تاپس بلاگ

خرید کتاب از گوگل
چاپ کتاب PDF
خرید کتاب از آمازون
خرید کتاب زبان اصلی
دانلود کتاب خارجی
دانلود کتاب لاتین
گت بلاگز اخبار ورزشی و نتایج مسابقات پاسخ سلطانی‌فر راجع به احتمال تمدید با کی‌روش

۶۰ دقیقه گفت‌وگو با وزیر ورزش. سؤال از نفر اول حوزه‌ای که بدون تردید هیچگاه تب و تاب آن فروکش نمی‌کند. ذات ورزش به گونه‌ای است که تلخی‌ها و شیرینی‌هایش در حجم و

پاسخ سلطانی‌فر راجع به احتمال تمدید با کی‌روش

پاسخ سلطانی فر راجع به احتمال تمدید با کی روش

عبارات مهم : برنامه

۶۰ دقیقه گفت وگو با وزیر ورزش. سؤال از نفر اول حوزه ای که بدون تردید هیچگاه تب و تاب آن فروکش نمی کند. ذات ورزش به گونه ای است که تلخی ها و شیرینی هایش در حجم وسیعی در جامعه تأثیر دارد.

به گزارش ایران؛ در این شرایط مسعود سلطانی فر به سؤالات «ایران» در خصوص نظام کلوب داری، حال و روز ورزش بانوان، اوضاع تیم های پایه در ورزش های متفاوت و البته تیم ملی فوتبال و کی روش پاسخ داد.

پاسخ سلطانی‌فر راجع به احتمال تمدید با کی‌روش

آقای سلطانی فر! استقلال و پرسپولیس عمولا هرچه پول داشته باشند خرج خرید بازیکن می کنند. ولی خبری از زمین مناسب، کمپ و امکانات نیست. شما چه نظری در این خصوص دارید؟

بنده وارث یک شرایط نابسامانی در این دو کلوب هستم. بدهی های سنگینی که از گذشته بجا مانده و سرمایه گذاری هایی که نشده و حاصل آن معضلات پیچیده ای است که امروز داریم. بخش عمده این بدهی ها به این علت است که درگذشته این دو کلوب را غیرعلمی و کاملاً هیأتی اداره کردند.

تقریباً در هیچ سالی اظهارنامه مالیاتی ندادند و به این علت مالیات ارزش هر ساله علی الرأس شده است اگرچه ادعا می شود هیچگاه درآمد این دو کلوب اضافه بر هزینه ها نبوده و مشمول مالیات نمی شود ولی چون حسابرسی نشده، تراز گرفته نشده و اظهارنامه مالیاتی ارائه نشده، مسئولان شرکت امورمالیاتی تأکید دارند چون حساب و کتابی نبوده به همین خاطر مالیات این دوباشگاه علی الرأس شده است و امروز هرکدام از این دو کلوب با مالیات سنگینی مواجه هستند. در این شرایط طبیعتاً ما باید با یک برنامه ریزی دقیق بتوانیم در وهله اول خلأهای گذشته را پر کنیم که خوشبختانه در طول یکی، دوسال گذشته تا آنجایی که من در جریان هستم و نظارت می کنم حجم بدهی های این دو کلوب کم شده است و بدهی اضافه نشده و یک مقدار از بدهی های گذشته نیز پرداخت شده است است.

۶۰ دقیقه گفت‌وگو با وزیر ورزش. سؤال از نفر اول حوزه‌ای که بدون تردید هیچگاه تب و تاب آن فروکش نمی‌کند. ذات ورزش به گونه‌ای است که تلخی‌ها و شیرینی‌هایش در حجم و

درآمدها از محل سامانه ها و تبلیغات متفاوت تاحدودی پاسخگوی هزینه های این دو کلوب بوده و در حال حاضر می توان گفت این دو کلوب نسبت به هزینه های فعلی تاحدود زیادی خودکفا شده است اند ولی بدهی های گذشته به خصوص مالیات های شان، رقم های قابل توجهی هست. البته در جلسات مکرری که با شرکت های مالیاتی گذاشتیم قرار شد براساس ماده ۲۵۱ قانون مالیاتی مجدداً هیأتی مسئول شود و اوضاع بدهی مالیاتی این دو کلوب را بررسی کند تا اینکه ما بتوانیم رقم بدهی دقیق این دو کلوب را بدست آوریم. بنابراین باید پرسشها گذشته را حل کنیم و در کنار آن جهت آینده برنامه ریزی کنیم.

پرسپولیس به تازگی از دو پنجره نقل و انتقالاتی محروم شد و استقلال هم فصل گذشته چنین محرومیتی را در نیم فصل پشت سر گذاشت. با تمام این اوصاف از مدیریت دو کلوب راضی هستید؟

طبیعتاً ما در فرایند بررسی عملکرد مدیران، فاکتورهای مختلفی را در نظر می گیریم که مجموعه عملکرد یک مدیر ارزیابی می شود؛ چگونگی مدیریت، روزمره، چگونگی برنامه ریزی، چگونگی سروسامان دادن به پرسشها کلوب و یکسری موارد دیگر که مجموعه این فاکتورها ما را به یک جمع بندی مشخصی در مورد اوضاع مدیران می رساند. طبیعتاً من به واسطه نقش نظارتی و حاکمیتی که دارم از همه ابزارها استفاده می کنم جهت اینکه نظارت دقیقی داشته باشیم و متناسب با عملکرد مدیران کلوب ها، تصمیمات مورد نیاز را خواهیم گرفت.

پاسخ سلطانی‌فر راجع به احتمال تمدید با کی‌روش

پاسخ شما راجع به سؤال قبلی چندان جهت ما واضح و روشن نبود. آیا نسبت به عملکرد مدیران این دو کلوب راضی هستید یا خیر؟

همه مدیران در خلال فعالیت هایشان دارای نقاط ضعف و قوتی هستند. نمی توانیم تصمیم گیری مان را به دوره چند ماهه محدود کنیم. باید در یک دوره مشخص عملکرد یک مدیر را جمع بندی کنیم و نقاط ضعف و مثبت را درنظر بگیریم و آن وقت در مورد عنوان تصمیم گیری کنیم.

هنوز یک سال نیست که من در وزارت ورزش هستم، ان شاءالله یک دوره ای بگذرد و بعد از کامل کردن ارزیابی ها ببینم که نقاط مثبت پررنگ تر و زیاد است یا نقاط منفی. مثلاً در ناکامی های استقلال شاهد بودیم که چقدر هواداران این تیم معترض بودند و حتی گروهی از آنها تأکید داشتند که وزارت ورزش به پرسپولیس توجه بیشتری دارد. البته برعکس این اتفاق هم می افتد و اگر پرسپولیس هم به درجات پایین تر برسد حتماً بالعکس می شود و طرفداران تیم پیروزی (پرسپولیس) معترض خواهند شد. در این بین قطعاً کار وزارت ورزش سخت تر هم می شود…

۶۰ دقیقه گفت‌وگو با وزیر ورزش. سؤال از نفر اول حوزه‌ای که بدون تردید هیچگاه تب و تاب آن فروکش نمی‌کند. ذات ورزش به گونه‌ای است که تلخی‌ها و شیرینی‌هایش در حجم و

این حرف اشتباهی است که ما به یک کلوب زیاد پیگیری می کنیم و به یک کلوب کمتر. خواهشم از رسانه ها این است که دچار جو و حاشیه سازی نشوند. با یک پیروزی یکی از این دو تیم می گویند که وزارت به آن کلوب رسیده و با یک پیروزی در هفته بعد می گویند که وزارت به آن کلوب زیاد پیگیری کرده. اصلاً این گونه نیست، ما وظیفه خودمان می دانیم که به هر دو کلوب کمک کنیم به این علت که بنیه فوتبال ما به این دو کلوب بستگی دارد.

اگرچه کلوب های دیگری همچون تراکتورسازی، سپاهان، ذوب آهن، پدیده یا تیم های خوزستانی و تیم های شمالی همه خوب کار می کنند ولی در هر صورت آن چیزی که تاریخ فوتبال ما نشان می دهد این است که بنیه مهم فوتبال ما و تیم ملی ما در این دو کلوب شکل می گیرد و تأمین می شود. میزان هنگامی که که من می گذارم جهت هر دو کلوب یکسان است و این حرف ها و بحث ها در مورد پیگیری زیاد و پول دادن جهت جذب مربی درست نیست. ولی اینکه پرسشها و پرسشها این دو کلوب را حل کنیم درست است و در صورت گیرکردن این دو کلوب در هرکجا وارد می شویم و استقلال و پرسپولیس هم هیچ فرقی جهت ما نمی کند.

پاسخ سلطانی‌فر راجع به احتمال تمدید با کی‌روش

حال هر فصلی هم یک کلوب نتیجه می گیرد یعنی این گونه نیست که هر دو کلوب شانه به شانه هم اوج بیایند و در روز آخر هر دو تیم قهرمان شوند. در ۴۰ سال گذشته به یاد دارم که ۳،۴ سال یکی از این دو تیم اوج بودند و یکی دیگر پایین تر ولی فکر می کنم سال گذشته هر دو تیم خوب بودند. سال گذشته پرسپولیس در فاصله ۲ هفته به آخر لیگ قهرمان شد و استقلال هم که در نیم فصل اول مسئله داشت در نیم فصل دوم خوب کار کرد و قهرمان نیم فصل دوم شد. ضمن اینکه استقلال در داربی پیروز شد. آنها السد قطر را در پلی آف آسیا از بین بردن کردند و از مرحله گروهی اوج آمدند. به هر حال یک تیم قهرمان می شود.

به نظر شما آیا با چنین تصویر العمل هایی از سوی هواداران مواجه هستیم؟

ما نباید اسیر جو، حاشیه و فضاسازی بعضاً ساختگی شویم. من دقیقاً اطلاع دارم بسیاری از این فضاسازی ها و جوسازی ها کار کسانی است که منافع خاصی در این کلوب ها داشتند و امروز این منافع جمع شده است و هنوز هم به دنبال این هستند که جایی در این کلوب ها باز کنند و بیایند و آن عملکرد اشتباه گذشته خودشان را تکرار کنند ولی در هر صورت من اسیر این فضاسازی ها و جوسازی ها نخواهم شد. مدیریت ما مدیریت عربی نیست که با ۴ تا برد بگوییم تیم خیلی خوب شده است و با ۴ تا باخت بگوییم که مدیریت ضعیف است و نیاز به عوض کردن دارد.

استقلال یک مربی باسابقه آلمانی با یک کارنامه درخشان را جذب کرده. شفر از کشوری آمده که فوتبال در آنجا ریشه خیلی عمیقی دارد، نظم دارد، شرکت دارد، مدیریت منسجمی دارد و در هفته اولی که هدایت این تیم را برعهده گرفته شکست نخورده ولی باز می بینم که تحریکاتی می شود و این تحریکات مصنوعی است و خیلی اسیر آن نخواهیم شد. حالا که مربی گزینش شده است یکسری به دنبال این هستند تا مدیرعامل را مقصر بدانند. ما خیلی نباید خودمان را اسیر این بحث ها کنیم و فکر می کنم که در یک پروسه بلندمدت بتوانیم در مورد پرسشها متفاوت تحلیل و ارزیابی داشته باشیم.

نتایج اخیر استقلال نشان می دهد که دوران افت این تیم خاتمه پیدا کرده هست. باز هم تأکید می کنم که هم ما و هم هواداران نباید اسیر فضاسازی ها و جوسازی هایی که بنا به تحریکات افرادی انجام می شود، شویم. افرادی که سابقه خوبی در این دو کلوب نداشتند و پرسشها و گرفتاری های گذشته این دو کلوب به علت حضور این افراد بود و امروز هم به هر حال ناراحت هستند از اینکه در این دو کلوب حضور ندارند و دستشان کوتاه است.

با این صحبت ها فکر می کنم خبر روشنی به هواداران هر دو تیم داشتید…

من فکر می کنم دوران افت استقلال تمام شده است و بازیکنان مصدوم این تیم بازگشتند. اگر حواشی از استقلال دور شود و این جوسازی ها خاتمه پیدا کند، استقلال کنونی مجموعه تیمی خوبی دارد. این تیم هم بازیکنان جوان دارد و هم بازیکنان باتجربه. وجود یک مربی باسابقه و باتجربه در چند هفته آینده می تواند به تیم یاری کند و جنس ارزش جور شده. در هر حال امیدوار هستیم همواره این دو کلوب بتوانند روند موفقیت ها و پیروزی های خود را طی کنند.

برای ما در کنار موفقیت های داخلی،مهم این است که بتوانیم در لیگ قهرمانان آسیا نتیجه بگیریم. تیم ملی کشور عزیزمان ایران چند سال است که در رتبه اول آسیا واقع شده است است ولی ۲۳ سال است که نتوانستیم قهرمان کلوب های آسیا شویم. البته ۲ بار نایب قهرمان شدیم که سرخابی ها نبودند و به وسیله سپاهان و ذوب آهن اتفاق افتاد ولی نتوانستیم در طول این سال ها قهرمان شویم و دلیلش همین پرسشها حاشیه ای است.

اگر ما بتوانیم جلوی این حاشیه را بگیریم و با دو باخت شعار «حیا کن رها کن» سر ندهیم و با یک برد هم خودمان را گم کنیم،اوضاع عوض کردن می کند. باید اجازه دهیم استقلال و پرسپولیس خارج از حواشی و جنجال سازی به کار خود ادامه دهند. البته ۴۹ فدراسیون دیگر وجود دارد، منتها هیچ کس در مورد این فدراسیون ها سؤال نمی کند و بحث ما در مصاحب ها تنها استقلال و پرسپولیس هست. یکی از دلایلی که این حاشیه ها درست می شود خود شما رسانه ها هستید! (باخنده)

بحث ما این است که هنگامی که بیرون از کشور عزیزمان ایران می رویم، مثلاً به کشورهایی همچون قطر، امارات، کره جنوبی و … کلوب هایی را می بینیم که زمین تمرینی دارند، استادیوم اختصاصی دارند و سالن پزشکی دارند دلمان می سوزد و از خودمان سؤال می کنیم که آیا ما نداریم؟

حرف شما کاملاً درست است و ما بنا داریم که اوضاع کلوب های مان را به معنای واقعی ساماندهی کنیم به خصوص این دو کلوب مهم که مورد نظر مردم است و ۴۰ میلیون هوادار دارند و بزرگترین داربی آسیا را دارند. وقتش رسیده تا از آن اوضاع بلاتکلیفی خارج شوند به همین منظور برنامه ریزی مفصلی انجام دادیم که در فرایند حرکتی ارزش بتوانیم پرسشها اینچنینی را در ۳ سال آینده همزمان با شخصی سازی این دو کلوب برطرف کنیم. من در این خصوص جلسه ای با مدیر شرکت شخصی سازی برگزار کردم.

در این جلسه مدل های متفاوت شخصی سازی و روش ها را بررسی کردیم. چون من هم قول دادم و هم باور دارم که این شخصی سازی در این دو کلوب باید به صورت کامل انجام شود و ان شاءالله کمک کنیم تا این دو کلوب و بقیه کلوب هایمان به این مهم دست یابند. یکسری از کلوب های ما مثل آنهایی که وابسته به واحدهای بزرگ صنعتی هستند از جهت سخت افزاری اوضاع خوبی دارند، زمین تمرینی و کمپ دارند.

مثل فولاد خوزستان و تراکتورسازی. این دو کلوب در حال حاضر ورزشگاه دارند ولی پرسشها مالکیتی این دو کلوب باقی مانده مثلاً یکی از این دو کلوب قرار بود واگذار شود که نشده. ولی آیا واگذار نشده؟ به این خاطر که چیزی به نام شرکت تربیت بدنی به صورت کامل نبوده و یک بخش هایی از آن معارض داشته. اینها مسائلی است که ما باید آن را دنبال و ساماندهی بکنیم و از این دوره مدیریت مان ان شاءالله یک یادگارهای خوشی بگذاریم و این یادگارهای خوش این است که این پرسشها را برطرف کنیم.

اگر شما بتوانید به همه کلوب ها کمک کنید تا صاحب امکانات شوند فکر می کنم یک یادگار بزرگ از شما خواهد ماند.

ما واقعاً فکر می کنیم با این همه استعدادی که در بین جوانان داریم، شاید خیلی نیاز نداشته باشیم که بازیکنان درجه چند خارجی بخریم. اعتقادم بر این است و از روز اول هم به رؤسای فدراسیون ها گفته ام که در خیلی از رشته ها باید مدرسان خوبی بیاوریم که این مدرسان سطح کیفی مربیان ما را اوج بیاورند. فوتبال ما قبل از انقلاب از زمانی تکان خورد که دتمار کرامر به کشور عزیزمان ایران آمد. کرامر یک مدرس بزرگ بود.

اگر چه در پرسپولیس آلن راجرز آمده بود و در استقلال رایکوف و حتی دو بازیکن انگلیسی به نام های آلن ویتل و بیلی مکلاری آورده بود که آلن ویتل ۲فصل جهت پرسپولیس بازی کرد و بازیکن پرآوازه ای و موبوری بود ولی این دو مربی نتوانستند فوتبال ما را تکان دهند تا زمانی که دتمار کرامر به عنوان مدرس آمد و سطح کیفی مربیان ما را اوج برد. ما در حال حاضر هم در همه رشته ها به مدرسان اینچنینی نیاز داریم، نه تنها در فوتبال. البته خوب است که یک مربی خارجی جهت تیم ملی بیاوریم، من گفته ام مثلاً قایقرانی، شنا و ژیمناستیک باید بیاورد. مثلاً فدراسیون ووشو چینی ها را آورد و بعد از سال ها به حاکمیت چینی ها در ساندا آخر دادیم. اگر مدرس بیاوریم تا سطح کیفی مربیان تیم های باشگاهی مان را در استان های متفاوت اوج بیاوریم شما به جای یک تیم ۳۰ تیم ساخته اید این کارها را باید بکنیم.

از بحث باشگاهداری و سرخابی ها که فاصله بگیریم، باید راجع به ورزش بانوان و پرسشها متعدد آنها صحبت کنیم. در یکی دو سال گذشته بخصوص از وقت حضور شما در دیپلماسی ورزش بانوان خیلی موفق بودیم و نشانه های آن حضور بسکتبال بانوان در میادین بین المللی و احتمالاً در آینده ای نه چندان دور، وزنه برداری بانوان خواهد بود. از ورزش بانوان و حمایت هایی که نمی شود. انحلال تیم فوتبال بانوان ملوان و پرسشها تیم فوتبال آینده سازان نجف آباد، نمونه هایی از این موارد هست. در ورزش هایی غیر از فوتبال هم پرسشها بانوان زیاد هست. شما این را قبول دارید؟

خیر قبول ندارم. تیم فوتبال آینده سازان نجف آباد تحت پوشش سپاهان قرار داده شد و اوضاع آن بهتر شد. یک تیمی دچار مسئله بوده ولی ترمیم شده، هم هیأت فوتبال استان به این تیم کمک کرده هم حوزه معاونت بانوان کمک کرده. در حال حاضر هم تحت پوشش سپاهان است و آینده این تیم تأمین شد.

یعنی ورزش بانوان ما دچار مسئله نیست؟

خیر. روز به روز درهای جدیدی روی بانوان ورزشکارمان باز می شود و روز به روز فضاهای بهتری جهت بانوان در حال فراهم شدن هست، روز به روز حضورشان در مسابقه های بین المللی براق تر و روشن تر و گسترده تر می شود. روز به روز امکانات سخت افزاری این حوزه در حال زیاد شدن هست. روز به روز از مدیران زن زیاد استفاده می کنیم، روز به روز موقعیت های بهتری جهت بانوان فراهم می کنیم و اصلاً این صحبت را قبول ندارم.

روند توسعه ورزش بانوان روند رو به رشدی است و حرکت توسعه خیلی خوبی دارند به این علت که باور ما هست. ما باور داریم که ۵۰ درصد از جمعیت کشور ما زن ها هستند و ما موظف هستیم که همه شرایط و امکانات سخت افزارها و نرم افزارهای مورد نیاز را جهت بانوان فراهم کنیم. ما در حال رسمی، قطعی و قانونی کردن معاونت بانوان در اداره کل استان ها هستیم. جایگاه معاونت ورزشی در فدراسیون ها جایگاه مستحکمی است و تقریباً روز به روز براساس اطلاعاتی که داریم این موقعیت ورزش بانوان از جهات متفاوت در حال بهتر شدن است.

کمی در مورد تیم های پایه صحبت کنیم. در رشته هایی تیم های پایه مان واقعاً عالی بودند. مثلاً همین تیم فوتبال نوجوانان مان که عملکرد بی سابقه ای در مسابقه های جام جهانی داشته هست. ولی آن تیم ها در گذشته رها شدند و تیم های پایه ما انسجامی که مورد نیاز است تا آن مجموعه حفظ شود را ندارند. آیا مکانیزم مناسبی در این باره وجود ندارد؟

این توصیه درست است و در سال های گذشته این عنوان بوده و در حال حاضر هم ممکن است این اتفاق بیفتد. این یکی از ضعف های ما در گذشته بوده که اگر جبران نکنیم در آینده مطمئناً تأثیرات خودش را در رده بالاتر خواهد گذاشت. خوشبختانه در حال حاضر حال فوتبال کشورمان خیلی خوب است و ما تنها کشور ۵ ستاره دنیا هستیم که در ۵ رده به جام جهانی افزایش کردیم. حضور تیم ملی ما در مسابقه های جام جهانی ۲۰۱۸ یک حضور استثنایی و تاریخی بود و مقتدرانه افزایش کردیم. ۳ کلوب ما در مسابقه های کلوب های آسیا از مرحله گروهی افزایش کردند و یک کلوب ما به نیمه نهایی راه یافت و جزو ۴ تیم برتر شد. ما الان از نظر نتیجه گیری وضع مان خوب است ولی اینکه بگوییم در همه مراحل فوتبال پایه خوب کار می کنند و همه مشغول به کار هستند، طبیعی است که همه کلوب ها سرمایه گذاری نمی کنند.

به نظر می رسد که قایقرانی و دوچرخه سواری مان نیز در حال راه افتادن است!

بله ما از فدراسیون ها تا المپیک برنامه ۴ ساله خواستیم؛ برنامه ای که کاملاً عملیاتی باشد. شاید با حدود ۲۰ فدراسیون هم جلساتی داشتیم و برنامه آنها را ارزیابی کردیم و جلسه بعدی ما در مورد برگزاری بازی های آسیایی جاکارتا ۲۰۱۸ و المپیک ۲۰۲۰ هست. ریز برنامه های فدراسیون ها را دنبال می کنیم و پرسشها ارزش را می بینیم و نیازهایشان را بررسی می کنیم.

اهداف کمی و کیفی ای که در برنامه ها به ما ارائه دادند را به چالش می کشانیم و بحث می کنیم. دبیرفدراسیونی آمد و به ما برنامه داد و گفت «من وعده می دهم که در المپیک ۲۰۲۴ مدال می آوریم» که ما به آنها گفتیم تا المپیک ۲۰۲۴ مشخص نیست چه کسی باشد (باخنده) صحبت از ۷ سال دیگر می کنید، کدام یک از این مدیران هستند که آن روز بیایند و از شما قدردانی بکنند و اگر در آنجا این عملکرد را نداشتید چه کسی پاسخگوی این هزینه خواهد بود؟ ریز به ریز پرسشها را دنبال می کنیم چون می خواهیم در المپیک ۲۰۲۰ یک نتیجه تاریخی رقم بزنیم.

همین که دایره مدال آوری ما گسترده تر شود این خودش موجی از نشاط و زیاد کردن انگیزه به همراه خواهد داشت، مثلاً اگر ۴ رشته مدال آور ما در المپیک به ۶ رشته تبدیل شود. من خیلی امیدوارم که ما در المپیک ۲۰۲۰ توکیو در ۶ یا ۷ رشته مدال آور باشیم چون تا به حال همه مدال های ما در ۴ رشته بوده تازه ۳ رشته آیا که در دوومیدانی تنها نقره احسان حدادی را در لندن داشتیم، همه مدال های ما در کشتی، وزنه برداری و تکواندو بدست آمد ولی خیلی امیدواریم که ان شاالله بتوانیم نتیجه ای کسب کنیم هم از جهت تعداد مدال ها و هم از جهت تعداد مدال های طلا رکوردشکنی کنیم.

در مورد فوتبال و جام جهانی روسیه صحبت کنیم، هدفگذاری ما قطعاً افزایش از مرحله گروهی جهت نخستین بار هست. بفرمایید که جهت رسیدن به این مهم چه حمایت هایی مدنظرتان است؟

من نمی خواهم در اینجا پاسخ بعضی از حرف ها و بحث ها را بدهم و نمی خواهم با کسان دیگری وارد این بحث های خاص شوم . سرمربی با مدیر فدراسیون و شرکت تیم های ملی جلساتی داشته اند و برنامه های خود را به صورت کلی اعلام کردند. مثلاً اعلام کردند که به ۴ تا ۷ دیدار تدارکاتی و ۴ مرحله اردو نیاز دارند و نیازهای مختلف. گزینش محل هایی که ما در روسیه داریم همه موارد را به عنوان نقشه راه مشخص کردند، جلسات دیگری هم برگزار شد و در جلساتی که من با ریاست فدراسیون فوتبال داشتم برنامه ریزی کردیم تا ان شاءالله تمامی امکانات بخوبی فراهم شود و ما بتوانیم با بازی های تدارکاتی خیلی خوب و فراهم کردن شرایط مناسب یک حضور خوب داشته باشیم و جهت نخستین بار از مرحله گروهی افزایش کنیم.

آیا صحبتی با کی روش به منظور حفظش در تیم ملی بعد از جام جهانی داشته اید؟

اینها مسائلی است که به فدراسیون فوتبال مربوط می شود. مدیر فدراسیون مسئولیت دارد و در این رابطه باید خودش تصمیم بگیرد.

بنابراین در این مورد به آقای تاج اختیار تام می دهید؟

در سیستمی که ما در آن کار می کنیم فدراسیون ها این اختیار را دارند تا به هر حال راجع به همه موارد مربوط به خودشان تصمیم بگیرند.

کی روش چند ماه پیش درخصوص حمایت های آقای ظریف و دکتر روحانی، آن جمله معروف را که « بال درآوردم» را گفت. این یعنی اینکه مقبولیت دوطرفه وجود دارد و به نظر می رسد که شما هم رویکرد مثبتی به ایشان دارید.

تیم ملی واقعاً فوق العاده نتیجه گرفته و عملکردش خوب بوده است.

فدراسیون هایی داریم که عمر ریاست یک نفر در آن بالغ بر ۲،۳ دهه می شود. فدراسیون هایی که به نظر می رسد متناسب با حضور مستمر یک نفر، دستاوردهای خاصی نداشته ایم. آیا برنامه ای جهت چنین فدراسیون هایی دارید؟

به هر حال فکر می کنم در خیلی از این رشته ها وقتش رسیده تا تغییراتی انجام شود و یک فضا،ایده و اندیشه جدیدی بیاید. به هر حال ما نمی توانیم همین جوری عزل و راه اندازی کنیم آیا که براساس اساسنامه فدراسیون ها باید حرکت کنیم. وقت این است که جوانترها بیایند. آیین نامه مربوط به انتخابات ریاست فدراسیون ها را که ابلاغ کردیم از جهت سنی سقف گذاشتیم که افراد بیش از ۷۰ سال نتوانند در انتخابات شرکت کنند. فکر می کنیم آرام آرام باید زمینه را جهت حضور جوانترها فراهم کنیم. مدیران جوان با استعداد و باخلاقیت زیاد حضور پیدا کنند که ان شاءالله این کار بزودی انجام خواهد شد.

یکی، دو بار آقای روحانی در صحبت های خود اشاراتی داشتند که به وضوح جهت مردم روشن شد ایشان به شخصه نسبت به عملکرد کی روش رضایت دارند و از سویی مردم هم رضایت بیشتری نسبت به عملکرد وزارت ورزش فعلی دارند و معتقدند که شما همراه با مردم و خواست اکثریت هستید.

عملکرد کی روش در مجموع خوب و قابل قبول بوده و ایشان موفق بوده و مسئله خاصی نداریم. علاوه بر این با کسی در ارتباط با هرکدام از رشته های ورزشی هم رودربایستی نداریم. با یکی از فدراسیون های ورزشی که مربی خارجی دارد مشکلاتی ایجاد شده است و گزارش هایی به او رسیده، حوزه معاونت قهرمانی را مسئول کردیم تا پیگیری کند و اگر مورد نیاز شد با مربی آن رشته خاص بتواند برخورد مورد نیاز را بکند. ما با هیچ کس تعارف نداریم، عملکرد و کارنامه کی روش خوب و قابل قبول هست، ما بحثی نداریم. حال اینکه در آینده چه اتفاقی بیفتد برمی گردد به تصمیمات فدراسیون.

سازمان تیم های ملی فدراسیون فوتبال مقداری نظم گرفته و فعال هست، ما آنجا هیأت رئیسه نسبتاً فعالی داریم که دارند کار می کنند و ما باید اجازه دهیم تا مدیران رده پایین خودشان تصمیم بگیرند. اصلاً امکان ندارد که وزیر راجع به هرچیزی تصمیم بگیرد. باید اجازه دهیم هیأت رئیسه فدراسیون ها و شرکت تیم های ملی خودشان تصمیم بگیرند و تمرین بکنند تا بتوانند تصمیمات بزرگ و مهم را خودشان بگیرند و آدم های بزرگی شوند. اگر قرار باشد همه تصمیم گیری های مهم را در جایگاه خودمان محدود کنیم، درست نیست؛ قطعاً ۲۰ تا فکر بهتر از ۵ تا فکر کار می کند و اگر این تصمیم گیری ها برود در مجموعه شورایی تر گرفته شود بهتر است حالا ممکن است جایی اشتباه کنند.

واژه های کلیدی: برنامه | فوتبال | استقلال | پرسپولیس | پرسپولیس | برنامه ریزی | بررسی عملکرد | اخبار ورزشی و نتیجه های مسابقات

نویسنده : topsblog

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب خارجی pdf
  • جعبه هدیه کتاب
  • خرید کتاب خارجی
  • کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب آمازون
  • افست کتاب لاتین
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون
  • چاپ کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب لاتین
  • کتب خلبانی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • خرید منابع پزشکی اورجینال
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو