تاپس بلاگ

خرید کتاب از گوگل
چاپ کتاب PDF
خرید کتاب از آمازون
خرید کتاب زبان اصلی
دانلود کتاب خارجی
دانلود کتاب لاتین
گت بلاگز اخبار اجتماعی چهره مردانه پایتخت کشور عزیزمان ایران را عوض کردن می‌دهیم

همه تلاشم را جهت زیاد کردن سهم زنان در مدیریت شهری خواهم کرد خشونت علیه زنان در خیابان‌های تهران، یک عنوان جدی است 

چهره مردانه پایتخت کشور عزیزمان ایران را عوض کردن می‌دهیم

چهره مردانه پایتخت کشور عزیزمان ایران را عوض کردن می دهیم

عبارات مهم : ایران

همه تلاشم را جهت زیاد کردن سهم زنان در مدیریت شهری خواهم کرد خشونت علیه زنان در خیابان های تهران، یک عنوان جدی است

به گزارش شهروند ؛ آن وقت به محمدباقر قالیباف نوشت که همه زنان آسیب دیده را به یک چشم نبیند که: «قیصریه را با یک دستمال به آتش نمی کشند.» فاطمه راکعیِ هر لحظه منتقد به سیاست ها راجع به زنان ایرانی، بعد از مدت ها دوباره به یک سمت رسمی برگشته است: مشاور امور زنان شهردار تهران.

چهره مردانه پایتخت کشور عزیزمان ایران را عوض کردن می‌دهیم

دو روز پیش بود که محمدعلی نجفی، شهردار تازه پایتخت کشور عزیزمان ایران در حکمی، فاطمه راکعی را به عنوان مشاور امور زنانش منصوب کرد و او حالا و بعد از آخرین سمت رسمی اش که در مجلس ششم بود، دوباره فعالیت رسمی اش را شروع می کند.

راکعیِ شاعر یکی از فعالان حقوق زنان است و سال هاست که در جمعیت زنان مسلمان نواندیش در این حوزه فعالیت می کند. او عضو جبهه همکاری اسلامی هم است و در سال های گذشته یکی از منتقدان سفت و سخت سیاست های از بین بردن زنان در کشور عزیزمان ایران بوده هست. او حالا و یک روز بعد از انتصابش در شهرداری پایتخت کشور عزیزمان ایران می گوید که انتقادهایش را به عملکرد تیم مدیریت شهری قبلی در وقت خودش مطرح کرده و حالا می خواهد همه توانش را جهت بهتر کردن وضع زندگی زنان در پایتخت کشور عزیزمان ایران بگذارد. به اعتقاد راکعی، پایتخت کشور عزیزمان ایران صورت ای مردانه و خشن دارد و او تلاش خواهد کرد تا با کمک تیم تازه شهرداری، این صورت را عوض کند. زیاد کردن سهم زنان در مدیریت کلان کشور، یکی از موضوعاتی است که او در سال های گذشته صحبت های زیادی راجع به آن کرده و حالا هم می گوید که جهت زیاد کردن زنان در مدیریت شهری پایتخت کشور عزیزمان ایران همه تلاشش را خواهد کرد.

زن راکعی چه شد که آقای نجفی شما را جهت سمت مشاور امور زنان شهردار پایتخت کشور عزیزمان ایران گزینش کرد؟

همه تلاشم را جهت زیاد کردن سهم زنان در مدیریت شهری خواهم کرد خشونت علیه زنان در خیابان‌های تهران، یک عنوان جدی است 

به هر حال من بیش از سه دهه است که در حوزه زنان فعالیت کرده ام. آقای نجفی قطعا از این فعالیت ها و دغدغه ها آگاهند. من هر لحظه از سال های دور ایشان را به عنوان یک شخصیت مورداحترام دانشگاهی و فرهنگی می شناسم. او یکی از شخصیت های فوق العاده قابل احترام و اعتماد دانشگاهی و فرهنگیان و زنان هست. ما هر لحظه با احترام از او یاد می کنیم

آقای نجفی از شما برنامه ای خواسته اند؟ و فکر می کنید اولویت هایتان جهت پرسشها زنان در پایتخت کشور عزیزمان ایران چه باشد؟

البته بدون برنامه که نمی شود کار کرد، برنامه تفصیلی ام را به زودی اعلام می کنم. برنامه های زیادی دارم که به کمک زنان فرهیخته ای که در حال حاضر در شهرداری هستند و کسانی که سال هاست در این حوزه با جدیت تمام کار می کنند، به خواست خدا عملیاتی خواهیم کرد. فعالیت های من در سال های گذشته و در حوزه زنان کارهای تئوریک بوده ولی اگر عملیاتی بشود، بهتر هست. برطرف خشونت از جامعه، تامین امنیت زنان و عوض کردن صورت خشن شهر که با زنان مهربان نیست، از کارهایی است که باید انجام شود. جهت ورزش و اوقات فراغت خانمانه باید بیش از اینها کار کنیم. ستاد توانمندی زنان باید تقویت شود و با ساز و کارهای بهتری کار کند. پرسشها زنان آسیب دیده و در معرض آسیب هم که اهمیت خودش را دارد. یکی دیگر از مسائلی که به نظر مغفول مانده مسأله دختران جوان است که باید به آن بپردازیم. داشتن تخصص و برنامه خیلی مهم است ولی کافی نیست، جامعه ما در شرایطی است که برنامه ها باید به صورت عملیاتی و باجسارت پیش برود و مردم عملا حاصل تلاش ها را ببینند.

از اولویت هایتان نگفتید. فکر می کنید مهمترین مسأله ای که در حال حاضر زنان تهرانی با آن درگیرند، چیست؟

چهره مردانه پایتخت کشور عزیزمان ایران را عوض کردن می‌دهیم

باید در دوره تازه جهت شهری به دور از خشونت و واقعا زیباتر تلاش کنیم. بعضی از پرسشها در حوزه زنان عمومی است و خاص شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران نیست.گرچه در شهرهای متفاوت و در میان اقوام متفاوت ممکن است پرسشها خاص تری هم وجود داشته باشد. این پرسشها باید دسته بندی شود. در همه شهرها زنان تقریبا پرسشها مشابه دارند مثل نداشتن امنیت، رفتارهای خشونت آمیز، مثل شهر که صورت اش مردانه است.

تهران صورت مردانه ای دارد و ما جهت عوض کردن این صورت تلاش خواهیم کرد؛ مثل فقر و آسیب های متفاوت که وجود دارد. اینها پرسشها عمومی است و خیلی از پرسشها در شهرهای متفاوت ممکن است تفاوت کند. این پرسشها باید دسته بندی شود. برنامه هایی را که جهت مقابله با این پرسشها در شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران هست، عنوان می کنم ولی یکی از مسائلی که سال هاست بسیار آزاردهنده است زنان متکدی در سطح شهر هستند و کودکان کار که در این زمینه باید با یک نگاه اصولی و انسانی به طور جدی کار کنیم. فکر می کنم با یک نگاه اصولی و تخصصی باید با دید مادرانه در این باره تصمیم گرفت.

باید با حفظ منزلت و عزت نفس انسانی به برطرف پرسشها آنها پرداخت و دید مشکلاتشان چیست. قطعا مشکلاتشان یکی نیست؛ ممکن است بعضی از آنها در خانواده ارزش معتاد داشته باشند، همسری نداشته باشند که حمایت مالی شوند، ممکن است خودشان معتاد باشند یا دچار فقر مطلق باشند و…. بنابراین کودکان و زنان این خانواده ها را باید بررسی کرد. آنها علاوه بر فقر مفرط، مجبور می شوند به دیگران التماس کنند و شأن انسانی ارزش را پایین بیاورند و بهشان بی احترامی شود. هنگامی که این زنان در متن جامعه پراکنده اند، به خاص در جامعه ای که زنان امنیت ندارند، به طور کلی دچار پرسشها زیادی می شوند.

همه تلاشم را جهت زیاد کردن سهم زنان در مدیریت شهری خواهم کرد خشونت علیه زنان در خیابان‌های تهران، یک عنوان جدی است 

اتفاقا در طرح اخیری که جهت «جمع آوری» کودکان کار از خیابان های پایتخت کشور عزیزمان ایران انجام شد، انتقادهایی برانگیخته شد. فعالان اجتماعی معتقدند این برخوردها حل صورت مسأله است و در آینده به زنان دچار آسیب هم می رسد و آنها را هم مثل کودکان کار، زحمت دیده تر می کند.

بله، قطعا ما نباید به دردهای این افراد اضافه کنیم. باید ببینیم چطور زندگی ارزش را بهتر کنیم. جهت آنها کار و محل های امن ایجاد کنیم. ما جامعه ثروتمندی هستیم. اگر هر چیزی جای خودش هزینه شود و از بین بردن نشود، هیچ فردی نباید در آسیب های اجتماعی غوطه ور باشد. در حوزه وظایف شهرداری در این باره هم باید فکر جدی و هزینه های بجا و درست کرد. الان هم آقای شهردار و اعضای شورا مراقبند که در شهرداری خرج های اضافه نشود و این مسئله ها به آسانی قابل حل هست. پرسشها بسیار زیاد هست، ولی در مورد هر کدامشان می شود با برنامه عمل کرد. مهم این است که این برنامه ها با مدیریت نیرومند و کنترل و نظارت درست اجرا شود.

چهره مردانه پایتخت کشور عزیزمان ایران را عوض کردن می‌دهیم

نگفتید که با این طرح موافق بودید یا مخالف؟

من با این طرح موافق نبودم. نباید همه را به یک چشم دید. باید حداقل ها را جهت این افراد تأمین کرد و این عنوان کارهای میدانی می خواهد. نیروی انتظامی هم باید در این باره کمک مورد نیاز را کند. مقاومت هایی قطعا خواهد بود ولی ما گروه های پژوهشی داریم و جامعه شناسان و روانشناسان هم کمک مورد نیاز را خواهند کرد. البته نیروی انتظامی فقط در مواردی که خدای نکرده با بزهکارانی روبه رو باشیم آن هم با روش های انسانی به کمک ما خواهد آمد.

شما یکی از کسانی هستید که هر لحظه و به خاص در سال های اخیر راجع به سهم زنان در مدیریت کشور عزیزمان ایران و در سمت های دولتی صحبت های زیادی کرده اید. یادم می آید در وقت چینش کابینه دوازدهم و هنگامی که عنوان وزیر زن در دولت از بین بردن شد، شما در این باره نقدهای بسیاری را مطرح کردید. از طرف دیگر گفته می شود که آقای نجفی بعد از روی کار آمدنش در شهرداری تهران، قصد دارد از زنان بیشتری در مدیریت شهری پایتخت کشور عزیزمان ایران استفاده کند و تا به حال هم البته دو زن را جهت شهرداری دو منطقه گزینش کرده هست. فکر می کنید این روند ادامه دار خواهد بود و شما جهت زیاد کردن سهم زنان در مدیریت شهری تلاشخواهید کرد؟

ما حتما از همکاری همه زنان دانشگاهی و پژوهشگر و البته مردان همفکر دانشگاهی و پژوهشگر فعال کشور استفاده خواهیم کرد و همه آنها را به کمک می طلبیم.

علاوه بر انتقادهای شما راجع به سهم زنان از مدیریت شهری، در ١٢ سال گذشته هم شما راجع به بعضی برنامه ها و سخنان مسئولان شهرداری در حوزه زنان انتقادهایی داشتید. خاطرم است که یکی از صحبت های آقای قالیباف راجع به زنان دچار آسیب در ایران، انتقاد شما را به دنبال داشت.

بله، من همان موقع انتقادهایم را مطرح کردم. نظرم این بود که اگر بزهی صورت می گیرد، اگر مسأله غیراخلاقی را شاهدیم، مقصر هم زنان و هم مردان هستند. با این روش کاملا مخالفم که زنان را در حوزه آسیب های اجتماعی مقصر بدانند. همان وقت هم در این زمینه مصاحبه هایی کردم و به شهردار وقت گفتم به خاطر یک دستمال، قیصریه را به آتش نمی کشند. این که جهت یک مورد حقی را از زنان سلب کنند، درست نیست. این نوع نگاه در دوره قبل قابل نقد بود.

در کل عملکرد مدیریت شهری قبلی در حوزه زنان را چطور ارزیابی می کنید؟ در همه این سال ها بعضی برنامه ها مانند ساخت و توسعه پارک های تک جنسیتی زنان، نوع نگاه به زنان آسیب دیده و برنامه نداشتن جهت کم کردن خشونت های شهری علیه زنان، انتقادهای زیادی را به دنبال داشت.

من عادت ندارم هنگامی که کسانی می روند و در مسند کار نیستند ایراداتشان را بگویم. به هرحال با روند تازه کار خواهیم کرد و حتما فضا را جهت زنان هم در سطح خود شهرداری و کارکنان زن آن در صورت داشتن مسئله و هم در خود شهر سالم تر کار خواهیم کرد و حتما فضا را به خواست خدا هم جهت زنان هم در سطح خود شهرداری و هم جهت زنان شهرمان بهتر خواهیم کرد. در شهرداری حدود ١٠ درصد کارکنان زنان هستند، باید از بین آنها زنان متخصص و واجد شرایط ارتقای سطح مدیریتی پیدا کنند و بعد کسانی خارج از شهرداری که واجد شرایطند قطعا کمک های مورد نیاز را خواهیم کرد. البته قطعا از همه زنان و مردان دغدغه مند در حوزه زنان کمک خواهیم گرفت.

واژه های کلیدی: ایران | مدیریت | ایرانی | برنامه | مدیریت | شهرداری | زنان ایرانی | اخبار اجتماعی

نویسنده : topsblog

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب خارجی pdf
  • جعبه هدیه کتاب
  • خرید کتاب خارجی
  • کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب آمازون
  • افست کتاب لاتین
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون
  • چاپ کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب لاتین
  • کتب خلبانی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • خرید منابع پزشکی اورجینال
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو