تاپس بلاگ

خرید کتاب از گوگل
چاپ کتاب PDF
خرید کتاب از آمازون
خرید کتاب زبان اصلی
دانلود کتاب خارجی
دانلود کتاب لاتین
گت بلاگز اخبار حوادث تولد ۴۸۲ نوزاد معتاد در ۶‌ماه

در شش ماه اخیر ۴۸۲ نوزاد معتاد در کشور عزیزمان ایران به دنیا آمده هست. این آمار را مدیر اورژانس اجتماعی کشور در شرایطی قبول کرده که بروزترین شیوع شناسی اعتیاد د

تولد ۴۸۲ نوزاد معتاد در ۶‌ماه

تولد ۴۸۲ نوزاد معتاد در ۶ ماه

عبارات مهم : متولد

در شش ماه اخیر ۴۸۲ نوزاد معتاد در کشور عزیزمان ایران به دنیا آمده هست. این آمار را مدیر اورژانس اجتماعی کشور در شرایطی قبول کرده که بروزترین شیوع شناسی اعتیاد در کشور عزیزمان ایران نشان می دهد تعداد معتادان در کشور بیش از دو برابر زیاد کردن یافته هست. بررسی ها نشان می دهد اعتیاد مرز ها را درنوردیده و اکنون هیچ کدام از اقشار جامعه در هر سن، جنس و موقعیتی که باشند از این بلای خانمانسوز در امان نیستند.

تولد ۴۸۲ نوزاد معتاد در ۶‌ماه

در این میان کودکان قربانیان مستقیم و غیرمستقیم اعتیاد هستند؛ آنها ممکن است معتاد به دنیا بیایند یا در شرایطی قرار گیرند که در سنین پایین گرفتار غول اعتیاد شوند.

اعتیاد نه تنها مردان و زنان بسیاری را به خود درگیر کرده هست، بلکه نوزادانی نیز ناخواسته گرفتار آن می شوند، آن هم از طریق مادرانشان. مادرانی که اغلب خودشان هم به واسطه همسرانشان به ورطه اعتیاد کشیده شده است اند. این است خلاصه خانواده از هم پاشیده ای که در آن اعتیاد حرف اول را می زند. گرچه معضل به دنیا آمدن نوزادان معتاد از مدت ها قبل وجود داشت، ولی نخستین بار به وسیله فاطمه دانشور، عضو شورای چهارم شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران مطرح شد؛ مساله ای که در دل آسیب های اجتماعی پنهان بود و کسی جرات علنی کردن آن را نداشت. با تمام این تفاسیر نوزادان مادران معتاد پرسشها بسیاری دارند. متخصصان اسکاتلندی اظهار کرده اند که نوزادان متولد شده است از مادران معتاد به مصرف مواد مخدر به لحاظ رشد جسمی، مهارتی همچنین قدرت بینایی زیاد دچار مسئله می شوند.

در شش ماه اخیر ۴۸۲ نوزاد معتاد در کشور عزیزمان ایران به دنیا آمده هست. این آمار را مدیر اورژانس اجتماعی کشور در شرایطی قبول کرده که بروزترین شیوع شناسی اعتیاد د

متخصصان اسکاتلندی با بررسی ۸۰ نوزاد دریافتند آنان در آزمایش های مربوط به تعامل اجتماعی، هماهنگی و مهارت های حرکتی عملکرد ضعیف تری دارند. به گفته محققان، یافته های این بررسی بسیار دلواپس کننده است و نوزادان متولد شده است از مادران معتاد باید به طور کامل مورد کنترل و معاینه قرار گیرند. این در حالی است که متخصصان در بررسی های پیشین خود دریافته بودند که نوزادان متولد شده است از مادران معتاد به مصرف موادمخدر که در دوران بارداری از این مواد استعمال می کنند، دور سر کوچک تری دارند.

بنابراین پدیده نوزادان معتاد قوز بالای قوز است و با خود مخاطراتی را به همراه دارد، آیا که اعتیاد به خودی خود مسئله آفرین است و حال به دنیا آمدن نوزادان معتاد نیز به این معضل دامن زده هست. از این رو باید جهت جلوگیری از به دنیا آمدن نوزادان معتاد چاره اندیشی کرد و عالی ترین راهکار مواظبت و حمایت از زنان معتاد است که با ارائه آموزش به آنها از تولد نوزادان معتاد جلوگیری شود. البته ماجرا به تولد نوزادان معتاد ختم نمی شود، چراکه در این بین بعضی از مادران معتاد، نوزادان متولد شده است خود را به فروش می رسانند و اینجاست که آینده این نوزادان دستخوش حوادث می شود و معلوم نیست چه آینده ای در انتظار آنهاست.

مرگ ۱۵ نوزاد بر اثر مسمومیت با موادمخدر

تولد ۴۸۲ نوزاد معتاد در ۶‌ماه

روز گذشته مدیر اورژانس اجتماعی کشور بیان کرد که در سال گذشته ۱۱۸۹ کودک مسمومیت با مواد مخدر داشته و در شش ماهه امسال نیز ۴۸۲ کودک معتاد به دنیا آمده اند. حسین اسدبیگی بیان کرد: مسمومیت کودکان با مواد مخدر یکی از مصداق های کودک آزاری است که بسیاری از این کودکان از بدو تولد و از طریق مادران معتاد خود گرفتار آن می شوند.

او ادامه داد: بر اساس آمار سال گذشته از سطح بیمارستان ها و درمانگاه ها، ۸۴۹ کودک مسمومیت با مواد مخدر داشته اند و در شش ماهه ابتدایی امسال نیز ۵۷۰ کودک تازه متولد شده است در بیمارستان با مواد مخدر مسموم شده است اند. اسدبیگی اظهار کرد: به طور کلی سال گذشته ۱۱۸۹ کودک مسمومیت با مواد مخدر را داشته اند که از این تعداد ۶۰۰ نوزاد دختر و ۵۸۹ نوزاد پسر گزارش شده است هست. مدیر اورژانس اجتماعی کشور خاطرنشان کرد: در سال ۹۵، ۶۳۹ نوزاد تازه متولد شده است مسمومیت با مواد مخدر داشته و در شش ماه ابتدایی امسال ۴۸۲ کودک معتاد، به دنیا آمده اند. به گزارش فارس، اسدبیگی بیان کرد: در سال ۹۵ از میان ۱۱۸۹ کودکی که مسمومیت با مواد مخدر آنها محرز شده، ۴۶۷ نوزاد تحویل به بهزیستی شده، ۶۰ نوزاد تحویل اقوام و ۱۵ نوزاد بر اثر مسمومیت با مواد مخدر فوت کرده است.

در شش ماه اخیر ۴۸۲ نوزاد معتاد در کشور عزیزمان ایران به دنیا آمده هست. این آمار را مدیر اورژانس اجتماعی کشور در شرایطی قبول کرده که بروزترین شیوع شناسی اعتیاد د

گرفتاری زنان در حلقه مفقوده اعتیاد

یک کارشناس اعتیاد راجع به نوزادان متولد شده است از مادران معتاد در گفت و گو با «آرمان» می گوید: این معضل پیش فرض هایی دارد. هر لحظه ما اول نتیجه را نگاه می کنیم و بعد فارغ می شویم از اینکه منبع این اتفاق از کجاست. رویا نوری می افزاید: اگر بتوانیم باور کنیم زنانی هستند که اعتیادشان شدت گرفته و در دوران بارداری قرار دارند یا فرزند متولد شده است آنها وابسته به مواد هست، یک فرایند را در نظر گرفته ایم. او ادامه می دهد: بنابراین باید مداخلاتی اتفاق بیفتد که این حلقه را بشکند. در ابتدا مورد نیاز است بتوانیم از اعتیاد دختران و زنان پیشگیری کنیم. باید در این راستا فعالیت های سامان یافته تری اتفاق بیفتد. نوری اظهار می کند: دوم اینکه بر اساس مطالعات بنده غالب زنان مصرف کننده در سن باوری هستند. بنابراین این توصیه مهم است که احتمال ارتباط جنسی ناآگاه به علت شاخصه اعتیاد جهت آنها وجود دارد و اگر آنها جهت برخورد با این عنوان آمادگی نداشته باشند مطمئنا یا نوزاد خود را سقط می کنند یا به صورت ناسالم و غیربهداشتی او را به دنیا می آورند.

این کارشناس اعتیاد بیان می کند: از سوی دیگر، باید ببینیم نشانه آنها چیست؟ چون بسیاری از زنان معتاد فرزند خود را به دنیا می آورند که از طریق فروش یا تکدی گری با او امورات خود را بگذرانند و نظام آسیب خورده اجتماعی هم از این کودکان استفاده می کند. او خاطرنشان می کند: گروه دیگری از زنان معتاد به ناچار باردار می شوند و بعد نوزاد آسیب خورده به دنیا می آید. اول باید از زنان معتاد طبقه بندی داشته باشیم. نوری اضافه می کند: معمولا هنگامی که راجع به نوزادان وابسته به مواد مخدر حرف می زنیم همه را در یک گروه می گذاریم. باید مطالعه به درستی در مورد این گروه ها صورت بگیرد و مبتنی بر نیازشان برنامه ریزی کنیم.

تولد ۴۸۲ نوزاد معتاد در ۶‌ماه

این در حالی است که جامعه زنان معتاد را تنها در یک طبقه می بیند. او توضیح می دهد: ما خدمات مناسبی جهت زنان معتاد نداریم و یکی دو مرکز جهت آنها ایجاد شده است که باید دید آیا انگیزه های ورود این زنان را به این مراکز می دهد یا نه. این کارشناس اعتیاد می افزاید: باید ببینیم آیا زنان معتاد به مراکز می آیند که خود و فرزنداشان را تحت درمان قرار دهند؟ آیا که معمولا زنان معتاد یا به این مراکز نمی آیند یا به زودی از آنها خارج می شوند. او اظهار می کند: باید خدمات درمانی موجود جهت زنان معتادان باردار یا فرزندان مصرف کننده همراه آنها جذب کننده باشد.

این کارشناس اعتیاد عنوان می کند: در زنان معتاد انگیزه بسیار مهم است و چون آنها در حلقه مفقوده اعتیاد گرفتارند و از نظر اقتصادی به یک مرد وابسته هستند باید منابع استمرار اعتیاد ارزش را شناسایی کنیم و آنها را از این حلقه خارج کنیم. نوری خاطرنشان می کند: کارها ما مقطعی است و نتیجه های پایداری ندارد، آیا که مدیریت و طبقه بندی نیازهای زنان معتاد مشخص نیست. از این رو همچنان با معضل زنان معتاد و نوزادان متولد شده است از آنها روبه رو هستیم.

اخباراجتماعی – آرزوی بزرگ

واژه های کلیدی: متولد | معتاد | نوزاد | اعتیاد | نوزادان | مسمومیت | تولد نوزاد | اورژانس اجتماعی | آسیب های اجتماعی

نویسنده : topsblog

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب خارجی pdf
  • جعبه هدیه کتاب
  • خرید کتاب خارجی
  • کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب آمازون
  • افست کتاب لاتین
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون
  • چاپ کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب لاتین
  • کتب خلبانی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • خرید منابع پزشکی اورجینال
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو