تاپس بلاگ

خرید کتاب از گوگل
چاپ کتاب PDF
خرید کتاب از آمازون
خرید کتاب زبان اصلی
دانلود کتاب خارجی
دانلود کتاب لاتین
گت بلاگز اخبار اجتماعی پیشنهاد حساب خاص جهت بازسازی خانه‌ها ، وبا گزارش نشده، احتمال زیاد کردن کشته‌های زلزله به ۵۰۰نفر

رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت ضمن توضیح راجع به بعضی ابراز نگرانی‌ها مبنی بر “خطر بروز وبا در مناطق زلزله‌زده”، تاکید کرد که کنترل جدی سلامت آب

پیشنهاد حساب خاص جهت بازسازی خانه‌ها ، وبا گزارش نشده، احتمال زیاد کردن کشته‌های زلزله به ۵۰۰نفر

احتمال زیاد کردن کشته های زلزله به ۵۰۰نفر/ وبا گزارش نشده/ پیشنهاد حساب خاص جهت بازسازی منزل ها

عبارات مهم : ایران

رییس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت ضمن توضیح راجع به بعضی ابراز نگرانی ها مبنی بر “خطر بروز وبا در مناطق زلزله زده”، تاکید کرد که کنترل جدی سلامت آب آشامیدنی از سوی نیروهای بهداشتی انجام می شود..

به گزارش ایسنا، دکتر محمدمهدی گویا ضمن اشاره به شدت یافتن نظام مواظبت از امراض در مناطق زلزله زده و همچنین کارها انجام شده است در جهت تامین بهداشت این مناطق، در پاسخ به اخباری مبنی بر خطر بروز وبا در این مناطق گفت: مسلم است که اوضاع بهداشتی مناطق زلزله زده در حالت طبیعی نیست و زیرساخت های بهداشتی – درمانی نیز به شدت آسیب دیده هست. در عین حال نیروهای بهداشتی مستقر در این مناطق در تلاشند تا اوضاع موجود را کنترل کرده و این مناطق هرچه سریع تر به شرایط پایدار بهداشتی برسند.

وی با بیان اینکه در چنین شرایطی که زیرساخت ها تحت تاثیر زلزله، به شدت آسیب دیده اند، نگرانی ها راجع به همه گیری بیماری هایی که از طریق آب انتقال یافته می شوند، به مراتب زیاد هست، افزود: خوشبختانه به دنبال کارها و کنترل های صورت گرفته، تا کنون همه گیری بیماری های منتقله از طریق آب را در مناطق زلزله زده نداشتیم، ولی وزارت بهداشت کماکان نگرانی های خود را از این بابت دارد و بر همین اساس کنترل های بهداشتی بویژه در مورد منابع آب به صورت جدی در دستور کار نیروهاست.

گویا با تاکید مجدد بر کنترل منابع آب و کلرزنی آنها، افزود: به همین جهت نیز میزان کلر آب، از منبع تا زمانی که به دست مردم برسد، در مقاطع متفاوت اندازه گیری و کنترل می شود تا از حد مجاز کمتر نباشد.

رییس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت تاکید کرد: اگر کوچک ترین وقفه ای در مجموعه این خدمات رخ دهد، این خطر وجود دارد که شاهد چنین همه گیری هایی باشیم. بر همین اساس مواظبت کامل در این زمینه صورت می گیرد و بخش عمده فعالیت سیستم بهداشتی مستقر در مناطق زلزله زده، تمرکز بر سلامت آب آشامیدنی هست. البته این کار بسیار مشکل هست؛ چراکه جمعیت زلزله زده پراکنده شده است اند و بسیاری از آنها در داخل چادرها هستند و همین امر کار کنترل موارد امراض را سخت تر می کند.

گویا ضمن تقدیر از تلاش پرسنل بهداشتی مستقر در مناطق زلزله زده جهت رصد امراض و کنترل موارد بهداشتی، گفت: به دنبال کارها انجام شده، تا کنون موردی از همه گیری در زمینه عفونت های تنفسی و بیماری های منتقله از آب در مناطق زلزله زده نداشتیم و این ثمره تلاش تعداد زیادی از نیروهای بهداشتی است که در مناطق مستقر بوده و مشغول خدمت رسانی به هموطنان هستند.

احتمال زیاد کردن جان باختگان زلزله به ۵۰۰ نفر

رییس شرکت مدیریت بحران با بیان اینکه براساس اعلام پزشکی قانونی، آمار جانباختگان زلزله کرمانشاه، ۴۳۶ نفر هست، اظهار داشت: احتمال زیاد کردن فوتی ها به ۵۰۰ نفر وجود دارد؛ البته به این معنا نیست که کسی زیر آوار مانده باشد؛ آیا که در ۱۴-۱۵ ساعت اول حادثه، تخلیه از زیر آوار صورت گرفت و مصدومان به مراکز درمانی انتقال یافته شدند.

اسماعیل نجار، در تشریح آخرین اوضاع مناطق لزله زده، اظهار داشت: خوشبختانه با اعزام اکیپ های ویژه، در حال حاضر مسئله آب و برق در تمامی شهرها و روستاهای کرمانشاه برطرف شده است است.

نجار با اشاره به اینکه در حال حاضر مشکلی در خطوط تلفن ثابت و همراه در مناطق زلزله زده وجود ندارد، گفت: ما تا آخر بازتوانی و بازسازی در خدمت مردم آسیب دیده، خواهیم بود. با توجه به حوادثی که در کشور داریم، باید در بحث آینده نگری و پیشگیری تلاش کنیم و در این زمینه مردم باید پیشگام باشند.

رییس شرکت مدیریت بحران با بیان اینکه براساس اعلام پزشکی قانونی، آمار جانباختگان زلزله کرمانشاه، ۴۳۶ نفر هست، اظهار داشت: احتمال زیاد کردن فوتی ها به ۵۰۰ نفر وجود دارد؛ البته به این معنا نیست که کسی زیر آوار مانده باشد؛ چراکه در ۱۴-۱۵ ساعت اول حادثه، تخلیه از زیر آوار صورت گرفت و مصدومان به مراکز درمانی انتقال یافته شدند.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه احتمال دفن اجساد بدون مجوز پزشکی قانونی در روستاها وجود دارد، قرار است آمار دقیقی در این رابطه اخذ شود.

نجار ادامه داد: براساس آماری که در اختیار داریم، تعداد مصدومان اتفاق ۷ هزار و ۸۱۷ نفر است که از این تعداد بالای ۱۵۰۰ نفر تاکنون ترخیص شده است اند. البته ممکن است آمار بهداشت و درمان بیش از اینها باشد.

نجار با بیان اینکه ۵۵ هزار تخته چادر در مناطق زلزله زده توزیع شده است هست، ولی همچنان نیاز به چادر و پتو وجود دارد، گفت: البته در بعضی مناطق میزان تخریب کم بوده ولی به علت بعد لرزه ها، مردم احساس خطر می کنند و زیر سقف نمی روند.

معاون وزیر کشور ادامه داد: با توجه به برودت هوا، از هلال احمر درخواست کردیم که وسایل گرمایشی و پوشش های نایلونی را در اختیار زلزه زدگان قرار بدهند.

فلاحت پیشه: هلال احمر حساب خاصی جهت ساخت مسکن زلزله زدگان تخصیص داده شده است دهد

نماینده اسلام آباد غرب و دالاهو با طرح این پیشنهاد که هلال احمر حسابی خاص جهت ساخت و تامین مسکن مردم در مناطق زلزله زده اعلام کند، گفت که خوشبختانه با کمک های دولت و مردم به تمامی مناطق زلزله زده کمک های اولیه ارسال شده است و اکنون نیاز فوری، نایلون و وسایل گرمایشی است.

حشمت الله فلاحت پیشه در توضیح آخرین اوضاع مناطق زلزله زده و روند امدادرسانی، گفت: با تلاش های دولت و مردم عملا امدادهای اولیه حتی به مناطق صعب العبور رسیده هست. به مردم اعلام کردیم که هر کجا مشکلی و یا نیازی وجود دارد سریعا از طریق شماره هلال احمر اعلام کرده تا به آنها ارسال شود.

وی در عین حال گفت: با توجه به اینکه از عصر امروز و بر اساس اعلام هواشناسی بارندگی ها در مناطق زلزله زده شروع می شود نیاز فوری به نایلون و وسایل گرمایشی وجود دارد البته بنده یکسری خودروهای سنگین حامل نایلون را دیدم ولی قطعا نیاز بیش از این است.

نماینده اسلام آباد غرب و دالاهو در مجلس در ادامه با طرح این پیشنهاد که هلال احمر حسابی خاص جهت ساخت و تامین مسکن مردم در مناطق زلزله زده اعلام کند، گفت: در حال حاضر کمک های غیرنقدی بسیار خوبی از سوی مردم به مناطق زلزله زده رسیده هست. از مردم بزرگوار می خواهیم که کمک هایشان را به صورت نقدی واریز کنند.

وی توضیح داد: حجم کمک های غیرنقدی به اندازه ای خوب بوده که حتی یکسری بسته های غذایی جهت کمک در یک ماه آینده بسته بندی شده است هست. اکنون بیشترین دغدغه جهت تامین و ساخت مسکن مردم در مناطق زلزله زده است که دولت ۲۸۱ میلیارد تومان بودجه جهت آن تخصیص داده شده است داده ولی کافی نیست.

فلاحت پیشه افزود: ما از مردم می خواهیم که جهت ساخت و تامین مسکن مردمان در مناطق زلزله زده کمک های نقدیشان را به حساب خاصی واریز کنند. در این راه مورد نیاز است هلال احمر حسابی جهت این عنوان تخصیص داده شده است داده و به مردم اعلام کند. طبیعتا این پول باید در اختیار مردم قرار گرفته تا بتوانند منازل ارزش را ساخته و یا تعمیر کنند تا سرپناهی داشته باشند.

وی در عین حال گفت: البته مورد نیاز است منازلی به صورت اجاره حداقل یک ساله در اختیار زلزله زدگان قرار داده شود تا آنها بعد از بازسازی و ساخت مسکن خودشان مجددا در منزل هایشان ساکن شوند.

نماینده اسلام آباد غرب و دالاهو افزود: در حال حاضر حجم ویرانی و تخریب منزل های مردم در مناطق زلزله زده مشخص شده است هست. قطعا این کمک های نقدی می تواند به صورت مشخص صرف ساخت و تعمیر این منزل ها شود چون کمک بلاعوض دولت به تنهایی کفایت نمی کند و مورد نیاز است مردم هر چه سریعتر سرپناهی داشته باشند.

فلاحت پیشه همچنین گفت: از سوی دیگر پیشنهاد شده است که یک سال دوره تنفس جهت ساکنان مسکن مهر اعلام شود که امیدواریم عملیاتی شود چون متاسفانه ساکنان مسکن مهر در سرپل ذهاب و اسلام آباد غرب در حالیکه روی ویرانه های منزل هایشان نشسته بودند با پیامک های بانک در مورد دیرکرد پرداخت اقساط ارزش مواجه شدند که این ناراحت کننده است.

وی با تاکید بر اینکه ما دست تک تک مردم کشور عزیزمان ایران را می بوسیم، گفت: کمک هایی که مردم کشور عزیزمان ایران به مناطق زلزله زده کرمانشاه کرده اند در طول تاریخ حوادث طبیعی در دنیا بی سابقه هست. درست است که نواقصی در این راه وجود داشته ولی با کمک مردم کشور عزیزمان ایران و دولت نیازهای اولیه برطرف شده است و اکنون وقت آن است که جهت آینده مردم فکری شود.

فلاحت پیشه گفت: باید علاوه بر فکری جهت ساخت سرپناه جهت مردم در مناطق زلزله زده برنامه ای جهت کشاورزان و دامداران این مناطق وجود داشته باشد چون کرمانشاه تولیدکننده این عرصه است که متاسفانه کشاورزان و دامداران به علت وقوع زلزله دچار مشکلاتی شده است اند، باید به آنها کمک شود تا دوباره سرپا شوند تا ضمن برطرف نیازهای معیشتی، بخشی از نیازهای تولیدی کشور را برطرف نمایند.

این عضو مجمع نمایندگان کرمانشاه در ادامه با اشاره به عملکرد رسانه های بیگانه در وارونه جلوه دادن خدمات دولت در امدادرسانی، گفت: از ابتدای وقوع زلزله به رغم وجود بعضی نواقص دولت و مردم پای کار بوده و تمام تلاش ارزش را جهت برطرف پرسشها انجام دادند. به شخصه شاهد بودم که بعضی مسئولان تا ۷۲ ساعت استراحت کافی نداشتند و تمامی تلاش ارزش را به کار بردند تا در وهله اول کسانی که زیر آوار ماندند را نجات دهند و تعللی در امدادرسانی وجود ندارد و بعد نیازهای اولیه مردم را تامین کنند.

وی ادامه داد: قطعا در این زلزله مشخص شد که کدام مدیر مدبرانه تر و بهتر کار می کند ولی در خلال این اتفاقات مصاحبه ای راجع به تعلل در آبرسانی به شهرهای زلزله زده انجام دادند و حتی با خطاب قرار دادن وزیر کشور به ایشان گفتم که آمارهای اشتباه به او داده اند. متاسفانه بعضی رسانه های بیگانه از این مصاحبه بنده سوء استفاده کرده و آن را دستاویزی جهت حمله به وزیر و بعضی دستگاه های دولتی قرار دادند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: بنده در چهارمین روز بعد از وقوع زلزله در قالب توئیتی به این عنوان اشاره کردم که از وقت زلزله کرمانشاه، آمریکا هر روز یک قانون و حکم اجرایی تحریمی علیه کشور عزیزمان ایران صادر کرده است که بهتر است سیاستمداران آمریکایی حداقل از سگ های زلزله یاب شرف یاد بگیرند.

وی ادامه داد: آمریکا حتی به کمک هایی که مردم در کانادا و آمریکا جهت زلزله زدگان جمع کرده بودند نیز رحم نکرد و آنها را به بهانه تحریم بلوکه کرد، این خود نشان از خوی ضدانسانی آمریکا دارد. رسانه های بیگانه نیز با همین شیوه به دنبال وارونه نشان دادن خدمات دولت و ملت به مناطق زلزله زده هستند، آنها هیچگاه دوست ملت کشور عزیزمان ایران نبوده و همواره دشمن های ما می باشند.

فلاحت پیشه با تاکید بر اینکه وزرای بهداشت و کشور در طول مدت وقوع زلزله در این مناطق حضور داشتند، گفت: جلسات مستمری در کرمانشاه و پایتخت کشور عزیزمان ایران برگزار شد که بعضی از این جلسات روی زمین و در مناطق زلزله زده جهت تسریع در روند امدادرسانی صورت گرفت.

وی اظهار کرد: رییس مجلس نیز چندین بار با من تماس گرفتند. مقام معظم رهبری نیز جلساتی با سران قوا و مسئولان امر برگزار کردند و دستورات اکیدی جهت کمک به زلزله زدگان صادر کردند که اینها همه نشان می دهد که دولت و ملت و تمامی مسئولان در کنار هم فارغ از هرگونه تفکر جناحی، حزبی، قومی و مذهبی حضور دارند تا به مردم زلزله زده کمک کنند، امیدواریم حداقل انصاف در رسانه های بیگانه حاکم شود.

شهردار تازه آباد: توان جمع آوری همه زباله ها را نداریم

شهردار تازه آباد ثلاث باباجانی با اشاره به پرسشها پیش آمده بعد از وقوع زلزله در خصوص جمع آوری زباله شهر گفت: ۱۰ دستگاه خودروی حمل زباله و ۳۰ نیروی شهرداری جهت جمع آوری کامل زباله های شهر تازه آباد نیاز است.

عنایت عثمانی با اشاره به جمعیت ۱۵ هزار نفری شهر تازه آباد ثلاث باباجانی، گفت: در زلزله اخیر بین ۶۰ تا ۷۰ درصد منزل های شهر خسارت دیدند.

وی افزود: خسارت منزل های به حدی است که دیگر قابل استفاده نیست و هم اکنون مردم در بیرون از منزل های خود اسکان دارند.

عثمانی با بیان اینکه چادر و اقلام مورد نیاز به شهر می رسد، گفت: متاسفانه بر اثر نبود برنامه ریزی و توزیع نامناسب تعدادی بیش از حد اقلام کمکی دریافت کرده و تعدادی کمبود دارند.

وی تصریح کرد: هم اکنون خانوارهایی در شهر هستند که جهت اسکان خود نیازمند چادر هستند و چادر، لباس گرم و پتو و نایلون از نیازهای مهم مردم زلزله زده تازه آباد است.

شهردار تازه آباد با اشاره به تلاش شبانه روزی نیروهای شهرداری این شهر، گفت: متاسفانه کمبود نیرو و نیز کمبود دستگاه های حمل زباله موجب شده است نتوان تمام زباله های شهر را جمع آوری کرد.

وی افزود: اسکان مردم در شهر پراکنده است و جهت همین جمع آوری زباله با مشکلاتی همراه است.

عثمانی تصریح کرد: هم اکنون بیش از ۱۰ خودروی حمل زباله و ۳۰ نیروی شهرداری نیاز است تا بتوانیم کار جمع آوری زباله های شهر را انجام دهیم.

وی افزود: در این زمینه به شهرداری پایتخت کشور عزیزمان ایران درخواست داده ایم، ولی تاکنون چیزی دست ما نرسیده است.

شهردار تازه آباد تاکید کرد: تنها تعدادی خودروی حمل زباله از کرمانشاه، روانسر و پاوه ارسال شده است که کفایت نیاز شهر را نمی دهد.

عثمانی افزود: وجود زباله در شهر می تواند اپیدمی بیماری های مختلفی را رقم بزند و در این زمینه نیاز به کمک داریم.

تکمیل خط انتقال آب قصر شیرین – سرپل ذهاب و شبکه آب شهری

مدیرعامل آبفای استان پایتخت کشور عزیزمان ایران گفت: تکمیل خط انتقال آب قصر شیرین به سرپل ذهاب و ترمیم شبکه آب این شهر انجام شده است و از روز گذشته بازسازی شبکه های توزیع آب روستاهای منطقه شروع شده است است.

محمد پرورش ادامه داد: طی روزهای گذشته ۱۰۰ حمام سیار و ۵۰ دستشویی در نقاط متفاوت شهر سرپل ذهاب برپا شده است است و ۳۶هزار بسته آب ۱.۵ لیتری در اختیار زلزله زدگان قرار گرفته است.

او گفت: نیروهای امدادی آبفای استان پایتخت کشور عزیزمان ایران در قالب هشت گروه فعالیت دارند و با اقدام این نیروها سیستم تصفیه منزل آب سرپل ذهاب ارتقا یافته است.

پرورش هم چنین از راه اندازی دوباره تصفیه منزل فاضلاب این شهر خبر داد و با تشریح روند امدادرسانی نیروهای این شرکت در اتفاق زمین لرزه استان کرمانشاه گفت: نیروهای آبفای استان پایتخت کشور عزیزمان ایران در بخش های کنترل کیفیت آب (آزمایشگاه های سیار و نمونه برداری)، ترمیم خطوط لوله و شبکه توزیع، باز راه اندازی تصفیه منزل های آب و فاضلاب، توزیع اقلام مهم (بسته های آب، چادر و خوراک) و استقرار سرویس های بهداشتی (حمام و دست شویی) در حال کمک رسانی هستند.

وی خاطرنشان کرد: شبکه و خطوط انتقال آب شهر سرپل ذهاب انجام شده است است و نیروها جهت بازسازی شبکه آب روستاهای منطقه، از دیروز کار خود را شروع کرده اند.

او ادامه داد: ۲۵ دستگاه تانکر آب رسانی بهداشتی، چهار دستگاه بسته بندی آب آشامیدنی، دو دستگاه تصفیه آب با مجموع دبی ۳۲ لیتر در ثانیه، سه دستگاه جرثقیل و یک دستگاه دیزل ژنراتور در منطقه سرپل ذهاب مستقر هستند.

روستاهای امدادرسانی نشده را به ۱۱۲ اعلام کنید

رئیس شرکت امدادونجات جمعیت هلال احمر اعلام کرد که مردم به شایعات راجع به نرسیدن اقلام امدادی به بعضی روستاها توجه نکنند و این موارد را به شماره ۱۱۲ هلال احمر اعلام کنند.

مرتضی سلیمی با بیان اینکه در حال حاضر بالغ بر ۷۲ هزار تخته چادر میان ۳۳ هزار خانواده زلزله زده توزیع شده است هست، اظهار کرد: مناطق زلزله زده به بلوک های هشت گانه ای جهت کمک رسانی تقسیم بندی شده است و از دیروز دفترچه های امدادی میان خانواده ها توزیع شده است هست. همچنین سبدهای غذایی ماهیانه نیز در حال آماده شدن است.

وی با اشاره به شایعات نادرست راجع به نرسیدن اقلام امدادی و عدم خدمت رسانی به بعضی روستاهای زلزله زده، با غیرواقعی بعضی از این ادعاها، به ذکر مثالی دراین باره پرداخت و گفت: در روستایی که اعلام شده است بود هنوز اقلام مورد نیاز را دریافت نکرده، بعد از بررسی متوجه شدیم که با وجود داشتن ۷۰ خانوار، ۷۸ تخته پتو و ۴۵۰ چادر در آنجا توزیع شده است هست. به همین علت ما شماره تلفن ۱۱۲ را اعلام کردیم تا مردم در صورت اطلاع، بتوانند حتی بدون سیمکارت مناطقی که به آنها امدادرسانی نشده، اعلام کنند تا به این ترتیب در کمتر از ۲۰ دقیقه نیروهای امدادی به این مناطق مراجعه می کنند.

وی افزود: ارائه خدمات با این دفترچه ها بهتر انجام می شود و حداقل تا ۴۵ روز می توانند با استفاده از این دفترچه خدمت دریافت کنند. این دفترچه ها با مراجعه به خانواده ها تحویل داده می شوند و توزیع اقلام به وسیله آن صورت می گیرد.

پیشنهاد حساب خاص جهت بازسازی خانه‌ها ، وبا گزارش نشده، احتمال زیاد کردن کشته‌های زلزله به ۵۰۰نفر

واژه های کلیدی: ایران | زباله | زلزله | بهداشتی | کرمانشاه | کرمانشاه | اخبار اجتماعی

نویسنده : topsblog

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب خارجی pdf
  • جعبه هدیه کتاب
  • خرید کتاب خارجی
  • کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب آمازون
  • افست کتاب لاتین
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون
  • چاپ کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب لاتین
  • کتب خلبانی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • خرید منابع پزشکی اورجینال
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو