تاپس بلاگ

خرید کتاب از گوگل
چاپ کتاب PDF
خرید کتاب از آمازون
خرید کتاب زبان اصلی
دانلود کتاب خارجی
دانلود کتاب لاتین
گت بلاگز اخبار ورزشی و نتایج مسابقات هنگامی که ۱۱ میلیارد هزینه‌های پرسپولیس زیاد می‌شود ، دسته‌گل‌های پرخرج آقای طاهری!

بررسی عملکرد مدیر عامل مستعفی کلوب پرسپولیس طی دو سال گذشته نشان می‌دهد این کلوب به خاطر سوء مدیریت تنها در ۴ پرونده بیش از ۱۱ میلیارد تومان زیان دیده است.&nbsp

هنگامی که ۱۱ میلیارد هزینه‌های پرسپولیس زیاد می‌شود ، دسته‌گل‌های پرخرج آقای طاهری!

دسته گل های پرخرج آقای طاهری!/ هنگامی که ۱۱ میلیارد هزینه های پرسپولیس زیاد می شود

عبارات مهم : مدیریت

بررسی عملکرد مدیر عامل مستعفی کلوب پرسپولیس طی دو سال گذشته نشان می دهد این کلوب به خاطر سوء مدیریت تنها در ۴ پرونده بیش از ۱۱ میلیارد تومان زیان دیده هست.

به گزارش ایسنا، ۲۷ خرداد ماه سال ۹۴ بعد از چند ماهی کش و قوس “علی اکبر طاهری” با کنار رفتن محمدحسین نژاد فلاح رسما به عنوان سرپرست کلوب و در ادامه به عنوان مدیر عامل سکان هدایت کلوب پرسپولیس را بر عهده گرفت. او طی این دو سال سختى ها و آسانى ها های مدیریتی زیادی به خود دید و بارها و بارها زمانی که کلوب بزرگ تهرانی با مسئله مواجه می شد، جهت به کرسی نشاندن حرفش و البته به اعتبار نتیجه های خوبی که تیم برانکو کسب می کرد، دست به استعفا زد.

هنگامی که ۱۱ میلیارد هزینه‌های پرسپولیس زیاد می‌شود ، دسته‌گل‌های پرخرج آقای طاهری!

سرپرست سابق و مدیرعامل مستعفی پرسپولیس در آخرین اقدامش نیز دوباره با امضای استعفانامه ای خواهان جدایی از کلوب پرسپولیس شد، ولی وزارت ورزش و جوانان این بار نیز با توجه به جو رسانه ای که بعضی نزدیکان مدیرعامل در اینترنت ایجاد کردند با استعفای علی اکبر طاهری مخالفت کرد. حالا به دور از حواشی موجود و البته این که آیا طاهری به کارش در پرسپولیس ادامه می دهد یا خیر، به علت پنجمین استعفایش قصد داریم نقاط تاریک مدیریت او را تنها در ۵ پرونده تشکیل شده است در وقت مدیریت او زیاد بررسی کنیم تا هواداران و دلسوزان پرسپولیس با هنرنمایی مدیریتی مدیران کنونی این کلوب زیاد آشنا شوند.

۱ – پرونده آنتونی گولچ

بررسی عملکرد مدیر عامل مستعفی کلوب پرسپولیس طی دو سال گذشته نشان می‌دهد این کلوب به خاطر سوء مدیریت تنها در ۴ پرونده بیش از ۱۱ میلیارد تومان زیان دیده است.&nbsp

بازیکن کروات استرالیایی که در ابتدای تیر ۹۵ با عقد قراردادی ۲ ساله به شاگردان برانکو اضافه شد، نتوانست روزهای خوبی را در این تیم سپری کند. در همان ابتدای کار، آقای طاهری ۳۶ هزار یورو به عنوان حقوق به این بازیکن پرداخت کردند و قرار بر این شد که در ادامه دستمزدش را ماهانه دریافت کند، ولی بعد از گذشت ۷ هفته از مسابقه های لیگ، گولچ که بیش از سه ما بود حقوق دریافت نکرده بود، به کشورش بازگشت تا علاوه بر فسخ قرارداد، تمام مبلغ مندرج شده است در قراردادش را هم بگیرد.

در این مقطع مدیران کلوب پی در پی مصاحبه می کردند و می گفتند که هیچ خطری در پرونده گولچ کلوب را ترساندن نمی کند، آیا که ما از او شکایت کرده ایم و این بازیکن محکوم خواهد شد، ولی در این آخرهای به یک باره حکمی از فیفا به کلوب پرسپولیس رسید که طی آن این کلوب به پرداخت مبلغ ۳۲۳ هزار یورو (حدود یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان) به آنتونی گولچ محکوم شده است بود!

سوال: آیا طاهری و دوستان در کلوب اجازه دادند گولچ به فیفا شکایت کند و با او بر سر فسخ قرارداد توافق نکردند؟ آیا که اگر این اتفاق رخ می داد قطعا با مبلغ کمتری این پرونده بسته می شد.

هنگامی که ۱۱ میلیارد هزینه‌های پرسپولیس زیاد می‌شود ، دسته‌گل‌های پرخرج آقای طاهری!

۲ـ پرونده اوکراینی های بی کیفیت

چند روز بعد از جذب گولچ، مدیران کلوب پرسپولیس و در راس آنها جناب طاهری، در اقدامی جالب با دو بازیکن اوکراینی قرارداد بستند. ولادیمیر پریموف و الکسی پلی یانسکی. بازیکنانی که عنوان می شد با نظر برانکو ایوانکوویچ به پرسپولیس پیوسته اند، ولی با وجود این که پرسپولیسی ها بارها تلاش کردند از زبان برانکو این عنوان را رسانه ای کنند، ولی همگان می دانستند که برانکو نظر مثبتی روی این دو بازیکن ندارد.

بررسی عملکرد مدیر عامل مستعفی کلوب پرسپولیس طی دو سال گذشته نشان می‌دهد این کلوب به خاطر سوء مدیریت تنها در ۴ پرونده بیش از ۱۱ میلیارد تومان زیان دیده است.&nbsp

بازیکنانی که از وقت حضورشان در پرسپولیس تا جدایی ارزش شاید جمعا به اندازه ۹۰ دقیقه هم جهت تیم پرسپولیس به میدان نرفتند، ولی هر کدام از آنها چیزی نزدیک به ۳۰۰ هزار دلار قرارداد داشتند.

سوال: آیا باید کلوب پرسپولیس ۶۰۰ هزار دلار (۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان) را به بازیکنانی بدهد که از همان ابتدا مشخص بود که فوتبالیست قابلی نیستند؟

هنگامی که ۱۱ میلیارد هزینه‌های پرسپولیس زیاد می‌شود ، دسته‌گل‌های پرخرج آقای طاهری!

پشت جذب این بازیکنان چه شخص یا اشخاصی بودند؟

جناب مدیرعامل! آیا با چنین بی تدبیری در پرونده این بازیکنان، سرمایه کلوب را به باد داد؟

۳ – پرونده ریزه اسپور و طارمی

پس از عقد قرارداد عجیب مهدی طارمی با کلوب ریزه اسپور، جو عجیبی در اینترنت ایجاد شد که نتیجه آن فشار بر کلوب و مدیرعامل جهت بازگرداندن مهاجم تیم ارزش بود. علی اکبر طاهری هم که می دید در این فشارها محبوبیت خود را از دست خواهد داد، تلاش زیادی کرد تا مهدی طارمی را دوباره به پرسپولیس برگرداند ولی بازگشتی که تاوان سنگینی جهت تیم محبوب پرسپولیس داشت.

پرسپولیس با مدیریت و هدایت جناب طاهری، کار غیر قانونی کرد که لطمات آن بر این تیم سنگین و غیرقابل باور بود. کلوب با جنبش بازیکنی که با یک کلوب دیگر قرارداد داشت و هم چنین با سندسازی جهت منحرف کردن قضات فیفا، کار را به جایی رساند که علاوه بر مهدی طارمی، پرسپولیس هم از دو پنجره نقل و انتقالات محروم شد. البته فیفا به طور تضامنی مهدی طارمی و کلوب را ۷۸۹ هزار یورو (۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان) جریمه کرد تا به این صورت هر دو طرف نقره داغ شوند.

شاید اگر فردی فوتبالی در راس مدیریت کلوب پرسپولیس بود، به جای جنبش مهدی طارمی و همین طور سندسازی راه قانونی را طی می کرد و با مذاکره با کلوب ترکیه ای رضایت نامه بازگشت طارمی به کلوب پرسپولیس را می گرفت تا حالا هم پرسپولیس محروم نباشد و هم پولی از بیت المال به هدر نرود.

۴ – پرونده مانوئل ژوزه

در پرونده مانوئل ژوزه شاید بتوان گفت مهم ترین مقصر محمد رویانیان باشد که در وقت خود با این مربی پرتغالی قراردادی به مراتب بدتر از ترکمنچای به امضا رساند، ولی در دوره مدیریت طاهری هم بی تدبیری های زیادی در این باره اتفاق افتاد تا جریمه بیشتری به کلوب تحمیل شود. آیا که در وقت آمدن علی اکبر طاهری به کلوب جمع رایی که فیفا بابت ژوزه و دستیارانش به کلوب پرسپولیس ابلاغ کرده بود نزدیک به ۸۰۰ هزار دلار بود، ولی با سوء مدیریتی که رخ داد، علیرغم این که همه می دانستند کلوب در نهایت در این پرونده هم محکوم خواهد بود جناب مدیرعامل و وکلای حاذق این کلوب به دادگاه عالی ورزش (CAS ) اعتراض کردند، ولی همین اعتراض باعث شد محکومیت ۸۰۰ هزار یورویی جهت ژوزه و دستیارانش به یک میلیون و ۳۵۰ هزار یورو جهت خود ژوزه و همین طور ۳۸۰ هزار یورو و جهت دستیارانش تبدیل شود، یعنی حدود ۹۰۰ هزار یورو بیشتر! (۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان)

سوال: آیا مدیرعامل یک کلوب باید بدهی ۸۰۰ هزار یورویی مربی و دستارانش را با بی تدبیری به بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار یورو برساند؟ اختلاف وحشتناک این زیاد کردن هزینه را چه کسی باید بپردازد؟

۵ – پرونده علی دایی

علی دایی که با پرسپولیس قراردادی ۳ ساله داشت، بعد از جدایی از این تیم و در دوره مدیریت حمیدرضا سیاسی توانست تمام مبلغ قرارداد ۲ سال خود را از کلوب بگیرد، ولی قرار بر این بود که کلوب مالیات قرارداد را هم پرداخت کند. بعد از رفتن سیاسی و آمدن طاهری کلوب پرسپولیس از پرداخت این مبلغ امتناع کرد، با وجود این که علی دایی بارها و بارها طی نامه ها و بیانات متفاوت تاکید کرد که از کلوب خواسته که به عنوان مالیات قراردادش پیگیری کند، این کار صورت نگرفت تا آقای گل فوتبال دنیا ممنوع الخروج شود.

در ادامه دایی با پرداخت ۱۱۰ میلیون تومان مسئله ممنوع الخروجی خود را حل کرد، ولی با ارسال نامه ای به کلوب خواستار حل این مسئله شد. دایی عنوان کرده بود که اگر کلوب پرسپولیس مسئله مالیاتی اش را حل کند و پول هزینه شده است جهت ممنوع الخروجی را بپردازد دیگر جهت سایر مطالباتش نسبت به پرسپولیس اعلام رضایت خواهد کرد. یعنی اگر کلوب پرسپولیس چیزی نزدیک به ۴۰۰ میلیون تومان هزینه می کرد همه این پرسشها حل می شد، ولی باز هم جناب طاهری هنر مدیریتش را به رخ دایی کشید و با بی اعتنایی به درخواست دایی باعث دلخوری و خشم سرمربی سابق پرسپولیس شد تا این که او با شکایت به کمیته انضباطی همه حق و حقوق خود را مطالبه کرد و در نهایت کلوب نیز محکوم به پرداخت ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان شد، یعنی ضرر ۳ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومانی در این پرونده.

چگونه ممکن است که یک بدهکار حاضر نباشد با عدم پرداخت کمتر از یک هشتم بدهی اش ، عنوان طلب میلیاردی یک طلبکار را ختم به خیر کند. پرسپولیس با عدم پرداخت ۴۰۰ میلیون، ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون بدهی جهت کلوب ساخته اند.

سوال: چه کسی مقصر این زیاد کردن هزینه کلوب است و این ارقام ناشی از سوء مدیریت از جیب چه کسی باید پرداخت شود.

به گزارش ایسنا، اگر با خوش بینی! از جریمه سنگین و یکسان پرسپولیس و طارمی (۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان) در پرونده ریزه اسپور – با این حساب که بازیکن خاطی پرسپولیس این پول را پرداخت خواهد کرد – بگذریم، با یک حساب راحت می توان دریافت که مدیران کلوب پرسپولیس تنها در ۴ پرونده گولچ، دایی، ژوزه و اوکراینی ها بدلیل عدم تدبیر مناسب و سوء مدیریت بیش از ۱۱ میلیارد تومان به کلوب زیان رسانده اند. چه بسا اگر تصمیمات فوتبالی گرفته می شد، الان کمی از پرسشها این کلوب کاسته شده است بود.

امید است که وزارت ورزش به عنوان متولی کلوب پرسپولیس با بررسی همه جوانب مالی و نقش و تاثیر تصمیمات مدیران منصوبش یک بار جهت هر لحظه وظیفه سوء مدیریت ها در کلوب های مطرح فوتبال خصوصا استقلال و پرسپولیس را روشن کند.

واژه های کلیدی: مدیریت | میلیون | پرونده | مدیریت | قرارداد | پرسپولیس | پرسپولیس | علی اکبر طاهری

نویسنده : topsblog

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب خارجی pdf
  • جعبه هدیه کتاب
  • خرید کتاب خارجی
  • کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب آمازون
  • افست کتاب لاتین
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون
  • چاپ کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب لاتین
  • کتب خلبانی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • خرید منابع پزشکی اورجینال
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو