تاپس بلاگ

خرید کتاب از گوگل
چاپ کتاب PDF
خرید کتاب از آمازون
خرید کتاب زبان اصلی
دانلود کتاب خارجی
دانلود کتاب لاتین
گت بلاگز اخبار سیاسی و اجتماعی القای نا امیدی و بحران ناکارآمدی

دست خالی منتقدان دولت آنها را به مقابله با بحران‌هایی کشانده که وجود خارجی ندارد

القای نا امیدی و بحران ناکارآمدی

القای نا امیدی و بحران ناکارآمدی

عبارات مهم : ایران

دست خالی منتقدان دولت آنها را به مقابله با بحران هایی کشانده که وجود خارجی ندارد

گروهی که ٩٢ در انتظار پیروزی جلیلی بودند و ٩۶ رییسی را رییس جمهور می دانستند حالا از وقوع حوادث تازه خبر می دهند

القای نا امیدی و بحران ناکارآمدی

تندرو ها به جای پاسخ به انتقادات روحانی او را متهم به بی برنامگی می کنند

نا امید کردن مردم از ثمرات برجام و ناکام نشان دادن روحانی در عمل به وعده هایش محور کنش سیاسی منتقدان دولت شده است است

دست خالی منتقدان دولت آنها را به مقابله با بحران‌هایی کشانده که وجود خارجی ندارد

«خبری در راه است». مخالفان دولت این را می گویند و معتقدند که از قضا خبرهای وعده داده شده است چندان خبرهای خوبی نیست. برای حرف ارزش البته دلیل واضحی ندارند ولی معتقدند نشانه ها را دنبال کرده و به این نتیجه رسیده اند! به عنوان نمونه روزنامه کیهان در گزارشی به حرف های حسن روحانی، رییس جمهور در دانشگاه پایتخت کشور عزیزمان ایران اشاره کرده و نوشته است: «حالا دیگر همه، حتی نوجوانان دبیرستانی هم می دانند که هر وقت روحانی از این حرف ها می زند، خبری در راه هست، افتضاحی به بار آمده یا خواهد آمد و خلاصه باید منتظر چیزی باشیم! اینکه در یک جلسه، هم منطق امام حسین علیه السلام تحریف شود، هم سنت و سیره پیامبر عزیز اسلام علیه السلام و هم قرآن تقطیع و گزیده خوانی شود، گویای آن است که خبر های مهمی در راه هست، اتفاقات مهمی افتاده و خلاصه که یک چیز جواب نمی داده!»

مهدی محمدی، کارشناس پرسشها سیاسی و بین المللی اصولگرای نزدیک به سعید جلیلی ولی از حرف های روحانی در دانشگاه پایتخت کشور عزیزمان ایران این گونه برداشت کرده که دولت به هیچ وجه آماده مواجهه با اتفاقات مهم دنیا نیست. او در یک شبکه اجتماعی که اتفاقا فیلتر نیز هست، نوشته است: «از روز پنجشنبه اتفاقات مهمی در محیط امنیت ملی ایران رخ خواهد داد. سخنرانی امروز روحانی نشان داد دولت او هیچ آمادگی برای این وضع ندارد». او در یک توییت دیگر پیش بینی کرد: «فکر می کنم آخرش این طوری میشه: # کاتسا اجرا میشه، مذاکرات فرامنطقه ای با لطایف الحیل شروع میشه، آقایان دولت هم راضی که ترامپ از # برجام خارج نشده!»

اینکه پیش بینی سیاسی به استناد حرف های روحانی در یک سخنرانی، برای نوجوانان دبیرستانی کار راحت ای است یا سخت بحث دیگری است ولی نکته قابل تامل این است که منتقدان دولت سابقه چندان روشنی در امر پیش بینی ندارند. راه دور نرویم. در همین انتخابات اردیبهشت ماه پیش بینی هایی کردند که درست از آب در نیامد. به عنوان نمونه حسین شریعتمداری بعد از همایش هواداران روحانی در کرمان از شعار «اسحاق دوستت داریم» استنباط کرده بود که کاندیدای پوششی، ماندنی خواهد شد. او در روزنامه اش نوشته بود: «اعلام شده است بود که جهانگیری به توصیه عنصرهای اصلی جبهه اصلاحات و کارگزاران نامزد شده است است و ایشان در ابتدا اعلام کرد برای کمک به روحانی و به عنوان مکمل ایشان آمده است ولی در جریان مناظره تاکید کرد که آمده است رییس جمهور شود! بنابراین و با توجه به آنچه عرض کردم احتمال اینکه کنار نکشد از احتمال کناره گیری وی بیشتر است و البته سخنان چندگانه [کنار نکشیدن]نیز از مدعیان اصلاحات بعید نیست».

القای نا امیدی و بحران ناکارآمدی

پیش بینی های بدتر

او در انتخابات ریاست جمهوری سال ٩٢ نیز پیش بینی های بهتری نکرده بود. دو ماه قبل از انتخابات گفته بود: «قطعا هاشمی کاندیدا نمی شود، چون از شکستش مطمئن است». مرحوم آیت الله هاشمی علی رغم انتظار او در انتخابات عضویت کرد و رد صلاحیت شد. شریعتمداری هنوز اعتقاد بود که هاشمی از کسی حمایت نمی کند و وقتی که صراحتا از روحانی حمایت کرد؛ با استناد به سابقه حسن روحانی پیش بینی کرد «پیروز قطعی این انتخابات اصولگرایان هستند».

پیشگوهای ناموفق

دست خالی منتقدان دولت آنها را به مقابله با بحران‌هایی کشانده که وجود خارجی ندارد

حسین شریعتمداری تنها فرد و کیهان تنها رسانه اصولگرایی نیست که پیش بینی های غلط می کند. در انتخابات ٩۶ شاهد بودیم که برخی رسانه های اصولگرا تقریبا مطمئن بودند انتخابات را خواهند برد. این اطمینان به حدی بود که دلواپس شده است بودند نکند بعد از این نتیجه شاهد آشوب در کشور باشیم.

وطن امروزی ها از همه مطمئن تر بودند چون دو سال قبل از انتخابات (بعد از انتخابات مجلس) نوشتند: « اگر فرض کنیم انتخابات ٧ اسفند انتخابات ریاست جمهوری می‎بود و دقیقا همین افراد و با همین گرایش‎ها و تعلقات سیاسی در آن شرکت می‎کردند، با عنایت به میزان موفقیت گروه‎های سیاسی در تصاحب کرسی‎های مجلس، منتخب ملت به طور قطع و یقین فردی منتقد دولت ‎می‎بود و نه همسو و هوادار دولت. یک دودوتای چهارتای راحت البته همراه با نگاهی واقع‎بینانه به فضای کلی کشور و کل فضای کشور- فارغ از نمونه‎ها و چشم‎اندازهای گزینشی که کارکردی جز اغوا و خودفریبی ندارند- می‎تواند تخمین خوبی راجع به آینده انتخابات ٩۶ به دست دهد.

القای نا امیدی و بحران ناکارآمدی

ضمن آنکه روشن است در انتخابات ٩۶ فقط مردم پایتخت کشور عزیزمان ایران نیستند که پای صندوق‎های رای می‎آیند! حال پرسش این است که آیا آنچنان که در سال‎های ٩٢ و ٩۴ در روزهای بعد از انتخابات خیابان‎های آرامی داشتیم و سطل‎های زباله از تعرض در امان بودند، آیا چنین امیدی را می‎توان برای سال ٩۶ هم داشت؟»

یکی دیگر از کسانی که بد به دل خود راه نداده و به پیروزی اطمینان داشت مهدی محمدی بود که این روزها منتظر است از روز پنجشنبه اتفاقات مهم در حوزه امنیت ملی رخ دهد. تنها مساله او این بود که فضای منطقه اصلا آبستن جنگ و درگیری نیست و دولتی ها بی خود روی این عنوان مانور می دهند. او در گفت وگویی با خبرگزاری مهر از محتمل نشان دادن گزینه جنگ از سوی دولت گلایه کرده و گفته بود: « این عنوان غیرمحتمل و یک عملیات روانی هست. ما نباید اجازه دهیم که عنوان اصلی جامعه دچار تحریف شود… دولت همه کاری خواهد کرد که این فضای نرمال به هم ریخته شود و حتی پیش بینی می کنیم کار امنیتی هم صورت گیرد ولی تحت هیچ شرایطی نباید به دنبال آدرس غلط رفت».

وی آدرس اصلی را مساله رکود و بیکاری دانسته و تاکید کرده بود: «جبهه انقلاب در این زمینه پاسخ معتبر دارد و صاحب کارنامه است و عملکرد ١۴ ماهه آقای رییسی در آستان قدس و آقای قالیباف موید این مساله است… ما باید تلاش کنیم که به نمایندگی از مردم مطالبات آنها را مطرح کرده و برای مردم هزینه بدهیم». عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی با بیان اینکه باختن در این انتخابات کار سختی است و گل نکردن این توپ هم کار سختی محسوب می شود، یادآور شده است بود: «با وجود چنین تشکل بی سابقه ای بین نیروهای انقلاب و عملکرد فعلی دولت باید خیلی بی مهارت باشیم که این انتخابات را واگذار کنیم».

برخی دیگر از نیروهای اصولگرا که رقیب را جدی نگرفته بودند، منتظر دو مرحله ای شدن انتخابات بودند. به عنوان نمونه ضرغامی در پیامی توییتری نوشته بود: «رسانه ملی برای دور دوم برنامه ریزی کند! انتخابات با حضور رییس جمهور مستقر تا به حال به دور دوم نرفته هست. ولی این بار ظاهرا متفاوت است».

اصرار در پیش بینی

انتخابات انجام شد و مردم پایتخت کشور عزیزمان ایران و دیگر نقاط کشور در همان مرحله نخست، گزینش خود را به روشنی نشان دادند. پیش بینی های مخالفان دولت غلط از آب درآمد ولی آنها کوتاه نیامدند. گمانه زنی ها در مورد کابینه روحانی شروع شده است و این وقت دیگری بود برای پیشگوهای رقیب. مهدی محمدی در کانال تلگرامی خود نوشته بود: «کسی از دولت آقای روحانی تاکنون راجع به تحریم های اخیر سنا سخنی نگفته. همچنین راجع به طرح تشکیل ناتوی عربی در منطقه که اسراییل پشت آن ایستاده هست. همزمان، در محیط داخلی، دولت گام به گام در برابر تندروهای چپ در حال عقب نشینی هست. می شود پیش بینی کرد کابینه آینده روحانی رادیکال تر از کابینه فعلی باشد. حتی شنیدم برای وزارت اطلاعات فردی مانند مجید انصاری را کاندیدا کرده اند!»

معرفی کابینه دوازدهم به مجلس اگرچه انتقادهای جریان اصلاح طلب را به خاطر محافظه کارتر شدن به همراه داشت ولی یک بار دیگر پیش بینی های رقبای دولت را بی اعتبار کرد. نکته اینجا است که هیچ یک از این بی اعتبار شدن ها کافی نبوده است تا پیشگویان مخالف دولت دست از تلاش خستگی ناپذیر خود بردارند. بهانه کردن سخنرانی روحانی در دانشگاه و داستان ساختن از آن اصرار آنها در ادامه این پیشگویی ها را ثابت کرد.

اخبار سیاسی – اعتماد

واژه های کلیدی: ایران | سیاسی | انتخابات | انتخابات مجلس | اخبار سیاسی و اجتماعی

نویسنده : topsblog

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب خارجی pdf
  • جعبه هدیه کتاب
  • خرید کتاب خارجی
  • کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب آمازون
  • افست کتاب لاتین
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون
  • چاپ کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب لاتین
  • کتب خلبانی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • خرید منابع پزشکی اورجینال
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو