را جهت مداخله نظامی آماده کرده بود / وزیر دفاع قطر

وی راجع به روابط میان قطر و مصر و راز دست داشتن رسانه های مصری در دشنام دادن به قطر بعد از توافق ریاض در سال ۲۰۱۴ گفت: این یک عنوان شاخه شاخه هست. طی بحران اول شورای همکاری خلیج فارس آن ها قصه بافی های رسانه ها را سند به حساب می آوردند و ما پرونده های کاملی را ارائه می کردیم ولی آن ها دائما قصه بافی ها را قبول داشتند. بعد از حمله رسانه ای در مصر، واشنگتن و اروپا می دانستیم که مجالی جهت شکایت نیست چون کسی نمی شنید. زیاد رسانه های مصری که به قطر دشنام می دهند مورد حمایت یکی از کشورهای شورای همکاری خلیج فارس هستند، نه مصر. تمامی تلاش هایی که جهت نزدیک کردن دیدگاهمان با برادرانمان صورت می گرفت از سوی یک طرف خارجی ناکام گذاشته می شد. هر وقت که ما به بازگشت روابط مان با مصر نزدیک می شدیم طرف سومی وارد می شد و در عنوان کارشکنی می کرد.

وی راجع به فاش شدن توافق ریاض گفت: با فاش شدن این توافق خدمت مجانی به ما کردند. این توافقی الزام آور جهت تمامی کشورهای شورای همکاری خلیج فارس است.

وزیر دفاع قطر با افشای طرح و نقشه عربستان جهت مداخله نظامی در کشورش تأکید کرد که کشورهای محاصره کننده تنها هدفشان مداخله نظامی جهت سرنگون کردن نظام در قطر نبود

العطیه راجع به نقش دبیرکلی شورای همکاری خلیج فارس گفت: من اعتقاد دارم که عبداللطیف الزیانی، دبیرکل سابق این شورا در این پست ظلم زیادی کرد چراکه او نتوانست مکان را پر کند. در سال های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ ما بسیار الزیانی را سرزنش کردیم. دبیرکل به نفع اعضایی در شورای همکاری خلیج فارس طی نشست ها صحبت می کرد این درست نبود چراکه دبیرکل باید نماینده تمامی شورا و نه تابعیت یا کشور مشخصی باشد.

وی راجع به تحرکات سفیر امارات در واشنگتن جهت خدشه دار کردن صورت قطر گفت: ما از تمامی شرح اطلاع داشتیم. یوسف العتیبه پرچم دشمنی با قطر را در واشنگتن اوج گرفته و دوستان آمریکایی دائما به من می گفتند به العتیبه نگاه کنید مسئله او با شما چیست. او می گفت که دشمن اول قطر هست. ولی ما اقدام نادرستی اتخاذ نکردیم. امیر به مردمش اعتماد دارد. ما وقت نداریم که جهت امثال العتیبه آن را تلف کنیم.

عربستان نیروهایش را جهت مداخله نظامی آماده کرده بود / وزیر دفاع قطر

وزیر دفاع قطر راجع به افتتاح دفتر طالبان در این کشور گفت: تفاوت است بین اینکه ما تلاش کردیم و بین اینکه دوستانمان در آمریکا افتتاح این دفتر را خواستار شدند. بعدا دیدم که العتیبه خشمگین بود از اینکه این دفتر آیا در امارات افتتاح نشده هست. نشانه ما تحقق ثبات است.

وی راجع به اتهامات درخصوص حمایت از تندروها در سوریه گفت: ما با تمامی این اتهامات مخالفیم و هیچ گاه از هیچ گروهی حمایت نکرده ایم. ما عضو ائتلاف بودیم و سال ۲۰۱۱ امیر قطر که در آن وقت ولیعهد بود مرا به تحرک جهت نجات مردم سوریه واداشت و من نیز با حمد بن جاسم، وزیر خارجه وقت به دمشق رفتم و در آن وقت حل بحران ممکن بود.

العطیه افزود: بعد از اینکه خون ها ریخته شد ما علیه نظام اسد در کنار مردم سوریه ایستادیم. ما در کنار هم پیمانان از جمله عربستان ایستادیم. قطر حامی تروریسم نیست بلکه از نخستین کشورهای مخالف تروریسم است.

وی راجع به دیدگاهش درخصوص آینده بحران شورای همکاری خلیج فارس گفت: ما همواره دستور امیر را اجرا می کنیم و او گفت که مذاکره عالی ترین راه حل اختلافات هست. ما همچنان امیدواریم که بقیه دنبال مذاکره باشند.

واژه های کلیدی: عربستان | مداخله نظامی | شورای همکاری خلیج فارس | اخبار بین الملل

نویسنده : topsblog

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب خارجی pdf
  • جعبه هدیه کتاب
  • خرید کتاب خارجی
  • کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب آمازون
  • افست کتاب لاتین
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون
  • چاپ کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب لاتین
  • کتب خلبانی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • خرید منابع پزشکی اورجینال
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو