تاپس بلاگ

خرید کتاب از گوگل
چاپ کتاب PDF
خرید کتاب از آمازون
خرید کتاب زبان اصلی
دانلود کتاب خارجی
دانلود کتاب لاتین
گت بلاگز اخبار ورزشی و نتایج مسابقات بدهی‌ها پرداخت نشود، خودمان باید با خودمان بازی کنیم / از نگاه فیفا تیم اول دنیا هستیم ، تاج

رئیس فدراسیون فوتبال گفت: مکلف هستیم که بدهی‌های خودمان را پرداخت کنیم، اگر نکنیم یکسری مسابقه های خودمانی برگزار می‌کنیم.

بدهی‌ها پرداخت نشود، خودمان باید با خودمان بازی کنیم / از نگاه فیفا تیم اول دنیا هستیم ، تاج

تاج:بدهی ها پرداخت نشود، خودمان باید با خودمان بازی کنیم / از نگاه فیفا تیم اول دنیا هستیم

عبارات مهم : ایران

رئیس فدراسیون فوتبال گفت: مکلف هستیم که بدهی های خودمان را پرداخت کنیم، اگر نکنیم یکسری مسابقه های خودمانی برگزار می کنیم.

به گزارش میزان، مهدی تاج در نشست خبری امروز خود در فدراسیون فوتبال اظهار داشت : اول از همه ایام محرم را تسلیت می گویم و یاد و خاطره ایرج باباحاجی را هم گرامی می دارم.

بدهی‌ها پرداخت نشود، خودمان باید با خودمان بازی کنیم / از نگاه فیفا تیم اول دنیا هستیم ، تاج

وی ادامه داد: عنوان امروز ما بابت رسالتی است که هر چند وقت یک بار نشست خبری بگذاریم تا به سؤالات متعدد که در حوزه فوتبال رخ می دهد، پاسخ دهیم. در این نشست ها هم مجال پیدا می شود که سؤالات پاسخ داده شود و هم اینکه تا کنفرانس بعدی رسانه ها درخواست مصاحبه نداشته باشند و ما هم به کارهای جاری می رسیم. این باعث می شود به یک یا دو رسانه پاسخ ندهیم تا بقیه ناراحت شوند.

بدهی های کلوب های بدهکار مسئله آفرین شده است است

رئیس فدراسیون فوتبال افزود: یکسری صحبت در خصوص کلوب های بدهکار دارم که مسئله آفرین شده است هست. می خواهیم صحبت کنیم و به سمت آینده برویم البته شاید بعضی صحبت ها جهت فوتبال کشور عزیزمان ایران تلخ باشد. ماجرای بدهی کلوب ها دو دسته است که بعضی رسانه ها به اغماض مطرح کرده اند که خوب نیست و این از عدم اطلاع کافی است.

رئیس فدراسیون فوتبال گفت: مکلف هستیم که بدهی‌های خودمان را پرداخت کنیم، اگر نکنیم یکسری مسابقه های خودمانی برگزار می‌کنیم.

تاج عنوان کرد: در سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۵ قانون صدور مجوز حرفه ای جهت کلوب ها جدی تر شد. در سال ۹۵ فدراسیون فوتبال از طریق شرکت لیگ تذکر داد و خیلی پرسشها را پیشگیری کرد.

ورزشگاه ها یکی از ارکان مجوز حرفه ای کلوب ها هستند

وی خاطرنشان کرد: یکی از ارکان مجوز حرفه ای ورزشگاه ها هستند که باید نور کافی داشته باشد، VVIP, VIP و … داشته باشد. مسئولان کنفدراسیون فوتبال آسیا ابتدا نگفته بودند ورزشگاه هایی که VVIP داشته باشند نمی توانند میزبان باشند و بازی ها برگزار می شد، ولی به یکباره اعلام کردند ورزشگاه هایی که صندلی نداشته باشند نباید میزبان بازی ها باشند.

بدهی‌ها پرداخت نشود، خودمان باید با خودمان بازی کنیم / از نگاه فیفا تیم اول دنیا هستیم ، تاج

باید به تدریج ورزشگاه هایمان را تجهیز کنیم

رئیس فدراسیون فوتبال کشورمان ادامه داد: ما باید به تدریج ورزشگاه های خود را مجهز کنیم. یک دفعه که نمی شود بیاییم همه ورزشگاه ها را یک جا مجهز و استاندارد کنیم، مگر اینکه کلاً فوتبال را تعطیل کنیم که این هم نمی شود. ما در سال ۹۵ با توجه به قوانین نسبتاً راحتی که وجود داشت سریعتر از اعلام قوانین به وسیله AFC این عنوان را متوجه شدیم و کار خودمان را محکم انجام دادیم.

مسلمان هستیم و باید به عهدی که می بندیم وفا کنیم

رئیس فدراسیون فوتبال گفت: مکلف هستیم که بدهی‌های خودمان را پرداخت کنیم، اگر نکنیم یکسری مسابقه های خودمانی برگزار می‌کنیم.

تاج با اشاره به بحث بدهی های موجود در کلوب های ایرانی خاطرنشان کرد: بدهی های کلوب های ما به دو دسته تقسیم می شوند، بدهی های گذشته و بدهی هایی که قرار است از این به بعد ایجاد شود. ما قوانین را به طوری تنظیم کردیم که این را هم مانند بحث ورزشگاه ها به تدریج حل کنیم، وجود بدهی ها جهت کلوب ها دو مسئله بزرگ جهت ما ایجاد می کرد، اول اینکه بازیکنان طلبکار زیادی در فوتبال ما حضور داشتند که این وجهه خوبی نداشت، ما مسلمان هستیم و اگر عهدی می کنیم باید به آن عمل کنیم.

بدهی ها پرداخت نشود، باید خودمان با خودمان بازی کنیم!

وی ادامه داد: ما مکلف هستیم که بدهی های خودمان را پرداخت کنیم. اگر نکنیم یکسری مسابقه های خودمانی برگزار می کنیم که فقط کلوب های خودمان باید با خودمان بازی کنند و تیم ملی هم باید با تیم های باشگاهی مسابقه بدهد آن وقت نه می توانیم در لیگ قهرمانان شرکت کنیم و نه در مقدماتی جام جهانی که این هم عملی نیست و وجه خوبی جهت فوتبال ما ندارد. البته خوشبختانه این اتفاقات تاکنون هم رخ نداده ولی سخت گیری های ما از بهمن ۱۳۹۵ و ۲،۳ ماه قبل از اعلام قوانین تازه به وسیله AFC شروع شد. ما کمیته هایی مانند کمیته تعیین اوضاع بازیکنان تشکیل دادیم که مورد تایید AFC و فیفا هم قرار گرفت.

بدهی‌ها پرداخت نشود، خودمان باید با خودمان بازی کنیم / از نگاه فیفا تیم اول دنیا هستیم ، تاج

کمیته تعیین اوضاع ۲ وظیفه اساسی دارد

رئیس فدراسیون فوتبال در مورد وظایف کمیته تعیین اوضاع بازیکنان این فدراسیون گفت: کمیته تعیین اوضاع ۲ وظیفه اساسی دارد. یکی نظارت بر نقل وانتقالات داخلی و بین المللی فوتبال و دیگر حل اختلاف مالی بین کلوب ها و بازیکنان. ما پرونده هایی داشتیم که اگر جلوی آنها در همین کمیته تعیین اوضاع گرفته نمی شد، چه بسا که یک پرونده دیگر به پرونده های مان در فیفا اضافه می شد. یکی از کلوب هایی ما که با معضل بدهی های زیاد در آن مواجه هستیم و من هم نمی خواهم در اینجا نام کلوب را بگویم یک بار حتی جهت هیچ از کدام از بازیکنانش استیناف خواهی نکرده هست. یعنی بازیکن رفته شکایت کرده هست، رأی به مجامع بین المللی رفته و به کلوب اعلام شده است هست، سپس کمیته انضباطی جهت این عنوان رأی داده، ولی آن کلوب باز هم توجه نکرده و حاضر به دفاع از خود در کمیته استیناف نشده است.

معیار ما قوانین فیفا است

تاج افزود: شاید کلوب های ما متوجه عواقب این کارها نیستند، ولی معیار ما قوانین فیفاست. ما به سرعت به سمت اجرای قوانین فیفا و AFC می رویم. کمیته تعیین اوضاع بازیکنان شاید خودش در آینده تضمیم بگیرد رأی بدهد و حتی مجبور به کسر امتیاز از تیم های باشگاهی شود. در نامه اخیری که از AFC به ما رسیده و الان هم اینجا جلوی من است آنها به بازیکنان شاکی اعلام کردند که ما بیانات شما را قبول داریم، ولی فدراسیون فوتبال و شرکت لیگ کشور عزیزمان ایران محل پیگیری به شکایات شماست. اینها مستقیماً به کنفدراسیون فوتبال آسیا شکایت کرده بودند، ولی AFC پرونده را به ما برگردانده است.

مجوز حرفه ای را خودمان به کلوب ها می دهیم

وی راجع به صدور مجوز حرفه ای کلوب ها به وسیله فدراسیون فوتبال تصریح کرد: ما مجوز حرفه ای را خودمان به کلوب ها می دهیم و قانون آن را در داخل کشور اجرا می کنیم، ولی اگر مجوز حرفه ای را به خلاف به یک کلوب بدهیم خودمان هم در زیر پا گذاشتن قوانین شریک هستیم. تاکنون کسی به ما نگفته است که جهت صدور مجوز حرفه ای کلوب ها چه کار کنیم، ولی باز هم این قوانین سخت تر می شوند. ما اگر به کلوب ها به صورت غیرقانونی مجوز حرفه ای بدهیم مسئولیتش با فدراسیون فوتبال و شرکت لیگ هست، چون AFC و فیفا در این مورد به این دو ارگان مسئولیت مستقیم داده اند.

به سمت اجرای قانون صریح، محکم و قاطع می رویم

رئیس فدراسیون فوتبال ادامه داد: ما یک شورای حقوقی در فدراسیون فوتبال تأسیس کردیم که پرونده های متفاوت را مرتباً بررسی می کند. همچنین کمیته هایی مانند کمیته تعیین اوضاع بازیکنان، اخلاق و استیناف تشکیل شدند تا ما با معضل های متفاوت در مباحث بین المللی مواجه نشویم. ما به سمت اجرای قانون صریح، محکم و قاطع می رویم، اگر یک نفر بیرون از این دستگاه (فدراسیون فوتبال) بگوید که جهت این مسئله سندسازی و مسامحه شده است من می گویم که نشده هست، پرسشها کلوب های ما باید تدریجاً حل شود، ولی این تدریج به انتها رسیده است.

تعداد تیم های لیگ برتر کم شود جای تعجب ندارد

وی خاطرنشان کرد: ما الان لیگ مان را با ۱۶ تیم برگزار می کنیم، ولی اگر تعداد این تیم ها کم شد جای هیچ تعجبی ندارد، چون عده ای از این کلوب ها نمی توانند خواسته های AFC را برآورده کنند. این کلوب ها هم از گردونه مسابقه های لیگ برتر و هم از مسابقه های لیگ قهرمانان آسیا از بین بردن می شوند. امیدوارم این کارها یاری کند که ما با برنامه ریزی مدون یک لیگ پویا و کارآمد را داشته باشیم.

با سفارش آنچه بوده تا الان شده است است

رئیس فدراسیون فوتبال با تأکید بر از بین بردن تیم هایی از لیگ برتر که موفق به گرفتن مجوز حرفه ای نمی شوند گفت: اینجا می خواهم یک صحبتی با مدیران عامل، نمایندگان مجلس و یکسری از دوستان دیگر داشته باشم که ممکن است براساس مسئویت ارزش بعد از از بین بردن یک تیم از لیگ برتر صحبت کنند. با سفارش آنچه بوده تا الان شده است هست، چون وقت بود، ولی الان دیگر وقت نیست. قوانین AFC و فیفا خاص هستند. تا وقت است این کلوب ها خودشان سراغ حل پرسشها ارزش بروند. آنها می توانند صحبت کرده و پرسشها ارزش را حل کنند.

بازیکنان باید مالیات پولی که می گیرند را پرداخت نکنند نه چیزی که نگرفته اند

تاج خاطرنشان کرد: ما هم مانند خیلی از دوستان معتقدیم که به فوتبال مالیات تعلق نمی گیرد، مگر در بحث بازیکنان که آنها هم باید مالیات ارزش را بدهند، ولی نه براساس قراردادشان بلکه براساس وجهی که گرفته اند نه چیزی که نگرفته اند. مالیات هر لحظه به این شکل پرداخت می شود که فرد یا شرکت براساس سود و عملکردشان مالیات پرداخت می کنند، ولی کلوب های ما سودده نیستند. حداقل من که کلوب سودده سراغ ندارم و بعید می دانم که شما هم سراغ داشته باشید. ما مثل یک تاکسی می مانیم که ۷۰ درصد پول مان را نمی توانیم بگیریم و فقط از ۳۰ درصد آن استفاده می کنیم، ۷۰ درصد مفتی سوار می شوند و ما هم مکلفیم که سوار کنیم و پولی هم نگیریم و چیزی نگوییم، آنهایی که دلواپس هستند برطرف موانع کنند تا حقوق آشنا شده است به فوتبال تعلق بگیرد، آن وقت اگر بدهی یا مالیات ماند کلوب ها باید خودشان جدی تر برخورد کنند. لیگ ما باید به قدری کوچک شود که فقط آنهایی که توانایی حضور در این مسابقه ها را دارند، بیایند.

گام هایی در زمینه حق پخش برداشته شده، ولی این صحبت ها ۲۰ سال است که در فوتبال تکرار می شود

وی در پاسخ به این پرسش که عنوان حق پخش تلویزیونی به کجا رسید و شرایط به چه شکل هست، خاطرنشان کرد: گام هایی در این زمینه برداشته شده، ولی این صحبت ها ۲۰ سال است که در حوزه فوتبال تکرار می شود و اتفاقی هم رخ نمی دهد، ولی خوشبختانه این بار عنوان حق پخش تلویزیونی در برنامه ششم توسعه مجلس شورای اسلامی آمده هست. حالا که حق پخش محور قانونی پیدا کرده و به تأیید شورای نگهبان هم رسیده هست، باید امیدوارتر باشیم مگر اینکه با عدم اجرای قانون روبه رو شویم که آن یک بحث دیگر هست. با این حال اگر در این مرحله هم حق پخش تلویزیونی پرداخت نشود مجموعه فدراسیون فوتبال و کلوب ها برابر دوربین های تولید محتوای صداوسیما را می گیرند. شاید پخش زنده صورت بگیرد، ولی با اینکه علاقه ای به جلوگیری از ورود دوربین ها به ورزشگاه ها نداریم، ممکن است برابر دوربین های تولید محتوا را بگیریم.

با ذوب آهن جهت حضور در لیگ قهرمانان آسیا به جای نفت طلاییه صحبتی نکرده ایم

رئیس فدراسیون فوتبال در مورد آخرین اوضاع نفت طلاییه و اینکه آیا ذوب آهن جای این تیم به لیگ قهرمانان آسیا می رود گفت: با کلوب ذوب آهن صحبتی نکرده ایم و این مسئله در اختیار شرکت لیگ هست، چون آنها اختیار معرفی تیم ها را به لیگ قهرمانان آسیا دارند. با این حال تا جایی که من می دانم صحبتی با کلوب ذوب آهن نشده است تا وقت در خصوص این اوضاع سپری شود. با این حال ما در اجرای قانون بسیار جدی هستیم تا اوضاع کلوب ها تعیین وظیفه شود به همین علت هم اکنون ۳۷۰ پرونده در کمیته تعیین اوضاع تشکیل شده است است و اگر هم شرایط جهت نفت فراهم نباشد کلوب دیگری جهت حضور در لیگ قهرمانان آسیا جایگزین می شود.

این امکان وجود دارد که بخشی از محرومیت پرسپولیس در CAS بخشیده شود

تاج راجع به آخرین اوضاع مهدی طارمی و کلوب پرسپولیس در پرونده شکایت کلوب ریزه اسپور اظهار داشت: ابتدا باید بگویم این امکان وجود دارد که بخشی از محرومیت پرسپولیس در CAS بخشیده شود، آیا که فیفا در رأیی که داده، گفته است تخلف کلوب پرسپولیس احراز نشده بلکه آنها رأی را با استنباط داده اند که در قوانین حقوقی احراز تا استنباط بسیار متفاوت است.

به طارمی گفته بودم اگر به کمیته اخلاق نرود برابر همه فعالیت های ورزشی اش را می گیرم

وی ادامه داد: در خصوص تاریخ قراردادها هم این عنوان در دست بررسی است و مهدی طارمی هم امروز به کمیته اخلاق رفته هست، چون خود من گفته بودم اگر او به کمیته اخلاق نرود برابر همه فعالیت هایش ورزشی اش را می گیریم. فکر می کنم او امروز به جلسه کمیته اخلاق رفته باشد و ما هم در حال تهیه گزارشی جهت مدیر مجمع کلوب پرسپولیس در این خصوص هستیم. خود من امروز با وزیر ورزش صحبت می کردم که او از ما خواست این گزارش با دقت تهیه شود حتی اگر سرعتی در کار نباشد. ما مسئولیت مجمع دو کلوب استقلال و پرسپولیس را برعهده نداریم و مدیر مجمع آنها وزیر ورزش هست، ولی شرایط فوتبالی را ما پیگیری می کنیم.

مدیررسانه ای تیم ملی به زودی مشخص می شود

وی در تصویر العمل به این مسئله که آیا تیم ملی مدیر رسانه ای ندارد و این مسئله باعث شده است ارتباط رسانه ها با تیم ملی قطع شود و مسئولان تیم ملی هم شرایط مشکل را جهت رسانه ها رقم زده اند، تصریح کرد: این را قبول دارم که کمیته رسانه ای تیم ملی را باید به یک نفر که فوتبال را بشناسد و شرایط خوبی هم داشته باشد، بسپاریم. قرار بود امروز با یک نفر در این خصوص جلسه داشته باشم تا به عنوان مدیررسانه ای تیم ملی معرفی شود و قطعاً این کار ظرف سه چهار روز آینده انجام خواهد شد، آیا که اعتقاد دارم باید از تیم ملی اخبار درست انتقال یافته شود چون اگر اخبار درست انتقال یافته نکنیم خبرسازی صورت می گیرد.

از کی روش خواستم آقاجانیان به تیم ملی برگردد

رئیس فدراسیون فوتبال ادامه داد: عنوان دیگر راجع به تیم ملی هم این است که از کی روش خواستم مارکار آقاجانیان کنار تیم ملی فوتبال باشد آیا که او اکنون مسئولیت تیم های پایه فدراسیون فوتبال را به عهده دارد. الان هم که بحث این عنوان شد باید جهت تیم نوجوانان مان هم که امروز نخستین بازی اش را در جام جهانی انجام می دهد آرزوی موفقیت کنم.

میرزایی اردوی روسیه را برنامه ریزی کرد

تاج در تصویر العمل به طرح این عنوان که نقش بامداد میرزایی که یک ایجنت فوتبال است در تیم ملی چیست که در اردوها با رسانه ها برخورد دارد و حتی خودش را به عنوان مدیر اجرایی تیم معرفی می کند، تصریح کرد: بامداد میرزایی بعضی پرسشها اردویی را در تیم ملی برنامه ریزی می کند. به طور مثال او اردوی روسیه را فراهم کرده که برنامه ریزی خوبی هم داشته هست، ولی اینکه مدیر اجرایی یا هر کسی چیزی بگوید نیست، چون این فرد هر مسئولیتی که در تیم ملی داشته باشد خود من اعلام می کردم. یک حرف شما در خصوص گزینش مدیر رسانه ای درست بود که به عنوان مدیر فدراسیون آن را قبول کردم و به زودی یک نفر را گزینش می کنیم، چون یک نفر باید با رسانه ها که زحمت بسیار زیادی می کشند و قابل احترام هم هستند، ارتباط داشته باشد.

کسی نگفته شجاعی را از تیم ملی از بین بردن کنیم

وی در پاسخ به سؤال خبرنگاری مبنی بر اینکه ماجرای بازگشت شجاعی به تیم ملی چیست و آیا این بازیکن شرایط بازگشت را دارد یا نه، گفت: حالا که از رسانه ملی این پرسش را می پرسید بگذارید اینگونه پاسخ بدهم، راجع به شجاعی باید بگویم او زحمات زیادی جهت تیم ملی کشیده که غیرقابل انکار هست، شجاعی در تمام موفقیت های تیم ملی در سال های اخیر کنار تیم بوده و فقط در دو بازی آخر تیم ملی را همراهی نکرده هست، ولی اینکه کسی گفته باشد او را از تیم ملی از بین بردن کنید، این طور نیست. من خودم چند بار این را از رسانه ملی شنیدم که چنین چیزی مطرح شده است است.

چند بازی دوستانه هماهنگ شده است ولی در صورت قطعی شدن اطلاع رسانی می کنیم

وی در مورد آخرین برنامه های تیم ملی فوتبال هم اظهار داشت: راجع به تیم ملی باید بگویم در فیفا دی که اکنون هم در آن حضور داریم ما دو بازی دوستانه فراهم کردیم که بازی با توگو انجام شد و یک بازی هم با روسیه خواهیم داشتم. در ماه نوامبر هم تلاش می کنیم دو بازی دوستانه هماهنگ کنیم و فیفا دی بعدی ما بعد از ماه نوامبر در ماه مارس (اسفند و فروردین) است که تلاش می کنیم در آن تاریخ هم دو بازی دوستانه داشته باشیم. صحبت هایی هم جهت انجام بازی های دوستانه صورت گرفته هست، ولی چون به قرارداد نرسیده ایم نمی توانیم چیزی را اعلام کنیم. ما موضوعی را رسمی اعلام می کنیم، ولی کسی باور نمی کند حالا که چیزی رسمی نشده نمی توانیم موضوعی را رسماً اعلام کنیم چون ما رسماً می گفتیم بازی با توگو انجام می شود، ولی بعضی می گفتند این بازی لغو شده است است.

اردوهای تیم ملی طبق برنامه انجام می شود

رئیس فدراسیون فوتبال ادامه داد: من هم گفتم من مدیر فدراسیون هستم و می گویم که این بازی برگزار خواهد شد. اگر شما فکر می کنید لغو شده است ایرادی ندارد. از این قضیه هم بگذریم ولی تیم ملی طبق برنامه ای که اعلام کردم اردوها را برگزار خواهد کرد تا بعد از آن لیگ در نیمه اول اردیبهشت ماه به آخر برسد و فکر می کنم از ۱۵ اردیبهشت یا یکی دو روز این طرف و آن طرف اردوی نهایی تیم ملی شروع شود. این اردوی نهایی خواهد بود که تیم ملی خودش را باید به خوبی آماده حضور در جام جهانی کند و کمپ آماده سازی مان در روسیه را هم رزرو کرده ایم، البته فیفا گفته فقط ۵۰ نفر از کادرفنی و بازیکنان می توانند به هتلی که فیفا در نظر می گیرد بروند، مابقی نفرات اعزامی از جمله میهمان ها، تیم رسانه ای و مردمی که جهت تماشای بازی ها می روند باید در هتل های دیگری اسکان پیدا کنند.

اینبار به حق پخش امیدوار هستیم

تاج در خصوص اینکه وظیفه قرارداد حق پخش تلویزیونی شرکت لیگ با شرکت صداوسیما در وقت ریاست عزیز الله محمدی به کجا رسید، گفت: ما بعد از آن هم یک قرارداد در وقت ریاست خودم با صداوسیما به مبلغ ۲۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیارد تومان امضا کردیم که این قرارداد به امضای معاون صداوسیما هم رسید، ولی اتفاقی رخ نداد. اکنون دوباره در حال مذاکره هستیم که هنوز کاری پیش نرفته، ولی با شرایطی که به وجود آمده است این بار امیدوار هستیم.

اساس نامه شرکت لیگ از سال آینده تازه می شود

وی راجع به عنوان تبلیغات محیطی فوتبال هم گفت: ما با تبلیغات محیطی قرارداد داریم و این کار هم در حال انجام هست، ولی این سؤالات مربوط به شرکت لیگ می شود، اینجا فدراسیون فوتبال است و شرکت لیگ هم اساسنامه جدا دارد که باید بگویم اساسنامه شرکت لیگ هم از سال آینده تازه خواهد شد. کمیته تدوین مقررات فدراسیون فوتبال در حال بازبینی در اساسنامه شرکت لیگ و بعضی کمیته های فدراسیون فوتبال هست، چون بعضی کمیته ها حتی آیین نامه هم نداشتند، یکی از نمونه های آیین نامه هایی که در حال بازبینی است مربوط به کمیته انضباطی می شود که قرار شده است این آیین نامه طوری تنظیم شود که مسامحه از بین برود و دیگر در خصوص کسر امتیاز، سقوط به لیگ پایین تر و … تعارفی با کسی نداشته باشیم.

باید پرسشها را بپذریم و «نِق» نزنیم!

رئیس فدراسیون فوتبال ادامه د اد: ما باید تلاش کنیم که پرسشها حل شود و اگر می خواهیم لیگ ۱۶ تیمی نیرومند داشته باشیم لیگ یک و لیگ دو را سازماندهی کنیم، مسئولان هم باید به فکر برطرف موانع باشند. باید پرسشها را بپذیریم، نق نزنیم و خودمان از این پرسشها عبور کنیم، ما باید کار خودمان را انجام بدهیم و حالا اینکه لیگ پخش بشود یا نشود، اهمیتی ندارد، ولی حیف است اکنون که فوتبال ما در اوج اقتدار قرار دارد، شرایط و پرسشها به این شکل پیش می رود.

تیم کشور عزیزمان ایران از نگاه فیفا تیم اول دنیا محسوب می شود

تاج خاطرنشان کرد: یک عنوان را هم باید اعلام کنم که فیفا به زودی نامه ای را قرار است به فدراسیون فوتبال ارسال کند که این عنوان از سوی من به صورت غیررسمی اعلام می شود. این نامه هم در خصوص این است که از نگاه فیفا فوتبال کشور عزیزمان ایران در جایگاه اول دنیا قرار دارد، چون اکنون که ما در رتبه ۲۵ رنکینگ دنیا قرار داریم تنها تیمی هستیم که پنج تیم ملی مان راهی مسابقه های جام جهانی شده است اند. تیم هایی مانند برزیل، آلمان، پرتغال، آرژانتین، بلژیک و… که در بین تیم های برتر دنیا هستند، همه تیم های ارزش نتوانستند مجوز افزایش به جام های جهانی نوجوانان، جوانان، فوتبال ساحلی، بزرگسالان و فوتسال را کسب کنند، ولی ما تمام مجوزهای افزایش را دریافت کردیم، از این حیث تیم کشور عزیزمان ایران از نگاه فیفا تیم اول دنیا محسوب می شود. فوتبال ما در حال حاضر از این لحاظ در دنیا اول هست. این جهت نخستین بار است که فوتبال ما به چنین توفیقی دست یافته. این حیف است که به دست خودمان این موفقیت ها را به هم بزنیم. امیدوارم مسئولان دست به دست هم بدهند و این پرسشها را برطرف کنند.

بعضی از دوستان مجلسی اظهارنظرهایی انجام می دهند که جهت خودمان جای تعجب دارد!

وی در مورد بحث تحقیق و تفحص از کلوب های استقلال و پرسپولیس به وسیله مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما زیر مجموعه مجلس نیستیم، ولی بعضی از دوستان مجلسی اظهارنظرهایی انجام می دهند که جهت خودمان جای تعجب دارد! البته مجلس شورای اسلامی مخصوصاً فراکسیون ورزش در عنوان حق پخش، مالیات و دخالت نهادهای غیرفوتبالی در فوتبال کمک زیادی به ما می کند. کلوب هایی مانند ذوب آهن، سپاهان، پیکان و سایپا جزو کلوب هایی هستند که بدهی از آنها سراغ ندارید، ولی هنگامی که صحبت از بدهی، مالیات و اشتباه در فیفا می شود فقط اسم چند کلوب به میان می آید که اینها پیشانی فوتبال ما هستند. مجلس هم باید در این زمینه به ما کمک کند.

هیچ چیزی فوتبال کشور عزیزمان ایران را تعلیق نمی کند

رئیس فدراسیون فوتبال در تصویر العمل به این مسئله که گفته می شود که فوتبال کشور عزیزمان ایران به خاطر پرونده های اخیر تعلیق می شود، گفت: عزیزان هیچ چیز فوتبال کشور عزیزمان ایران را تعلیق نمی کند، در نامه اخیری که AFC به ما زده کلی از فدراسیون فوتبال و حتی کلوب استقلال تقدیر کردند که جهت برطرف پرسشها و موانع خود تلاش می کنند. اوضاع فوتبال خیلی بد بود، ولی الان شیبش ملایم شده است هست. ما به کلوب هایی که بدهی خارجی دارند اجازه جذب بازیکن خارجی را ندادیم، ولی در مورد بازیکنان داخلی وضع تفاوت می کند. جهت بدهی های داخلی باید یک مجالی بدهند و ما هم تلاش کنیم که این بدهی ها معقول شوند.

باشگاه ها با بازیکنان طلبکار توافق کنند

تاج ادامه داد: این رقم هایی که بعضاً به وسیله بازیکنان ایرانی گفته می شود بدهی واقعی نیست چون ۹۵۰ یا ۸۰۰ میلیون تومان بدهی بوده ولی کلوب نیامده که از خود دفاع کند، باید کلوب ها تلاش کنند که با بازیکنان بدهکار خود به توافق برسند، ولی این پول را باید در هر صورت پرداخت کنند. من هم نمی گویم که در فدراسیون فوتبال مشغول صاف کردن بدهی های قبلی هستم، چون ممکن است خودم هم بدهی جا بگذارم. ما باید یاد بگیریم اگر اشتباه کردیم، استعفا بدهیم اگر اشتباه کردیم عذرخواهی کنیم و تاوان آن را بدهیم. بحث بدهی به بازیکنان داخلی هم باید یواش یواش اجرایی شود.

بالاترین جریمه ای که شدیم مربوط به جواد نکونام بود

رئیس فدراسیون فوتبال با اشاره به جریمه هایی که فدراسیون فوتبال در ماه های گذشته به خاطر دیدارهای متفاوت تیم ملی با آن مواجه شده است هست، عنوان کرد: همین امروز من جریمه ها را صورت کردم که ببینم اینها از کجا آمده اند. بالاترین آن مربوط به جواد نکونام بود. بازیکنان قطر به فرزند های ما حمله کردند و فرزند های ما از خودشان دفاع کردند، چه چیز از این متوجه فدراسیون فوتبال است؟! چه چیزی متوجه هواداران کشور عزیزمان ایران است؟! البته در مورد آن بازی قطر زیاد از ما جریمه شد، در حالی که بازیکنان آنها فرزند های ما را زدند و فرزند های ما فقط از خودشان دفاع کردند.

می شد قبل از بازی با کره جنوبی عزاداری نکنیم؟

تاج افزود: در مورد بازی با کره جنوبی هم باید بگویم که چه کسی نمی دانست که ما می خواهیم قبل از بازی عزاداری کنیم، اصلاً می توانستیم عزاداری نکنیم؟! شب عاشورا بود و در کشور عزیزمان ایران خیلی ها فشار می آوردند که بازی برگزار نشود. در این بین بیشترین هجمه ها هم روی من بود، ولی همه آنها را حلال می کنم، چون نگرانی ارزش به جا بود، ولی ما نگرانی را به وقت تبدیل کردیم. ما یک فیلم ۲۰ دقیقه ای از اتفاقات آن بازی تهیه کردیم که دوستان گفتند این فیلم در جاهای متفاوت پخش نشود. در نماز جمعه حتی از ما تقدیر کردند، ولی ما به وسیله AFC جریمه شدیم.

خدا را شکر کردیم که برابر چین بازنده اعلام نشدیم

وی خاطرنشان کرد: در دیدار برابر چین یک نارنجک بغل گوش داور منفجر کردند و ما خدای مان را شکر می کردیم که داور بازی را همان جا نیمه کاره رها نکرد، چون می توانست این کار را انجام دهد و چین را برنده بازی اعلام کند، یکی از سنگین ترین جریمه های ما در همانجا رقم خورد و ما هم نمی توانستیم کاری کنیم، لازمه همه اینها داشتن درآمد کافی و انجام هزینه ها به شکل درست هست، در دیدار برابر چین هم آن هوادار خاطی را دستگیر و ناظر بازی را متقاعد به ادامه بازی کردیم. یکی دیگر از پرسشها ما جهت سعید عزت اللهی بود. ما نمی توانستیم وسط زمین جهت او کاری انجام بدهیم. همچنین یک جای دیگر به خاطر افتادن پرچم کرنر به خاطر باد، ما را جریمه کردند. در دیدار برابر سوریه ۲ ساعت پیش از شروع بازی سرود مذهبی اجرا کردیم و می دانستیم که جریمه می شویم، ولی به خاطر اتفاقاتی که در آن برهه جهت شهید حججی رخ داد، آن مراسم ها را ترتیب دادیم ولی با این حال بیشترین جریمه مان به خاطر پرتاب بطری آب بود.

کی روش قطعا تا جام جهانی هست

رئیس فدراسیون فوتبال در مورد آینده کاری کارلوس کی روش در تیم ملی کشور عزیزمان ایران گفت: کی روش که قطعاً تا جام جهانی هست، بعدش هم باید ببینیم توافق مان به چه شکلی پیش می رود. من روز گذشته دو سه ساعت با کی روش جلسه گذاشتم و مفصل با یکدیگر صحبت کردیم. فکر می کنم به مسیری می رویم که بتوانیم جواب سؤال ها در مورد کارلوس کی روش را بدهیم. کی روش مربی فهیمی است و به فوتبال کشور عزیزمان ایران خدمت کرده. فوتبال ما با کی روش از فردگرایی نجات یافته و وضعیتش خوب هست. چمن شماره دوی کمپ تیم ملی هم کارهای هیتینگش را انجام دادیم و بعد از آن شروع به کاشتن چمن می کنیم تا یک کمپ آبرومند داشته باشیم.

تلاش می کنیم میزبان جام جهانی فوتسال شویم ولی من امیدوار نیستم

تاج با اشاره به اوضاع فوتسال کشور عزیزمان ایران در ماه های گذشته و بحث میزبانی کشور عزیزمان ایران از جام جهانی فوتسال خاطرنشان کرد: ما تلاش می کنیم میزبانی جام جهانی ۲۰۲۰ را در اختیار بگیریم، ولی من شخصاً خیلی امیدوار نیستم، البته ما در این حوزه کارهای خوبی را انجام دادیم و حالا می خواهیم جام کلوب های دنیا را در اصفهان برگزار کنیم. فیفا به صورت شفاهی با این عنوان موافقت کرده و به زودی به صورت کتبی آن را به ما اعلام خواهد کرد. در اصفهان همچنین قرار است مسابقه های عالی ترین های فوتسال دنیا را برگزار کنیم که از کشورهایی مانند روسیه و آرژانتین جهت حضور در آن دعوت کردیم. همچنین دو دیدار رفت و برگشت با برزیل خواهیم داشت که تلاش می کنیم فضای مناسبی را جهت فوتسال تهیه کنیم.

وی با اعلام اینکه شرکت هواپیمایی آتا در دیدارهای اخیر تیم ملی کمک زیادی به فدراسیون فوتبال کرده هست، گفت: شرکت آتا به عنوان همیار تیم ملی در سفرهای خارجی کمک زیادی به ما کرده هست، این شرکت پروازهای چارتر رایگان در اختیار ما قرار می دهد که جا دارد از آنها تقدیر کنم.

به روسیه نمی روم ولی شاید به هند رفتم

رئیس فدراسیون فوتبال در پاسخ به سؤال خبرنگاری مبنی بر اینکه آیا شما همراه تیم ملی به روسیه خواهید رفت یا خیر، تصریح کرد: من به روسیه نمی روم، ولی تلاش می کنم همراه تیم نوجوانان به هند بروم که دو ملاقات با مسئولان فیفا در هند را هماهنگ کرده ام.

من می گویم بدهی مالیاتی نداریم، اداره دارایی می گوید داریم!

تاج در پاسخ به پرسش خبرنگاری مبنی بر اینکه آیا فدراسیون فوتبال بدهی مالیاتی دارد یا خیر، گفت: اگر از من بپرسید می گویم فدراسیون بدهی مالیاتی ندارد، ولی اداره دارایی می گوید فدراسیون بدهی مالیاتی دارد. من می گویم نداریم چون مشمول پرداخت مالیات نیستیم، ولی آنها معتقدند که فدراسیون فوتبال باید مالیات بدهد. حالا اینکه مقدار این بدهی چقدر است از همان اداره دارایی بپرسید! به نظر من فدراسیون فوتبال سودده نیست و مشمول پرداخت مالیات قرار نمی گیرد، حتی شرکت لیگ هم مشمول پرداخت مالیات نیست. ما جهت پرداخت پاداش ۱۸ تیم ملی مان و داوران با مسئله مواجه هستیم، جهت سفر به کره یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان هزینه کردیم، الان هم سه تیم ملی ما خارج از کشور هستند، چهار تیم مان هم در کشور عزیزمان ایران تمرین می کنند، در پنج رده در دنیا اول هستیم، البته هنگامی که ما این را می گوییم خیلی ها می گویند که خالی بندی است ولی ما که نگفتیم فیفا در سایتش گذاشته هست، در هر حال درآمد ما به اندازه هزینه هایمان نیست، چون بدهی بخش لاینفک فوتبال شده است هست. به نظر من حتی رسانه های ورزشی هم بدهکار هستند!

می خواهیم کمیته بازاریابی را به شرکت اقتصادی تبدیل کنیم

وی در مورد عملکرد کمیته بازاریابی فدراسیون فوتبال گفت: می خواهیم کمیته بازاریابی را به شرکت اقتصادی تبدیل کنیم. قرار است چهار شرکت داشته باشیم که از جمله آنها شرکت تیم های ملی، شرکت فوتسال و شرکت لیگ است.

باید از مسئولان صدا وسیما تقدیر کنم

رئیس فدراسیون فوتبال به تمجید از عملکرد شرکت صداوسیما پرداخت و یادآور شد: باید یک تقدیر خاص از مسئولان صداوسیما داشته باشم. امروز صبح دیدم که آنها تلاش می کنند مسابقه های تیم نوجوانان را پخش کنند. آنها جهت این کار باید یک رقم سنگینی به شرکت beIN SPORTS در قطر بدهند، حتی مدیر شرکت صداوسیما به من گفت اگر شما بودید این مبلغ را پرداخت می کردید؟ که من هم گفتم نمی دانم! نتوانستم با قاطعیت بگویم آن مبلغ را پرداخت می کردم، چون واقعاً پول سنگینی است.

از ۲ شرکت شکایت کرده ایم

تاج خبر از شکایت فدراسیون فوتبال از دو شرکت متفاوت را داد و گفت: ما از شرکت کشور عزیزمان ایران نوین شکایت کردیم، دادگاه هم آنها را محکوم کرده است ولی مسئولان این شرکت همچنان طفره می روند. همچنین از شرکت فتاب شکایت کردیم و پرونده به بحث داوری رفته هست. در هر صورت بخش بازاریابی ما باید نیرومند تر از اینها کار کند.

احتمال تغییرات در هیئت رئیسه شرکت لیگ وجود دارد

رئیس فدراسیون فوتبال در مورد تعداد تیم های صعودکننده و سقوط کننده از لیگ برتر گفت: در ابتدا باید بگویم احتمال تغییرات در هیئت رئیسه شرکت لیگ وجود دارد. بحث ۲٫۵ تیم را شرکت لیگ ارائه کرده است و به احتمال نیرومند اجرایی می شود.

هزینه ها کمرشکن است

تاج پرداخت غرامت ۱۰ میلیاردی فدراسیون فوتبال به جیووا را تکذیب کرد و در مورد هزینه های کمپ تیم های ملی گفت: این هزینه ها با فدراسیون فوتبال بوده و بسیار کمرشکن هست. ای کاش این هزینه ها را از ما می گرفتند و ما می توانستیم به جایش اردوهای بیش تری برگزار کنیم. با این حال به زودی ساختمان اداری شیکی جهت فدراسیون فوتبال می سازیم. ما الان در حال آماده سازی یک ساختمان اداری شیک هستیم که فدراسیون فوتبال به آنجا برود و شما هم از این معضل ترافیک برابر فدراسیون راحت شوید.

به پسرم اجازه نمی دهم پایش را در فدراسیون بگذارد

وی در پاسخ به این پرسش که آیا پسر داورزنی و فرزند خودش مسوولیتی در ساخت و سازهای کمپ دارند یا نه؟ اظهار داشت: در مورد پسر داورزنی چیزی را تایید نمی کنم. پسر من هم فرد اقتصادی نیست و اصلا به او اجازه نمی دهم پایش را در فدراسیون فوتبال بگذارد. کفپوش کمپ را هم از طریق انعقاد قرارداد بین فدراسیون فوتبال و یک شرکت سوییسی تهیه خواهیم کرد.

بلیت ها گران شده است چون فوتبال هزینه دارد

رئیس فدراسیون فوتبال راجع به گران شدن بلیت بازی های تیم ملی و مسابقه های باشگاهی هم عنوان کرد: به هر حال فوتبال هزینه دارد. ما مسابقه های مقدماتی جام جهانی را رایگان کردیم ولی از این بعد بلیت فروشی خواهیم کرد. کلوب های استقلال و پرسپولیس می توانند خودشان جهت بلیت مسابقه ها قیمت گذاری کنند.

قرار نیست اعضای کمیته مسابقه های فیفا جهت کشور خودشان تلاش کنند

تاج در آخر در پاسخ به این پرسش که آیا از کرسی خودش در کمیته مسابقه های فیفا به نفع کشور عزیزمان ایران استفاده نمی کند؟ گفت: قرار نیست اعضای این کمیته جهت کشور خودشان تلاش کنند. کمیته مسابقه ها تمام بازی ها را برنامه ریزی می کند و من هم در این کمیته پیشنهاد برگزاری جام بین قاره یی فوتسال را داده ام آیا که جام بین قاره یی جهت فوتبال و فوتبال ساحلی برگزار می شود ولی جهت فوتسال نه.

< p>

واژه های کلیدی: ایران | ایرانی | فوتبال | فوتبالی | بازیکنان | کمیته انضباطی | فدراسیون فوتبال | کنفدراسیون آسیا

نویسنده : topsblog

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب خارجی pdf
  • جعبه هدیه کتاب
  • خرید کتاب خارجی
  • کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب آمازون
  • افست کتاب لاتین
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون
  • چاپ کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب لاتین
  • کتب خلبانی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • خرید منابع پزشکی اورجینال
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو