تاپس بلاگ

خرید کتاب از گوگل
چاپ کتاب PDF
خرید کتاب از آمازون
خرید کتاب زبان اصلی
دانلود کتاب خارجی
دانلود کتاب لاتین
گت بلاگز اخبار اجتماعی لزوم تشکیل دیوان محاسبات شهری

یک عضو پیشین شورای شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران با تاکید بر لزوم تشکیل دیوان محاسبات شهری گفت: امروز خلع وجود دستگاه نظارتی احساس می‌شود لذا باید زیرساخت‌های ن

لزوم تشکیل دیوان محاسبات شهری

لزوم تشکیل دیوان محاسبات شهری

عبارات مهم : ایران

یک عضو پیشین شورای شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران با تاکید بر لزوم تشکیل دیوان محاسبات شهری گفت: امروز خلع وجود دستگاه نظارتی احساس می شود لذا باید زیرساخت های نظارتی را جهت مدیریت شهری ایجاد کنیم.

به گزارش ایسنا، رحمت الله حافظی در نشست بررسی عملکرد شهرداری و چشم اندازهای پیش رو که در محل دانشگاه اقتصاد دانشگاه پایتخت کشور عزیزمان ایران برگزار می شد، گفت: نمی توان عملکرد شهرداری را به تنهایی مورد بررسی قرار داد لذا مورد نیاز است همه دستگاه ها و موارد مرتبط با شهرداری را مورد بررسی قرار داد و در حقیقت عملکرد مدیریت شهری را مورد سنجش قرار داد. در این بررسی باید شورای اسلامی شهر، وزارت راه، مجلس، دولت و قوه قضاییه که هر یک نقش دارند، مورد بررسی قرار گیرند.

لزوم تشکیل دیوان محاسبات شهری

وی افزود: مورد نیاز است که در بررسی عملکرد شهرداری ابعادی همچون بودجه، محیط زیست، پرسشها فرهنگی و… مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

عضو پیشین شورای شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران ادامه داد: طرح جامعه شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران چشم انداز این شهر را آینده نگری کرده است که در متن این صنعت به عنوان چشم انداز شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران آمده است پایتخت کشور عزیزمان ایران شهری با اصالت و هویت ایرانی و اسلامی هست. شهری دانش پایه، هوشمند و جهانی. شهری سرسبز و زیبا، شاداب، زنده با فضای عمومی گسترده. شهری امن و مقاوم در برابر مخاطرات و مناسب جهت سکونت، فعالیت و فراغت. کلانشهری با عملکرد ملی و جهانی که باید یکی از سه شهر مهم منطقه آسیای جنوب شرقی تبدیل شود. در طرح جامع شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران چنین چشم اندازی آینده نگری شده است است.

یک عضو پیشین شورای شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران با تاکید بر لزوم تشکیل دیوان محاسبات شهری گفت: امروز خلع وجود دستگاه نظارتی احساس می‌شود لذا باید زیرساخت‌های ن

حافظی افزود: متاسفانه ما شاخص هایی جهت ارزیابی عملکرد مدیریت شهری نداریم و هیچ دستگاهی نیز این کار را انجام نمی دهد. بر همین اساس هر شهرداری در آخر دوره خود مدعی است که عالی ترین عملکرد را داشته است.

وی با اشاره به اینکه هر یک از شهرداری ها گزارشی درخصوص پایبندی به نظام بودجه ریزی خود به وزارت کشور ارائه می کنند، افزود: هیچ گاه وزارت کشور شهرداری ها را از حیث پایبندی به نظام بودجه ریزی مورد سنجش قرار نداده است.

عضو پیشین شورای شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران در بخش دیگری از صحبت های خود با تاکید بر اینکه طرح جامع کلان نگر است و شرح در طرح تفصیلی مورد بحث قرار می گیرد، افزود: آخرین طرح جامع شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران در آذرماه سال ۱۳۸۶ به تصویب رسیده است و طرح تفصیلی در سال ۱۳۹۲ یعنی ۶ سال بعد از تصویب طرح جامع ابلاغ شد. این بدهید معناست که شش سال ساخت و ساز در این شهر بدون حساب و کتاب انجام شده است هست. بر همین اساس است که امروز مشاهده می کنیم نه تنها در حریم گسل ها بلکه روی گسل ها نیز ساخت و ساز انجام شده، این عملکرد ۱۰ سال گذشته مدیریت شهری پایتخت کشور عزیزمان ایران است.

لزوم تشکیل دیوان محاسبات شهری

حافظی افزود: اگر یک اتفاق غیرمترقبه در شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران داشته باشیم چه کسی پاسخگوی زیان مالی و جانی شهروندان هست. بازبینی طرح جامع باید هر ۵ سال یک بار انجام شود. بر این اساس باید تا به امروز طرح جامع دو بار بازبینی می شد که متاسفانه این اتفاق نیفتاده است.

وی تاکید کرد: ساختار فرهنگی شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران که در دوره مدیریت قبلی شهرداری از جایگاه خدماتی به جایگاه نهاد اجتماعی و فرهنگی ارتقا پیدا کرد تنها در حد یک شعار بود چراکه اگر این مهم محقق می شد آیا امروز شاهد کودکان کار و خیابان و این حجم گسترده حاشیه نشینی بودیم؟ ناعدالتی هایی که از شمال تا جنوب شهر شاهد آن هستیم چگونه توجیه می شود؟ هر سال دو هزار میلیارد تومان هزینه پرسشها فرهنگی پایتخت کشور عزیزمان ایران بود ولی تاثیری بر فرهنگ ما گذاشته است؟

یک عضو پیشین شورای شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران با تاکید بر لزوم تشکیل دیوان محاسبات شهری گفت: امروز خلع وجود دستگاه نظارتی احساس می‌شود لذا باید زیرساخت‌های ن

این عضو پیشین شورای شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران ساختارهای موازی موجود در امر مدیریت شهری را یکی دیگر از پرسشها مجموعه شهرداری پایتخت کشور عزیزمان ایران خواند و افزود: ما در مجموعه شهرداری پایتخت کشور عزیزمان ایران معاونت فرهنگی داریم و از سوی دیگر شاهد فعالیت شرکت فرهنگی و هنری هستیم. به واسطه همین عدم همسویی و هم افزایی در فعالیت ها شاهد پرسشها بسیاری در مجموعه شهرداری پایتخت کشور عزیزمان ایران هستیم.

حافظی افزود: در عنوان پایبندی شهردار به برنامه و بودجه، مصوبات شورا و قوانین بالادست شاهد اتفاقات عجیبی بودیم. هیچ گاه شهردار از این منظرها مورد پایش قرار نگرفت، امری که از ضرورت ها ما محسوب می شود. اوضاع بافت فرسوده، محیط زیست، حفظ باغات، حریم شهر، بهره وری و کارآمدی همه و همه هیچ گاه مورد پایش و سنجش قرار نگرفته است.

لزوم تشکیل دیوان محاسبات شهری

وی در بخش دیگری از صحبت های خود به تامین درآمدهای شهرداری پایتخت کشور عزیزمان ایران از محل درآمدهای ناپایدار اشاره کرد و افزود: دارایی های شهر را می فروشیم و حتی جهت آینده نیز دارایی های شهر را فروخته ایم و هر سال شاهد نابسامانی های بودجه شهر هستیم و این نابسامانی آنقدر زیاد است که هر سال چند هزار میلیارد در لایحه دوفوریتی و ظرف نیم ساعت به صورت عجیبی به تصویب شورای شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران می رسانیم. چنین مدیریتی شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران را با پرسشها بسیاری مواجه کرده است.

عضو پیشین شورای شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران در بخش دیگری از صحبت های خود درخصوص تبدیل شهرداری پایتخت کشور عزیزمان ایران به شرکت شیشه ای که شفافیت مالی در آن به درستی اجرایی شود، افزود: قطعا ساز و کار این مهم وجود دارد و می توان با یک سامانه هوشمند تجاری عملکرد تمام شرکت ها را قابل رصد کرد.

حافظی افزود: در حوزه جمع آوری زباله ها قطعا رضایت نسبی در میان شهروندان وجود ندارد. جمع آوری زباله ها در شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران از سه منظر اقتصادی، سلامت و نما و منظر شهری قابل بررسی هست. زباله ای که به عنوان طلای کثیف محسوب می شود و می تواند محل تامین درآمد باشد امروز در شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران به جای درآمدزایی حدود ۴۰۰ میلیارد تومان هزینه دربر دارد تا جمع آوری شود. در حقیقت ما پول می دهیم تا اموالمان را ببرند.

وی ادامه داد: از منظر سلامت هم کسی رضایت ندارد. کدام شاخص بهداشتی اوضاع امروز مخازن شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران را توجیح می کند. علاوه بر اینکه از نظر منظر و نما با مشکلاتی مواجه هستیم. در حوزه حقوق شهروندی نیز زمانی که مخزن جمع آوری زباله در زیر پنجره شهروند قرار می گیرد او را جهت استفاده از هوای خنک در فصل گرما محروم می کند.

عضو پیشین شورای شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران تاکید کرد: شورای اسلامی شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران در دوره سوم درخصوص ساخت پل صدر و تونل نیایش زمانی این طرح را مصوب کرد که شهرداری بتن ریزی پایه های پل را انجام داده بود. این مثال اوج خودکامگی شهردار ظرف ۱۰ سال گذشته بوده هست. باید بپذیریم جایگاه شهروندان، شورا و شهرداری هر یک کجاست.

حافظی اظهار کرد: شهرداری مجری و بازوی اجرایی مصوبات شوراست و خود اجازه ندارد تصمیم گیری کند. در حالی که در دوره گذشته متاسفانه شهرداری تصمیم گیری می کرد و در ضعف شورا کار خود را پیش می برد.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود بر لزوم تشکیل دیوان محاسبات شهری تاکید کرد و افزود: ما نیازمند یک دیوان محاسبات شهری هستیم که خارج از پوشش شهرداری و شورا قرار گیرد تا اگر تخلفی انجام شد و شهردار خلاف مصوبات شورا اقدامی انجام داد در دادسرا پاسخگو باشد. متاسفانه امروز این خلع در شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران مشاهده می شود. لذا نیاز است مجلس در این حوزه بازبینی ای داشته باشد تا زیرساخت های نظارتی فراهم شود.

عضو پیشین شورای شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران با اشاره به وجود فاصله طبقاتی در شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران و همچنین در توزیع پروژه های شهری گفت: نه تنها توزیع ناعادلانه پروژه های شهری شکاف طبقاتی را آنطور که شهردار پیشین ادعا می کرد، پر نکرد و به سمت کم کردن حرکت نکرد بلکه شاهد زیاد کردن این شکاف طبقاتی هستیم.

حافظی درخصوص فعالیت دفاتر خدمات الکترونیک در شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران نیز گفت: این دفاتر با نشانه تسهیل مراجعات عمومی شروع به کار کردند ولی هنگامی که برون سپاری می کنیم باید پرسنل هم آزاد باشند ولی دفاتر ایجاد شد مردم به آنها مراجعه می کردند و بعد اعلام می شد که بار دیگر باید به شهرداری مراجعه کنند لذا این کار عبسی بود. از سوی دیگر امتیاز ایجاد دفاتر به چه کسانی واگذار شد؟ متاسفانه در بعضی مناطق این دفاتر رانت آقازاده شدند.

وی درخصوص گزینش شهردار به وسیله رای مستقیم مردم گفت: به نظر من گزینش شهردار به وسیله مردم حرکت بسیار مثبتی است چراکه کاندیدای شهرداری می تواند نصف بعلاوه یک، ۳۱ عضو شورا را با خود همراه کند ولی همراه کردن جمعیت هشت میلیونی کار راحت ای نیست لذا رای گیری به خواست مردم نزدیک است و به صرفه شهر تمام خواهد شد.

عضو پیشین شورای شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران تاکید کرد: اوضاع نابسامانی داریم ولی نباید آن را رها کنیم و باید با امید گام هایی با کمک خبرگان و کارشناسان رو به جلو برداریم. بی تردید باید مدیریت هزینه ها را در دستور قرار دهیم.

حافظی گفت: در دوره قبل هزینه ها بیش از واقع و غیرضروری به شهر تحمیل شد، هزینه هایی که دو تا سه برابر قیمت واقعی هست. امیدوارم تیم تازه مدیریت هزینه ها را به صورت واقعی اجرایی کند. باید شهر هوشمند در دستور کار قرار بگیرد تا شاهد کم کردن هزینه ها، ترافیک و آلودگی هوا باشیم. قطعا نظام بودجه ریزی مدیریت شهری نیازمند یک دگرگونی است.

وی خطاب به مدیریت تازه شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران گفت: درخواست می کنم تصمیم گیری ها و برنامه ریزی ها سلامت محور باشد تا تصمیمات مورد پذیرش و رضایت مردم نیز قرار بگیرد.

واژه های کلیدی: ایران | مدیریت | ایرانی | مدیریت | شهرداری | شورای شهر | بررسی عملکرد | شورای اسلامی

نویسنده : topsblog

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب خارجی pdf
  • جعبه هدیه کتاب
  • خرید کتاب خارجی
  • کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب آمازون
  • افست کتاب لاتین
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون
  • چاپ کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب لاتین
  • کتب خلبانی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • خرید منابع پزشکی اورجینال
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو