تاپس بلاگ

خرید کتاب از گوگل
چاپ کتاب PDF
خرید کتاب از آمازون
خرید کتاب زبان اصلی
دانلود کتاب خارجی
دانلود کتاب لاتین
گت بلاگز اخبار اقتصادی و بازرگانی کاهش چشمگیر اجاره‌بها ، بازار اجاره مسکن کساد شد

بررسی های میدانی نشان می دهد عرضه مازاد مسکن اجاره ای و آخر یافتن فصل جابجایی مستاجران، باعث کم کردن چشمگیر قیمت ها گاه تا ۵۰درصد اجاره بهای پیشنهادی در تابستان

کاهش چشمگیر اجاره‌بها ، بازار اجاره مسکن کساد شد

بازار اجاره مسکن کساد شد/کاهش چشمگیر اجاره بها

عبارات مهم : اجاره

بررسی های میدانی نشان می دهد عرضه مازاد مسکن اجاره ای و آخر یافتن فصل جابجایی مستاجران، باعث کم کردن چشمگیر قیمت ها گاه تا ۵۰درصد اجاره بهای پیشنهادی در تابستان شده است است.

به گزارش مهر، اگرچه آینده نگری بسیاری از کارشناسان و فعالان بازار مسکن مبنی بر کم کردن اجاره بها در نیمه دوم امسال به وقوع پیوست ولی ارقام کم شدن قیمت اجاره بها بسیار زیاد از آینده نگری ها بود به گونه ای که در دو گونه از مسکن های آماده اجاره، این کم کردن بسیار چشمگیر بود: یکی در خصوص منزل های گران قیمت، لوکس و متراژ بالاست که نسبت به تابستان امسال بعضا تا یک و نیم برابر کم کردن یافته و دیگری در خصوص منزل های آپارتمانی واقع در طبقات چهارم بدون آسانسور و پارکینگ است که به علت نبود مشتری، موجران مجبورند تا نصف قیمت تابستان یا حتی به افراد مجرد واگذار کنند.

کاهش چشمگیر اجاره‌بها ، بازار اجاره مسکن کساد شد

بر اساس بیانات مدیر اتحادیه املاک کشور در نشست خبری دو هفته قبل خود، تابستان امسال نسبت به سال های گذشته قیمت اجاره بها با رشد سنگین ۲۰ درصدی نسبت به تابستان سال قبل مواجه شده است بود که آینده نگری می شد حباب قیمت اجاره بها در نیمه دوم امسال و همزمان با بازگشایی مدارس از بین برود.

علل کم کردن اجاره بها

بررسی های میدانی نشان می دهد عرضه مازاد مسکن اجاره ای و آخر یافتن فصل جابجایی مستاجران، باعث کم کردن چشمگیر قیمت ها گاه تا ۵۰درصد اجاره بهای پیشنهادی در تابستان

گرانی اجاره بهای مسکن در تابستان به حدی بود که بعضی واحدهای مسکونی واقع در مناطق گران قیمت در غرب یا شمال پایتخت کشور عزیزمان ایران تا متری ۲ میلیون تومان از سوی موجر جهت اجاره فایل شده است بود ولی واحدهای با مشخصات مشابه در روزهای اخیر به دلایلی چون زیاد بودن عرضه کنندگان مسکن اجاره ای و کم کردن چشمگیر متقاضی، کم کردن تب و تاب فصل جابه جایی مستأجران و همچنین فرا رسیدن ایام محرم و صفر، تا متری یک و نیم و بعضا یک میلیون و ۲۰۰ هزار و حتی در مواردی به متری یک میلیون تومان به اجاره گذاشته شده است هست. ضمن اینکه چشم انداز بازار نیز گویای احتمال بازگشت هیجان به بازار نیست و شواهد بر ادامه رکود و کسادی بازار اجاره مسکن تأکید دارند.

به عنوان مثال به گفته یکی از مشاوران املاک محله آریاشهر، یک واحد مسکونی واقع در میدان صادقیه با متراژ ۹۲ متر مربع به صورت رهن کامل به قیمت ۹۵ میلیون تومان فایل شده است است.

یک کارشناس معاملات مسکن به خبرنگار مهر اظهار داشت: اگرچه در بخش رهن و اجاره بر خلاف فایل های خرید و فروش مسکن، سن ساختمان اثرگذاری چندانی در قیمت ها ندارد ولی آنچه باعث می شود تا قیمت ها دچار عوض کردن شود، بازسازی شده است بودن منزل حتی در صورت قدیمی بودن آن هست؛ همچنین «محله»، «آسانسور» و «پارکینگ» از بااهمیت ترین فاکتورهای اثرگذار در قیمت رهن و اجاره مسکن است که پارکینگ دار بودن از عواملی است که قیمت اجاره را می تواند تا ۲۰ درصد نسبت به اجاره بهای واحدهای مشابه همان منطقه زیاد کردن دهد.

کاهش چشمگیر اجاره‌بها ، بازار اجاره مسکن کساد شد

بنا به اعلام یکی از مشاوران املاک منطقه ۱۰ پایتخت کشور عزیزمان ایران در گفت وگو با خبرنگار مهر، یک واحد مسکونی در خیابان نواب به قیمت ۲۰ میلیون تومان ودیعه (رهن) و ماهیانه ۷۵۰ هزار تومان عرضه شده است است که این مورد به گفته مشاور املاک از سه ماه قبل جهت عرضه از سوی موجر فایل شده است بود ولی به علت نداشتن پارکینگ، از سوی مشتریان با اقبال روبه رو نشد.

آثار کم کردن سود سپرده بانکی بر بازار اجاره مسکن

بررسی های میدانی نشان می دهد عرضه مازاد مسکن اجاره ای و آخر یافتن فصل جابجایی مستاجران، باعث کم کردن چشمگیر قیمت ها گاه تا ۵۰درصد اجاره بهای پیشنهادی در تابستان

وی افزود: از آنجایی هم که سود سپرده بانک ها کم کردن یافته هست، مالک این واحد مسکونی متمایل به دریافت اجارۀ زیاد بوده و از قیمت ودیعه کاسته هست. موضوعی که در مناطق دیگر پایتخت نیز مشاهده می شود.

همچنین یکی دیگر از مشاوران املاک در شرق پایتخت کشور عزیزمان ایران در گفت وگو با خبرنگار مهر با تأیید زیاد کردن میل به موجران به اخذ ودیعه به جای اجاره بها تصریح کرد: به عنوان مثال یک واحد مسکونی ۸۵ متر مربعی در تهرانپارس با داشتن کلیه امکانات از جمله آسانسور و پارکینگ در حال حاضر به قیمت ۴۰ میلیون تومان رهن و ماهیانه ۲ میلیون تومان اجاره عرضه شده است که همین واحد در تابستان به صورت ۸۰ میلیون تومان رهن و یک و نیم میلیون تومان اجاره فایل شده است بود؛ ولی موجر با کم کردن سود سپرده های بانکی به جای کم کردن اجاره بها، از ودیعه کم کرده و به اجاره ماهیانه افزوده است.

کاهش چشمگیر اجاره‌بها ، بازار اجاره مسکن کساد شد

تغییرات معنادار اجاره مسکن در محله های گران قیمت پایتخت

کاهش اجاره بها در محله های گران قیمت پایتخت کشور عزیزمان ایران نیز دیده می شود؛ به گونه ای که یکی از مشاوران املاک محله جردن به خبرنگار مهر گفت: یک واحد مسکونی ۹۰ متر مربعی با تمام امکانات به صورت ۴۵ میلیون تومان رهن و ماهیانه ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان جهت اجاره گذاشته شده است است که اگر قرار به تبدیل به رهن کامل باشد، ۱۴۵ میلیون تومان از مستأجر اخذ خواهد شد. این در حالی است که واحدهای مسکونی مشابه در این منطقه در تابستان امسال ۲ میلیون تومان در هر متر مربع از سوی بنگاه ها و مشاوران املاک فایل شده است بودند که به معنی کم کردن ۵۰ درصدی اجاره بها در این منطقه گران قیمت پایتخت است ضمن آنکه بسیاری از موجران تمایلی به اخذ ودیعه اوج ندارند و به جای آن اجاره های سنگین مطالبه می کنند. در حالی که تا پیش از کم شدن قیمت سود سپرده، چنین واحد مسکونی با این مشخصات واقع در جردن حداقل ۱۰۰ میلیون تومان از مستأجر به عنوان ودیعه مسکن مطالبه می کرد.

از دیگر محله های پرطرفدار پایتخت جهت اقشار متوسط، محله ستارخان است که در این محله نیز با کم کردن شدید قیمت ها مواجهیم. به عنوان نمونه یکی از مشاوران املاک محله توحید در معرفی فایل های رهن و اجاره از موارد اعلامی خود، به معرفی یک واحد ۶۰ متری زیر ۱۰ سال ساخت واقع در سمت شمال خیابان ستارخان در نزدیکی میدان توحید با تمام امکانات به قیمت ۱۰ میلیون تومان رهن و ماهیانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان اجاره پرداخت که در این بنگاه معاملات ملکی فایل شده است هست. به گفته این واسطه معاملات مسکن، همین واحد مسکونی اگر در تابستان عرضه می شد، می توانست تا ۴ و نیم برابر پول ودیعه فعلی (۴۵ میلیون تومان) و اجاره به همین میزان یا کمی کمتر (مثلا ۹۰۰ هزار تومان) از سوی انبوه متقاضیان مورد استقبال قرار گیرد.

واژه های کلیدی: اجاره | بازار | میلیون | تابستان | بازار مسکن | اخبار اقتصادی و بازرگانی

نویسنده : topsblog

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب خارجی pdf
  • جعبه هدیه کتاب
  • خرید کتاب خارجی
  • کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب آمازون
  • افست کتاب لاتین
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون
  • چاپ کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب لاتین
  • کتب خلبانی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • خرید منابع پزشکی اورجینال
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو