تاپس بلاگ

خرید کتاب از گوگل
چاپ کتاب PDF
خرید کتاب از آمازون
خرید کتاب زبان اصلی
دانلود کتاب خارجی
دانلود کتاب لاتین
گت بلاگز اخبار اجتماعی آوار مسکن مهر در کمتر از یک دهه

آوار مسکن مهر بر سر ساکنان آن در کمتر از یک دهه به سوژه روز رسانه‌های کشور تبدیل شده است که خود حکایت از غفلت و بی توجهی در ساخت این واحدها در سال‌های اخیر در ک

آوار مسکن مهر در کمتر از یک دهه

آوار مسکن مهر در کمتر از یک دهه

عبارات مهم : زلزله

آوار مسکن مهر بر سر ساکنان آن در کمتر از یک دهه به سوژه روز رسانه های کشور تبدیل شده است که خود حکایت از غفلت و بی توجهی در ساخت این واحدها در سال های اخیر در کشور دارد.

به گزارش ایسنا، وقوع زلزله اخیر در کرمانشاه پرده از حقیقتی برداشت که همچنان نشان می دهد بسیاری از بلاهای کشورمان حتی بناهای تازه ساخت به دلایل متعدد از چندان استحکامی برخوردار نیست که بتواند امنیت خاطر و آرامش روانی را جهت ساکنان آن به همراه داشته باشد.

آوار مسکن مهر در کمتر از یک دهه

در این بین ساخت مسکن مهر و زوایای روشن و پنهان آن قصه پرغصه ای در این سرزمین است که نشان می دهد به رغم بعضی مزایای تولید مسکن مهر در منزل دار شدن عده ای از افراد جامعه که توان ساخت مسکن و یا خرید آن را به قیمت گزاف ندارند، ولی غفلت و بی توجهی نسبت به ساخت اصولی و مستحکم این منزل ها عارضه هایی را به همراه داشته که خود حکایت مفصل و مجملی است که می توان از زوایای متفاوت به آن پرداخت.

در این میان اکثر کارشناسان، صاحبنظران و مهندسان صاحب فن و تجربه بر این باورند که اصول و نظام مهندسی در این کشور باید مورد بازبینی قرار گیرد آیا که غفلت ها و بی توجهی ها به قواعد ساخت بنا براساس مدل های جهانی و بین المللی آثار مخرب و زیانباری را به همراه داشته که همچنان به نظر می رسد با یک زلزله و تکانه زمین امکان فروریختن بسیاری از واحدهای مسکونی حتی نوساز نیز دور از انتظار نیست.

آوار مسکن مهر بر سر ساکنان آن در کمتر از یک دهه به سوژه روز رسانه‌های کشور تبدیل شده است که خود حکایت از غفلت و بی توجهی در ساخت این واحدها در سال‌های اخیر در ک

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضعف طراحی و نظارت در ساخت بنا در کشور در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: متاسفانه در سال های اخیر به احیای بافت فرسوده چندان توجهی نشده و در کنار آن ساخت بعضی بناها نیز به دلایل متفاوت در حوزه های طراحی، نظارت و ساخت با ضعف ها و نقص هایی روبرو بوده که جهت جبران این غفلت ها باید بازبینی در قوانین جامع ساخت و ساز در کشور با مدل های جهانی به طور جد مورد پیگیری قرار گیرد.

صدیف بدری تصریح کرد: به جای سیاسی بازی و متهم کردن دیگران بهتر است دولت و مجلس از درس های اتفاق اخیر به نحو احسن استفاده کرده و دست به دست هم دهند تا قانون جامع ساخت و ساز در کشور با دریافت نظرات کارشناسان و متخصصان مورد بازبینی قرار گرفته و استحکام بنا به عنوان الزام در ساختمان سازی مورد توجه قرار گیرد.

وی گفت: با توجه به اینکه اکثر مسکن های مهر را پیمانکاران حتی به صورت تعاونی ها اجرا کرده اند، اگر قصوری نیز این حوزه رخ داده هست، این غفلت ها متوجه پیمانکاران و مجریان پروژه های انبوه مسکن مهر است که به دلایل متفاوت اصل استحکام بنا را در کنار رعایت استانداردهای مورد نظر مورد غفلت و بی توجهی قرار داده اند.

آوار مسکن مهر در کمتر از یک دهه

طراحان و ناظران آیین نامه های مدرن ساخت و ساز را نادیده گرفته اند

عضو هیئت رئیسه اتاق کشور عزیزمان ایران نیز در این خصوص به خبرنگار ایسنا، گفت: طراحان و ناظران ساختمان در رعایت آئین نامه ها و مقررات نوین ساختمان دچار قصور و کوتاهی شده است و نتوانسته اند آنگونه که شایسته است در این زمینه اقدامی عملی انجام دهند.

آوار مسکن مهر بر سر ساکنان آن در کمتر از یک دهه به سوژه روز رسانه‌های کشور تبدیل شده است که خود حکایت از غفلت و بی توجهی در ساخت این واحدها در سال‌های اخیر در ک

محمد امیرزاده اظهار کرد: بر این باورم که سیستم طراحی و نظارت ما در حوزه ساخت و ساز با معایب و مشکلاتی روبروست، به همین علت ما نه تنها در مسکن مهر بلکه در بقیه ساخت و سازها با ضعف و اشکالاتی جدی روبرو هستیم.

وی گفت: بعد از زلزله بوئین زهرا آئین نامه زلزله طراحی و ابلاغ شد ولی متاسفانه به علت ضعف نظارت ها در اجرا با مشکلاتی روبرو هستیم، به طوری که هر از چند گاهی با وقوع زلزله بسیاری از اشتباهات و ایرادات در حوزه ساختمان سازی نمود پیدا می کند.

آوار مسکن مهر در کمتر از یک دهه

عضو هیئت رئیسه اتاق کشور عزیزمان ایران با بیان اینکه بسیاری از این ایرادات و اشتباهات در حوزه ساخت و ساز در وقوع زلزله های چندین ریشتری نمایان می شود، بیان کرد: ما امروزه متاسفانه با پدیده امضافروشی و واکنش‌ها کاسب کارانه در حوزه مهندسی و نظارت بر اجرای پروژه ها روبرو هستیم که باعث می شود بسیاری از منابع مالی هزینه شده است در این حوزه تلف شود.

امیرزاده ضرورت تجدیدنظر کلی در ساختار ساخت و سازها و احداث پروژه های متفاوت را نظیر مسکن مهر یادآور شد و خاطرنشان کرد: البته این ایرادات فقط محدود به مسکن مهر نیست آیا که ما حتی در ساخت بیمارستان های نوساز و خرابی آنها به عینه با نواقصی روبرو هستیم که به معنای واقعی نشان می دهد که در این حوزه باید تجدیدنظر کلی انجام شده است تا ضعف ها در حوزه طراحی و نظارت برطرف شود.

وی ادامه داد: ساخت و سازهای اخیر با ایرادات و اشتباهات متفاوت نشان می دهد که ما در ساختمان سازی به نسبت گذشته با ضعف های مشهودی روبرو هستیم، به طوری که این ضعف ها حتی امنیت روانی مردم را با آسیبی جدی روبرو کرده است.

عضو هیئت رئیسه اتاق کشور عزیزمان ایران گفت: باید اقداماتی را انجام دهیم تا با اصلاح این فرآیند مردم نسبت به ساخت و سازهای انجام شده است با اطمینان و امنیت زیاد ورود پیدا کرده و بعضی از تبعات منفی این کار به حداقل برسد.

امیرزاده بیان کرد: هر چند مقاومتی را در بازبینی آئین نامه ها و مقررات در حوزه ساخت و سازها شاهد هستیم ولی بهتر است با کمک شرکت نظام مهندسی ساختمان شرکت های نیرومند و ماهر طراحی و نظارت بر ساخت و سازها شکل گرفته و در این زمینه در صورت بروز ایرادات و اشتباهات خود این شرکت ها پاسخگو باشند.

وی ضرورت برچیده شدن بساط امضافروشی ها را در این عرصه در قالب شرکت ها و عناوین متفاوت یادآور شد و اظهارکرد: اگر کارها براساس اصول درست و قاعده منسجم انجام شود به یقین شرکت های بیمه نیز قادر خواهند بود، نسبت به پوشش بیمه ای ساختمان ها اقدام کنند تا یک اوضاع مناسب در حوزه ساخت و سازها به انجام برسد.

امیرزاده افزود: باید گفتمان طراحی و نظارت شایسته همراه با پوشش بیمه ای ساختمان را در جامعه نهادینه کنیم که در این باب ضرورت دارد همه نهادهای مرتبط ورود عالمانه ای به این عنوان داشته باشند.

مسکن مهر نیمه کاره ای را تحویل نداده ایم

مدیر کل راه و شهرسازی استان اردبیل نیز با بیان اینکه در ساخت مسکن های مهر در استان اردبیل تا حد وسع و توان تلاش کرده ایم، استحکام بنا را با هیچ شرایط دیگری معامله نکنیم، اظهار کرد: بنده در این دو سال مسئولیتی که در راه و شهرسازی استان اردبیل داشتم، حتی اجازه نداده ام یک واحد مسکن مهر نیمه کاره، غیراستاندارد و غیراصولی تحویل مردم داده شود.

محبوب حیدری افزود: با توجه به اینکه عمده مسکن مهر را پیمانکاران در قالب تعاونی ها احداث کرده اند، قطعا عنصر نظارت و طراحی خوب از ابتدا مدنظر بوده و ضرورت دارد در تکمیل واحدهای باقی مانده این امر همچنان مورد توجه قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: اگر ما در ساخت و سازها اصول، قواعد و استانداردهای جهانی را در استحکام و مطلوبیت بنا در نظر بگیریم در مناطق شهری و روستایی با مشکلاتی روبرو نخواهیم شد و ما در استان اردبیل در حد وسع و توان با همراهی شرکت نظام مهندسی تلاش مان بر این است تا این الزامات در طراحی، نظارت و اجرا مورد توجه قرار گیرد.

مدیر کل بنیاد مسکن استان اردبیل با بیان اینکه نیمی از بنای روستاها در یک دهه اخیر مورد نوسازی و بهسازی قرار گرفته هست، بیان کرد: با پرداخت تسهیلات و فعالیتی که گروه های مهندسی و نظارتی ما داشتند، اکثر منزل های ساخته شده است در مناطق روستایی از شرایط مطلوب کیفی و استحکام ایده آل برخوردار بوده هست.

فرهاد سبحانی به ایسنا، گفت: جهت نوسازی نیمی دیگر از واحدهای مسکونی کم دوام روستایی ما همچنان آمادگی پرداخت تسهیلات و ارائه خدمات فنی – مهندسی را داریم و امیدواریم با استقبال خود روستائیان در چند سال آینده به ظرفیت قابل اعتماد ساخت و ساز در مناطق روستایی دست پیدا کنیم.

واژه های کلیدی: زلزله | طراحی | مهندسی | ساختمان | اخبار اجتماعی

نویسنده : topsblog

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب خارجی pdf
  • جعبه هدیه کتاب
  • خرید کتاب خارجی
  • کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب آمازون
  • افست کتاب لاتین
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون
  • چاپ کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب لاتین
  • کتب خلبانی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • خرید منابع پزشکی اورجینال
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو