تاپس بلاگ

خرید کتاب از گوگل
چاپ کتاب PDF
خرید کتاب از آمازون
خرید کتاب زبان اصلی
دانلود کتاب خارجی
دانلود کتاب لاتین
گت بلاگز اخبار اجتماعی نان‌های صنعتی سالم‌ترند ، ۹۰درصد مردم نان سنتی می‌خورند

معاون اداره کل امور غذایی شرکت غذا و دارو، گفت: شرکت غذا و دارو به طور خاص سیلوهای گندم را کنترل می کند تا آرد تولیدی با شرایط بهداشتی در اختیار نانوایی‌ها قرار

نان‌های صنعتی سالم‌ترند ، ۹۰درصد مردم نان سنتی می‌خورند

۹۰درصد مردم نان سنتی می خورند/ نان های صنعتی سالم ترند

عبارات مهم : برنامه

معاون اداره کل امور غذایی شرکت غذا و دارو، گفت: شرکت غذا و دارو به طور خاص سیلوهای گندم را کنترل می کند تا آرد تولیدی با شرایط بهداشتی در اختیار نانوایی ها قرار گیرد.

به گزارش مهر، عنوان کیفیت نان به عنوان قوت غالب مردم ایران، از اهمیت خاص ای برخوردار هست. در این بین، بعضی کارشناسان، کیفیت آرد تولید را مورد توجه قرار می دهند و بعضی نیز، نوع پخت نان در نانوایی را مورد اشاره قرار می دهند. از همین رو، در مهندس سمیره صباح در گفتگو با خبرنگار مهر، به تشریح کیفیت نان در کشور پرداخت و افزود: اساس تولید نان سالم وجود مواد اولیه سالم است آرد به عنوان ماده اولیه در تهیه نان باید با نظارت کافی و با شرایط درست به دست نانوایی ها برسد.

نان‌های صنعتی سالم‌ترند ، ۹۰درصد مردم نان سنتی می‌خورند

تامین ۵۰ درصد انرژی و پروتئین بدن از نان

وی از نان به عنوان تامین کننده حدود ۵۰ درصد از انرژی، پروتئین و ریز مغذی های بدن نام برد و گفت: بر همین اساس، نان با کیفیت و سالم در اولویت برنامه های وزارت بهداشت قرار گرفته است.

صباح ادامه داد: در فرایند تبدیل گندم به نان باید در همه مراحل نظارت کافی وجود داشته باشد، اصول کاشت و برداشت گندم در مزارع، رعایت و از آن مواظبت شود تا گندم سالم به سیلوها و سپس به کارخانه های آرد برسد.

معاون اداره کل امور غذایی شرکت غذا و دارو، گفت: شرکت غذا و دارو به طور خاص سیلوهای گندم را کنترل می کند تا آرد تولیدی با شرایط بهداشتی در اختیار نانوایی‌ها قرار

ورود شرکت غذا و دارو

وی افزود: در این مرحله شرکت غذا و دارو به طور خاص سیلوها و کارخانه ها را کنترل می کند تا گندم و آرد تولید شده است با شرایط بهداشتی در اختیار نانوایی ها قرار گیرد. به همین منظور مورد نیاز است که سیلوها دارای پروانه بهداشتی و حضور مستمر یک مسئول فنی باشند.

صباح اظهارداشت: سبوس فایده های بی شمار از جمله در کنترل چاقی، برطرف سوء تغذیه و گوارش دارد با توجه به اینکه قوت غالب مردم نان است و تولید آن در کشور در حجم بالایی انجام می شود باید نحوه تولید و نگهداری آرد و فرایند پخت نان اصلاح شود و کارخانه های آرد با رعایت میزان استاندارد سبوس گیری، آرد سالم با شرایط مطلوب را به نانوایی ها برسانند.

نان‌های صنعتی سالم‌ترند ، ۹۰درصد مردم نان سنتی می‌خورند

برنامه غنی سازی آرد

وی ادامه داد: یکی از ضرورت های امروز کشور اصلاح کیفیت نان از طریق غنی سازی آرد است و غنی سازی آرد با آهن و اسید فولیک از چندی پیش در همه کارخانه های کشور شروع شده است و در حال انجام است و غنی سازی آرد با ویتامین D نیز از الزامات شرکت غذا و دارو است.

معاون اداره کل امور غذایی، بهداشتی و آرایشی شرکت غذا و دارو، تاکید کرد: اجرای برنامه غنی سازی آرد گندم نان های سنتی مرسوم در جامعه به جز سنگک (نان تافتون، بربری و لواش) با آهن و اسید فولیک با نشانه کم کردن کمبود آهن و کم خونی ناشی از آن، در دستور کار قرار دارد.

معاون اداره کل امور غذایی شرکت غذا و دارو، گفت: شرکت غذا و دارو به طور خاص سیلوهای گندم را کنترل می کند تا آرد تولیدی با شرایط بهداشتی در اختیار نانوایی‌ها قرار

صباح ادامه داد: مطالعات تکنیکال و بالینی در خصوص انجام طرح غنی سازی آرد گندم با ویتامین D۳ به جهت کم کردن کمبود مرسوم ویتامین D۳ در کشور و بازبینی ضابطه های غنی سازی و غذاهای فراسودمند و بررسی پرونده های درخواست تولید این فرآورده ها، از دیگر کارها شرکت غذا و دارو است.

تجهیز کارخانه های آدر به آزمایشگاه و مسئول فنی

نان‌های صنعتی سالم‌ترند ، ۹۰درصد مردم نان سنتی می‌خورند

وی با تاکید بر اینکه نان را در چارچوب برنامه غنی سازی مواد غذایی قرار داده ایم، تصریح کرد: رعایت آلودگی های میکروبی در تولید آرد مهم است به همین منظور باید همه کارخانه ها مجهز به آزمایشگاه و یک مسئول فنی باشند و با نظارت شرکت غذا و دارو، آرد سالم از کارخانه خارج شود.

صباح افزود: شدت یافتن نظارت ها جهت از بین بردن جوش شیرین، کم کردن میزان نمک در نان های مصرفی، استفاده نانوایی ها از نمک تصفیه شده است و لزوم مصور بودن کیسه های آرد به نشان غنی سازی و آرم شرکت غذا و دارو، از برنامه های در حال اجرای وزارت بهداشت است.

۹۰ درصد مردم نان سنتی می خورند

وی گفت: گرچه حدود ۹۰ درصد مردم میل به به خوردن نان سنتی دارند ولی نان های صنعتی که با حجم اوج تولید می شود سالم تر از نان های سنتی هستند. البته نان های حجیم شده است سبوس دار و با کیفیت مطلوب مد نظر شرکت غذا و دارو است و نان های حجیم شده است سفید ممکن است بیماری هایی را جهت مصرف کننده ایجاد کند.

صباح اظهارداشت: البته شکل نان گویای صنعتی بودن آن نیست، نان حجیم هم می تواند صنعتی باشد و در کارخانه تولید شود و هم می تواند در حجم کم به طور سنتی پخته شود مانند مغازه های نان فانتزی که در سطح شهر وجود دارند و نان حجیم تولید می کنند در حالی که صنعتی نیستند، بدو ن سبوس و تولیدشان کم است .

صدور شناسه جهت نانوایی ها

وی گفت: شرکت غذا و دارو با اقدام به صدور شناسه نظارت کارگاهی جهت نانوایی ها قصد ورود کرده هست، این شناسه جهت آن دسته از نانوایی هایی صادر می شود که حداقل های ضوابط بهداشت را رعایت کنند.

صباح افزود: صدور مجوز جهت تهیه نان بر اساس رعایت حداقل های ضوابط بهداشتی و فنی شرکت غذا و دارو انجام می شود و واحدهای صنعتی بزرگ که نان حجیم و نیمه حجیم تولید می کنند علاوه بر رعایت حداقل ضوابط ها باید دارای مسئول فنی ثابت باشند که همه ضوابط شرکت غذا و دارو رعایت شود.

وی، شاخصه نان خوب را نان حجیمی بیان کرد که آرد آن از ۹۰ درصد گندم استخراج شده است باشد.

شرط تایید بسته بندی نان

صباح راجع به بسته بندی نان نیز، گفت: باید بسته بندی ها به صورت کارگاهی باشد اگر بسته بندی دارای آرم شرکت غذا و دارو و نشانگرهای سلامت باشد مورد تایید است لیکن نظارت بر روی آنها انجام شده است است و اگر به طور سنتی بسته بندی شده است باشد هیچ گونه مسئولیتی به عهده شرکت غذا و دارو نیست.

معاون اداره کل غذایی، بهداشتی و آرایشی شرکت غذا و دارو در پایان، تاکید کرد: باید با فرهنگ سازی، مردم را به سمت تهیه مواد بسته بندی شده است با آرم شرکت غذا و دارو و نشانگرهای سلامت سوق دهیم.

واژه های کلیدی: برنامه | بهداشتی | کارخانه | اخبار اجتماعی

نویسنده : topsblog

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب خارجی pdf
  • جعبه هدیه کتاب
  • خرید کتاب خارجی
  • کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب آمازون
  • افست کتاب لاتین
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون
  • چاپ کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب لاتین
  • کتب خلبانی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • خرید منابع پزشکی اورجینال
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو