تاپس بلاگ

خرید کتاب از گوگل
چاپ کتاب PDF
خرید کتاب از آمازون
خرید کتاب زبان اصلی
دانلود کتاب خارجی
دانلود کتاب لاتین
گت بلاگز اخبار گوناگون عجیب‌ترین شهرهای دنیا

سفر غذای روح انسان و پر از درس زندگی هست. سفر چشم انداز وسیع تری از جهانی که در آن زندگی می‌کنیم ارائه می‌دهد. سفر وقت دیدن دنیا از نگاه افراد دیگر را به ما می‌

عجیب‌ترین شهرهای دنیا

عجیب ترین شهرهای جهان

عبارات مهم : جزیره

سفر غذای روح انسان و پر از درس زندگی هست. سفر چشم انداز وسیع تری از جهانی که در آن زندگی می کنیم ارائه می دهد. سفر وقت دیدن دنیا از نگاه افراد دیگر را به ما می دهد.

به گزارش برترین ها، سفر غذای روح انسان و پر از درس زندگی هست. سفر چشم انداز وسیع تری از جهانی که در آن زندگی می کنیم ارائه می دهد. سفر وقت دیدن دنیا از نگاه افراد دیگر را به ما می دهد. ما ایده های دیگر که حتی در تقابل با اعتقادات ما هستند را می پذیریم، لیکن جهت افراد دیگر ارزشمند هستند. ما نباید خودمان را به یک مجموعه ارزش محدود کنیم، لیکن ارزش های مهم تر دیگری هم هستند که باید از دیگران یاد بگیریم.

هم چنین سفر به ما راجع به شباهت ها و تفاوت های نژادی یاد می دهد. آن ها عقاید یکسان خود را به اشتراک می گذارند در حالی که باقی آن ها منحصربفرد و خارق العاده می مانند. این همان چیزیست که آن ها را مثل هم و از هم متفاوت می کند. آن ها ممکن است عقاید مختلفی داشته باشند، ولی همین هم افراد را به هم متصل می کند. هم چنین سفر جواهر پنهان، راز ها و مردم فوق العاده مکان های متفاوت را به ما نشان می دهد. تاریخ غنی آن ها پر از حقایق و افسانه هایی است که گردشگران را جذب می کند. بعد از دیدار از این مکان های عجیب، گردشگران راوی داستان های آن ها خواهند بود. آن ها این شرح تازه را با خانواده و دوستانشان در میان می گذارند و سپس بین همه مردم انتقال یافته می شود. این گونه است که بعضی شهر ها عجیب و خاص می شوند. با وجود ساکنان و گردشگران خبر ها به آسانی پخش می شوند. این شهرهای عجیب عمدتا در اروپا، آمریکای شمالی و آسیا هستند.

رن لوشاتو (Rennes-le-Chateau)، فرانسه
شهر فرانسوی رن لوشاتو، الهام بخش نویسنده آمریکایی «دن براون» در نوشتن کتاب راز داوینچی بوده هست. کتاب او داستان یک جام مقدس را می گوید که تصور می شود در رن لوشاتو باشد. جام مقدس، خون مسیح یا خون سلطنتی بود. این ایده در اصل از کتاب «خون مقدس و جام مقدس» اثر هنری لینکلن و ریچارد لی و مایکل بایجنت گرفته شده است هست. آن ها بر این باور بودند که عیسی (ع) از فوت روی صلیب فرار کرد و خانواده ای با همسری مریم مجدلیه تشکیل داده و دختری به نام سارا به دنیا آورد. آن ها به فرانسه فرار کردند و در رنه لوشانو فوت کردند.

سوپیلین (Supilinn)، استونی
سوپیلین شهر سوپ استونی هست، لیکن به خیابان های آن نام هایی مثل سیب زمینی، نخود فرنگی، لوبیا و طالبی دارند که مواد تشکیل دهنده سوپ هستند. علاوه بر نام خیابان ها، سوپیلین در نزدیکی ساحل رودخانه امایوگی (Emajõgi) قرار دارد. این ساحل معمولا هر سال پر از آب می شود و تبدیل به یک کاسه پر از سوپ می شود. با وجود خطراتی که دارد، ساکنان هنوز به علت ارزانی، منزل های چوبی و باغ های کوچک در نزدیکی این منطقه می سازند.

عجیب‌ترین شهرهای دنیا

نجف، عراق
دو مکان مهم جهت شیعیان در نجف قرار دارد، یکی آرامگاه امام علی (ع) و دیگری وادی السلام. بیش از ۵ میلیون نفر در وادی السلام دفن شده است اند که مشمول بر افرادی عادی و بندگان صالح خداوند می شوند. وادی السلام بزرگترین قبرستان دنیا و دنیا اسلام است و بعضی می گویند کسی که در آنجا دفن شود در روز قیامت با امام علی (ع) محشور خواهد شد؛ بنابراین نجف مرکز زیارتی دنیا اسلام است.

سفر غذای روح انسان و پر از درس زندگی هست. سفر چشم انداز وسیع تری از جهانی که در آن زندگی می‌کنیم ارائه می‌دهد. سفر وقت دیدن دنیا از نگاه افراد دیگر را به ما می‌

دهکده کوتوله ها، چین
ساکنان قلمروی آدم کوچولوه ها یا دهکده کوتوله ها بلندتر از ۱.۱۵ متر نیستند و افسانه های خودشان را دارند. ابتدا مردم محلی از بیماری عجیبی که رشد و سلامتی فرزند های ۵ تا ۷ ساله را مختل کرده بود مضطرب شدند. بعضی می گویند نفرین اجدادشان است که درست دفن نشده اند. بعضی دیگر هم فنگ شویی وحشتناک این منطقه را علت عقب ماندگی ساکنانش می دانند. بعضی هم معتقدند که لاکپشت سیاه بعد از کشته شدن؛ روستاییان را به علت حرص و ولعشان نفرین کرد و انتقامش را از نسل های آینده آن ها گرفته است.

جهنم، آمریکا
یک شهر واقعی به نام «جهنم» در میشیگان آمریکا وجود دارد. نظریه های زیادی اطراف نامگذاری این شهر وجود دارد. در دهه ۱۸۳۰، آن را قشنگ و درخشان مثل جهنم توصیف کردند. یا شاید به خاطر گفته بنیانگذار آن «جورج ریوز» باشد که گفت: «نمی دانم، می توانید اسمش را جهنم بگذارید، برایم اهمیتی ندارد.» یا شاید از گفته زنان شهر گرفته شده است که هنگامی که شوهرانشان هنوز به منزل نیامده بودند می گفتند «دوباره به جهنم رفته» دفعه بعدی که کسی به شما گفت: «برو به جهنم» می دانید که کجا باید بروید! هم چنین با پرداخت ۱۰۰ دلار می توانید جهت یک روز شهردار شهر جهنم باشید!

عجیب‌ترین شهرهای دنیا

روستا ها (The Villages)
در شهر روستاها، هر منزل ای باید حداقل یک فرد ۵۵ سال به اوج داشته باشد. لیکن عنوان یکی از عالی ترین مکان های بازنشستگی در آمریکا را دارد و طبق قانون باید زیاد جمعیت این شهر را افراد بالای ۵۵ سال تشکیل دهند. آیا عالی ترین مکان جهت بازنشستگی است؟ این شهر طیف گسترده ای از جاذبه ها مثل ویلاها، میدان های شهر، زمین های تنیس، زمین های گلف، استخرهای شنا، سینما ها و .. را مشمول بر می شود. ولی زندگی در این شهر بسیار گران هست، لیکن میانگین قیمت منزل بیش از ۲۰۰۰۰۰ دلار است.

کوبر پدی (Coober Pedy)، استرالیا
کوبر پدی یک شهر زیرزمینی در استرالیاست که از سال ۱۹۱۵ به عنوان معدن اوپال فعالیتش را شروع کرد؛ بنابراین به عنوان پایتخت اوپال دنیا نیز از آن یاد می شود. این شهر حدود ۳۵۰۰ نفر جمعیت دارد که به آسانی در منزل های زیرزمینی زندگی می کنند. مناسب ترین وقت دیدار از این شهر بین ماه های اکتبر و مارس است که هوا نه خیلی سرد و نه خیلی گرم است.

سفر غذای روح انسان و پر از درس زندگی هست. سفر چشم انداز وسیع تری از جهانی که در آن زندگی می‌کنیم ارائه می‌دهد. سفر وقت دیدن دنیا از نگاه افراد دیگر را به ما می‌

جزیره کشتی جنگی، ژاپن
هیچ وقت جهت ترسیدن از یک داستان ارواح، داستان جزیره هاشیما یا کشتی جنگی دیر نیست. جزیره هاشیما داستان هزاران زن و مرد و کودکی را بیان می کند که جهت توسعه کشور مجبور به کار در مناطق معدنی بودند. یکی از کارگران سابق این جزیره، زندگی در هاشیما را مثل زندگی در زندان توصیف می کند. هم چنین کارگران زیادی در این جزیره جان خود را از دست داده اند. با این حال جزیره هاشیما به عنوان نمادی از صنعتی شدن ژاپن، یک سایت میراث یونسکو در سال ۱۰۱۵ آشنا شده است است.

عجیب‌ترین شهرهای دنیا

لانگیربین (Longyearbyen)، نروژ
اگر در حال فوت هستید برنامه سفر یا سکونت در لانگیربین را نچینید! چرا؟ لیکن دفن مرده در این شهر غیرقانونی هست، چون دمای انجماد اجازه نمی دهد اجساد تجزیه شوند و به همان صورت حفظ می شوند. این شهر قوانین عجیبی هم دارد. هیچ خیابانی نام دارد بلکه همه آن ها شماره هستند. هم چنین داشتن گربه به عنوان حیوان خانگی ممنوع هست، لیکن گربه ها زندگی پرندگان را به خطر می اندازند. همه باید تیراندازی را بلد باشند تا اگر خرس قطبی به در منزل ارزش آمد یا در شهر با آن ها مواجه شدند از آن استفاده کنند، ولی آوردن اسلحه داخل ساختمان ممنوع است.

سنترالیا (Centralia)، پنسیلوانیا
سنترالیا زمانی محل زندگی بیش از هزار نفر بود، ولی حالا به یک محیط سمی و شهر ارواح تبدیل شده است که موجب فوت بازدیدکنندگان می شود. دولت در سال ۱۹۶۲ فقط می خواست زباله ها را در اینجا دفن کند و بسوزاند، ولی این واقعیت را نادیده گرفت که این یک گودال معدنی است که به منبع زغال سنگ متصل هست. این موجب آتش سوزی زیرزمینی شد و مرکز شهر را تحت تاثیر قرار داد. ذخیره زغال سنگ می تواند آتش را به مدت ۲۵۰ سال روشن نگه دارد و اکنون بیش از ۵۰ سال است که سنترالیا می سوزد؛ بنابراین زیاد ساکنان در سال ۱۹۸۰ آن را تخلیه کردند و تحت حمایت ۴۲ میلیون دلاری دولت قرار گرفتند.

نویوا دو کوردیرو (Noiva do Cordeiro)، برزیل
نویوا دو کوردیرو شهر برزیلی است که حدود ۶۰۰ هزار نفر زن متاهل و مجرد بین ۲۰ تا ۳۵ سال دارد. زنان قوانین خاص خود را جهت فعالیت روزانه در این شهر تصویب کرده اند و مردان اجازه ورود به این شهر را به جز آخر هفته ها ندارند. به عقیده آن ها شهر بدون مردان شرکت یافته تر، آرام تر و پاک تر هست، لیکن زنان یکدیگر را بهتر درک می کنند.

سیتینیل دی لاس بودگاس (Setenil de las Bodegas)، اسپانیا
تا به حال زیر یک صخره زندگی کرده اید؟ اگر یکی از ساکنان سیتینیل دی لاس بوگاس باشید این را تجربه می کنید. صخره ها کاربردهای مختلفی در جنگ کاتولیک ها و مسلمانان داشته اند. مسلمانان از صخره ها به عنوان سپری در برابر مهاجمان استفاده می کردند. امروزه ساکنان از صخره ها جهت حفاظت از خودشان از سرمای زمستان و گرمای تابستان استفاده می کنند.

مونووی (Monowi)، نبراسکا
آیا شهری وجود دارد که تنها یک نفر در آن زندگی کند؟ در واقع اگر شما تن ها سکنه باشید، شهردار، کتابدار، متصدی و … خودتان خواهید بود. این در مورد السی ایلر ۸۳ ساله صدق می کند که بعد از درگذشت همسرش در سال ۲۰۰۴ تن ها ساکن باقی مانده مونووی در نبراسکا هست. افراد زیادی از جمله گردشگران و همسایه ها هر روز جهت دیدن از او می آیند. البته منظور از همسایگان کسانی هستند که حداقل ۳۰ کیلومتر از او فاصله دارند.

جزیره میاکه-جیما، ژاپن
جزیره دیگری در ژاپن به معنای واقعی کلمه یک جو عجیب و غریب دارد. ساکنان و گردشگران این جزیره به علت غلظت بالای گازهای سمی، به خاص گوگرد مجبورند هر لحظه از ماسک گاز استفاده کنند. گوگرد بسیار سمی و خطرناک است و باعث جنبش شدید بینی، گلو و فوت می شود. این گازهای سمی از آتشفشان فعال اویاما می آیند. در سال ۲۰۰۰ از ساکنان خواسته شد به خاطر فوران آتشفشان این شهر را تخلیه کنند و بعد از مدت کوتاهی دوباره برگشتند، ولی مجبور شدند جهت تحمل هوای سمی شهر از ماسک استفاده کنند. با این حال گردشگران هنوز از تجارب متنوعی که این جزیره ارائه می دهد لذت می برند مانند غواصی و تماشای دلفین ها.

واژه های کلیدی: جزیره | زندگی | داستان | استفاده | گردشگران | اخبار گوناگون

عجیب‌ترین شهرهای دنیا

عجیب‌ترین شهرهای دنیا

نویسنده : topsblog

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب خارجی pdf
  • جعبه هدیه کتاب
  • خرید کتاب خارجی
  • کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب آمازون
  • افست کتاب لاتین
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون
  • چاپ کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب لاتین
  • کتب خلبانی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • خرید منابع پزشکی اورجینال
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو