تاپس بلاگ

خرید کتاب از گوگل
چاپ کتاب PDF
خرید کتاب از آمازون
خرید کتاب زبان اصلی
دانلود کتاب خارجی
دانلود کتاب لاتین
گت بلاگز اخبار بین الملل تیرهایی که به سنگ خورد ، تیلرسون در خاورمیانه

دولت دونالد ترامپ تصور می کند پرسشها بین المللی با اعلام روش حل می شود و مقامات آمریکا همچون وزیر خارجه این کشور با این امید، راهی خاورمیانه شده است اند تا بدهی

تیرهایی که به سنگ خورد ، تیلرسون در خاورمیانه

تیلرسون در خاورمیانه/ تیرهایی که به سنگ خورد

عبارات مهم : ایران

دولت دونالد ترامپ تصور می کند پرسشها بین المللی با اعلام روش حل می شود و مقامات آمریکا همچون وزیر خارجه این کشور با این امید، راهی خاورمیانه شده است اند تا بدهید شیوه پرسشها موجود را یکی بعد از دیگری حل کنند ولی «افتاد مسئله ها».

۱۶ شهریور ۱۳۹۶ امیر کویت به واشنگتن آمد و با دونالد ترامپ راجع به اوضاع منطقه ای بخصوص اختلاف قطر با بعضی کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس گفت و گو کرد.

تیرهایی که به سنگ خورد ، تیلرسون در خاورمیانه

ترامپ در نشست خبری این دیدار گفت: «من هر کمکی که بتوانم انجام می دهم، تا مسئله حل شود. پیشتر به پادشاه عربستان هم گفتم، اگر بتوانم به عنوان یک میانجی بین قطر و عربستان کاری کنم، خوشحال می شوم. الان کویت در حال میانجیگری است و اگر نتوانست، من همین جا در کاخ سفید مساله را حل می کنم.»

او البته جهت اینکه دشمنی واحد جهت این کشورهای عربی تصویر کند تا شاید اتفاق نظری در آنها ایجاد شود، به کشور عزیزمان ایران هراسی روی آورد و خواستار همبستگی کشورهای عضو شورای خلیج فارس جهت حفظ ثبات منطقه خاورمیانه و مقابله با مواردی همچون تهدیدهای کشور عزیزمان ایران شد.

دولت دونالد ترامپ تصور می کند پرسشها بین المللی با اعلام روش حل می شود و مقامات آمریکا همچون وزیر خارجه این کشور با این امید، راهی خاورمیانه شده است اند تا بدهی

رئیس جمهوری آمریکا در ۲۰ مهر ۳۹۶ با تکرار همین اظهارات، روش جدیدش در قبال کشور عزیزمان ایران را اعلام کرد.

با اعلام این راهبرد، اعضای کابینه دست به کار شدند. هربرت مک مستر مشاور امنیت ملی دونالد ترامپ در بنیاد بظاهر دفاع از دموکراسی خط کشور عزیزمان ایران هراسی را دنبال کرد، آنجا که از روش تازه دولتشان راجع به کشور عزیزمان ایران حرف زد و گفت: روش کشور عزیزمان ایران یک نمونه خوبی است و به جای تمرکز بر توافق، دربرگیرنده تمام رفتارهای منفی کشور عزیزمان ایران در منطقه همچون دشمنی با اسرائیل، خطر جهت کشتیرانی آزاد به خصوص در خلیج فارس و ترساندن جهت متحدان امریکا در خلیج فارس است.

او جهت تثبیت این خط اضافه کرد: همان طور که مدیر جمهوری خیلی واضح در ۱۳ اکتبر گفت، استراتژی ما مشمول بر همه قدرتهای ملی ما می شود که جهت خنثی کردن نفوذ منفی و ایجاد بی ثباتی کشور عزیزمان ایران در منطقه متمرکز است.

تیرهایی که به سنگ خورد ، تیلرسون در خاورمیانه

مک مستر بلافاصله به تاکتیک رسیدن به این استراتژی می پردازد و آن را «احیای اتحاد کشورشان با کشورهای منطقه در مواجهه با عملکرد کشور عزیزمان ایران که همه به بی ثباتی منجر می شود»، اعلام می کند.

او البته مدعی می شود «دیدیم که هم اکنون به یک درک متقابل با کشورهای منطقه رسیده ایم و با آنها راجع به اقداماتی که مورد نیاز است انجام دهیم هم نظر هستیم.»

دولت دونالد ترامپ تصور می کند پرسشها بین المللی با اعلام روش حل می شود و مقامات آمریکا همچون وزیر خارجه این کشور با این امید، راهی خاورمیانه شده است اند تا بدهی

مایک پمپئو هم مدیر شرکت سیا که پیش از این ضدیتش با جمهوری اسلامی کشور عزیزمان ایران در سنا مشهور بود، پا به میدان گذاشت و با طرح اتهامات مشابه علیه ایران، تلاش کرد با روش تازه ترامپ در جلوگیری از نفوذ منطقه ای ایران، فضاسازی و نقش آفرینی کند.

رکس تیلرسون وزیر امور خارجه آمریکا هم بر تلاش هایش افزوده و راهی سفری منطقه ای شده است است تا شاید در سایه این روش و شدت یافتن کشور عزیزمان ایران هراسی، بتواند بین کشورهای عرب منطقه علیه کشور عزیزمان ایران اتحاد ایجاد و اختلافات آنها را حل کند.

تیرهایی که به سنگ خورد ، تیلرسون در خاورمیانه

البته او که تا کنون در نوک پیکان عوض کردن قرار داشت، این بار با عزمی جزمتر سیاست های ترامپ را دنبال می کند و این عنوان در گفته های مک مستر به خوبی مشهود است که گفت: رابطه آمریکا با دنیا بهتر شده است هست، دیدیم که وزرتخارجه ما چقدر خوب کار کرده است تا همه زیاد فعال شوند…

در بیانیه های وزارتخارجه آمریکا راجع به این سفر، ایران، اختلاف های قطر و بعضی کشورهای عربی و همچنین روابط پاکستان و افغانستان مطرح شده است بود ولی با گذشت وقت و انجام سفر مدیر دستگاه سیاست خارجی آمریکا به ریاض و قطر، اعلام شد که سعودی ها و قطری ها جهت مذاکره آمادگی ندارند و این اتفاق به زودی رخ نخواهد داد.

این عنوان از آن جهت جهت ترامپ گران تمام خواهد شد که اعتقاد است عنوان درگیری عربستان و امارات با قطر از اهمیت مقابله با کشور عزیزمان ایران می کاهد و از هر سه کشور خواسته است با یکدیگر مذاکره کنند.

**تلاش جهت جبران باخت سعودی ها

از سوی دیگر آمریکا در تلاش است تا مهمترین حوزه همکاری کشور عزیزمان ایران با همسایگان بخصوص در عراق را کم رنگ کند. این عنوان در بیانات مک مستر مشاور امنیت ملی ترامپ به خوبی نمایان بود. او گفت: «ایران باید به سوء استفاده از گروه های مسلح در عراق آخر بدهد. این هزینه جهت مردم عراق هست. راجع به عراق می خواهیم کشوری با ثبات باشد و در عین حال به کشور عزیزمان ایران نزدیک و همسو نباشد.»

وی پیشنهاد کرد عربستان سعودی می تواند نقش مهمی ایفا کند. از این رو در حالی که تیلرسون برنامه سفر به عراق را داشت، حیدرالعبادی نخست وزیر عراق به ریاض دعوت شد تا در این باره نشست سه جانبه ای را تدارک ببینند. آنها بسیار تلاش کردند تا با گسترش همکاری های عراق و عربستان و حمایت های سیاسی و مالی رژیم سعودی از عراق، درهای همسایه غربی به روی کشور عزیزمان ایران بسته شود.

پیشتر هم مقامات ایالات متحده گفته بودند تیلرسون امیدوار است که عربستان سعودی های غنی از نفت، در طرح های بازسازی گسترده ای که جهت بازسازی شهرهای عراق همچون موصل و کمک به نخست وزیر عراق همکاری کند.

عربستان هم همواره دلواپس جای پای کشور عزیزمان ایران بعد از حمله امریکا به عراق بوده است و در طرح تازه مایل است با استفاده از وقت های سرمایه گذاری راه را جهت گسترش نفوذ خود باز کند.

دولت ترامپ جهت منزوی کردن کشور عزیزمان ایران به کشورهای عرب نیاز دارد و ضعف روابط ریاض و بغداد از یک سو و درگیری با قطر از سوی دیگر بزرگترین موانع پیشبرد سیاست های ترامپ و همراهانش بوده هست. از این رو، تیلرسون در این سفر تلاش کرد حمایت امریکا از تقویت روابط عراق و عربستان را نشان داده و جهت کمک به برطرف کدورت ها اقدام کند.

اما هنوز از این نشست نگذشته بود که رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا در نشست خبری یکسان با همتای سعودی خود راجع به نیروهای حشد الشعبی (بسیج مردمی) عراق اظهار نظر کرد.

این اظهار نظر تصویر العمل تند حیدر عبادی و دفتر نخست وزیری عراق را به همراه داشت تا جایی که آن را دخالت در امور داخلی عراق دانست.

در این بیانیه نیروهای داوطلب مردمی را مردم عراق دانستند که فداکاری های بزرگی از خود در راه دفاع از کشورشان نشان داده اند و افزوده شده است بود: هیچ طرفی حق دخالت در امور دخالت عراق و تعیین آنچه عراقی ها باید انجام دهند را ندارند.

بدین ترتیب تیلرسون در حالی کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس را ترک کرد که در حوزه های اعلامی به نتیجه های ملموسی نرسید.

**راهی جهت نجات

رکس تیلرسون در ادامه سفرهای خود در منطقه، با بازدیدی غیرمنتظره از افغانستان پیش از پاکستان، پیامی جدی به اسلام آباد فرستاد تا بر تهدیدهای دونالد ترامپ علیه دولت پاکستان تاکید کند.

رئیس جمهوری آمریکا پیشتر ترساندن کرده که بود اگر پاکستان سیاست های امریکا را اجرا نکند، با تحریم مواجه خواهد شد. از سوی دیگر مدیر جمهوری آمریکا و وزیر امور خارجه اش، با تقویت روابط با هند از یک سو و زیاد کردن حضور نظامی و دیپلماتیک در افغانستان به دنبال پیگیری سیاست منزوی کردن کشور عزیزمان ایران هم هستند.

این در حالیست که بعضی کارشناسان، نتیجه این نوع سیاست تازه در برخورد با پاکستان را اوج رفتن احتمال نزدیکی پایتخت کشور عزیزمان ایران و اسلام آباد می دانند.

مایکل کاگلمن معاون مرکز تحقیقاتی ویلسون در آمریکا و متخصص حوزه آسیا در این باره می گوید، این تصور که آمریکا بر پاکستان نفوذ بالایی دارد، تصوری اغراق شده است است و سیاست آمریکا هر چه باشد، از فشار گرفته تا تنبیه و تشویق، پاکستان سیاست های خود را عوض کردن نخواهد داد.

‘خواجه محمد آصف’ وزیر امور خارجه پاکستان هم پیش از این در واشنگتن گفته بود: آمریکا از قبل در جنگ افغانستان شکست خورده است و اکنون جهت نجات خود تلاش می کند، سیاست جنگی واشنگتن بار دیگر آمریکا را در افغانستان با شکست رو به رو می کند.

سفر رکس تیلرسون به منطقه شاید این گفته محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی کشور عزیزمان ایران را بعد از کمیسیون یکسان برجام در حاشیه مجمع عمومی شرکت ملل متحد، بار تایید کرد که «دولت تازه ایالات متحده نشان داد از واقعیت های بین المللی ناآگاه است».

واژه های کلیدی: ایران | سیاست | آمریکا | پاکستان | عربستان | پاکستان | دولت ترامپ | رکس تیلرسون | دونالد ترامپ | کشورهای عربی | عربستان سعودی

نویسنده : topsblog

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب خارجی pdf
  • جعبه هدیه کتاب
  • خرید کتاب خارجی
  • کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب آمازون
  • افست کتاب لاتین
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون
  • چاپ کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب لاتین
  • کتب خلبانی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • خرید منابع پزشکی اورجینال
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو