تاپس بلاگ

خرید کتاب از گوگل
چاپ کتاب PDF
خرید کتاب از آمازون
خرید کتاب زبان اصلی
دانلود کتاب خارجی
دانلود کتاب لاتین
گت بلاگز اخبار اقتصادی و بازرگانی علت رشد معاملات، مسکن فرهنگی است ، زیاد کردن میل به به زندگی لاکچری

فعالان بازار مسکن معتقدند رونق نسبی خرید و فروش آپارتمان‌های لوکس به عوض کردن فرهنگ مردم و میل به آنها به داشتن زندگی لاکچری بازمی‌گردد و ارتباط با سوداگری و سف

علت رشد معاملات، مسکن فرهنگی است ، زیاد کردن میل به به زندگی لاکچری

زیاد کردن میل به به زندگی لاکچری/ علت رشد معاملات، مسکن فرهنگی است

عبارات مهم : بازار

فعالان بازار مسکن معتقدند رونق نسبی خرید و فروش آپارتمان های لوکس به عوض کردن فرهنگ مردم و میل به آنها به داشتن زندگی لاکچری بازمی گردد و ارتباط با سوداگری و سفته بازی در بازار مسکن ندارد.

به گزارش مهر، بر اساس آمار رسمی وزارت راه و شهرسازی که عمدتا از سامانه معاملات مسکن نشأت گرفته، در دو ماهه تیر و مرداد امسال معاملات مسکن نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۸ درصد رشد داشته است که کارشناسان بازار مسکن این اتفاق را به «پیش رونق» مسکن تعبیر می کنند؛ علت نامگذاری اوضاع فعلی بازار مسکن به پیش رونق، این است که اولا حجم معاملات به حدی نیست که آن را رونق بازار مسکن بدانیم و ثانیا از طرفی تعداد معاملات مسکن از حد رکود بازار این کالای استراتژیک در اقتصاد خرد و خانوار زیاد است.

علت رشد معاملات، مسکن فرهنگی است ، زیاد کردن میل به به زندگی لاکچری

اگرچه قریب به نیمی از معاملات را واحدهای کوچک و میان متراژ (۴۰ تا ۸۰ متر مربعی) و یک پنجم خرید و فروش مسکن در دو ماهه نخست تابستان امسال را واحدهای کمتر از ۵ سال ساخت تشکیل می دهد، ولی پابه پای زیاد کردن معاملات واحدهای مسکونی اقشار متوسط، دو دسته واحد مسکونی «بزرگ مقیاس و لوکس مناطق ۱ تا ۵ تهران» و «واحدهای مسکونی واقع در بافت های فرسوده» نیز در حجم و تعداد معاملات نسبت به سال گذشته با رشد خوبی مواجه شده است اند.

تمایل مردم به زندگی لاکچری

فعالان بازار مسکن معتقدند رونق نسبی خرید و فروش آپارتمان‌های لوکس به عوض کردن فرهنگ مردم و میل به آنها به داشتن زندگی لاکچری بازمی‌گردد و ارتباط با سوداگری و سف

مسلما بااهمیت ترین علت رشد خرید و فروش واحدهای مسکونی واقع در بافت های فرسوده، کم بودن سود تسهیلات این واحدها از محل صندوق بعد انداز مسکن یکم هست؛ ولی آنچه جای تعجب دارد، زیاد کردن فروش واحدهای مسکونی لوکس و گران قیمت مناطق مرفه نشین پایتخت است که همواره از آنها با عنوان منزل های خالی یاد می شود. وزیر راه و شهرسازی و دیگر مسئولان و کارشناسان حوزه مسکن همواره تعداد واحدهای لوکس خالی پایتخت را ۶۰۰ هزار واحد می دانند که البته هنوز تا آخر فروش این واحدها فاصله زیادی داریم؛ با این حال کلید خوردن خرید و فروش واحدهای مسکونی گران قیمت می تواند بازارگرمی خوبی جهت ترغیب سایر خریدارانی باشد که به دنبال سرمایه گذاری در بخش مسکن هستند.

اگرچه بعضی از کارشناسان شنیده شدن زمزمه هایی راجع به احتمال کم کردن سود سپرده بانکی در ماه های ابتدایی تابستان را علت اقبال خریدارانِ دست به نقد از این واحدها می دانند، ولی از طرفی نیز حجم زیاد کردن فروش و معاملات منزل های لوکس به حدی نیست که از آن بوی سرمایه گذاری و تلاش جهت فروش در آینده به قیمتی گران تر (سفته بازی) به مشام برسد بلکه به نظر می رسد عمدتا خریداران این واحدها یا به عنوان استفاده از این واحدها همزمان با توسعه فرهنگ زندگی لاکچری، به سمت خرید واحدهای لوکس رفته اند یا به عنوان منزل های دوم و سوم جهت آینده فرزندان خود؛ بنابراین باید ریشه میل به به زندگی در واحدهای مسکونی لوکس را در فرهنگ و سبک زندگی جست وجو کرد نه بزرگ تر شدن اقتصاد کشور و زیاد کردن درآمدها؛ چراکه با توجه به قفل بودن بخش بزرگی از منابع بانکی در بخش تسهیلات و همچنین رکود حاکم بر انواع کسب و کارها، قدرت خرید مسکن اقشار میانگین افزایشی نیافته است و از سویی نیز تسهیلات بانک عامل بخش مسکن در عالی ترین حالت حداکثر ۱۸۰ میلیون تومان است که حدود یک چهارم تا یک پنجم قیمت آپارتمان لوکس ۱۰۰ متر مربعی در مناطق گران قیمت پایتخت کشور عزیزمان ایران را پوشش می دهد؛ این در حالی است که بسیاری از منزل های خالی و گران قیمت پایتخت از ۲۰۰ متر مربع به اوج هستند که از متری ۷+ میلیون تومان ارقام خرید و فروش آنها شروع می شود.

واژه تقاضای سفته بازی مسکن را دولت دهم ساخت

علت رشد معاملات، مسکن فرهنگی است ، زیاد کردن میل به به زندگی لاکچری

فرشید پورحاجت دبیرکل کانون سراسری انبوه سازان مسکن در گفت وگو با خبرنگار مهر راجع به دلایل زیاد کردن معاملات منزل های لوکس و اینکه آیا این اتفاق، نشان دهنده رواج تقاضای سفته بازی در بازار مسکن است؟ اظهار کرد: من اصلا موضوعی به نام سفته بازی و تقاضای سوداگری مسکن را قبول ندارم. استفاده از این واژه ها، ادبیاتی بود که دولت دهم ترویج کرد تا با استفاده از آن بحث مالیات بر ساخت و ساز را در اذهان مردم و نماینگان مجلس جا بیندازد و توانست با استفاده از این ادبیات، اصلاحیه قانون مالیات های مستقیم و عنوان مالیات بر ساخت و ساز را در مجلس به تصویب برساند. در حالی که بخش مسکن و حوزه های ساخت وساز کشور ما با وجود چنین مالیات هایی هیچگاه رونق نخواهد یافت.

وی ادامه داد: بنابراین آنچه گفته می شود که حجم معاملات منزل های لوکس زیاد کردن یافته، ارتباطی به سفته بازی در بازار مسکن ندارد و مردم دوست دارند در منزل های لوکس و شیک و گران قیمت زندگی کنند. باید به این سطح از آگاهی عمومی برسیم که مردم و اقشار و طبقات متفاوت بسته به سطح درآمدی خود خواهان زندگی در واحدهای مسکونی مورد علاقه ارزش هستند و آنها هستند که نوع ساخت و ساز را تعیین می کنند نه سیاست گذاران وزارت راه و شهرسازی.

فعالان بازار مسکن معتقدند رونق نسبی خرید و فروش آپارتمان‌های لوکس به عوض کردن فرهنگ مردم و میل به آنها به داشتن زندگی لاکچری بازمی‌گردد و ارتباط با سوداگری و سف

با اشاره به میل به مردم به سمت زندگی لاکچری تصریح کرد: زندگی در محلات خوب با آب و هوای سالم تر جزء خواسته های مردم شده است و به همین علت حجم تقاضا به سمت منزل های لوکس زیاد کردن یافته و همین زیاد کردن تقاضا، زیاد کردن قیمت را نیز موجب شده است هست. همانگونه که مردم دوست ندارند در منزل هایی که مسکن مهر در بیابان ها ساخت زندگی کنند و در حال حاضر با مازاد عرضه مسکن مهر در شهرهای تازه روبه رو هستیم.

وی از دیگر دلایل زیاد کردن خرید و فروش واحدهای مسکونی گران قیمت را کم کردن ریسک بخش مسکن عنوان و تأکید کرد: به نظر می رسد که زیاد کردن خرید واحدهای لوکس، نه ارتباطی به کم کردن سود سپرده داشته باشد و نه زیاد کردن قدرت خرید مردم؛ چون نه هنوز وقت زیادی از اجرای بخشنامه کم کردن سود سپرده بانکی نگذشته که بتوانیم آثار آن را بر بخش مسکن تحلیل کنیم و نه اتفاق خاصی در بخش تسهیلات دهی بانک ها رخ داده که به زیاد کردن قدرت خرید مردم بینجامد. بنابراین خریداران واحدهای مسکونی لوکس اقشار مرفه تر جامعه هستند که از قبل هم قدرت خرید مسکن گران قیمت را داشتند ولی با توجه به اینکه ریسک سرمایه گذاری در بخش مسکن به خصوص مناطق گران قیمت پایتخت کشور عزیزمان ایران کم کردن یافته، آنها نیز مجددا به صورت کم رنگ به این بازار وارد شده است اند. همه این موارد نشان می دهد که این موزیک کند زیاد کردن خرید واحدهای مسکونی لوکس، جهت مصرف شخصی است نه سفته بازی و سوداگری.

علت رشد معاملات، مسکن فرهنگی است ، زیاد کردن میل به به زندگی لاکچری

پورحاجت به اتهامی که از سوی بعضی سیاست گذاران مسکن راجع به انبوه سازان مطرح می شود اشاره کرد و گفت: بعضی مقامات وزارت راه و شهرسازی انبوه سازان را به سفته بازی در بخش مسکن متهم می کنند که به نظر می رسد نشانه از این اتهامات، منحرف کردن اذهان مردم و پاک کردن صورت مسأله است.

منشأ زیاد کردن خرید منزل های لوکس، زیاد فرهنگی است تا اقتصادی

در این ارتباط حمید یاری، کارشناس پرسشها اقتصادی در گفت وگو با خبرنگار مهر راجع به علت زیاد کردن معاملات منزل های لوکس در ماه های گذشته نسبت به تابستان ۹۵، گفت: در پایتخت کشور عزیزمان ایران نگاه مردم به مالکیت عوض کردن کرده و به همین علت افراد مرفه تر که در مناطق گران قیمت پایتخت ساکنند، زیاد مایلند که منزل های دوم، سوم و چهارم خود را در همان محلات و مناطق خریداری کنند.

وی ادامه داد: به نظر می رسد این عنوان که عمدتا از پرسشها فرهنگی و میل به به زندگی لاکچری نشأت می گیرد، ارتباطی به کم کردن سود سپرده های بانکی یا سایر دلایل اقتصادی نداشته باشد.

این اقتصاددان اظهار کرد: همین دلایل فرهنگی باعث شده است تا اجاره نشینی نیز در محلات بالاتر پایتخت باب شود به گونه ای که ما شاهد عدم عوض کردن یا حتی کم شدن قیمت اجاره بها در مناطق ۱۶ تا ۱۹ پایتخت کشور عزیزمان ایران هستیم ولی از سوی دیگر اجاره بها در مناطقی از پایتخت که تقاضا در آنها زیاد کردن یافته، رشد چشمگیری نسبت به سال گذشته داشته است.

واژه های کلیدی: بازار | زندگی | اخبار اقتصادی و بازرگانی

نویسنده : topsblog

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب خارجی pdf
  • جعبه هدیه کتاب
  • خرید کتاب خارجی
  • کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب آمازون
  • افست کتاب لاتین
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون
  • چاپ کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب لاتین
  • کتب خلبانی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • خرید منابع پزشکی اورجینال
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو