تاپس بلاگ

خرید کتاب از گوگل
چاپ کتاب PDF
خرید کتاب از آمازون
خرید کتاب زبان اصلی
دانلود کتاب خارجی
دانلود کتاب لاتین
گت بلاگز اخبار سیاست خارجی دولت از حماقت‌های خطرناکش دست بردارد و به توافق پایبند بماند / دو مذاکره کننده هسته‌ای آمریکا

دو عضو پیشین تیم مذاکره کننده هسته‌ای آمریکا در یادداشتی رویکرد مدیر جمهور کشورشان در قبال برجام جهت نابود کردن این توافق را احمقانه و خطرناک توصیف کردند که نتی

دولت از حماقت‌های خطرناکش دست بردارد و به توافق پایبند بماند / دو مذاکره کننده هسته‌ای آمریکا

دو مذاکره کننده هسته ای آمریکا: دولت از حماقت های خطرناکش دست بردارد و به توافق پایبند بماند

عبارات مهم : ایران

دو عضو پیشین تیم مذاکره کننده هسته ای آمریکا در یادداشتی رویکرد مدیر جمهور کشورشان در قبال برجام جهت نابود کردن این توافق را احمقانه و خطرناک توصیف کردند که نتیجه ای جز انزوای آمریکا و بی اعتبار شدن این کشور به همراه ندارد.

به گزارش ایسنا، ویلیام برنز و جیک سولیوان، دو مذاکره کننده پیشین آمریکا در یادداشتی در روزنامه نیویورک تایمز به بررسی رویکرد دونالد ترامپ، مدیر جمهور آمریکا در قبال برنامه جامع اقدام مشترک(برجام) پرداختند که گفته است از این توافق خوشش نمی آید و مایل است از آن خارج شود.

دولت از حماقت‌های خطرناکش دست بردارد و به توافق پایبند بماند / دو مذاکره کننده هسته‌ای آمریکا

برنز و سولیوان در یادداشت یکسان خود با تکیه بر ادعاهای بی اساس غرب و آمریکا درخصوص سیاست های کشور عزیزمان ایران در منطقه خاورمیانه نوشتند: در یک دنیای ایده آل، ما دانش تناوب سوخت هسته ای کشور عزیزمان ایران را از بین بردن می کردیم، زرادخانه موشکی این کشور را از بین می بردیم، استفاده کشور عزیزمان ایران از نیروهای نیابتی در منطقه را متوقف می کردیم و در مجموع این کشور را به یک قدرت منطقه ای مهارپذیرتر تبدیل می کردیم، ولی ما در جهانی ایده آل زندگی نمی کنیم. دیپلماسی نیازمند سازش های سخت است و توافق هسته ای به عالی ترین گزینه های ممکن دست پیدا کرد. دیپلماسی مانع از جنگی دیگر در خاورمیانه شد و یک بحران مشابه را که اکنون با کره شمالی با آن مواجهیم، برطرف کرد.

با این حال، بعد از دو سال تایید مکرر پایبندی کشور عزیزمان ایران از سوی آژانس بین المللی انرژی اتمی و جامعه اطلاعاتی مان، سیاست خارجی آمریکا بر سر یک دو راهی جهت اتخاذ تصمیمی مهم و مهم قرار دارد.

دو عضو پیشین تیم مذاکره کننده هسته‌ای آمریکا در یادداشتی رویکرد مدیر جمهور کشورشان در قبال برجام جهت نابود کردن این توافق را احمقانه و خطرناک توصیف کردند که نتی

این دو مقام سابق آمریکا در ادامه با طرح ادعایی دیگر علیه کشور عزیزمان ایران تصریح کردند: راه هوشمندانه این است که اتحاد میان قدرت های دنیا و گذاشتن بار اثبات پایبندی بر دوش کشور عزیزمان ایران حفظ شود. این به معنی همکاری با شرکا جهت اجرای مستمر توافق، تقویت تحریم های غیرهسته ای کشور عزیزمان ایران که حمایت از تروریسم و برنامه موشکی را نشانه قرار می دهد، همکاری نزدیک با متحدان عرب جهت جلوگیری از دخالت کشور عزیزمان ایران در امور داخلی ارزش و ابراز نگرانی شدید آمریکا راجع به حقوق بشر در داخل کشور عزیزمان ایران است.

این، بدان معنی است که کانال دیپلماتیکی که ما بعد از بیش از ۳۰ سال قطع ارتباط به سمت کشور عزیزمان ایران باز کردیم، مورد استفاده قرار گیرد. همچنین، این به معنی آن است که به صراحت اعلام کنیم که بعد از انقضای مدت وقت اجرای محدودیت های برنامه هسته ای ایران، آمریکا به این کشور اجازه نخواهد داد فعالیت های هسته ای اش را به سمت مسیرهای خطرناک پیش ببرد.

یک راه احمقانه هم وجود دارد که به نظر می رسد دولت ترامپ همچون هر لحظه به دنبال طی کردن آن هست. رییس جمهور ترامپ پیش از این خصومتش را با این توافق اعلام کرده هست. وی چهارشنبه همین هفته گفت که تصمیم خود را راجع به ی آینده توافق هسته ای گرفته هست، ولی نگفت که تصمیمش چیست.

دولت از حماقت‌های خطرناکش دست بردارد و به توافق پایبند بماند / دو مذاکره کننده هسته‌ای آمریکا

این دو عضو پیشین تیم مذاکره کننده هسته ای آمریکا در ادامه با اشاره به بیانات اخیر دونالد ترامپ در مجمع عمومی شرکت ملل که برجام را توافقی یک سویه و مایه شرمساری آمریکا خوانده بود، تصریح کرد: این موضع گیری به معنی راندن واشنگتن و نه پایتخت کشور عزیزمان ایران به گوشه انزوایی دیپلماتیک و تضعیف اراده متحدانمان جهت پایبند ماندن به اجرای خواسته های ما هست. هزینه ها کاملا مشخص هستند. هنگامی که دولت ترامپ اعلام می کند که قصد دارد از تردیدها راجع به ی بازرسی ها به عنوان دستاویزی جهت خروج از توافق استفاده کند، مایه تعجب نخواهد بود که آژانس بین المللی انرژی اتمی و شرکای ما بر سر میز مذاکرات هسته ای نیز در برابر درخواست واشنگتن جهت اجرایی شدن یکی از شروط توافق جهت دسترسی به سایت های نظامی مشکوک مقاومت کنند.

زمانی که آقای ترامپ می گوید که این توافق «بد» را باید از بین برد، آیا که تنها توافق «خوب» این است که به شکلی جادویی تمام فعالیت های کشور عزیزمان ایران را پوشش دهد، نتیجه این است که فقط کار آمریکا جهت جمع کردن فشار بین المللی بر سپاه پاسداران کشور عزیزمان ایران و حمایت اش از حزب الله را سخت تر می کند.

دو عضو پیشین تیم مذاکره کننده هسته‌ای آمریکا در یادداشتی رویکرد مدیر جمهور کشورشان در قبال برجام جهت نابود کردن این توافق را احمقانه و خطرناک توصیف کردند که نتی

نداشتن حسن نیت درعملکرد آمریکا باعث شده است است تا دست دولت به جای تقویت، تضعیف شده است باشد.

اکنون دولت آمریکا در حال سروکله زدن با اجرای یک استراتژی است که می تواند خطر نابودی کامل برجام را در پی داشته باشد. نظر دولت این است که توافق را آشکارا لغو نکند ولی با روش های به ظاهر زیرکانه، این توافق را در بزرگراه شکست قرار دهد. این روش مشمول بر عدم تائید پایبندی کشور عزیزمان ایران به توافق بدون ارائه شواهد و درخواست از کنگره جهت ازسرگیری اعمال تحریم های برطرف شده است می شود. دولت آمریکا همزمان با این کار، ادامه پایبند ماندن به برجام را منوط به ارائه تعهد از سوی کشور عزیزمان ایران و دیگر شرکایمان به قبول شرایط تازه واشنگتن خواهد کرد.

دولت از حماقت‌های خطرناکش دست بردارد و به توافق پایبند بماند / دو مذاکره کننده هسته‌ای آمریکا

متحدان بین المللی این واکنش‌ها ما را همان طور که است خواهند دید، یعنی ناتوانی آمریکا از پایبند ماندن به تعهدات خود. اگر توافق هسته ای به شکست بینجامد، خودمان را در همان انزوایی خواهیم دید که حمله سال ۲۰۰۳ به عراق برایمان به ارمغان آورد. سپس کشور عزیزمان ایران هم می تواند بدون مخالفت یکپارچه جامعه بین الملل، پیشبرد برنامه هسته ای اش را از سر بگیرد. شکاف موجود میان آمریکا و اروپا هم عمیق و عمیق تر می شود و این هدیه ای فراتر از تصورات ولادیمیر پوتین، مدیر جمهور روسیه خواهد بود.

به نوشته این مقامات پیشین آمریکا، نتیجه دیگر این است که آمریکا تمامی اعتبار خود جهت یافتن راه حل دیپلماتیک بحران کره شمالی را از دست خواهد داد. بنابراین، سناریوهای فانتزی رسیدن آمریکا به تمام خواسته هایش و تسلیم کشور عزیزمان ایران در برابر تمامی آنها، کافی نخواهد بود.

ما هم اکنون یک بحران با کره شمالی داریم و نیازی به یک بحران تازه نیست. دولت باید از حماقت های خطرناک خود دست بردارد، به توافق پایبند بماند، آن را به طور کامل اجرا کند و در یک روش بلند مدت جهت مواجهه با چالش های ناشی از کارها ایران، با شرکایمان همکاری کند.

به گزارش ایسنا، این ادعاها در حالی مطرح می شود که مقامات کشورمان همواره تاکید کرده اند که کشور عزیزمان ایران هرگز به دنبال دستیابی به ظرفیت تولید سلاح هسته ای نبوده و نیست، تسلیحات هسته ای هیچ جایی در دکترین دفاعی جمهوری اسلامی ندارند و کشور عزیزمان ایران تنها جهت تعامل با دنیا وارد مذاکرات هسته ای جهت حل اختلافات بین المللی در این زمینه شد.

واژه های کلیدی: ایران | توافق | مذاکره | آمریکا | آقای ترامپ | دولت ترامپ | دونالد ترامپ | برنامه هسته ای ایران

نویسنده : topsblog

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب خارجی pdf
  • جعبه هدیه کتاب
  • خرید کتاب خارجی
  • کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب آمازون
  • افست کتاب لاتین
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون
  • چاپ کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب لاتین
  • کتب خلبانی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • خرید منابع پزشکی اورجینال
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو